Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaki
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Ahaa. Pitääpi tutkia asiaa. Ollu vähän orpo olo kun valo palaa muttei tiedä vikaa tai sen aiheuttajaa. Voipi olla ehjä lambdakin ylimääräsenä tuossa.
    Eli tuo monitor lambda vois olla. Pitääpi tilata moinen ja kattoo auttaako
    Pre- ja post lambdat on käsittääkseni samanlaiset. Hopi hopi vaihtamaan, että pääsen itsekin korjaamaan

    Leave a comment:


  • Jerski
    replied
    Ongelmana on epätasainen tyhjäkäynti kylmäkäynnistyksissä, joka korjaantuu yleensä kaasua polkaisemalla. Auto on e39 523ia vm. 2000.

    Ensimmäisellä kerralla tuntui käyvän myös vajailla pytyillä ja kiihtyksessä ravisti kovasti. Taisella kaasulla ei ollut ongelmia, mutta yli 80 ei voinut ajaa tai moottori ravisti liikaa. Ongelma hävisi seuraavana päivänä viikakoodin lukemisen jälkeen (tosin vikavalo syttyi heti uudelleen). Em. ongelmaa ei ole esiintynyt viikkoon muuten kuin kylmäkäynnistyksen yhteydessä epätasena käyntinä.

    Tälläiset koodit sain tänään kun moottorin vikavalo syttyi viikon tauon jälkeen:
    - 202 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    - 203 Lambdatunnistimen säätöraja, ryhmä 2
    - 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    - 228 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

    Ongelmat alkoivat 27.10.2012:
    - F0 Sytytyshäiriö syl. 3
    - EE Sytytyshäiriö syl. 1
    - CA Polttoaineen säätö ryhmä 1 säätöraja
    - 97 Lambdatunnistimen jännite ennen katalysaattoria ryhmä 2
    - E3 227 Polttoaineen säätö ryhmä 1, sallittu alue ylitetty
    - E4 Polttoaineen säätö ryhmä 2, sallittu alue ylitetty

    Vaihdoin sytytyspuolat 1 ja 3. Toimi viikon normaalisti.
    Nollauksen yhteydessä (30.10.2012) oli vielä seuraavat koodit (valo syttyi heti uudelleen ekan nollauksen jälkeen pihasta lähdettäessä).
    - E3
    - F0
    - CA

    Olen käynyt läpi lukemattomia sivuja ja ainakin imuvuotojen on väitetty aiheuttavan vastaavanlaisia käyntiongelmia. Lisäksi huomasin, että hieman vastaavanlaisia ongelmia oli tullut samoilla koodeilla (tuoreimmat) kun bensansuodatin oli tukossa. Voisiko vika olla siinä?

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Pikakooklauksella vika on Catalytic Converter, INPA:lla tod näk Katalysator Konvergierung. Itsellä ainakin antaa moista vikaa. Joku oli vaihtanut kolme! eri kattia ja silti vika olis pysynyt. Eli viaksi veikkaan katin jälkeistä lambdaa. Mutta korjaapa tuo vika, niin tiedän sitten itsekin missä se voisi olla.
    Ahaa. Pitääpi tutkia asiaa. Ollu vähän orpo olo kun valo palaa muttei tiedä vikaa tai sen aiheuttajaa. Voipi olla ehjä lambdakin ylimääräsenä tuossa.
    Eli tuo monitor lambda vois olla. Pitääpi tilata moinen ja kattoo auttaako
    Last edited by MarQu; 06-11-2012, 13:26.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    e46 316i vm2000 M43b19
    Eli autossa palaa välillä moottorin vikavalo. Sammuu ajossa, syttyy välillä. On pitkiäkin aikoja poissa ja taas syttyy. Ei mitään loogista yhteyttä.

    Carsoft antaa vikakoodin 165 eikä mitään selitystä vain numero. Jostain nettisivuilta löysin että tuo olisi "moottorin vikavalon vikakoodi" Olisiko jollain parempaa ehdotusta?

    Auto toimii normaalisti, ei kuluta bensaa enempää tai tee muutakaan ihmeellistä vaikka valo palaa.
    Pikakooklauksella vika on Catalytic Converter, INPA:lla tod näk Katalysator Konvergierung. Itsellä ainakin antaa moista vikaa. Joku oli vaihtanut kolme! eri kattia ja silti vika olis pysynyt. Eli viaksi veikkaan katin jälkeistä lambdaa. Mutta korjaapa tuo vika, niin tiedän sitten itsekin missä se voisi olla.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Katso jollain järkevämmällä softalla. Esim Inpa tai DIS.
    kai se on pakko pian tuo inpa hommata.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    e46 316i vm2000 M43b19
    Eli autossa palaa välillä moottorin vikavalo. Sammuu ajossa, syttyy välillä. On pitkiäkin aikoja poissa ja taas syttyy. Ei mitään loogista yhteyttä.

    Carsoft antaa vikakoodin 165 eikä mitään selitystä vain numero. Jostain nettisivuilta löysin että tuo olisi "moottorin vikavalon vikakoodi" Olisiko jollain parempaa ehdotusta?

    Auto toimii normaalisti, ei kuluta bensaa enempää tai tee muutakaan ihmeellistä vaikka valo palaa.
    Katso jollain järkevämmällä softalla. Esim Inpa tai DIS.

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    e46 316i vm2000 M43b19
    Eli autossa palaa välillä moottorin vikavalo. Sammuu ajossa, syttyy välillä. On pitkiäkin aikoja poissa ja taas syttyy. Ei mitään loogista yhteyttä.

    Carsoft antaa vikakoodin 165 eikä mitään selitystä vain numero. Jostain nettisivuilta löysin että tuo olisi "moottorin vikavalon vikakoodi" Olisiko jollain parempaa ehdotusta?

    Auto toimii normaalisti, ei kuluta bensaa enempää tai tee muutakaan ihmeellistä vaikka valo palaa.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Pakonokan anturi ja uusi termostaatti, ei se ole oikeasti imusarjan jäähdytys vaan käännöskukkanen. Termostaatin sisällä oleva säätöön käytettävä lämmityselementti poikki, ei harvinaista.
    Ja koodi ei tuu uudestaan paitsi käynnistettäessä, vinkki OBD testin läpäisyyn

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by ozmousis View Post
    Onko tähän kellään neuvoja?

    -Ossi J
    Pakonokan anturi ja uusi termostaatti, ei se ole oikeasti imusarjan jäähdytys vaan käännöskukkanen. Termostaatin sisällä oleva säätöön käytettävä lämmityselementti poikki, ei harvinaista.

    Leave a comment:


  • ozmousis
    replied
    Originally posted by ozmousis View Post
    Käytin autoa katsastuksessa mutta hylätty tuli koska löytyi kaksi OBD-vikakoodia.

    Katsastusasemalla tulleet koodit:
    P0369
    P1620

    Katsastuksen jälkeen käytin autoa korjaamolla piuhan päässä, ohjelmana DELPHI, antoi tälläistä.
    7B Aktivointi, imusarjan jäähdytys
    12 Pakonokka-akselin tunnistin signaali

    Nyt tarvis hieman apua, mitä osia menee vaihtoon?
    Auto: E39 525i manuaali vm.2001

    -Ossi J

    Edit: Korjaamolla nollattiin koodit, heitin 60km lenkin. Auto piuhan päähän uudestaan ja samat koodit ilmestyivät.
    Onko tähän kellään neuvoja?

    -Ossi J

    Leave a comment:


  • Aslakki
    replied
    Sigun e39 autossa ratin etäisyyden säätö ei toimi avainmuistilla. Vikakoodi:
    steering column longitudinal adjustment: blocking front

    Tomii sitten kyllä oven muistinapista kun painaa ja säätöhanikasta ratin takaa. Mistä tota lähtis selvittelee?

    Leave a comment:


  • ozmousis
    replied
    Käytin autoa katsastuksessa mutta hylätty tuli koska löytyi kaksi OBD-vikakoodia.

    Katsastusasemalla tulleet koodit:
    P0369
    P1620

    Katsastuksen jälkeen käytin autoa korjaamolla piuhan päässä, ohjelmana DELPHI, antoi tälläistä.
    7B Aktivointi, imusarjan jäähdytys
    12 Pakonokka-akselin tunnistin signaali

    Nyt tarvis hieman apua, mitä osia menee vaihtoon?
    Auto: E39 525i manuaali vm.2001

    -Ossi J

    Edit: Korjaamolla nollattiin koodit, heitin 60km lenkin. Auto piuhan päähän uudestaan ja samat koodit ilmestyivät.
    Last edited by ozmousis; 01-11-2012, 20:55. Reason: lisätietoja

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Mitähän tälläiset koodit tarkoittaa?

    4F51 5 Gear monitoring
    4F57 Shift monitoring 1-2

    Satunnaisesti lopsahtaa tauluun :think
    2004 e61 525i kyseessä, ratasvalo syttyy. Sammutuksen jälkeen taas toimii.
    Gear monitoring kuulostaisi kuitenkin jonkin tunnistimen häiriöltä :think
    Tietäisikö kukaan?

    Leave a comment:


  • Laakeri
    replied
    Kuuluuko asiaan vai onko mulla vielä dis:n kanssa jotain häikkää? Kun statuksien lukeminen ei onnistu auto käynnissä, saattaa ehkä hetken pelata sitten yhteys katkeaa. Muuten kyllä kaikki pelaa ja toimii, kun auto ei ole käynnissä. Tarkotus ois tutkia vähän tuon lambdan toimintaa. Autohan on -90 525 M50

    Niin ja luonnollisesti ADS kaapeli ja easyDIS v44

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Janppa88 View Post
    ömm, tarkotatko latausvirtaa vai mitä niin? kun laturi tuntu ainaki iha normaalisti antavan hönkää
    Niin paljonko on akun navoista mitattu jännite kun auto on sammutettuna ja käynnissä.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎