Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dani
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Danilla näyttää taas olevan lämmitysvastus poikki/johtosarjavika. Ei liene haittaavan, paitsi kestää kauemmin lämmetä anturin toimintakuntoon.
    Eli tarkoittaako tämä sitä, että Lambda/t pitää vaihtaa?
    - INPA vikakoodi näyttää viaksi Lambda probe heating after cat. Bank 2.
    - Livedata taas näyttää että TV probe heating before kat Bank 1 ja 2 + TV probe heating after kat Bank 1 ja 2 ovat 99.31/100.

    Moottori siis lämmin kun tuon livedatan ja vikakoodin nappasin.

    Miten tässä nyt kannattais edetä?
    Auto siis sigun E46 330i Touring '02 M54B30.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Katin jälkeisen PITÄÄ pysyä tasaisessa arvossa, muuten katti rikki.

    Danilla näyttää taas olevan lämmitysvastus poikki/johtosarjavika. Ei liene haittaavan, paitsi kestää kauemmin lämmetä anturin toimintakuntoon.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo tottahan toki ne seilaa, jos ei seilaisi niin olisi vikaa.
    Sitä en äkkiseltään osaa sanoa kun en ole tutkinut, miten monitorointilambdan tulisi käyttäyä. Todennäköisesti ainakin värähtelynopeudeltaan erilailla ellei jopa pysyvän jossain jännitetasossa pelkästään mikäli kaikki ok.
    Viisaampi kertoi minulle, että post-katin jännite pitäisi pysyä suht vakaana, kunhan katti on lämmennyt = katti toimii.
    Itselläkin tuo jälkimmäinen lambda-arvo heiluu, mutta enpä muista enää kuinka. Pitää mittailla uudestaan.
    Jos heiluu, niin sitten on katti poks

    Rough on käynnintasaisuus mittaus. Suht samoissa pitäisi olla, jos jokin yksittäinen pytty erottuu selkeästi niin siellä todennäköisesti sytytyskatkoksia tmv vikaa.
    Mikähän noissa on ns normaalin sisällä, bensakoneissa?

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo tottahan toki ne seilaa, jos ei seilaisi niin olisi vikaa.
    Sitä en äkkiseltään osaa sanoa kun en ole tutkinut, miten monitorointilambdan tulisi käyttäyä. Todennäköisesti ainakin värähtelynopeudeltaan erilailla ellei jopa pysyvän jossain jännitetasossa pelkästään mikäli kaikki ok.

    Rough on käynnintasaisuus mittaus. Suht samoissa pitäisi olla, jos jokin yksittäinen pytty erottuu selkeästi niin siellä todennäköisesti sytytyskatkoksia tmv vikaa.
    Joo no se jälkimmäinen tosiaan alko seilaamaan n. samassa tahdissa kuin tuo ennen kattia oleva kun moottori lämpeni.
    Pitää käydä lukemassa kaverin autosta ja katsoa miten nuo käyttäytyy kun ne toimii.

    Ei jaksais huvikseen nyt vaihtaa mitään varsinkaan jos kattia epäillään. Taas päivä ajettu ja vikavalo pysyy poissa.

    Pitääpi käydä hakemassa uudet tulpat kun nelospytyssä oli selvää heittoa noihin muihin verrattuna. Tuossa rough osiossa siis.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Onko nyt oikeesti näin, että molemmat labda-anturit kattien jälkeen ovat rikki?
    Jouduin ajamaan rikkinäisellä puolalla about 30km jotta pääsin Laakkosen kautta kotiin vaihtamaan uuden, mutta nyt kun uus puola on kiinni ja vikakoodit nollattuna (ei pala mittaristossa enää keltaista moottorivikavaloa) niin silti pukkaa lambdosita erroria
    Tuo koodi viittaa lambdan lämmitykseen. No, tuskin sieltä mikään relekään on hajonnut tässä ajassa.

    Tolla mun ohjelmalla näkisi lambdojen tuottaman käyrän, ainakin sillä voi varmistaa niiden toiminnan.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Onko nyt oikeesti näin, että molemmat labda-anturit kattien jälkeen ovat rikki?
    Jouduin ajamaan rikkinäisellä puolalla about 30km jotta pääsin Laakkosen kautta kotiin vaihtamaan uuden, mutta nyt kun uus puola on kiinni ja vikakoodit nollattuna (ei pala mittaristossa enää keltaista moottorivikavaloa) niin silti pukkaa lambdosita erroria

    ..vai pitääkö tässä oikeesti alkaa polkemaan että lamdat herää horroksesta? Vai onko kuitenkin vaan niin että yksi lamda on rikki?
    Auttaako jos niitä putsailee ja jossei auta niin pitääkö/kannattaako noi vaihtaa pareittain?

    Vinkkejä kaipaan, ei tää nyt vttu näin voi olla että molemmat antuit nukkuu 2m mullan alla







    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    pysyvän jossain jännitetasossa pelkästään mikäli kaikki ok.
    Näin. Jos kaasut tulee reagoimatta läpi niin jännite heittelee myös jälkimmäisellä.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Ei ole vieläkään selvinneet
    Tarkoittaa ettei vaihde ole kytkeytynyt/luistaa.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Mitähän tälläiset koodit tarkoittaa?

    4F51 5 Gear monitoring
    4F57 Shift monitoring 1-2

    Satunnaisesti lopsahtaa tauluun :think
    Ei ole vieläkään selvinneet

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Joo tottahan toki ne seilaa, jos ei seilaisi niin olisi vikaa.
    Sitä en äkkiseltään osaa sanoa kun en ole tutkinut, miten monitorointilambdan tulisi käyttäyä. Todennäköisesti ainakin värähtelynopeudeltaan erilailla ellei jopa pysyvän jossain jännitetasossa pelkästään mikäli kaikki ok.

    Rough on käynnintasaisuus mittaus. Suht samoissa pitäisi olla, jos jokin yksittäinen pytty erottuu selkeästi niin siellä todennäköisesti sytytyskatkoksia tmv vikaa.
    Molemmat lambda arvot tosiaan seilasi ihan mittausalueen laidasta laitaa. Pitääpä tosiaan itsekin jostain varmasti ehjästä autosta kattoa mitä tuon katin jälkeinen lambda kuuluisi näyttää. luulisi sen eri arvoja näyttävän kun ennen kattia? Ei kait sillä muuten sielä mitään virkaa ole?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Eli tuossa kuvassa lambda sensor voltage 1 arvot alkoivat koneen lämmettyä seilaamaan. Ensin ennen kattia ja sitten myöhemmin katin jälkeinen arvo lähti seilaamaan. Kun seilaaminen alkoi niin lämmitys pamahti 100%. Normaalia? äkkiseltään mietittynä ei ole.
    Vikakoodi oli katalysator converter jotain. Sen kun nollasi niin vikavalo poistui.

    Mitä muuten tuolta rough measurin valikon alta löytyy? Siis mitä ne arvot on? Pitäisikö joka pytyssä olla samat arvot? Nakutus?
    Joo tottahan toki ne seilaa, jos ei seilaisi niin olisi vikaa.
    Sitä en äkkiseltään osaa sanoa kun en ole tutkinut, miten monitorointilambdan tulisi käyttäyä. Todennäköisesti ainakin värähtelynopeudeltaan erilailla ellei jopa pysyvän jossain jännitetasossa pelkästään mikäli kaikki ok.

    Rough on käynnintasaisuus mittaus. Suht samoissa pitäisi olla, jos jokin yksittäinen pytty erottuu selkeästi niin siellä todennäköisesti sytytyskatkoksia tmv vikaa.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Eli tuossa kuvassa lambda sensor voltage 1 arvot alkoivat koneen lämmettyä seilaamaan. Ensin ennen kattia ja sitten myöhemmin katin jälkeinen arvo lähti seilaamaan. Kun seilaaminen alkoi niin lämmitys pamahti 100%. Normaalia? äkkiseltään mietittynä ei ole.
    Vikakoodi oli katalysator converter jotain. Sen kun nollasi niin vikavalo poistui.

    Mitä muuten tuolta rough measurin valikon alta löytyy? Siis mitä ne arvot on? Pitäisikö joka pytyssä olla samat arvot? Nakutus?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    tupla
    Last edited by MarQu; 07-11-2012, 18:09.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Pre- ja post lambdat on käsittääkseni samanlaiset. Hopi hopi vaihtamaan, että pääsen itsekin korjaamaan
    Heheh joo menee nyt hetki ennenkuin lambdan vuoro on. Itellä oli vääränlainen tallissa.
    Korjaan ensin tuon öljynmäärän anturin ja vaihdan öljyt yms pientä huoltoa. Viimmestään ens kuus pitää tuo lambda vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Jerski
    replied
    Originally posted by Jerski View Post
    Ongelmana on epätasainen tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksissä, joka korjaantuu yleensä kaasua polkaisemalla. Auto on e39 523ia vm. 2000.

    Ensimmäisellä kerralla tuntui käyvän myös vajailla pytyillä ja kiihtyksessä ravisti kovasti. Taisella kaasulla ei ollut ongelmia, mutta yli 80 ei voinut ajaa tai moottori ravisti liikaa. Ongelma hävisi seuraavana päivänä viikakoodin lukemisen jälkeen (tosin vikavalo syttyi heti uudelleen). Em. ongelmaa ei ole esiintynyt viikkoon muuten kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä epätasena käyntinä.

    Tälläiset koodit sain tänään kun moottorin vikavalo syttyi viikon tauon jälkeen:
    - 202 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    - 203 Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
    - 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    - 228 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

    Ongelmat alkoivat 27.10.2012:
    - F0 Sytytyshäiriö syl. 3
    - EE Sytytyshäiriö syl. 1
    - CA Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
    - 97 Lambdatunnistimen jännite ennen katalysaattoria ryhmä 2
    - E3 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    - E4 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

    Vaihdoin sytytyspuolat 1 ja 3. Toimi viikon normaalisti.
    Nollauksen yhteydessä (30.10.2012) oli vielä seuraavat koodit (valo syttyi heti uudelleen ekan nollauksen jälkeen pihasta lähdettäessä).
    - E3
    - F0
    - CA

    Olen käynyt läpi lukemattomia sivuja ja ainakin imuvuotojen on väitetty aiheuttavan vastaavanlaisia käyntiongelmia. Lisäksi huomasin, että hieman vastaavanlaisia ongelmia oli tullut samoilla koodeilla (tuoreimmat) kun bensansuodatin oli tukossa. Voisiko vika olla siinä?
    Tähän vielä lisätietona, että lähdin tänään töihin ja vikavalo ei palanut. Kaikki pelasi normaalisti kunnes vikavalo syttyi ensimmäisissä liikennevaloissa n. 14km ajon jälkeen (ensimmäinen pysähdys kotipihasta lähdön jälkeen)... Ajoin vielä n. kilometrin toimiston pihalle enkä huomannut mitään outoa tyhjäkäynnissä tms.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎