Taas EML syttyi ja Motornotprogramme päällä. Lisäksi, luistonesto palaa. Vikakoodit seuraavanlaiset:
Ja ABS jne modulin puolelta seuraava:
Nyt en kyllä keksi, mikä voisi olla kyseessä. Olisko teillä hyviä arvauksia tai tietoa? Kyseessä siis 525 iAT, 2001. Olisi kiva saada kuntoon vähän pidemmäksi aikaa
Ahtopaineensäätimeen viittaa. Katso koodin tarkempi selitys vielä.
Katso vastaako desired arvo currenttia, muuten noista huutomerkeistä ei niin kannata välittää. Tyhjäkäynnilä ja vedossa tietty noita kannattaa seurailla.
Eli eka on ahtopaineet sitten railipaineet ja ilmanmassa. Kummassakin senhetkinen todellinen arvo oikealla ja laskennallinen arvo vasemmalla. Pitäisi olla hyvin lähettä toisiaan.
Kyllä ne toisiaan seurailee.. Imusarjan päähän olen vaihtanut uuden paine-anturin mutta koodia vaan pukkaa. Tuo koodi tulee heti kun virrat laittaa autoon päälle vikojen nollauksen jälkeen.
Tämähän on "tieto lisää tuskaa vika" auto toimii ja varoitusvaloja ei pala..
Last edited by Hencco; 01-10-2012, 15:20.
Reason: lisäys
Vikakoodi: 44cc air charge pressure controller??
Tuommoset arvot hyppäsi kans silmille, huutomerkki perässä oli auto käynnissä tai ei..
[ATTACH]105393[/ATTACH]
Ahtopaineensäätimeen viittaa. Katso koodin tarkempi selitys vielä.
Katso vastaako desired arvo currenttia, muuten noista huutomerkeistä ei niin kannata välittää. Tyhjäkäynnilä ja vedossa tietty noita kannattaa seurailla.
Eli eka on ahtopaineet sitten railipaineet ja ilmanmassa. Kummassakin senhetkinen todellinen arvo oikealla ja laskennallinen arvo vasemmalla. Pitäisi olla hyvin lähettä toisiaan.
Sen verran vielä uteliaisuus heräsi, että mitäs ne nämä INPA:n antamat varoitukset tarkoittaa? Puuttuuko mulla INPA:sta jotain tärkeitä tiedostoja?
Ei ole tallentanut sen hetkisiä tilatietoja, yleensä tuohon tulee esimerkiksi monta kertaa vika on todettu, milloin esiintynyt, mitkä ovat muut tiedot vian ilmenemisen yhteydessä jne.
Todennäköisesti sulla ei ole täysin oikea skripti inpassa käytössä.
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 09/09/12 10:55:27
ECU: D40M57A1
JobStatus: OKAY
Variant: D40M57A1
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21
Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
Errorcode: 11 10 02
===============================================
Sen verran vielä uteliaisuus heräsi, että mitäs ne nämä INPA:n antamat varoitukset tarkoittaa? Puuttuuko mulla INPA:sta jotain tärkeitä tiedostoja?
Helpottaisi hommaa jos tietäisi mistä autosta kyse mutta todennäköisesti joku virransyöttö puuttuu minkä alla nuo kaikki solkut on. Tarkista kaaviosta yhtenevä tekiä.
Vapaasti suomennettu ahtoilman lämpöanturi. Minkä ikäinen auto kyseessä? Mielestäni 3 litrasessa ei ollut erillistä anturia ahtopuolella. Tällöin tarkoittanee massamittarin yhteydessä olevaa imulämpöanturia.
Katso mitä lämpöanturit näyttää livedatan puolella.
Kiitoksia
Tähän lopputulokseen minäkin tänään lopulta päädyin. Ainoa ihmetys oli, että noi arvot livedatan puolella oli jokseenkin "normaaleita" eli joitakin asteista ulkoilmaa korkeammalla...
Tänään putsailin ja kiristelin tuon ko. anturin kontaktipinnat, nyt on ainakin toistaiseksi pysytellyt vikakoodi poissa...
Tuo signaturen 2004 mallinen kyseessä, valmistettu 10/2003. Kyllä sieltä erillinen anturi löytyy välijäähdyttimen jälkeen (myöskin RealOEM:n mukaan nro. 10)
Ilmeisesti 9/2003 tullut joku päivitys, sillä tuossa myöskin EGR:n tulppaaminen millä tahansa keinolla aiheuttaa moottorin vikavalon syttymisen. Tätä "ominaisuutta" ei käsittääkseni vanhemmissa malleissa ole?
Tuli mieleen, että osasikohan INPA lukea dataa tuolta erilliseltä anturilta, vai antoiko lukemat kuitenkin massamittarilta. Tuo massamittari lienee kuitenkin sama, kuin vanhemmissakin malleissa...
Hö, eikö kenelläkään tietoa? Google ei antanut oikein mitään...
Vapaasti suomennettu ahtoilman lämpöanturi. Minkä ikäinen auto kyseessä? Mielestäni 3 litrasessa ei ollut erillistä anturia ahtopuolella. Tällöin tarkoittanee massamittarin yhteydessä olevaa imulämpöanturia.
Katso mitä lämpöanturit näyttää livedatan puolella.
Leave a comment: