Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ccc
    replied
    Osaisiko joku näitä tietoja minulle tarkentaa?
    Laatikon boksiin pääsin inpalla käsiksi ja antoi viisi vikakoodia. Niiden tarkoitusten lisäksi kaipaisin selvennystä näihin:

    -Label Byte
    -Gearbox Oil Temperature
    -Battery Voltage
    -Operating hours

    Ovatko ylläolevat tiedot siis tallentuneet sillä hetkellä, kun vikakoodin antoi, ja mm. lämpötila ja voltit ovat siltä hetkeltä? Lisäksi, miten tulkitsen tuon operating hours-kohdan?

    Mitä itse vikakoodit tarkoittavat? Mitä tarkoittaa koodien alapuolella olevat "Open Circuit or Short Circuit to Ground" tai "Short circuit to batt+", onko kyseessä korjaus vialle vai sen aiheuttaja?

    Pahoittelut kuvista, en vielä ole tarkemmin perehtyä inpan print-toimintoon, enkä saanut edes perinteistä ruudunkaappausta toimimaan tuossa vanhassa läppärissä.





    Last edited by ccc; 19-09-2012, 13:12. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Jep. Nuo on lambdakorjauksen korjausarvoja.
    Pääasiallisesti additive tyhjäkäynnille ja multiplicative osakuormalle. Korjausarvot elävät hitaasti koska kertyvät vähitellen.
    Sensijaan lambda integrator on realiaikainen korjausarvo millä lambdat seosta korjaa.
    Miinus on laihentamista ja plussan puolella rikastamista. Normaalisti integraattori heittelee vähän puolin ja toisin.

    Antureiden jännitteet pitää heitellä päästä päähän ja mitä nopeampi taajuus on, sitä lähempänä ollaan stokiometristä seosta eli ideaaliarvoa.
    Mikäli koneen käynistyksen jälkeen kestää todella kauan että anturit rupeavat tuottamaan signaalia, kertoo se vanhentuneista antureista. Välillä voi olla että eivät lähde toimimaan ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan vaativat että käyttää konetta pari minuuttia korotetulla käynnillä jotta lämpeävät.

    EDIT: Niin ja bankeista puhuttaessa tarkoitetaan sylinteriryhmiä, kyseisessä koneessa siis Bank1 = 1-3 sylinterit ja Bank2 = 4-6. Ohjataan siis kahdessa erillisessä ryhmässä.
    Näiden perusteella voi päätellä että jos esim ainoastaan toisessa pankissa on korjausarvot metsässä niin kyseisiin sylintereihin vaikuttavissa komponenteissa voi olla vikaa, kuten suutin tai puola.
    Sensijaan jos kummankin bankin arvot on yhtälailla pielessä on kyseessä yhteinen tekijä kuten imuvuoto, pa-paine, maffi jne.

    EDIT2: Ja taas kun ajatellaan asiaa loogisesti niin esim imuvuoto näkyy samanlailla yleensä kummassakin bankissa.
    Eli kun maffin ohi menee ilmaa => seos on laihempi koska suihkuttaa vähemmän polttoainetta => korjausarvot plussan puolella = pyrkii rikastamaan. Ja yleensä tämä korostuu tyhjäkäynnin korjauksena.
    Osakuormalla imusarjassa on pienempi alipaine ja imuvuodot eivät vaikuta niin paljoa.
    Täyskaasullahan sitten taas lambdaohjaus on pois päältä kokonaan koska kapeakaista anturit eivät kuitenkaan pysty anturoimaan rikkaampaa seosta mitä käytetään kuormituksessa.
    Kiitos ja kumarrus Supalle hyvästä ohjeistuksesta!!!
    Alkaa pikkuhiljaa valkeneen noi perus jutskat!

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Menee vähä asian sivusta, mutta onko jossain joku tehnyt ohjeet tuohon inpan käyttöön, että mitä arvot pitäisi olla livenä?
    Itsellä on toi M52b25 mylly ja pitäisi saada tietää mitkä olisi optimi arvot, että kone varmasti toimii. En vielä käsitä tuosta ohjelmasta paljoakaan....

    Esim.
    Adaptation value multiply. Tuossahan on sarake -40...........40 Onko tässä paras arvo noiden välissä, eli 0. :think
    Tai, adptation value add. -100....100. ?
    Jep. Nuo on lambdakorjauksen korjausarvoja.
    Pääasiallisesti additive tyhjäkäynnille ja multiplicative osakuormalle. Korjausarvot elävät hitaasti koska kertyvät vähitellen.
    Sensijaan lambda integrator on realiaikainen korjausarvo millä lambdat seosta korjaa.
    Miinus on laihentamista ja plussan puolella rikastamista. Normaalisti integraattori heittelee vähän puolin ja toisin.

    Antureiden jännitteet pitää heitellä päästä päähän ja mitä nopeampi taajuus on, sitä lähempänä ollaan stokiometristä seosta eli ideaaliarvoa.
    Mikäli koneen käynistyksen jälkeen kestää todella kauan että anturit rupeavat tuottamaan signaalia, kertoo se vanhentuneista antureista. Välillä voi olla että eivät lähde toimimaan ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan vaativat että käyttää konetta pari minuuttia korotetulla käynnillä jotta lämpeävät.

    EDIT: Niin ja bankeista puhuttaessa tarkoitetaan sylinteriryhmiä, kyseisessä koneessa siis Bank1 = 1-3 sylinterit ja Bank2 = 4-6. Ohjataan siis kahdessa erillisessä ryhmässä.
    Näiden perusteella voi päätellä että jos esim ainoastaan toisessa pankissa on korjausarvot metsässä niin kyseisiin sylintereihin vaikuttavissa komponenteissa voi olla vikaa, kuten suutin tai puola.
    Sensijaan jos kummankin bankin arvot on yhtälailla pielessä on kyseessä yhteinen tekijä kuten imuvuoto, pa-paine, maffi jne.

    EDIT2: Ja taas kun ajatellaan asiaa loogisesti niin esim imuvuoto näkyy samanlailla yleensä kummassakin bankissa.
    Eli kun maffin ohi menee ilmaa => seos on laihempi koska suihkuttaa vähemmän polttoainetta => korjausarvot plussan puolella = pyrkii rikastamaan. Ja yleensä tämä korostuu tyhjäkäynnin korjauksena.
    Osakuormalla imusarjassa on pienempi alipaine ja imuvuodot eivät vaikuta niin paljoa.
    Täyskaasullahan sitten taas lambdaohjaus on pois päältä kokonaan koska kapeakaista anturit eivät kuitenkaan pysty anturoimaan rikkaampaa seosta mitä käytetään kuormituksessa.
    Last edited by Supa; 17-09-2012, 11:22.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Menee vähä asian sivusta, mutta onko jossain joku tehnyt ohjeet tuohon inpan käyttöön, että mitä arvot pitäisi olla livenä?
    Itsellä on toi M52b25 mylly ja pitäisi saada tietää mitkä olisi optimi arvot, että kone varmasti toimii. En vielä käsitä tuosta ohjelmasta paljoakaan....

    Esim.
    Adaptation value multiply. Tuossahan on sarake -40...........40 Onko tässä paras arvo noiden välissä, eli 0. :think
    Tai, adptation value add. -100....100. ?
    Last edited by janke; 17-09-2012, 01:11.

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Originally posted by api-75 View Post
    E39 530dA antoin tällaisen vikakoodin, ei ole aikaisemmin moista löytynyt ja ei ole kulkupuolessakaan muutoksia.

    Vai onko INPA hukannut vaan jotain, kun varoittelee kaikenlaista tuossa alempana ja ko. ohjelmaa käynnistäessä...

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 09/09/12 10:55:27
    ECU: D40M57A1
    JobStatus: OKAY
    Variant: D40M57A1
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

    Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Errorcode: 11 10 02
    ===============================================
    Kokeillaanpa vielä, josko joku viikonlopun ratoksi osaisi vastailla?

    Leave a comment:


  • Hebbu ///M3
    replied
    mitähän se tämmönen meinaa kun, e39 525tdsa ei starttaa?

    Vissiin saa alkaa saksasta ews laatikkoo tilailee.
    Last edited by Hebbu ///M3; 07-09-2015, 22:55.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Voisko toi 153 error code- Knock Control Voltage?
    Tai sittenkin-
    Lambda Pre Cat Bank 2 Max Limit?
    Elikkäs äkkiseltään viittaa lambdaan toi 153 koodi. Mites katon noitten lambdojen toimintaa livenä??

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    En löydä searchilla... Elikkä kysytään täältä.
    Antoi tollaset vikakoodit:

    - 153 TL_MES.?

    - 15 power on reset.?

    Mitäs noi meinaa???
    Voisko toi 153 error code- Knock Control Voltage?
    Tai sittenkin-
    Lambda Pre Cat Bank 2 Max Limit?
    Last edited by janke; 12-09-2012, 22:25.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ensimmäiseen DIS antaa varmasti järkevämmän selityksen. Toisesta ei kannata välittää, vai oliko muka moottorinohjauksella?
    Selvis toi "power on rest" liittyy huonoon akkuun?

    Ja voisitko tarkentaa tuota DIS juttua?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ensimmäiseen DIS antaa varmasti järkevämmän selityksen. Toisesta ei kannata välittää, vai oliko muka moottorinohjauksella?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by janke View Post
    En löydä searchilla... Elikkä kysytään täältä.
    Antoi tollaset vikakoodit:

    - 153 TL_MES.?

    - 15 power on reset.?

    Mitäs noi meinaa???
    Onko kukaan törmännyt vastaaviin?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    En löydä searchilla... Elikkä kysytään täältä.
    Antoi tollaset vikakoodit:

    - 153 TL_MES.?

    - 15 power on reset.?

    Mitäs noi meinaa???

    Leave a comment:


  • api-75
    replied
    Originally posted by api-75 View Post
    E39 530dA antoin tällaisen vikakoodin, ei ole aikaisemmin moista löytynyt ja ei ole kulkupuolessakaan muutoksia.

    Vai onko INPA hukannut vaan jotain, kun varoittelee kaikenlaista tuossa alempana ja ko. ohjelmaa käynnistäessä...

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 09/09/12 10:55:27
    ECU: D40M57A1
    JobStatus: OKAY
    Variant: D40M57A1
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

    Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Errorcode: 11 10 02
    ===============================================
    Eikö kellään tietoa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by JHo View Post
    20 airbag sensor sidebag left vikakoodi inpalla. Missä kyseinen anturi on ja onko se tuon oven vai a-pilarin? Auto on e46 -99
    Tarkoittaa sivutörmäystunnistinta, sijaitsee suunilleen penkkien kohdilla lattiamaton alla.
    Multa löytyy kummalekkin puolelle jos tarvetta

    Leave a comment:


  • JHo
    replied
    20 airbag sensor sidebag left vikakoodi inpalla. Missä kyseinen anturi on ja onko se tuon oven vai a-pilarin? Auto on e46 -99

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎