Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pmtk
    replied
    Taas EML syttyi ja Motornotprogramme päällä. Lisäksi, luistonesto palaa. Vikakoodit seuraavanlaiset:







    Ja ABS jne modulin puolelta seuraava:



    Nyt en kyllä keksi, mikä voisi olla kyseessä. Olisko teillä hyviä arvauksia tai tietoa? Kyseessä siis 525 iAT, 2001. Olisi kiva saada kuntoon vähän pidemmäksi aikaa

    Leave a comment:


  • Hencco
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ahtopaineensäätimeen viittaa. Katso koodin tarkempi selitys vielä.
    Katso vastaako desired arvo currenttia, muuten noista huutomerkeistä ei niin kannata välittää. Tyhjäkäynnilä ja vedossa tietty noita kannattaa seurailla.
    Eli eka on ahtopaineet sitten railipaineet ja ilmanmassa. Kummassakin senhetkinen todellinen arvo oikealla ja laskennallinen arvo vasemmalla. Pitäisi olla hyvin lähettä toisiaan.
    Kyllä ne toisiaan seurailee.. Imusarjan päähän olen vaihtanut uuden paine-anturin mutta koodia vaan pukkaa. Tuo koodi tulee heti kun virrat laittaa autoon päälle vikojen nollauksen jälkeen.
    Tämähän on "tieto lisää tuskaa vika" auto toimii ja varoitusvaloja ei pala..
    Last edited by Hencco; 01-10-2012, 16:20. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Hencco View Post
    Apuja?
    e90 320d m47tu2

    Vikakoodi: 44cc air charge pressure controller??
    Tuommoset arvot hyppäsi kans silmille, huutomerkki perässä oli auto käynnissä tai ei..
    [ATTACH]105393[/ATTACH]
    Ahtopaineensäätimeen viittaa. Katso koodin tarkempi selitys vielä.
    Katso vastaako desired arvo currenttia, muuten noista huutomerkeistä ei niin kannata välittää. Tyhjäkäynnilä ja vedossa tietty noita kannattaa seurailla.
    Eli eka on ahtopaineet sitten railipaineet ja ilmanmassa. Kummassakin senhetkinen todellinen arvo oikealla ja laskennallinen arvo vasemmalla. Pitäisi olla hyvin lähettä toisiaan.

    Leave a comment:


  • Hencco
    replied
    Apuja?
    e90 320d m47tu2

    Vikakoodi: 44cc air charge pressure controller??
    Tuommoset arvot hyppäsi kans silmille, huutomerkki perässä oli auto käynnissä tai ei..
    Click image for larger version

Name:	nominalactual.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	4825451

    Leave a comment:


  • miika320
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mittasitko että virransyöttö tulee em. antureille?
    äkkiseltään mittasin kyllä tuntuis et virtaa tulee.Ja koittaa startata niin alkaa bensa haisee... Meinaa lähtä mut ei kuitenkaan lähe. Prkl

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by miika320 View Post
    oli sulakkeet ehjät..
    Mittasitko että virransyöttö tulee em. antureille?

    Leave a comment:


  • miika320
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Todennäköisesti sulake F3 (20A) pimeenä moottorinohjauksen sulakkeista.
    Sijaitsee siis sähkölaatikon sisällä missä moottorinohjaus yms.
    Katso kuva: http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EA8680A.htm
    oli sulakkeet ehjät..

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by api-75 View Post
    Sen verran vielä uteliaisuus heräsi, että mitäs ne nämä INPA:n antamat varoitukset tarkoittaa? Puuttuuko mulla INPA:sta jotain tärkeitä tiedostoja?
    Ei ole tallentanut sen hetkisiä tilatietoja, yleensä tuohon tulee esimerkiksi monta kertaa vika on todettu, milloin esiintynyt, mitkä ovat muut tiedot vian ilmenemisen yhteydessä jne.
    Todennäköisesti sulla ei ole täysin oikea skripti inpassa käytössä.

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Originally posted by api-75 View Post
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 09/09/12 10:55:27
    ECU: D40M57A1
    JobStatus: OKAY
    Variant: D40M57A1
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

    Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Errorcode: 11 10 02
    ===============================================

    Sen verran vielä uteliaisuus heräsi, että mitäs ne nämä INPA:n antamat varoitukset tarkoittaa? Puuttuuko mulla INPA:sta jotain tärkeitä tiedostoja?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by miika320 View Post
    eli kyseessä on 320 bensa e46 vm.1999
    Todennäköisesti sulake F3 (20A) pimeenä moottorinohjauksen sulakkeista.
    Sijaitsee siis sähkölaatikon sisällä missä moottorinohjaus yms.
    Katso kuva: http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EA8680A.htm

    Leave a comment:


  • miika320
    replied
    Originally posted by miika320 View Post
    Voisko joku sanoa mitä näm vikakoodit meinaa.. inpalla luettu ja auton ongelmaa on et ei lähe käyntiin starttaa kyllä eli

    127 avtivate solenoid valve socking jet pump

    126 avtivate solenoid valve tank-leck-diagnostic pump

    62 avtivate solenoid valve secondary air

    35 avtivate relay secondary air pump

    52 avtivate solenoid value exhaust flap

    50 avtivate solenoid valve fuel circulation switch

    Kiitos näin etukäteen
    eli kyseessä on 320 bensa e46 vm.1999

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by miika320 View Post
    Voisko joku sanoa mitä näm vikakoodit meinaa.. inpalla luettu ja auton ongelmaa on et ei lähe käyntiin starttaa kyllä eli

    127 avtivate solenoid valve socking jet pump

    126 avtivate solenoid valve tank-leck-diagnostic pump

    62 avtivate solenoid valve secondary air

    35 avtivate relay secondary air pump

    52 avtivate solenoid value exhaust flap

    50 avtivate solenoid valve fuel circulation switch

    Kiitos näin etukäteen
    Helpottaisi hommaa jos tietäisi mistä autosta kyse mutta todennäköisesti joku virransyöttö puuttuu minkä alla nuo kaikki solkut on. Tarkista kaaviosta yhtenevä tekiä.

    Leave a comment:


  • miika320
    replied
    Voisko joku sanoa mitä näm vikakoodit meinaa.. inpalla luettu ja auton ongelmaa on et ei lähe käyntiin starttaa kyllä eli

    127 avtivate solenoid valve socking jet pump

    126 avtivate solenoid valve tank-leck-diagnostic pump

    62 avtivate solenoid valve secondary air

    35 avtivate relay secondary air pump

    52 avtivate solenoid value exhaust flap

    50 avtivate solenoid valve fuel circulation switch

    Kiitos näin etukäteen

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Vapaasti suomennettu ahtoilman lämpöanturi. Minkä ikäinen auto kyseessä? Mielestäni 3 litrasessa ei ollut erillistä anturia ahtopuolella. Tällöin tarkoittanee massamittarin yhteydessä olevaa imulämpöanturia.
    Katso mitä lämpöanturit näyttää livedatan puolella.
    Kiitoksia

    Tähän lopputulokseen minäkin tänään lopulta päädyin. Ainoa ihmetys oli, että noi arvot livedatan puolella oli jokseenkin "normaaleita" eli joitakin asteista ulkoilmaa korkeammalla...

    Tänään putsailin ja kiristelin tuon ko. anturin kontaktipinnat, nyt on ainakin toistaiseksi pysytellyt vikakoodi poissa...

    Tuo signaturen 2004 mallinen kyseessä, valmistettu 10/2003. Kyllä sieltä erillinen anturi löytyy välijäähdyttimen jälkeen (myöskin RealOEM:n mukaan nro. 10)
    Ilmeisesti 9/2003 tullut joku päivitys, sillä tuossa myöskin EGR:n tulppaaminen millä tahansa keinolla aiheuttaa moottorin vikavalon syttymisen. Tätä "ominaisuutta" ei käsittääkseni vanhemmissa malleissa ole?

    Tuli mieleen, että osasikohan INPA lukea dataa tuolta erilliseltä anturilta, vai antoiko lukemat kuitenkin massamittarilta. Tuo massamittari lienee kuitenkin sama, kuin vanhemmissakin malleissa...

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by api-75 View Post
    Hö, eikö kenelläkään tietoa? Google ei antanut oikein mitään...
    Vapaasti suomennettu ahtoilman lämpöanturi. Minkä ikäinen auto kyseessä? Mielestäni 3 litrasessa ei ollut erillistä anturia ahtopuolella. Tällöin tarkoittanee massamittarin yhteydessä olevaa imulämpöanturia.
    Katso mitä lämpöanturit näyttää livedatan puolella.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎