Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • karitammi
    replied
    P0414 ja P1413

    Seuraavat vikakoodit luin EasyOBDII:lla.

    P0414 Secondary Air Injection System Valve A Circuit Shorted
    P1413 Fault Definition Not Available Or Manufacturer Specific

    Miten pitäisi korjata?

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No kyllähän sitten vanos toimii jos aktivointi menee läpi ja käynti huononee. Onko nyt vaan vanhoja koodeja mitkä ei oo nollautunut pois?
    Jos inpalla katsot niin katso mikä se lisäselitys vikakoodille on. Heitä vaikka kuvankaappaus asiasta.
    Viimeksi kun resetoin niin oli myös jotain 5 astetta moottorin lämmöt, eli käynnistyessä antaa? En tiedä liittyykö, mut viimeks mottori oli käynnissä nollasin, sitten ajoa n 15km, ei ilmaantunut uudestaan. Eli näyttäis siltä, että käynnistyess tulloo vika.

    Saatko tuosta mitään irti?
    Ymmärrän sen, että ei ole "aktiivinen vika" (not present) mutta, kyllä mua kiinnostaa mikä sen voisi aiheuttaa.
    Emission kertoo mulle päästöistä, mutta ne ei ole lähellekään raja-arvoja (eli loistavasti se palaa ja polttaa), tiedä sitten missä vika
    Attached Files
    Last edited by MGUarto; 30-04-2013, 12:57.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by MGUarto View Post
    Mikä "muu" voi aiheuttaa tuon ohjausvian? Metroauton pojat tuntien, jos vika löytyy jostain muualta niin varmasti laskuttavat maksimaalisen lähelle koko vanoksen vaihtoa.

    Jotenkin poissulkisin ainakin solenoidin rikkoutumisen kun on ihan uusi yksikkö.
    Käyn tarkistamassa tuon liittimen samantien.

    Auto kuitenkin käy mielestäni ihan ok, ei toi 523 mikään raketti ole. Ja myös inpalla kun aktivoi vanosta, niin käynti muuttuu aika epätasaiseksi ellei pidä kaasua siinä yli 2000rpm paikkeilla. Mikä viittaa normaaliin toimintaan?
    No kyllähän sitten vanos toimii jos aktivointi menee läpi ja käynti huononee. Onko nyt vaan vanhoja koodeja mitkä ei oo nollautunut pois?
    Jos inpalla katsot niin katso mikä se lisäselitys vikakoodille on. Heitä vaikka kuvankaappaus asiasta.

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Jos kerran herjaa tuota sähköistä vikaa niin solenoidin liitin huonosti, solenoidi rikki tai joku muu ohjausvika siihen liittyen.
    Tietysti jos solenoidin ohjaus ei toimi niin heittää myös tuon jammed vikakoodin kun ei saa säädettyä nokkaa.
    Mikä "muu" voi aiheuttaa tuon ohjausvian? Metroauton pojat tuntien, jos vika löytyy jostain muualta niin varmasti laskuttavat maksimaalisen lähelle koko vanoksen vaihtoa.

    Jotenkin poissulkisin ainakin solenoidin rikkoutumisen kun on ihan uusi yksikkö.
    Käyn tarkistamassa tuon liittimen samantien.

    Auto kuitenkin käy mielestäni ihan ok, ei toi 523 mikään raketti ole. Ja myös inpalla kun aktivoi vanosta, niin käynti muuttuu aika epätasaiseksi ellei pidä kaasua siinä yli 2000rpm paikkeilla. Mikä viittaa normaaliin toimintaan?
    Last edited by MGUarto; 29-04-2013, 10:23.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by MGUarto View Post
    Tuossa tapahtui niin onnekkaasti, että pääsi merkkiliike vaihtamaan mulle koko singlevanos yksikön m52b25.

    Sen jälkeen on aina välillä pompannut tällainen koodi:
    21 VANOS valve; electrical failure
    Mitä meinaa?

    Sitten myös koodi:
    212 Vanos Jammed
    Joka pomppaili jo ennen tuota vanos remppaa, luulin kuitenkin, että olisi nyt poistunut mutta ei.

    Ovatko kasanneet päin mäntyä vai vika muualla?
    Myyjä sanoi (metroauto), että vois olla vaikka löysässä ketjussa vika.
    Mutta mulla on sellainen ajatus, että jotain ovat sörkkineet. Koska vikaa "21" ei mulle ole ennen pomppinut. Vai voiko tuore vanos tuota aiheuttaa?
    Jos kerran herjaa tuota sähköistä vikaa niin solenoidin liitin huonosti, solenoidi rikki tai joku muu ohjausvika siihen liittyen.
    Tietysti jos solenoidin ohjaus ei toimi niin heittää myös tuon jammed vikakoodin kun ei saa säädettyä nokkaa.

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Tuossa tapahtui niin onnekkaasti, että pääsi merkkiliike vaihtamaan mulle koko singlevanos yksikön m52b25.

    Sen jälkeen on aina välillä pompannut tällainen koodi:
    21 VANOS valve; electrical failure
    Mitä meinaa?

    Sitten myös koodi:
    212 Vanos Jammed
    Joka pomppaili jo ennen tuota vanos remppaa, luulin kuitenkin, että olisi nyt poistunut mutta ei.

    Ovatko kasanneet päin mäntyä vai vika muualla?
    Myyjä sanoi (metroauto), että vois olla vaikka löysässä ketjussa vika.
    Mutta mulla on sellainen ajatus, että jotain ovat sörkkineet. Koska vikaa "21" ei mulle ole ennen pomppinut. Vai voiko tuore vanos tuota aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Ronsuu View Post
    Eli tämä mötikkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=13&fg=15

    Miksi luulet että se ois paskana?
    Viat täsmää, ja menee noita rikki.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Kellään kokemusta tällaisesta vikakoodista/ratkaisusta? Koskee ainakin e39/38/53 malleja.

    "PDC: Voltage, converters in general"

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Transfer modeen eli kuljetustilaan oli jostain syystä mennyt ilmastoinnin moduuli. Testerillä sai poistettua kyseisen tilan. Inpalla ei onnistunut.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    E46 automaatti-ilmastoinnilla kävi huollossa, jossa vaihdettiin termostaatti, vesipumppu, moniurahihna ja jäähdytysnesteet. Auto tuli takaisin huollosta niin, että sisäpuhallin ei toimi enää lainkaan. Myöskään ilmastoinnin ja takalasin lämmittimen nappeja painaessa valo vain vilahtaa napissa, eikä jää päälle / valo palamaan. Kompura ei lähde päälle ja puhallin on mykkä.

    Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:

    ---

    255 Energy saving mode active

    Error frequency : 1

    Short circuit to ground
    Error present

    Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72

    ---

    Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.

    Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.

    Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.

    Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!
    Eikös toi herjaa että siellä on menny joku virransäästö mode päälle? Onko käyny virrat liian vähissä ja pudottanu laitteita pelistä?

    Leave a comment:


  • Ronsuu
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Kaasuläppäkotelo vaihtoon.

    Eli tämä mötikkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=13&fg=15

    Miksi luulet että se ois paskana?

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    E46 automaatti-ilmastoinnilla kävi huollossa, jossa vaihdettiin termostaatti, vesipumppu, moniurahihna ja jäähdytysnesteet. Auto tuli takaisin huollosta niin, että sisäpuhallin ei toimi enää lainkaan. Myöskään ilmastoinnin ja takalasin lämmittimen nappeja painaessa valo vain vilahtaa napissa, eikä jää päälle / valo palamaan. Kompura ei lähde päälle ja puhallin on mykkä.

    Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:

    ---

    255 Energy saving mode active

    Error frequency : 1

    Short circuit to ground
    Error present

    Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72

    ---

    Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.

    Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.

    Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.

    Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!

    Leave a comment:


  • Ronsuu
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Väittäisi tyhjäkäyntiventtiilin jumineen auki. Irti ja tutkimaan.
    jaajuu, puhdistelinki ton ku vaihoin huohottimen eristettyyn malliin. pitää vissiin taas repiä irti se sieltä. pystyykö sitä testaamaan millään? toihan selittäis varmaan ton tyhjäkäynnin notkumisenkin jos se venttiili takertelee?

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Kaasuläppäkotelo vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Ronsuu View Post
    Eli tämmöstä vikaa pisti eilen pari kertaa vauhdista.. EML, DSC ja huutomerkki valot mittarissa ja kone nilkutusmoodissa.. Autona e46 325 2004





    mitään hajua?
    autossa on aikasemmin ollut tyhjäkäynnillä pientä notkahtelua joka vaikuttaa myös liikkeelle lähtöön ja on vaikea esim ryömittää autoa..

    Imuletkut vaihettu, vanoksen tiivarit vaihettu yms.
    Väittäisi tyhjäkäyntiventtiilin jumineen auki. Irti ja tutkimaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎