P0414 ja P1413
Seuraavat vikakoodit luin EasyOBDII:lla.
P0414 Secondary Air Injection System Valve A Circuit Shorted
P1413 Fault Definition Not Available Or Manufacturer Specific
Miten pitäisi korjata?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supa View PostNo kyllähän sitten vanos toimii jos aktivointi menee läpi ja käynti huononee. Onko nyt vaan vanhoja koodeja mitkä ei oo nollautunut pois?
Jos inpalla katsot niin katso mikä se lisäselitys vikakoodille on. Heitä vaikka kuvankaappaus asiasta.
Saatko tuosta mitään irti?
Ymmärrän sen, että ei ole "aktiivinen vika" (not present) mutta, kyllä mua kiinnostaa mikä sen voisi aiheuttaa.
Emission kertoo mulle päästöistä, mutta ne ei ole lähellekään raja-arvoja (eli loistavasti se palaa ja polttaa), tiedä sitten missä vikaLast edited by MGUarto; 30-04-2013, 12:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MGUarto View PostMikä "muu" voi aiheuttaa tuon ohjausvian? Metroauton pojat tuntien, jos vika löytyy jostain muualta niin varmasti laskuttavat maksimaalisen lähelle koko vanoksen vaihtoa.
Jotenkin poissulkisin ainakin solenoidin rikkoutumisen kun on ihan uusi yksikkö.
Käyn tarkistamassa tuon liittimen samantien.
Auto kuitenkin käy mielestäni ihan ok, ei toi 523 mikään raketti ole. Ja myös inpalla kun aktivoi vanosta, niin käynti muuttuu aika epätasaiseksi ellei pidä kaasua siinä yli 2000rpm paikkeilla. Mikä viittaa normaaliin toimintaan?
Jos inpalla katsot niin katso mikä se lisäselitys vikakoodille on. Heitä vaikka kuvankaappaus asiasta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostJos kerran herjaa tuota sähköistä vikaa niin solenoidin liitin huonosti, solenoidi rikki tai joku muu ohjausvika siihen liittyen.
Tietysti jos solenoidin ohjaus ei toimi niin heittää myös tuon jammed vikakoodin kun ei saa säädettyä nokkaa.
Jotenkin poissulkisin ainakin solenoidin rikkoutumisen kun on ihan uusi yksikkö.
Käyn tarkistamassa tuon liittimen samantien.
Auto kuitenkin käy mielestäni ihan ok, ei toi 523 mikään raketti ole. Ja myös inpalla kun aktivoi vanosta, niin käynti muuttuu aika epätasaiseksi ellei pidä kaasua siinä yli 2000rpm paikkeilla. Mikä viittaa normaaliin toimintaan?Last edited by MGUarto; 29-04-2013, 10:23.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MGUarto View PostTuossa tapahtui niin onnekkaasti, että pääsi merkkiliike vaihtamaan mulle koko singlevanos yksikön m52b25.
Sen jälkeen on aina välillä pompannut tällainen koodi:
21 VANOS valve; electrical failure
Mitä meinaa?
Sitten myös koodi:
212 Vanos Jammed
Joka pomppaili jo ennen tuota vanos remppaa, luulin kuitenkin, että olisi nyt poistunut mutta ei.
Ovatko kasanneet päin mäntyä vai vika muualla?
Myyjä sanoi (metroauto), että vois olla vaikka löysässä ketjussa vika.
Mutta mulla on sellainen ajatus, että jotain ovat sörkkineet. Koska vikaa "21" ei mulle ole ennen pomppinut. Vai voiko tuore vanos tuota aiheuttaa?
Tietysti jos solenoidin ohjaus ei toimi niin heittää myös tuon jammed vikakoodin kun ei saa säädettyä nokkaa.
Leave a comment:
-
-
Tuossa tapahtui niin onnekkaasti, että pääsi merkkiliike vaihtamaan mulle koko singlevanos yksikön m52b25.
Sen jälkeen on aina välillä pompannut tällainen koodi:
21 VANOS valve; electrical failure
Mitä meinaa?
Sitten myös koodi:
212 Vanos Jammed
Joka pomppaili jo ennen tuota vanos remppaa, luulin kuitenkin, että olisi nyt poistunut mutta ei.
Ovatko kasanneet päin mäntyä vai vika muualla?
Myyjä sanoi (metroauto), että vois olla vaikka löysässä ketjussa vika.
Mutta mulla on sellainen ajatus, että jotain ovat sörkkineet. Koska vikaa "21" ei mulle ole ennen pomppinut. Vai voiko tuore vanos tuota aiheuttaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ronsuu View PostEli tämä mötikkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=13&fg=15
Miksi luulet että se ois paskana?
Leave a comment:
-
-
Kellään kokemusta tällaisesta vikakoodista/ratkaisusta? Koskee ainakin e39/38/53 malleja.
"PDC: Voltage, converters in general"
Leave a comment:
-
-
Transfer modeen eli kuljetustilaan oli jostain syystä mennyt ilmastoinnin moduuli. Testerillä sai poistettua kyseisen tilan. Inpalla ei onnistunut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhis View PostE46 automaatti-ilmastoinnilla kävi huollossa, jossa vaihdettiin termostaatti, vesipumppu, moniurahihna ja jäähdytysnesteet. Auto tuli takaisin huollosta niin, että sisäpuhallin ei toimi enää lainkaan. Myöskään ilmastoinnin ja takalasin lämmittimen nappeja painaessa valo vain vilahtaa napissa, eikä jää päälle / valo palamaan. Kompura ei lähde päälle ja puhallin on mykkä.
Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:
---
255 Energy saving mode active
Error frequency : 1
Short circuit to ground
Error present
Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72
---
Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.
Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.
Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.
Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostKaasuläppäkotelo vaihtoon.
Eli tämä mötikkä? http://www.realoem.com/bmw/showparts...01&hg=13&fg=15
Miksi luulet että se ois paskana?
Leave a comment:
-
-
E46 automaatti-ilmastoinnilla kävi huollossa, jossa vaihdettiin termostaatti, vesipumppu, moniurahihna ja jäähdytysnesteet. Auto tuli takaisin huollosta niin, että sisäpuhallin ei toimi enää lainkaan. Myöskään ilmastoinnin ja takalasin lämmittimen nappeja painaessa valo vain vilahtaa napissa, eikä jää päälle / valo palamaan. Kompura ei lähde päälle ja puhallin on mykkä.
Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:
---
255 Energy saving mode active
Error frequency : 1
Short circuit to ground
Error present
Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72
---
Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.
Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.
Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.
Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostVäittäisi tyhjäkäyntiventtiilin jumineen auki. Irti ja tutkimaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ronsuu View PostEli tämmöstä vikaa pisti eilen pari kertaa vauhdista.. EML, DSC ja huutomerkki valot mittarissa ja kone nilkutusmoodissa.. Autona e46 325 2004
mitään hajua?
autossa on aikasemmin ollut tyhjäkäynnillä pientä notkahtelua joka vaikuttaa myös liikkeelle lähtöön ja on vaikea esim ryömittää autoa..
Imuletkut vaihettu, vanoksen tiivarit vaihettu yms.
Leave a comment:
-
Leave a comment: