Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • api-75
    replied
    Hö, eikö kenelläkään tietoa? Google ei antanut oikein mitään...

    Originally posted by api-75 View Post
    E39 530dA antoin tällaisen vikakoodin, ei ole aikaisemmin moista löytynyt ja ei ole kulkupuolessakaan muutoksia.

    Vai onko INPA hukannut vaan jotain, kun varoittelee kaikenlaista tuossa alempana ja ko. ohjelmaa käynnistäessä...

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 09/09/12 10:55:27
    ECU: D40M57A1
    JobStatus: OKAY
    Variant: D40M57A1
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

    Warning: F_HFK doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Warning: F_ART_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
    Errorcode: 11 10 02
    ===============================================

    Leave a comment:


  • [[henkka
    replied
    lukasin eilen omasta kulkineesta vikakoodit ja ilmoitti sinne needle motion sensor. kertokaapa tietämättömälle mikä tuo on? hintaa? hirviä työ vaihtaa?

    Leave a comment:


  • niinjoo
    replied
    BMW-scanner antaa seuraavia vikakoodeja, mistähän noita voisi alkaa selvittelemään? Autona E46 320d -02.

    SRS - miten tuon saa nollattua? jos ymmärsin oikein vika on ollut joskus, muttei tällä hetkellä. Tuolla ohjelmilla ei ainakaan nollauksella lähde pois vaan uusiutuu heti. Voiko noista numeroista päätellä mistä tuo koodi on joskus tullut?
    IKE - ei oo tullu uusiks nollauksen jälkeen. Voiko valojen koodaus aiheuttaa tämän (polttimon tarkastus poistettu sekä ajovalot aina päällä).
    ZKE - tullut äskettäin, keskuslukituksen kanssa ei mitään ongelmaa - kaikki toimii niinkuin ennenkin.

    En ole havainnut puolen vuoden sisään mitään poikkeavaa toimivuutta missään ennen/jälkeen vikakoodien tulemisen poislukien mittariston ja keskikonsolin taustavalojen katoamista satunnaisesti.

    Code:
     # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
    ------------------------------------------------------------------------------
    SRS   ->  Shadow-memory:
              50/20 - Power supply, undervoltage
    
    IKE   ->  BF/78 - Internal fault, EEPROM checksum 1 (BMW-section), coding
              incorrect/incomplete
    
    ZKE   ->  2A/23 - Central locking system: Relay doesn't switch to on at
              Central saving
    
     # SCAN END
    ------------------------------------------------------------------------------
    Last edited by niinjoo; 26-09-2012, 20:12.

    Leave a comment:


  • Tommi
    replied
    e39 540 97

    katalysaattorin vaihdon jälkeen rupesi tulemaan tällaisia vikakoodeja. katti hitsattiin kaasulla lambda paikallaan, liekkö anturi palanut? vai oisko liittimessä vika? liitin on puhdistettu muutamaan kertaan, mutta ei vaikutusta.
    edit. ainiin lambda näyttäs inpan mukaan "jäätyvän" voltit ei seilaa vaan pysyvät aikalailla samassa ja tyhjäkäynnin korjausarvo on melkeen tapissa. päästömittauksessa CO oli 0,5 ja nyt katin vaihdon jälkeen 4,4 että rikkaalla käy.
    Last edited by Tommi; 19-10-2013, 14:06.

    Leave a comment:


  • jake_321
    replied
    koodin lukijaa etsitään

    olisko jollakin ylivieskassa vikakoodin lukijaa
    [email protected] vastausta jos on
    kiitos etukäteen

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by qazzu View Post
    Onkos kellään ideoita, missä mahdollisesti vikaa. Tässä vikakoodeja lukiessa ilmeni tällaiset. Varsinkin tästä ekasta ei netistä tuntunut löytyvän mitään vinkkejä...autona siis e39 530i.


    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    21 VANOS-Solenoid Valve intake-NW
    Error frequency : 255
    Logistic counter: 40
    VB 11.83 V
    Engine state = engine off 1.00 -
    TOIL 21.25 Grad C
    TIA 21.48 Grad C


    ja toinen...

    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    97 steering angle adjustment necessary
    Error frequency : 1
    Vehicle speed 2.63 km/h
    ASC not passiv

    ABS-control passiv
    stop light switch off
    ASC-control passiv
    ACB passive
    HBA passive
    ECD passive
    HDC passive



    Nämähän lukee ihan selkestä jopa.
    Ensimmäisessä herjaa imupuolen nokka-akselin säätösolenoidia, tullut aika monta kertaa joten todennäköisesti ihan oikea vika, katso ekana että liitin on kunnolla.

    Toinen ilmeisestikkin DSC yksiköltä ja herjaa että ohjauskulma-anturin kalibraatio on metsässä. Eli nollakohta on jotain muuta kuin suoraa edessäpäin. Tosin tämä on tullut vain yhden kerran ja mikäli dsc valo ei kojetaulussa pala on kyseessä jonkinsortin tilapäinen häriö.
    Uudelleenkalibrointi ei tosin haittaakkaan mitään.

    Leave a comment:


  • qazzu
    replied
    Onkos kellään ideoita, missä mahdollisesti vikaa. Tässä vikakoodeja lukiessa ilmeni tällaiset. Varsinkin tästä ekasta ei netistä tuntunut löytyvän mitään vinkkejä...autona siis e39 530i.


    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    21 VANOS-Solenoid Valve intake-NW
    Error frequency : 255
    Logistic counter: 40
    VB 11.83 V
    Engine state = engine off 1.00 -
    TOIL 21.25 Grad C
    TIA 21.48 Grad C


    ja toinen...

    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    97 steering angle adjustment necessary
    Error frequency : 1
    Vehicle speed 2.63 km/h
    ASC not passiv

    ABS-control passiv
    stop light switch off
    ASC-control passiv
    ACB passive
    HBA passive
    ECD passive
    HDC passive


    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    bmw e46 328i vm99

    tämmöstä koodia pukkaa ja moottorin vikavalo palaa.

    autoon laitettu joskus special tuning harisella rosteri pakosarja, rosteri putkisto, kisakatti tai katit ja rosterinen m3 tyyppinen takavaimentaja.
    Mitä tuolle kannattas lähteä tekemään? Moottorin vikavalon sain kuitattua pois, mutta syttyy uudelleen kun käynnistää.

    activation, ox-sensor heater before cat.conv.,bank1
    activation, ox-sensor heater before cat.conv.,bank2
    activation, ox-sensor heater after cat.conv.,bank1
    activation, ox-sensor heater after cat.conv.,bank2
    Last edited by teemu.k; 24-09-2012, 21:34.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Paineensäädin joka on M54 tapauksessa suodattimen yhteydessä, juminut jotenkin.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by pmtk View Post
    Päivitetäänpäs tätä, josko jollekin toiselle olisi apua. Merkkiliikkeessä saivat vielä koneenkin nilkutustilaan, eikä sietänyt kaasua lainkaan. BMW siis merkkiliikkeestä vetämällä kotiin, INPA läppäriin ja itse miettimään. INPA antoi seuraavat viat:

    202 Lambda regulating limit Bank1 (Mixture limit rich)
    203 Lambda regulating limit Bank2 (Mixture limit rich)
    227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)
    228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)
    238 burning failure Cylinder 1
    239 burning failure Cylinder 2
    240 burning failure Cylinder 3
    241 burning failure Cylinder 4
    242 burning failure Cylinder 5
    243 burning failure Cylinder 6
    135 TPS-selftest (new adaption required)

    Koetin ihan piruuttani vilkaista bensansuodatinta, jossa olikin leima 06/07/2001 Uusi suodatin paikalleen, lambdojen ja TPS:n adaptioarvojen nollaus, niin ei ole ollut sen jälkeen ongelmia ja koodeja.

    Toivottavasti homma on nyt tässä. Eilen kävin hakemassa pajalta hyvän päästölapun ja OBD-paperin katsastusta varten
    Hyvä että tuli kuntoon. Noi koodit viittaa liian rikkaaseen syöttöön... Mikä kumma sen oikein aiheutti:think

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Originally posted by pmtk View Post
    Kyseessä on 525iAT, 2001.

    Tähän asti koettua ja tehtyä (käyntiongelmien ja erinäisten vikakoodien perusteella):
    - Uusi ilmamassamittari.
    - Imuvuotoja tutkittu ja imusarjan takana olevat tulpat vaihdettu.
    - Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin vaihdettu.

    Noiden toimenpiteiden jälkeen pelasi jonkin aikaa oikein hyvin, kunnes laatikko meni nilkutustilaan. Toiminta oli normaalia ennen sitä, mutta "Getriebenotprogrammin" jälkeen erittäin huonoa. Ajoin merkkiliikkeen pihaan, jossa ei enää seuraavana aamuna käynyt kuin tyhjäkäyntiä, todella huonosti sitäkin.

    Kaiken tämän jälkeen merkkiliikkeessä luetut vikakoodit.

    Kertokaas nyt gurut, mistä on kyse? Alkaa olla omat ja paikallisen "merkkiliikkeen" ideat lopussa.
    Päivitetäänpäs tätä, josko jollekin toiselle olisi apua. Merkkiliikkeessä saivat vielä koneenkin nilkutustilaan, eikä sietänyt kaasua lainkaan. BMW siis merkkiliikkeestä vetämällä kotiin, INPA läppäriin ja itse miettimään. INPA antoi seuraavat viat:

    202 Lambda regulating limit Bank1 (Mixture limit rich)
    203 Lambda regulating limit Bank2 (Mixture limit rich)
    227 Lambda control tolerance Bank 1 (Deviation rich)
    228 Lambda control tolerance Bank 2 (Deviation rich)
    238 burning failure Cylinder 1
    239 burning failure Cylinder 2
    240 burning failure Cylinder 3
    241 burning failure Cylinder 4
    242 burning failure Cylinder 5
    243 burning failure Cylinder 6
    135 TPS-selftest (new adaption required)

    Koetin ihan piruuttani vilkaista bensansuodatinta, jossa olikin leima 06/07/2001 Uusi suodatin paikalleen, lambdojen ja TPS:n adaptioarvojen nollaus, niin ei ole ollut sen jälkeen ongelmia ja koodeja.

    Toivottavasti homma on nyt tässä. Eilen kävin hakemassa pajalta hyvän päästölapun ja OBD-paperin katsastusta varten

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by ccc View Post
    Kiitos tästä, laatikko on hyvinkin voinut käydä irti jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta.

    Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?
    Tuo O.H on suomennettuna käyttötunnit, mutta voisiko se viitata siihen, että kauanko noi vikakoodit on ollut muistissa:think Korjatkaa jos meni metsään!!!

    Leave a comment:


  • ccc
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...

    Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
    Kiitos tästä, laatikko on hyvinkin voinut käydä irti jossain vaiheessa edellisen omistajan toimesta.

    Osaatko vielä sanoa tuosta "operating hours"-tiedosta enempää?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...

    Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.
    Hapettuuko näissäkin laatikon liitin :think En nyt muista oliko remsu vai benari, kun aski kiukutteli jollainlailla, ja oli liitin"kampa" vihreänä kateudesta.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Näyttäis siltä, että askin päästä on liitin ollut auki jossain vaiheessa niin että on ollut virrat päällä, tod näk ollut siis aski irti. Ei kaikista solkuista muuten tule koodia yhtä aikaa...

    Shortcircuit to B+ ja open circuit tarkoittaa yleensä sitä, että piiri on ollut poikki.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎