Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pete95zhn
    replied
    5F9A EHC: Control-time fault, lifting

    Otsikon mukaan...täällä tarkemmin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=221039

    Leave a comment:


  • baijerilainen
    replied
    e61 525ia touring -04

    Eli taas kelien viiletessä alkoi tuo kiva keltainen moottorivalo palamaan... Kumma homma sama juttu vaivasi keväällä ns. välikeleillä.

    Vikakoodi: P0174 Powertrain system too lean (bank 2)

    Moottori on M54B25

    Luettu OBD AutoDoctor ohjelmalla

    Itse en tajuu tuosta mitään. Laiha arvaus on että olisiko joko nokan tunnistin mennyt tai sitten Lambda-anturi? Viisaammat auttakaa! Nollasin valon ja ei syttynyt uudestaan. Voisko huono käynnistyvyys "haaleana" liittyä myös tähän?
    Last edited by baijerilainen; 13-10-2012, 17:20.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by laine View Post
    Tästä vähän tarkemmin, mitä tapahtui ja mitä on tehty; http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=259152
    Jaa, no nokan anturin ei pitäs sammuttaa lennosta autoa.Toki yleinen vika sekin.
    Koitappa ottaa öljyntaso anturin johto irti ja starttaa sitten.

    Leave a comment:


  • laine
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Railipaineet sulla on ainakin nollissa, eli syyniin se. Toinen taitaa olla akkujännitteestä.(oot tainnu hetken sahailla...) Kolmas siirtopaineesta.

    Siirtopumppu rikki?On se. Tai suutin vuotaa. Siirtopumppu se kumminkin. Tai suutin.


    EWS koodeilla ei oo tekemistä tän kanssa.
    Tästä vähän tarkemmin, mitä tapahtui ja mitä on tehty; http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=259152

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Railipaineet sulla on ainakin nollissa, eli syyniin se. Toinen taitaa olla akkujännitteestä.(oot tainnu hetken sahailla...) Kolmas siirtopaineesta.

    Siirtopumppu rikki?On se. Tai suutin vuotaa. Siirtopumppu se kumminkin. Tai suutin.


    EWS koodeilla ei oo tekemistä tän kanssa.
    Last edited by suppari; 11-10-2012, 21:08.

    Leave a comment:


  • laine
    replied
    Jeppistä, eli kaikenlaista sitä taas joutuu kokemaan bmw omistajana

    Autona BMW E46 330dA -02

    Mitäs näillä raporteilla nyt sitten saikaan selville? Yhtä hepreaa itselle. Auto siis starttaa mutta ei lähde käyntiin millään.




    Leave a comment:


  • temppa1
    replied
    Tälläistä löytyi tällä kertaa, Autossa en ole huomannut mitään omituista, Ehkä kerran tahmean käyynnistymisen noin +3 asteessa, Siitä vikakoodit hehkuille?

    Molemmat samaa vikakoodia mutta saanut mahtumaan samaan ikkunaan, Tämä olettettavasti liittyy polttoaine suodattimeen? Tukossa?




    Oli antanut myös jokaisesta sylinteristä tämän saman vikakoodin, Mitä mahtaa tarkoittaa? Hehkujen ohjainyksikkö vaihtokunnnossa? Vaihdettu 2010 vai 2011 alle 30tkm sitten joten voisiko olla nyt jo rikki? Myös hehkut vaihdettu samassa rempassa.



    Tämä ihmetyttää kovasti että mistä johtuu, Autosta pesty partikkelisuodatin noin 15tkm sitten jolloin paskan määrä partikkelisuodattimessa oli yli 50G,
    Autossa oli ~3500km sitten ongelmaa moottoriöljyn lisääntymisen kanssa, Ulos otettiin noin 11 litraa öljytilasta, Ei varmaa oliko dieseliä seassa vai mitä mutta jäähdytin nestettä ei ole hävinnyt joten oletan sen olevan dieseliä/öljyä, Vaihdoin öljyt heti huomattuani (Rupesi käymään moottoriöljyllä mutta kerkesi käymään max 4 sekunttia ennenkuin sammutin vaihteen kanssa auton. Öljyt vaihdettiin silloin heti ja perään 1500km päästä, Öljytaso pysyi samana, Nyt 1400km takana toisesta öljynvaihdosta ja öljypinta ei noussut edelleenkään, Pajalla sanoivat että voi myös lisääntyä pikkuhiljaa partikkelisuodattimen epäonnistuneiden polttojen myötä, Apuja kaivattaisiin tämän kanssa.

    Last edited by temppa1; 11-10-2012, 19:36.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Hawe90 View Post
    Juu eli tuonti pelihän tuo mun bemmi on.. Foorumilla yksi autoni entinen omistaja kerto, että autooni olisi ruuvattu +100tkm lisää mittariin jotta saataisiin verotettua pienemmällä summalla tämä suomeen.
    Huolto kirjasta myös huomaa mukavan hypyn saksan huoltovihosta viimesin huolto saksassa 223tkm vuoden päästä suomen huoltoleima 357tkm eli vuodessa tullut 134tkm
    Myös tämä autoni entinen omistaja kerto, että "oikeat" kilotmetrit pitäisi näkyä jollaki autonvikakoodi ohjelmalla, mutta itse en ole vielä onnistunut löytämään..
    Voisiko "valomuistissa" olla eri kilsat mitä mittarissa?
    Osaako joku sanoa saako marmori tiskillä avaimesta tai jostain luotettavasta paikasta kilsat tarkistettua..
    Riippuu tietty softasta, mutta kannattaa vertailla eri moduulien kilometrejä(tuossakin autossa on useempi mikä kerää)

    Originally posted by Cell View Post
    Jos se on huonosti ruuvattu, löytyy jostain oikeat kilsat, muuten ei löydy mitään. Nuo vikakoodit saa tosiaan kyllä aikaiseksi ilman että sössii mitään, ja myös poistettua helposti.

    Sen sijaan veropetoksista en huutelis ihan hirveesti vaikka tietysti artisti maksaa.
    Jotenkin oon saanu sellasen kuvan, että EWS olis vaikee ruuvata??? Tääkin saattaa olla vaan mieleen pinttymä... tiettyhän sen voi hoitaa sillain et ostaa sileen boxin jostain.

    Ite ei oo tullu ruuvattua kun kahta mittaristoa ja nekin molemmat mittariston vaihdon yhteydessä (kilometrit kohdilleen ja molemmissa tartti lisätä), joten tuosta operaatiosta ei ole sen suurempaa hajua.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Jos se on huonosti ruuvattu, löytyy jostain oikeat kilsat, muuten ei löydy mitään. Nuo vikakoodit saa tosiaan kyllä aikaiseksi ilman että sössii mitään, ja myös poistettua helposti.

    Sen sijaan veropetoksista en huutelis ihan hirveesti vaikka tietysti artisti maksaa.

    Leave a comment:


  • Hawe90
    replied
    Juu eli tuonti pelihän tuo mun bemmi on.. Foorumilla yksi autoni entinen omistaja kerto, että autooni olisi ruuvattu +100tkm lisää mittariin jotta saataisiin verotettua pienemmällä summalla tämä suomeen.
    Huolto kirjasta myös huomaa mukavan hypyn saksan huoltovihosta viimesin huolto saksassa 223tkm vuoden päästä suomen huoltoleima 357tkm eli vuodessa tullut 134tkm
    Myös tämä autoni entinen omistaja kerto, että "oikeat" kilotmetrit pitäisi näkyä jollaki autonvikakoodi ohjelmalla, mutta itse en ole vielä onnistunut löytämään..
    Voisiko "valomuistissa" olla eri kilsat mitä mittarissa?
    Osaako joku sanoa saako marmori tiskillä avaimesta tai jostain luotettavasta paikasta kilsat tarkistettua..

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Meinaatko ettei suomessa vaihdeta mittaristoja Nuo koodit saa aikaiseksi myös carsoftilla ilman että tekee edes mitään ihmeellistä.
    en nyt ihan sitä meinannu, kun itekkin oon noita vaihtanu, mutta mieleen tuli se et jos on ruuvattu mittaria ennen maahantuontia(tai no siis jos vaihtaa koko roskan ni tartte ees ruuvata).

    carsoftista en ole kuullu yhtään mitään, joten siihen on vaikee ottaa kantaa, mutta tartteehan siihen nyt jotain tehhä et eepromin saa sekasin:think

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Kaks alimmaista viittais mittariston vaihtoon.

    Eihän vaan oo tuontipeli kyseessä??? (taitaa puuttua jokunen kilometri mittarista? tai sit ollu laiska mittariston vaihtaja)
    Meinaatko ettei suomessa vaihdeta mittaristoja Nuo koodit saa aikaiseksi myös carsoftilla ilman että tekee edes mitään ihmeellistä.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by Hawe90 View Post
    Kertokaapa arvon bemmistit mitä nämä vikakoodit tarkottavat.. koodit luettu mittaristosta ja sieltä löyty nämä:


    [ATTACH]105650[/ATTACH]
    Ylimmäinen on ulkolämpötilan anturi (joko p*skana tai sit puuttuu kokonaan)

    tuosta seuraavasta ei oo mitään hajua.

    Kaks alimmaista viittais mittariston vaihtoon.

    Eihän vaan oo tuontipeli kyseessä??? (taitaa puuttua jokunen kilometri mittarista? tai sit ollu laiska mittariston vaihtaja)

    Leave a comment:


  • Hawe90
    replied
    Kertokaapa arvon bemmistit mitä nämä vikakoodit tarkottavat.. koodit luettu mittaristosta ja sieltä löyty nämä:


    Click image for larger version

Name:	untitled.jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	4825476

    Leave a comment:


  • laine
    replied
    Asiantuntevaa vikakoodinlukua ja livedataa tarjoava kaveri avuksi Helsingin metsälään; BMW E46 330d farkku ei lähde käyntiin...

    Saa tarjoutua 040 678 50 49

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎