Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janppa88
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No ootkos mittaillu jännitteet sammutettuna/käynnissä, että varmasti lataa kunnolla? Matalat jännitteet aiheuttaa vaikka minkälaisia ongelmia e39:ssä.
    ömm, tarkotatko latausvirtaa vai mitä niin? kun laturi tuntu ainaki iha normaalisti antavan hönkää

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Janppa88 View Post
    autona ois e39 ja herjaa Low Voltagee ja sytyttää airbagin valon sillä koodilla.. missäs vika?

    vähän edittinä siis vikakoodiksi tulee 03 low voltage ja tekee sen ainoostaan airbägille
    No ootkos mittaillu jännitteet sammutettuna/käynnissä, että varmasti lataa kunnolla? Matalat jännitteet aiheuttaa vaikka minkälaisia ongelmia e39:ssä.

    Leave a comment:


  • Janppa88
    replied
    autona ois e39 ja herjaa Low Voltagee ja sytyttää airbagin valon sillä koodilla.. missäs vika?

    vähän edittinä siis vikakoodiksi tulee 03 low voltage ja tekee sen ainoostaan airbägille
    Last edited by Janppa88; 24-10-2012, 15:14.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Viltsu318 View Post
    Toi gear monitoring vaa on sama mikä mulla tuli ku alko laatikkoremppa lähenee..

    Heittikö hätäohjelman(ratasvalo mittaristoon) päälle ?

    minkä ikänen auto on kyseessä?

    2004 e61 525i kyseessä, ratasvalo syttyy. Sammutuksen jälkeen taas toimii.
    Gear monitoring kuulostaisi kuitenkin jonkin tunnistimen häiriöltä :think

    Leave a comment:


  • Viltsu318
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Automaatti juu. Ei vaihtanut 2 isommalle ennenkuin sammutti auton ja sen jälkeen toimi taas hyvin.
    Toi gear monitoring vaa on sama mikä mulla tuli ku alko laatikkoremppa lähenee..

    Heittikö hätäohjelman(ratasvalo mittaristoon) päälle ?

    minkä ikänen auto on kyseessä?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Viltsu318 View Post
    Onko kyseessä automaatti?(tod.näk. on)

    Vaihtaako auto 1->2 tai 2->1:lle paukauttaen tai nykäseekö vaihdetta vaihtaessa?

    tai miten ylipäätänsä toimii vaihteet?
    Automaatti juu. Ei vaihtanut 2 isommalle ennenkuin sammutti auton ja sen jälkeen toimi taas hyvin.

    Leave a comment:


  • Viltsu318
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Mitähän tälläiset koodit tarkoittaa?

    4F51 5 Gear monitoring
    4F57 Shift monitoring 1-2

    Satunnaisesti lopsahtaa tauluun :think
    Onko kyseessä automaatti?(tod.näk. on)

    Vaihtaako auto 1->2 tai 2->1:lle paukauttaen tai nykäseekö vaihdetta vaihtaessa?

    tai miten ylipäätänsä toimii vaihteet?

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Mitähän tälläiset koodit tarkoittaa?

    4F51 5 Gear monitoring
    4F57 Shift monitoring 1-2

    Satunnaisesti lopsahtaa tauluun :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Laakeri View Post
    Tuollaisesta kylkikolarin kokeneesta E46:sta (-00) yritin nollata airbag valoa, mutta ei onnistunut. Jäi herjaamaan molempien etupenkkien turvavyönkiristäjistä. Eka lukukerralla oli joku crash sensor koodi, jota ei siinä kiiressä tullut tarkemmin luettua. Voisko olla mahdollista, että tuossa kylkitällissä on nuo kiristäjät paukahtanut ja miten ne voisi tarkistaa? Löyty kovin epämääräisiä vastauksia niiden tarkistamisesta, joten ajattelin varmistaa. Kolarissa ei paukahtanut bägejä.
    No katso onko turvavyön vastakappale ampunut itsensä sisään, onko normaalissa korkeudessa vai sisempänä.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    muutama tommonen e46nen kävelly vastaan missä airbag herjat on lähtenyt putsaamalla nuo ovien johtonippujen liittimet kunnolla.

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Tuollaisesta kylkikolarin kokeneesta E46:sta (-00) yritin nollata airbag valoa, mutta ei onnistunut. Jäi herjaamaan molempien etupenkkien turvavyönkiristäjistä. Eka lukukerralla oli joku crash sensor koodi, jota ei siinä kiiressä tullut tarkemmin luettua. Voisko olla mahdollista, että tuossa kylkitällissä on nuo kiristäjät paukahtanut ja miten ne voisi tarkistaa? Löyty kovin epämääräisiä vastauksia niiden tarkistamisesta, joten ajattelin varmistaa. Kolarissa ei paukahtanut bägejä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Garvis View Post
    Osaisko joku kertoa mitä tarkottaa misfire detected catalyst damaging cyl #3?
    Pytty 3 pätkii. Vika todennäköisesti sytkän puolella, toki voi olla suuttimessakin vikaa.
    Tarkista ainakin ettei tulpankolot ui öljyssä jos venttiilikopan tiivisteet vuotaa.

    Leave a comment:


  • Garvis
    replied
    Osaisko joku kertoa mitä tarkottaa misfire detected catalyst damaging cyl #3?

    Leave a comment:


  • temppa1
    replied
    Originally posted by temppa1 View Post
    Tälläistä löytyi tällä kertaa, Autossa en ole huomannut mitään omituista, Ehkä kerran tahmean käyynnistymisen noin +3 asteessa, Siitä vikakoodit hehkuille?

    Molemmat samaa vikakoodia mutta saanut mahtumaan samaan ikkunaan, Tämä olettettavasti liittyy polttoaine suodattimeen? Tukossa?




    Oli antanut myös jokaisesta sylinteristä tämän saman vikakoodin, Mitä mahtaa tarkoittaa? Hehkujen ohjainyksikkö vaihtokunnnossa? Vaihdettu 2010 vai 2011 alle 30tkm sitten joten voisiko olla nyt jo rikki? Myös hehkut vaihdettu samassa rempassa.



    Tämä ihmetyttää kovasti että mistä johtuu, Autosta pesty partikkelisuodatin noin 15tkm sitten jolloin paskan määrä partikkelisuodattimessa oli yli 50G,
    Autossa oli ~3500km sitten ongelmaa moottoriöljyn lisääntymisen kanssa, Ulos otettiin noin 11 litraa öljytilasta, Ei varmaa oliko dieseliä seassa vai mitä mutta jäähdytin nestettä ei ole hävinnyt joten oletan sen olevan dieseliä/öljyä, Vaihdoin öljyt heti huomattuani (Rupesi käymään moottoriöljyllä mutta kerkesi käymään max 4 sekunttia ennenkuin sammutin vaihteen kanssa auton. Öljyt vaihdettiin silloin heti ja perään 1500km päästä, Öljytaso pysyi samana, Nyt 1400km takana toisesta öljynvaihdosta ja öljypinta ei noussut edelleenkään, Pajalla sanoivat että voi myös lisääntyä pikkuhiljaa partikkelisuodattimen epäonnistuneiden polttojen myötä, Apuja kaivattaisiin tämän kanssa.

    Kenelläkään hajua näistä? Veikkaisin että polttoaine suodattimesta tullu kun lämpötila laski öisin alle 2 asteen ja oli kesä dieseliä vielä tankissa, Ei toistu enään muutakuin partikkelisuodattimen vikakoodi, Ja toinen oli jääny IM muistiin partikkelisuodattimen epäonnistuneesta regeneroinnista.

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Originally posted by pmtk View Post
    Taas EML syttyi ja Motornotprogramme päällä. Lisäksi, luistonesto palaa. Vikakoodit seuraavanlaiset:

    Koodi 1

    Koodi 2

    Koodi 3

    Ja ABS jne modulin puolelta seuraava:

    Koodi 4

    Nyt en kyllä keksi, mikä voisi olla kyseessä. Olisko teillä hyviä arvauksia tai tietoa? Kyseessä siis 525 iAT, 2001. Olisi kiva saada kuntoon vähän pidemmäksi aikaa
    Päivitystä tähän, josko jollekin on apua. Loppujen lopuksi en saanut enää resetoitua kaasuläppäkotelon adaptioarvoja. INPA antoi seuraavan vikakoodin aina, kun virrat laitettiin päälle:



    Lisäksi, käynti oli todella vaikeaa, eikä kaasua kestänyt hipaista.

    Tilasin marmorilta uuden kaasuläppäkotelon, jonka vaihdon jälkeen kaikki vikakoodit oli mahdollista poistaa ja adaptioarvot nollata. Opetin myös kaasuläpän uudelleen pitämällä virtoja päällä ja pois 30 sek. Tämän luin joltain englantilaiselta bemarifoorumilta.

    Koeajolenkin jälkeen ei uusia koodeja ole enää ilmaantunut ja tuntuu kuin kaasuun vastaaminenkin olisi terävämpää. Raportoin taasen, jos jotain ilmenee.

    Tässä muuten ihan hyvä paperi M54:n moottorinohjauksen toiminnasta. Kappale "EDK THROTTLE POSITION FEEDBACK SIGNALS" helpotti asian ymmärtämistä diagnoosin tekemistä hieman.
    Last edited by pmtk; 18-10-2012, 15:54.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎