Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MGUarto
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    No mihin suuntaan korjausarvot näyttää nyt? Säätörajathan ei riitä joten todennäköisesti imuvuotoa ainakin.
    Vanos voi olla jumissa joko kuolleen nokan anturin johdosta tai mekaanisesti.
    Mitä näyttää nokan asennoksi käynnissä ja muuttuuko mihinkään jos kaasuttelee?
    Eli nyt on katottu nuo. Korjausarvot tuli nollattua ja viimeiset 100km reipasta ajoa, näyttävät nollaa add+multiply. Imuvuotoa on etitty kaikista mahdollisista kohdista, ei löytynyt, ja se mikä löytyi korjattiin.

    Nokan asento (paikallaan) käynnissä ollessa näyttää sen 25astetta, ja kaasua kun antaa niin nousee korkein taisi olla 26.37. Eli likkuu yhden asteen jos sitäkään. Vaihtokunnossa?

    Leave a comment:


  • Profail
    replied
    Semmosta koodia herjaa kuin p122f ja ilmeisesti liittyy jotenkin kaasupedaaliin(?). Kellään mitään kokemuksia tämmösestä ja autohan on vm.2008 e90 320i.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by nekholm View Post
    Mulla samat vikakoodit, saitko mitään selkoa mitä ne tarkoittaa?

    Entäs tämä?
    68 Pakopuolen nokka-akselin säätö
    Sopeutusarvo väärä
    Imuvuoto ja vanostiivisteet vaihtokunnossa.

    Leave a comment:


  • nekholm
    replied
    Originally posted by kyf View Post
    eli tämmöiset vikakoodit tuli bosch esi tronicilla. Voisko joku viisaampi tulkita,kiitos??

    -E4 seosvaihtelu lohko 2 liian suuri
    -E3 seosvaihtelu lohko 1 liian suuri
    -CA lambdasäätö-vastine lohko 1 säätövasteessa
    -CB lambdasäätö-vastine lohko 2 säätövasteessa
    Mulla samat vikakoodit, saitko mitään selkoa mitä ne tarkoittaa?

    Entäs tämä?
    68 Pakopuolen nokka-akselin säätö
    Sopeutusarvo väärä

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    eipä mitään, viisammaksi tultu kun vähän luettu sieltä sun täältä
    Attached Files
    Last edited by MGUarto; 24-03-2013, 16:30.

    Leave a comment:


  • henkka6051
    replied
    Näkyykös kuva nyt

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by henkka6051 View Post
    Moro! Sain tällasen vikakoodin inpasta: 4212 Glow plug zylinder 1. Auto on e46 320d aut -03.


    Tarkoittaako tuo hehkuja vai mitä? Tuntuu jännältä että olisi hehku menny jo ykkössylinteristä kun ne kaikki viime syksynä vaihdoin (hehkut oli Bmw:n orggikset) Voisiko hehkujen ohjausyksikkö tms. olla sökönä? Voiko se antaa vikakoodeja vain yhteen sylinteriin?

    Tässä on kuva minkä nappasin näytöstä puhelimella:


    Näkyykös tuossa mitään muuta erikoista kun autossani on ollut hieman tyhjäkäynnin heijjaamista kylmänä ja hieman kohonnut kulutus... Kiitoksia avusta!
    No hehkustahan tuo vikakoodi on. Mittaa onko se 1 sylinterin hehku ehjä. Kuva ei näy..

    Leave a comment:


  • henkka6051
    replied
    Vikakoodi 4212 glow plug zylinder 1

    Moro! Sain tällasen vikakoodin inpasta: 4212 Glow plug zylinder 1. Auto on e46 320d aut -03.


    Tarkoittaako tuo hehkuja vai mitä? Tuntuu jännältä että olisi hehku menny jo ykkössylinteristä kun ne kaikki viime syksynä vaihdoin (hehkut oli Bmw:n orggikset) Voisiko hehkujen ohjausyksikkö tms. olla sökönä? Voiko se antaa vikakoodeja vain yhteen sylinteriin?

    Tässä on kuva minkä nappasin näytöstä puhelimella:


    Näkyykös tuossa mitään muuta erikoista kun autossani on ollut hieman tyhjäkäynnin heijjaamista kylmänä ja hieman kohonnut kulutus... Kiitoksia avusta!
    Last edited by henkka6051; 18-03-2013, 16:32.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by jumuli View Post


    Mitäs tämä käytännössä tarkottaa? Kylmänä lähtee käyntiin kuin palmun alta, ja lämpöisenä, mutta puoli lämpöisenä saa sahata käyntiin kauan!



    Toinen koodi...ilmeisesti egr jumittaa?
    Originally posted by walde View Post
    Useampi suutin vuotaa liikaa paluuseen -> railipaine ei nouse tarpeeksi nopeasti
    Suuttimet paluuvirtausmittaukseen ja tarvittaessa x-määrä vaihtosuuttimia tilaukseen.
    Tarkennetaan vielä. Eli railipaine ei nouse startatessa tarpeeksi, eli ilmeisesti joudut sahaamaan autoa käyntiin kun kone on lämmennyt.

    Mikäli paluuvuodossa ilmenee, että suuttimet on kunnossa. Sitten akku ja startti testaukseen.

    Leave a comment:


  • walde
    replied
    Originally posted by jumuli View Post


    Mitäs tämä käytännössä tarkottaa? Kylmänä lähtee käyntiin kuin palmun alta, ja lämpöisenä, mutta puoli lämpöisenä saa sahata käyntiin kauan!



    Toinen koodi...ilmeisesti egr jumittaa?
    Useampi suutin vuotaa liikaa paluuseen -> railipaine ei nouse tarpeeksi nopeasti
    Suuttimet paluuvirtausmittaukseen ja tarvittaessa x-määrä vaihtosuuttimia tilaukseen.

    Leave a comment:


  • jumuli
    replied


    Mitäs tämä käytännössä tarkottaa? Kylmänä lähtee käyntiin kuin palmun alta, ja lämpöisenä, mutta puoli lämpöisenä saa sahata käyntiin kauan!



    Toinen koodi...ilmeisesti egr jumittaa?
    Last edited by jumuli; 17-03-2013, 18:12.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Niin ja nuo Voltage palkit kuuluu liikkua jos Lambdat kunnossa...
    Jos ei moottorin lämmettyä liiku mihinkään niiin uudet LAmbdat tilalla
    Ei ne mihinkään seilaa jos on tarpeeksi iso imuvuoto.

    Leave a comment:


  • Jaanis
    replied
    Mitäs raati oli näistä mieltä?

    -Dimmer potentiometer, wire open (not present)

    -Mirror error BT, potentiometer or cable (Static error)

    -Relay washer jet heating (error present)

    -Power on reset (static error)

    -Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete. Mitä se ei pysty käsittelemään?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ei noi nyt kerro taas mitään korjausarvoista mistä varsinaiset vikakooditkin on.
    Katso se sivu mistä löytyy korjausarvot. Jos anturit itsessään olisivat kuolleet, tulisi niistä eri vikakoodi kyllä.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Imuvuotoja tutkimaan. Näyttää molempien sylinteriryhmien lambda-arvot olevan pyllyllään. Mikäli ei imuvuotoja löydy, sitten vasta tutkimaan noita lambaadoja tarkemmin.

    Tässä ohjeet imuvuotojen etsintään
    http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
    Niin ja nuo Voltage palkit kuuluu liikkua jos Lambdat kunnossa...
    Jos ei moottorin lämmettyä liiku mihinkään niiin uudet LAmbdat tilalla

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎