Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • valkoinenkupla
    replied
    Kyllä sen pitäs toimia... ohjeessa lukee näin: "To best use the B100 on your non-US BMW, you will need to determine which of the above most closely matches to your BMW."

    Taulukon mukaan vika 10 olisi "Crankshaft sensor" elikkäs https://wiki.bentleypublishers.com/d...specifications .

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by valkoinenkupla View Post
    Ostin rompetorilta Löysin netistä ohjeen, jonka mukaan "E:n" vilkkuminen meinaa häiriötä, mutta sitten lukee taas että vikakoodeissa eka numero ei meinaa mitään. Joten mietin vain, onko tuo "E" "10" nyt sitten yhteyshäiriö vai vika numero kymppi.
    Jos nyt oikein tuon sinun linkin alta löytyvää manuaalia tulkitsin niin laitos ei kommunikoi autosi kanssa.
    Tuon mukaan laite toimii vain myös oikein vain US mallien kanssa.

    Millainen vika muuten tuo 10 olisi? en nyt jaksa alkaa tavata taulukkoa.

    Leave a comment:


  • valkoinenkupla
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eikö mukana tullut mitään ohjeita?
    Ostin rompetorilta Löysin netistä ohjeen, jonka mukaan "E:n" vilkkuminen meinaa häiriötä, mutta sitten lukee taas että vikakoodeissa eka numero ei meinaa mitään. Joten mietin vain, onko tuo "E" "10" nyt sitten yhteyshäiriö vai vika numero kymppi.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by GeeTee View Post
    Antaa 328i 99`seuraavanlaista vikakoodia: map cooling thermostat control circuit electrical
    Mitä tuo käytännössä tarkoittaa
    Termostaatti vaihtoon. Sähköohjaus rikki.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by valkoinenkupla View Post
    Ostin tänään tälläsen b100 -testerin http://www.one-tool.net/msg.php?id=110 . Pistin pistokkeeseen kiinni ja laitoin lukemaan vikakoodia ja näytössä alkoi vilkkua "E" ja "10". Meinaako tuo "E" jotakin vai tarkoittaako tuo vain vikaa nro 10??
    Eikö mukana tullut mitään ohjeita?

    Leave a comment:


  • GeeTee
    replied
    Antaa 328i 99`seuraavanlaista vikakoodia: map cooling thermostat control circuit electrical
    Mitä tuo käytännössä tarkoittaa

    Leave a comment:


  • valkoinenkupla
    replied
    Ostin tänään tälläsen b100 -testerin http://www.one-tool.net/msg.php?id=110 . Pistin pistokkeeseen kiinni ja laitoin lukemaan vikakoodia ja näytössä alkoi vilkkua "E" ja "10". Meinaako tuo "E" jotakin vai tarkoittaako tuo vain vikaa nro 10??

    Leave a comment:


  • pepieti
    replied
    330D E46 2004 syttyi viime tiistaina moottorin vikavalo ja samalla tehot putosi pers tuntumalta ehkä puoleen. Kaivoin esille ELM327 lukijan ja luin Movi Prolla seuraavat vikakoodit:

    P0031 - HO2S Heater circuit low voltage bank 1 sensor 1
    P1213 - Start Injector Circuit Malfunction
    P1427 - EGI Mini - MAF Failed Short Circuit

    Englannin kielisiltä foorumeilta löytyi melkein samat vikakoodit <http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?p=633936>. Tuon perusteella viittaisi rikkinäiseen injectoriin? Vai voiko noihin merkkikohtaisiin vikakoodeihin luottaa laisinkaan kun ELM327:lla lukee?

    EDIT 5.9.2013

    Vika löytyi. Kytkin ja kaksoismassa vaihdettiin n. 2500 km aiemmin ja olivat huollossa jättäneet lambdan johdon vaihdelaatikon väliin ja alkoi ottaa maakosketusta. Uusi lambda vaihdettu ja vika poistui.
    Last edited by pepieti; 05-09-2013, 22:03.

    Leave a comment:


  • Arska123
    replied
    Autossa kaksi vikakoodia lambdoista molemmissa bankeissa "mixture too rich"?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by 0se View Post
    Oma E39:n (M52B28) antaa yhden vikakoodin, 212:Vanos mechanical jamming. Vanoksen tiivisteet on vaihdettu (koskematta ajoituksiin) ja silti tuo vikakoodi tulee pienen ajon jälkeen takaisin.

    Katoin livedataa niin tyhjäkäynnillä nokan asento vaihtelee 13-14 astetta ja 2500-3000rpm noin 28-29 astetta.

    Kun vanosta aktivoi inpalla niin käynti muuttuu raskaaksi eli toimii?
    Autoon on tehty joskus kansiremppa ja mietin että olisiko vanos ajoitettu väärin kasatessa vai viittaako nuo arvot vain vialliseen nokka-akselin anturiin?
    Väärin ajoitettu tai sitten se jumittaa vieläkin jostain. Pitäisi pyöriä tyhjäkännillä inpan mukaan siinä 20 päälle ja aikaistettuna jotain lähempänä 40.

    Leave a comment:


  • 0se
    replied
    Oma E39:n (M52B28) antaa yhden vikakoodin, 212:Vanos mechanical jamming. Vanoksen tiivisteet on vaihdettu (koskematta ajoituksiin) ja silti tuo vikakoodi tulee pienen ajon jälkeen takaisin.

    Katoin livedataa niin tyhjäkäynnillä nokan asento vaihtelee 13-14 astetta ja 2500-3000rpm noin 28-29 astetta.

    Kun vanosta aktivoi inpalla niin käynti muuttuu raskaaksi eli toimii?
    Autoon on tehty joskus kansiremppa ja mietin että olisiko vanos ajoitettu väärin kasatessa vai viittaako nuo arvot vain vialliseen nokka-akselin anturiin?

    Leave a comment:


  • NikoLL
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Nollaa ja koita parin päivän päästä uudestaa.
    Nollattu ja luin perään heti uudelleen niin anto tuon listan.. Ennen nollausta lista oli pitempi ^^

    Leave a comment:


  • Padepski
    replied
    auto 98 328i

    luistonesto merkkivaloa polttelee,sillon tällön rykii ja kuulostaa että joku pytty putoo pois pelistä...yleensä lämpimällä kelillä tekee.
    jonkulaiset vikakoodit saatiin luettua

    "19 lambda probe heating probe 1"
    "37 lambda probe heating probe 2"

    eli pitäsköhän lambdat vaihtaa nii vois tuo nyhtäminen loppua?
    tuota vaan mietin kun luistonestolle ei antanu mitään vikakoodia?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Hatch View Post
    Luin vikakoodit. Mitähän kannattaisi alkaa vaihtamaan?
    Diagnostiikkaohjelmistoa...
    Nollaa nuo nyt eka pois ja katso tuleeko mikä takaisin. Etuantureitahan tuo ilmeisesti herjaa.

    Leave a comment:


  • Hatch
    replied
    Ajoneuvona 98, 328i

    Eli tällä hetkellä ei toimi nopeusmittari. ABS, käsijarruvalo ja ASC - valot palaa jatkuvasti mittaristossa.

    Luin vikakoodit. Mitähän kannattaisi alkaa vaihtamaan?
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎