5F9A EHC: Control-time fault, lifting
Otsikon mukaan...täällä tarkemmin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=221039
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e61 525ia touring -04
Eli taas kelien viiletessä alkoi tuo kiva keltainen moottorivalo palamaan... Kumma homma sama juttu vaivasi keväällä ns. välikeleillä.
Vikakoodi: P0174 Powertrain system too lean (bank 2)
Moottori on M54B25
Luettu OBD AutoDoctor ohjelmalla
Itse en tajuu tuosta mitään. Laiha arvaus on että olisiko joko nokan tunnistin mennyt tai sitten Lambda-anturi? Viisaammat auttakaa! Nollasin valon ja ei syttynyt uudestaan. Voisko huono käynnistyvyys "haaleana" liittyä myös tähän?Last edited by baijerilainen; 13-10-2012, 17:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by laine View PostTästä vähän tarkemmin, mitä tapahtui ja mitä on tehty; http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=259152
Koitappa ottaa öljyntaso anturin johto irti ja starttaa sitten.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostRailipaineet sulla on ainakin nollissa, eli syyniin se. Toinen taitaa olla akkujännitteestä.(oot tainnu hetken sahailla...) Kolmas siirtopaineesta.
Siirtopumppu rikki?On se. Tai suutin vuotaa. Siirtopumppu se kumminkin. Tai suutin.
EWS koodeilla ei oo tekemistä tän kanssa.
Leave a comment:
-
-
Railipaineet sulla on ainakin nollissa, eli syyniin se. Toinen taitaa olla akkujännitteestä.(oot tainnu hetken sahailla...) Kolmas siirtopaineesta.
Siirtopumppu rikki?On se. Tai suutin vuotaa. Siirtopumppu se kumminkin. Tai suutin.
EWS koodeilla ei oo tekemistä tän kanssa.Last edited by suppari; 11-10-2012, 21:08.
Leave a comment:
-
-
Jeppistä, eli kaikenlaista sitä taas joutuu kokemaan bmw omistajana
Autona BMW E46 330dA -02
Mitäs näillä raporteilla nyt sitten saikaan selville? Yhtä hepreaa itselle. Auto siis starttaa mutta ei lähde käyntiin millään.
Leave a comment:
-
-
Tälläistä löytyi tällä kertaa, Autossa en ole huomannut mitään omituista, Ehkä kerran tahmean käyynnistymisen noin +3 asteessa, Siitä vikakoodit hehkuille?
Molemmat samaa vikakoodia mutta saanut mahtumaan samaan ikkunaan, Tämä olettettavasti liittyy polttoaine suodattimeen? Tukossa?
Oli antanut myös jokaisesta sylinteristä tämän saman vikakoodin, Mitä mahtaa tarkoittaa? Hehkujen ohjainyksikkö vaihtokunnnossa? Vaihdettu 2010 vai 2011 alle 30tkm sitten joten voisiko olla nyt jo rikki? Myös hehkut vaihdettu samassa rempassa.
Tämä ihmetyttää kovasti että mistä johtuu, Autosta pesty partikkelisuodatin noin 15tkm sitten jolloin paskan määrä partikkelisuodattimessa oli yli 50G,
Autossa oli ~3500km sitten ongelmaa moottoriöljyn lisääntymisen kanssa, Ulos otettiin noin 11 litraa öljytilasta, Ei varmaa oliko dieseliä seassa vai mitä mutta jäähdytin nestettä ei ole hävinnyt joten oletan sen olevan dieseliä/öljyä, Vaihdoin öljyt heti huomattuani (Rupesi käymään moottoriöljyllä mutta kerkesi käymään max 4 sekunttia ennenkuin sammutin vaihteen kanssa auton. Öljyt vaihdettiin silloin heti ja perään 1500km päästä, Öljytaso pysyi samana, Nyt 1400km takana toisesta öljynvaihdosta ja öljypinta ei noussut edelleenkään, Pajalla sanoivat että voi myös lisääntyä pikkuhiljaa partikkelisuodattimen epäonnistuneiden polttojen myötä, Apuja kaivattaisiin tämän kanssa.
Last edited by temppa1; 11-10-2012, 19:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hawe90 View PostJuu eli tuonti pelihän tuo mun bemmi on.. Foorumilla yksi autoni entinen omistaja kerto, että autooni olisi ruuvattu +100tkm lisää mittariin jotta saataisiin verotettua pienemmällä summalla tämä suomeen.
Huolto kirjasta myös huomaa mukavan hypyn saksan huoltovihosta viimesin huolto saksassa 223tkm vuoden päästä suomen huoltoleima 357tkm eli vuodessa tullut 134tkm
Myös tämä autoni entinen omistaja kerto, että "oikeat" kilotmetrit pitäisi näkyä jollaki autonvikakoodi ohjelmalla, mutta itse en ole vielä onnistunut löytämään..
Voisiko "valomuistissa" olla eri kilsat mitä mittarissa?
Osaako joku sanoa saako marmori tiskillä avaimesta tai jostain luotettavasta paikasta kilsat tarkistettua..
Originally posted by Cell View PostJos se on huonosti ruuvattu, löytyy jostain oikeat kilsat, muuten ei löydy mitään. Nuo vikakoodit saa tosiaan kyllä aikaiseksi ilman että sössii mitään, ja myös poistettua helposti.
Sen sijaan veropetoksista en huutelis ihan hirveesti vaikka tietysti artisti maksaa.
Ite ei oo tullu ruuvattua kun kahta mittaristoa ja nekin molemmat mittariston vaihdon yhteydessä (kilometrit kohdilleen ja molemmissa tartti lisätä), joten tuosta operaatiosta ei ole sen suurempaa hajua.
Leave a comment:
-
-
Jos se on huonosti ruuvattu, löytyy jostain oikeat kilsat, muuten ei löydy mitään. Nuo vikakoodit saa tosiaan kyllä aikaiseksi ilman että sössii mitään, ja myös poistettua helposti.
Sen sijaan veropetoksista en huutelis ihan hirveesti vaikka tietysti artisti maksaa.
Leave a comment:
-
-
Juu eli tuonti pelihän tuo mun bemmi on.. Foorumilla yksi autoni entinen omistaja kerto, että autooni olisi ruuvattu +100tkm lisää mittariin jotta saataisiin verotettua pienemmällä summalla tämä suomeen.
Huolto kirjasta myös huomaa mukavan hypyn saksan huoltovihosta viimesin huolto saksassa 223tkm vuoden päästä suomen huoltoleima 357tkm eli vuodessa tullut 134tkm
Myös tämä autoni entinen omistaja kerto, että "oikeat" kilotmetrit pitäisi näkyä jollaki autonvikakoodi ohjelmalla, mutta itse en ole vielä onnistunut löytämään..
Voisiko "valomuistissa" olla eri kilsat mitä mittarissa?
Osaako joku sanoa saako marmori tiskillä avaimesta tai jostain luotettavasta paikasta kilsat tarkistettua..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostMeinaatko ettei suomessa vaihdeta mittaristoja Nuo koodit saa aikaiseksi myös carsoftilla ilman että tekee edes mitään ihmeellistä.
carsoftista en ole kuullu yhtään mitään, joten siihen on vaikee ottaa kantaa, mutta tartteehan siihen nyt jotain tehhä et eepromin saa sekasin:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kiwes View PostKaks alimmaista viittais mittariston vaihtoon.
Eihän vaan oo tuontipeli kyseessä??? (taitaa puuttua jokunen kilometri mittarista? tai sit ollu laiska mittariston vaihtaja)
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hawe90 View PostKertokaapa arvon bemmistit mitä nämä vikakoodit tarkottavat.. koodit luettu mittaristosta ja sieltä löyty nämä:
[ATTACH]105650[/ATTACH]
tuosta seuraavasta ei oo mitään hajua.
Kaks alimmaista viittais mittariston vaihtoon.
Eihän vaan oo tuontipeli kyseessä??? (taitaa puuttua jokunen kilometri mittarista? tai sit ollu laiska mittariston vaihtaja)
Leave a comment:
-
-
-
Asiantuntevaa vikakoodinlukua ja livedataa tarjoava kaveri avuksi Helsingin metsälään; BMW E46 330d farkku ei lähde käyntiin...
Saa tarjoutua 040 678 50 49
Leave a comment:
-
Leave a comment: