Originally posted by api-75
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
lukasin eilen omasta kulkineesta vikakoodit ja ilmoitti sinne needle motion sensor. kertokaapa tietämättömälle mikä tuo on? hintaa? hirviä työ vaihtaa?
Leave a comment:
-
-
BMW-scanner antaa seuraavia vikakoodeja, mistähän noita voisi alkaa selvittelemään? Autona E46 320d -02.
SRS - miten tuon saa nollattua? jos ymmärsin oikein vika on ollut joskus, muttei tällä hetkellä. Tuolla ohjelmilla ei ainakaan nollauksella lähde pois vaan uusiutuu heti. Voiko noista numeroista päätellä mistä tuo koodi on joskus tullut?
IKE - ei oo tullu uusiks nollauksen jälkeen. Voiko valojen koodaus aiheuttaa tämän (polttimon tarkastus poistettu sekä ajovalot aina päällä).
ZKE - tullut äskettäin, keskuslukituksen kanssa ei mitään ongelmaa - kaikki toimii niinkuin ennenkin.
En ole havainnut puolen vuoden sisään mitään poikkeavaa toimivuutta missään ennen/jälkeen vikakoodien tulemisen poislukien mittariston ja keskikonsolin taustavalojen katoamista satunnaisesti.
Code:# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex) ------------------------------------------------------------------------------ SRS -> Shadow-memory: 50/20 - Power supply, undervoltage IKE -> BF/78 - Internal fault, EEPROM checksum 1 (BMW-section), coding incorrect/incomplete ZKE -> 2A/23 - Central locking system: Relay doesn't switch to on at Central saving # SCAN END ------------------------------------------------------------------------------
Last edited by niinjoo; 26-09-2012, 20:12.
Leave a comment:
-
-
e39 540 97
katalysaattorin vaihdon jälkeen rupesi tulemaan tällaisia vikakoodeja. katti hitsattiin kaasulla lambda paikallaan, liekkö anturi palanut? vai oisko liittimessä vika? liitin on puhdistettu muutamaan kertaan, mutta ei vaikutusta.
edit. ainiin lambda näyttäs inpan mukaan "jäätyvän" voltit ei seilaa vaan pysyvät aikalailla samassa ja tyhjäkäynnin korjausarvo on melkeen tapissa. päästömittauksessa CO oli 0,5 ja nyt katin vaihdon jälkeen 4,4 että rikkaalla käy.Last edited by Tommi; 19-10-2013, 14:06.
Leave a comment:
-
-
koodin lukijaa etsitään
olisko jollakin ylivieskassa vikakoodin lukijaa
[email protected] vastausta jos on
kiitos etukäteen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by qazzu View PostOnkos kellään ideoita, missä mahdollisesti vikaa. Tässä vikakoodeja lukiessa ilmeni tällaiset. Varsinkin tästä ekasta ei netistä tuntunut löytyvän mitään vinkkejä...autona siis e39 530i.
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
21 VANOS-Solenoid Valve intake-NW
Error frequency : 255
Logistic counter: 40
VB 11.83 V
Engine state = engine off 1.00 -
TOIL 21.25 Grad C
TIA 21.48 Grad C
ja toinen...
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
97 steering angle adjustment necessary
Error frequency : 1
Vehicle speed 2.63 km/h
ASC not passiv
ABS-control passiv
stop light switch off
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
Nämähän lukee ihan selkestä jopa.
Ensimmäisessä herjaa imupuolen nokka-akselin säätösolenoidia, tullut aika monta kertaa joten todennäköisesti ihan oikea vika, katso ekana että liitin on kunnolla.
Toinen ilmeisestikkin DSC yksiköltä ja herjaa että ohjauskulma-anturin kalibraatio on metsässä. Eli nollakohta on jotain muuta kuin suoraa edessäpäin. Tosin tämä on tullut vain yhden kerran ja mikäli dsc valo ei kojetaulussa pala on kyseessä jonkinsortin tilapäinen häriö.
Uudelleenkalibrointi ei tosin haittaakkaan mitään.
Leave a comment:
-
-
Onkos kellään ideoita, missä mahdollisesti vikaa. Tässä vikakoodeja lukiessa ilmeni tällaiset. Varsinkin tästä ekasta ei netistä tuntunut löytyvän mitään vinkkejä...autona siis e39 530i.
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
21 VANOS-Solenoid Valve intake-NW
Error frequency : 255
Logistic counter: 40
VB 11.83 V
Engine state = engine off 1.00 -
TOIL 21.25 Grad C
TIA 21.48 Grad C
ja toinen...
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
97 steering angle adjustment necessary
Error frequency : 1
Vehicle speed 2.63 km/h
ASC not passiv
ABS-control passiv
stop light switch off
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
Leave a comment:
-
-
bmw e46 328i vm99
tämmöstä koodia pukkaa ja moottorin vikavalo palaa.
autoon laitettu joskus special tuning harisella rosteri pakosarja, rosteri putkisto, kisakatti tai katit ja rosterinen m3 tyyppinen takavaimentaja.
Mitä tuolle kannattas lähteä tekemään? Moottorin vikavalon sain kuitattua pois, mutta syttyy uudelleen kun käynnistää.
activation, ox-sensor heater before cat.conv.,bank1
activation, ox-sensor heater before cat.conv.,bank2
activation, ox-sensor heater after cat.conv.,bank1
activation, ox-sensor heater after cat.conv.,bank2Last edited by teemu.k; 24-09-2012, 21:34.
Leave a comment:
-
-
Paineensäädin joka on M54 tapauksessa suodattimen yhteydessä, juminut jotenkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pmtk View PostPäivitetäänpäs tätä, josko jollekin toiselle olisi apua. Merkkiliikkeessä saivat vielä koneenkin nilkutustilaan, eikä sietänyt kaasua lainkaan. BMW siis merkkiliikkeestä vetämällä kotiin, INPA läppäriin ja itse miettimään. INPA antoi seuraavat viat:
202 Lambda regulating limit Bank1 (Mixture limit rich)
203 Lambda regulating limit Bank2 (Mixture limit rich)
227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)
228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)
238 burning failure Cylinder 1
239 burning failure Cylinder 2
240 burning failure Cylinder 3
241 burning failure Cylinder 4
242 burning failure Cylinder 5
243 burning failure Cylinder 6
135 TPS-selftest (new adaption required)
Koetin ihan piruuttani vilkaista bensansuodatinta, jossa olikin leima 06/07/2001 Uusi suodatin paikalleen, lambdojen ja TPS:n adaptioarvojen nollaus, niin ei ole ollut sen jälkeen ongelmia ja koodeja.
Toivottavasti homma on nyt tässä. Eilen kävin hakemassa pajalta hyvän päästölapun ja OBD-paperin katsastusta varten
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pmtk View PostKyseessä on 525iAT, 2001.
Tähän asti koettua ja tehtyä (käyntiongelmien ja erinäisten vikakoodien perusteella):
- Uusi ilmamassamittari.
- Imuvuotoja tutkittu ja imusarjan takana olevat tulpat vaihdettu.
- Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin vaihdettu.
Noiden toimenpiteiden jälkeen pelasi jonkin aikaa oikein hyvin, kunnes laatikko meni nilkutustilaan. Toiminta oli normaalia ennen sitä, mutta "Getriebenotprogrammin" jälkeen erittäin huonoa. Ajoin merkkiliikkeen pihaan, jossa ei enää seuraavana aamuna käynyt kuin tyhjäkäyntiä, todella huonosti sitäkin.
Kaiken tämän jälkeen merkkiliikkeessä luetut vikakoodit.
Kertokaas nyt gurut, mistä on kyse? Alkaa olla omat ja paikallisen "merkkiliikkeen" ideat lopussa.
202 Lambda regulating limit Bank1 (Mixture limit rich)
203 Lambda regulating limit Bank2 (Mixture limit rich)
227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)
228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)
238 burning failure Cylinder 1
239 burning failure Cylinder 2
240 burning failure Cylinder 3
241 burning failure Cylinder 4
242 burning failure Cylinder 5
243 burning failure Cylinder 6
135 TPS-selftest (new adaption required)
Koetin ihan piruuttani vilkaista bensansuodatinta, jossa olikin leima 06/07/2001 Uusi suodatin paikalleen, lambdojen ja TPS:n adaptioarvojen nollaus, niin ei ole ollut sen jälkeen ongelmia ja koodeja.
Toivottavasti homma on nyt tässä. Eilen kävin hakemassa pajalta hyvän päästölapun ja OBD-paperin katsastusta varten
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ccc View PostKiitos tästä, laatikko on hyvinkin voinut käydä irti jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta.
Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostNäyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...
Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostNäyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...
Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
Leave a comment:
-
-
Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...
Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
Leave a comment:
-
Leave a comment: