Originally posted by Enliz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Elikkä auto e36 316 Compact.. Ei toimi ASC eikä ABS valot kummatkaan.. tälläiset herjat antoivat..
RESULT: 2 errors in error memory !
148 CAN DME/DDE, engine torque not adjustable
Error frequency : 254
Vehicle speed 20.00 km/h system activ 0.00 - brake lights switch 0.00
113 pump unit, valves, wiring harness
Error frequency : 0
Vehicle speed 0.00 km/h system activ 0.00 - brake lights switch 0.00
ABS pumppu rikki ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pmtk View PostTaas EML syttyi ja Motornotprogramme päällä. Lisäksi, luistonesto palaa. Vikakoodit seuraavanlaiset:
Ja ABS jne modulin puolelta seuraava:
Nyt en kyllä keksi, mikä voisi olla kyseessä. Olisko teillä hyviä arvauksia tai tietoa? Kyseessä siis 525 iAT, 2001. Olisi kiva saada kuntoon vähän pidemmäksi aikaa
Leave a comment:
-
-
-
Katselin liitintä ja en oikein osaa sen enempää asialle tehdä. Poistelin vikakoodit ja resetoin adaptioarvot. Nyt on taasen toiminut niin kuin pitääkin, eikä vikokaoodeja ole ilmaantunut. Jotenkin tuntuu, että kosteudella (sataa vettä taivaalta) on jotain yhteyttä asiaan.
Intoa kaasuläppäkotelon purkamiseen ei ole. Kiitokset kaikille ajatuksista, mutta kai se uusi on hommattava. Raportoin, kunhan saan kotelon vaihdettua ja jonkin verran sillä ajettua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostSen kotelon pystynee myös purkamaan, jos intoa riittää.
Ei siis auttanut kuivaus vaan liukuradan päästä-päähän resistanssi oli eri toisessa potikassa kun ehjässä vastaavassa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pmtk View PostKiitos pikaisista vastauksista. Kaasuläppäkotelo puhdistettiin liikkeessä. Adaptioarvot nollasin sen jälkeen Inpalla, kun siitä oli oma vikakoodikin. Liekkö tullut tehtyä oikein? Auto pelasi jonkun aikaa ihan hyvin, eikä vikakoodeja ilmaantunut.
Katson ja putsaan siis kaasuläppäkotelon liittiminen. Voiko vika kuitenkin noiden koodien perusteella olla niissä kaasuläpän asentopotikoissa? Ei viitsisi läppäkoteloa ihan heti ostaa. Pakko tietty, jos vika on siinä.
Alkuun temppuili kohtuu harvoin, noin parin viikon välein, ja vian sai kuitattua pois auton sammuttamalla.
Vian ilmaantuminen alkoi kuitenkin muuttumaan tiheämmäksi, eikä vikatila poistunut enää kuin vikakoodit poistamalla, eli piti kuskata läppäriä aina autossa mukana ...
Liittimen putsailusta ei ollut minun tapauksessa apua, mutta nyt on "uuden" kaasuläppäkotelon kanssa ajeltu about 5kk / 10tkm ilman ongelmia.
Osan tilasin täältä, ja näytti tulevan Californiasta asti .
Edit: Noita potikoitahan ei tähän erikseen saa, vaan pitää vaihtaa koko kotelo.Last edited by John Doe; 05-10-2012, 22:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostSähkökaasuläpän liitintä veikkaisin, merkkiliikkeen toimien jälkeen johtunut käyntiongelma johtuu kaasuläpän adaptaatiosta joka on jäänyt kesken, käynti palautuu silloin vikakoodin nollaamalla mutta palaa uudelleen käynnistäessä viimeistään mikäli adaptaatio ei tule valmiiksi. He olivat siis nollanneet adaptaatiot testerillä ymmärtämättä opettaa kaasuläppää uudestaan.
Myös merkkiliikkeen ottamissa koodeissa näkyy adaptaatioprosessin uudelleenkäynnistys, tod. näk. vikana on ollut virhe kaasuläpän signaalissa. Nyt sinun koodeissasi näkyy myös väärä arvo toisella asentopotikoista. Tällä perustein lähtisin putsailemaan/tarkistamaan läpän liitintä ekana.Originally posted by Supa View PostTätä vähän veikkaan itsekkin. Ellei ole saatu jotain rikki oikeasti. Läppään viittaa kuitenkin.
Katson ja putsaan siis kaasuläppäkotelon liittiminen. Voiko vika kuitenkin noiden koodien perusteella olla niissä kaasuläpän asentopotikoissa? Ei viitsisi läppäkoteloa ihan heti ostaa. Pakko tietty, jos vika on siinä.
Leave a comment:
-
-
Tätä vähän veikkaan itsekkin. Ellei ole saatu jotain rikki oikeasti. Läppään viittaa kuitenkin.
Leave a comment:
-
-
Sähkökaasuläpän liitintä veikkaisin, merkkiliikkeen toimien jälkeen johtunut käyntiongelma johtuu kaasuläpän adaptaatiosta joka on jäänyt kesken, käynti palautuu silloin vikakoodin nollaamalla mutta palaa uudelleen käynnistäessä viimeistään mikäli adaptaatio ei tule valmiiksi. He olivat siis nollanneet adaptaatiot testerillä ymmärtämättä opettaa kaasuläppää uudestaan.
Myös merkkiliikkeen ottamissa koodeissa näkyy adaptaatioprosessin uudelleenkäynnistys, tod. näk. vikana on ollut virhe kaasuläpän signaalissa. Nyt sinun koodeissasi näkyy myös väärä arvo toisella asentopotikoista. Tällä perustein lähtisin putsailemaan/tarkistamaan läpän liitintä ekana.
Leave a comment:
-
Leave a comment: