Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suppari
    replied
    Originally posted by Enliz View Post
    Elikkä auto e36 316 Compact.. Ei toimi ASC eikä ABS valot kummatkaan.. tälläiset herjat antoivat..

    RESULT: 2 errors in error memory !
    148 CAN DME/DDE, engine torque not adjustable
    Error frequency : 254
    Vehicle speed 20.00 km/h system activ 0.00 - brake lights switch 0.00

    113 pump unit, valves, wiring harness
    Error frequency : 0
    Vehicle speed 0.00 km/h system activ 0.00 - brake lights switch 0.00

    ABS pumppu rikki ?
    Laita ne lamput takaisin sinne ensin, lienee vanha omistaja korjannut ongelmat sillä..

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Garvis View Post
    Nyt alkoi näyttää et check engine tamp. Mitäköhän mahtaa tarkoittaa
    temp...eli temperature. Taitaa olla jo myöhäistä jos moista täältä kyselet

    Leave a comment:


  • Garvis
    replied
    Nyt alkoi näyttää et check engine tamp. Mitäköhän mahtaa tarkoittaa

    Leave a comment:


  • Garvis
    replied
    osaakos joku kertoa mitä tarkoittaa intervention ASC?

    Leave a comment:


  • Garvis
    replied
    osaakos joku sanoa mitä tarkottais intervention ASC?

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Elikkä auto e36 316 Compact.. Ei toimi ASC eikä ABS valot kummatkaan.. tälläiset herjat antoivat..

    RESULT: 2 errors in error memory !
    148 CAN DME/DDE, engine torque not adjustable
    Error frequency : 254
    Vehicle speed 20.00 km/h system activ 0.00 - brake lights switch 0.00

    113 pump unit, valves, wiring harness
    Error frequency : 0
    Vehicle speed 0.00 km/h system activ 0.00 - brake lights switch 0.00

    ABS pumppu rikki ?

    Leave a comment:


  • Tommi
    replied
    Originally posted by pmtk View Post
    Taas EML syttyi ja Motornotprogramme päällä. Lisäksi, luistonesto palaa. Vikakoodit seuraavanlaiset:







    Ja ABS jne modulin puolelta seuraava:



    Nyt en kyllä keksi, mikä voisi olla kyseessä. Olisko teillä hyviä arvauksia tai tietoa? Kyseessä siis 525 iAT, 2001. Olisi kiva saada kuntoon vähän pidemmäksi aikaa
    Kaverilla oli e46 328 myös eml valo kirkkaana ja vaihtovat 800€ kaasuläpän turhaan merkkihuollossa ja viaksi paljastui hapettuneet liittimet. Eli putsaile kaikki liittimet, jos et ole sitä vielä tehnyt. Vikakoodeista en osaa sanoa juuta enkä jaata.

    Leave a comment:


  • olvix
    replied
    E39 528iA antaa seuraavan vikakoodin: 141 ATS signal: telegram error or no telegram

    Mikäköhän tämä mahtaa olla? Liittynee automaattilaatikkoon (5hp18) kun eilen syttyi se ratas mittaristoon.

    Liitteenä kuva missä on tarkemmin ne tiedot.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Katselin liitintä ja en oikein osaa sen enempää asialle tehdä. Poistelin vikakoodit ja resetoin adaptioarvot. Nyt on taasen toiminut niin kuin pitääkin, eikä vikokaoodeja ole ilmaantunut. Jotenkin tuntuu, että kosteudella (sataa vettä taivaalta) on jotain yhteyttä asiaan.

    Intoa kaasuläppäkotelon purkamiseen ei ole. Kiitokset kaikille ajatuksista, mutta kai se uusi on hommattava. Raportoin, kunhan saan kotelon vaihdettua ja jonkin verran sillä ajettua.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Sen kotelon pystynee myös purkamaan, jos intoa riittää.
    Mutta ainakin M52TU läpässä potikan liukaraidan resistanssi muuttuu helposti kosteuden seurauksena, en tiedä tarkemmin miksi mutta näin tuli mitattua kun oli päässyt vettä sisään koneen pesun yhteydessä.
    Ei siis auttanut kuivaus vaan liukuradan päästä-päähän resistanssi oli eri toisessa potikassa kun ehjässä vastaavassa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Sen kotelon pystynee myös purkamaan, jos intoa riittää.

    Leave a comment:


  • John Doe
    replied
    Originally posted by pmtk View Post
    Kiitos pikaisista vastauksista. Kaasuläppäkotelo puhdistettiin liikkeessä. Adaptioarvot nollasin sen jälkeen Inpalla, kun siitä oli oma vikakoodikin. Liekkö tullut tehtyä oikein? Auto pelasi jonkun aikaa ihan hyvin, eikä vikakoodeja ilmaantunut.

    Katson ja putsaan siis kaasuläppäkotelon liittiminen. Voiko vika kuitenkin noiden koodien perusteella olla niissä kaasuläpän asentopotikoissa? Ei viitsisi läppäkoteloa ihan heti ostaa. Pakko tietty, jos vika on siinä.
    Tuommoisia herjaili minun 525iAT -00.

    Alkuun temppuili kohtuu harvoin, noin parin viikon välein, ja vian sai kuitattua pois auton sammuttamalla.
    Vian ilmaantuminen alkoi kuitenkin muuttumaan tiheämmäksi, eikä vikatila poistunut enää kuin vikakoodit poistamalla, eli piti kuskata läppäriä aina autossa mukana ...

    Liittimen putsailusta ei ollut minun tapauksessa apua, mutta nyt on "uuden" kaasuläppäkotelon kanssa ajeltu about 5kk / 10tkm ilman ongelmia.

    Osan tilasin täältä, ja näytti tulevan Californiasta asti .

    Edit: Noita potikoitahan ei tähän erikseen saa, vaan pitää vaihtaa koko kotelo.
    Attached Files
    Last edited by John Doe; 05-10-2012, 22:45.

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Sähkökaasuläpän liitintä veikkaisin, merkkiliikkeen toimien jälkeen johtunut käyntiongelma johtuu kaasuläpän adaptaatiosta joka on jäänyt kesken, käynti palautuu silloin vikakoodin nollaamalla mutta palaa uudelleen käynnistäessä viimeistään mikäli adaptaatio ei tule valmiiksi. He olivat siis nollanneet adaptaatiot testerillä ymmärtämättä opettaa kaasuläppää uudestaan.

    Myös merkkiliikkeen ottamissa koodeissa näkyy adaptaatioprosessin uudelleenkäynnistys, tod. näk. vikana on ollut virhe kaasuläpän signaalissa. Nyt sinun koodeissasi näkyy myös väärä arvo toisella asentopotikoista. Tällä perustein lähtisin putsailemaan/tarkistamaan läpän liitintä ekana.
    Originally posted by Supa View Post
    Tätä vähän veikkaan itsekkin. Ellei ole saatu jotain rikki oikeasti. Läppään viittaa kuitenkin.
    Kiitos pikaisista vastauksista. Kaasuläppäkotelo puhdistettiin liikkeessä. Adaptioarvot nollasin sen jälkeen Inpalla, kun siitä oli oma vikakoodikin. Liekkö tullut tehtyä oikein? Auto pelasi jonkun aikaa ihan hyvin, eikä vikakoodeja ilmaantunut.

    Katson ja putsaan siis kaasuläppäkotelon liittiminen. Voiko vika kuitenkin noiden koodien perusteella olla niissä kaasuläpän asentopotikoissa? Ei viitsisi läppäkoteloa ihan heti ostaa. Pakko tietty, jos vika on siinä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Tätä vähän veikkaan itsekkin. Ellei ole saatu jotain rikki oikeasti. Läppään viittaa kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Sähkökaasuläpän liitintä veikkaisin, merkkiliikkeen toimien jälkeen johtunut käyntiongelma johtuu kaasuläpän adaptaatiosta joka on jäänyt kesken, käynti palautuu silloin vikakoodin nollaamalla mutta palaa uudelleen käynnistäessä viimeistään mikäli adaptaatio ei tule valmiiksi. He olivat siis nollanneet adaptaatiot testerillä ymmärtämättä opettaa kaasuläppää uudestaan.

    Myös merkkiliikkeen ottamissa koodeissa näkyy adaptaatioprosessin uudelleenkäynnistys, tod. näk. vikana on ollut virhe kaasuläpän signaalissa. Nyt sinun koodeissasi näkyy myös väärä arvo toisella asentopotikoista. Tällä perustein lähtisin putsailemaan/tarkistamaan läpän liitintä ekana.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎