Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Janppa88 View Postautona ois e39 ja herjaa Low Voltagee ja sytyttää airbagin valon sillä koodilla.. missäs vika?
vähän edittinä siis vikakoodiksi tulee 03 low voltage ja tekee sen ainoostaan airbägille
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Viltsu318 View PostToi gear monitoring vaa on sama mikä mulla tuli ku alko laatikkoremppa lähenee..
Heittikö hätäohjelman(ratasvalo mittaristoon) päälle ?
minkä ikänen auto on kyseessä?
2004 e61 525i kyseessä, ratasvalo syttyy. Sammutuksen jälkeen taas toimii.
Gear monitoring kuulostaisi kuitenkin jonkin tunnistimen häiriöltä :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostAutomaatti juu. Ei vaihtanut 2 isommalle ennenkuin sammutti auton ja sen jälkeen toimi taas hyvin.
Heittikö hätäohjelman(ratasvalo mittaristoon) päälle ?
minkä ikänen auto on kyseessä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Viltsu318 View PostOnko kyseessä automaatti?(tod.näk. on)
Vaihtaako auto 1->2 tai 2->1:lle paukauttaen tai nykäseekö vaihdetta vaihtaessa?
tai miten ylipäätänsä toimii vaihteet?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostMitähän tälläiset koodit tarkoittaa?
4F51 5 Gear monitoring
4F57 Shift monitoring 1-2
Satunnaisesti lopsahtaa tauluun :think
Vaihtaako auto 1->2 tai 2->1:lle paukauttaen tai nykäseekö vaihdetta vaihtaessa?
tai miten ylipäätänsä toimii vaihteet?
Leave a comment:
-
-
Mitähän tälläiset koodit tarkoittaa?
4F51 5 Gear monitoring
4F57 Shift monitoring 1-2
Satunnaisesti lopsahtaa tauluun :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laakeri View PostTuollaisesta kylkikolarin kokeneesta E46:sta (-00) yritin nollata airbag valoa, mutta ei onnistunut. Jäi herjaamaan molempien etupenkkien turvavyönkiristäjistä. Eka lukukerralla oli joku crash sensor koodi, jota ei siinä kiiressä tullut tarkemmin luettua. Voisko olla mahdollista, että tuossa kylkitällissä on nuo kiristäjät paukahtanut ja miten ne voisi tarkistaa? Löyty kovin epämääräisiä vastauksia niiden tarkistamisesta, joten ajattelin varmistaa. Kolarissa ei paukahtanut bägejä.
Leave a comment:
-
-
muutama tommonen e46nen kävelly vastaan missä airbag herjat on lähtenyt putsaamalla nuo ovien johtonippujen liittimet kunnolla.
Leave a comment:
-
-
Tuollaisesta kylkikolarin kokeneesta E46:sta (-00) yritin nollata airbag valoa, mutta ei onnistunut. Jäi herjaamaan molempien etupenkkien turvavyönkiristäjistä. Eka lukukerralla oli joku crash sensor koodi, jota ei siinä kiiressä tullut tarkemmin luettua. Voisko olla mahdollista, että tuossa kylkitällissä on nuo kiristäjät paukahtanut ja miten ne voisi tarkistaa? Löyty kovin epämääräisiä vastauksia niiden tarkistamisesta, joten ajattelin varmistaa. Kolarissa ei paukahtanut bägejä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Garvis View PostOsaisko joku kertoa mitä tarkottaa misfire detected catalyst damaging cyl #3?
Tarkista ainakin ettei tulpankolot ui öljyssä jos venttiilikopan tiivisteet vuotaa.
Leave a comment:
-
-
Osaisko joku kertoa mitä tarkottaa misfire detected catalyst damaging cyl #3?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by temppa1 View PostTälläistä löytyi tällä kertaa, Autossa en ole huomannut mitään omituista, Ehkä kerran tahmean käyynnistymisen noin +3 asteessa, Siitä vikakoodit hehkuille?
Molemmat samaa vikakoodia mutta saanut mahtumaan samaan ikkunaan, Tämä olettettavasti liittyy polttoaine suodattimeen? Tukossa?
Oli antanut myös jokaisesta sylinteristä tämän saman vikakoodin, Mitä mahtaa tarkoittaa? Hehkujen ohjainyksikkö vaihtokunnnossa? Vaihdettu 2010 vai 2011 alle 30tkm sitten joten voisiko olla nyt jo rikki? Myös hehkut vaihdettu samassa rempassa.
Tämä ihmetyttää kovasti että mistä johtuu, Autosta pesty partikkelisuodatin noin 15tkm sitten jolloin paskan määrä partikkelisuodattimessa oli yli 50G,
Autossa oli ~3500km sitten ongelmaa moottoriöljyn lisääntymisen kanssa, Ulos otettiin noin 11 litraa öljytilasta, Ei varmaa oliko dieseliä seassa vai mitä mutta jäähdytin nestettä ei ole hävinnyt joten oletan sen olevan dieseliä/öljyä, Vaihdoin öljyt heti huomattuani (Rupesi käymään moottoriöljyllä mutta kerkesi käymään max 4 sekunttia ennenkuin sammutin vaihteen kanssa auton. Öljyt vaihdettiin silloin heti ja perään 1500km päästä, Öljytaso pysyi samana, Nyt 1400km takana toisesta öljynvaihdosta ja öljypinta ei noussut edelleenkään, Pajalla sanoivat että voi myös lisääntyä pikkuhiljaa partikkelisuodattimen epäonnistuneiden polttojen myötä, Apuja kaivattaisiin tämän kanssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pmtk View PostTaas EML syttyi ja Motornotprogramme päällä. Lisäksi, luistonesto palaa. Vikakoodit seuraavanlaiset:
Koodi 1
Koodi 2
Koodi 3
Ja ABS jne modulin puolelta seuraava:
Koodi 4
Nyt en kyllä keksi, mikä voisi olla kyseessä. Olisko teillä hyviä arvauksia tai tietoa? Kyseessä siis 525 iAT, 2001. Olisi kiva saada kuntoon vähän pidemmäksi aikaa
Lisäksi, käynti oli todella vaikeaa, eikä kaasua kestänyt hipaista.
Tilasin marmorilta uuden kaasuläppäkotelon, jonka vaihdon jälkeen kaikki vikakoodit oli mahdollista poistaa ja adaptioarvot nollata. Opetin myös kaasuläpän uudelleen pitämällä virtoja päällä ja pois 30 sek. Tämän luin joltain englantilaiselta bemarifoorumilta.
Koeajolenkin jälkeen ei uusia koodeja ole enää ilmaantunut ja tuntuu kuin kaasuun vastaaminenkin olisi terävämpää. Raportoin taasen, jos jotain ilmenee.
Tässä muuten ihan hyvä paperi M54:n moottorinohjauksen toiminnasta. Kappale "EDK THROTTLE POSITION FEEDBACK SIGNALS" helpotti asian ymmärtämistä diagnoosin tekemistä hieman.Last edited by pmtk; 18-10-2012, 15:54.
Leave a comment:
-
Leave a comment: