Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • code
    replied
    Pari vikakoodia tuli esille obd2 lukija + bmwhat ohjelmistolla:


    0. Motor Control:
    <--------------------------->
    Engine / Motor:
    - Fault: Cylinder 6 Glow Plug / Glow plug on cylinder 6 (N) / Glow plug cylinder 6, control
    - Code: BMW 4262


    1. ABS / DSC / Brake:
    <--------------------------->
    Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC:
    - Fault: wheel Tolerance control failure F-CAN / Message F-CAN
    - Code: BMW C998

    12. Systems:
    <--------------------------->
    Junction Box Passenger / Beifahrer:
    - Fault: Auxiliary water pump
    - Code: BMW A6D1

    Ensimmäinen vaikuttaisi 6-sylinterin hehkutulpan virheilmoitukselta, eli vaihtoon?

    Toinen aiheuttaa enemmän kysymyksiä, mikä tuo voisi olla?

    Kolmas, vesipumppu? Tähän voisi liittyä se, että autossa on Eberspächer. Ainakin jossain oli mainintaa, että polttoainelisälämmitin voisi antaa tuon...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Midway View Post
    Tällaiset vikokoodit tuli omasta p0492 ja 1017 mitä mahtavat tarkoittaa?

    e90 325i
    Milläköhän vehkeellä tuollaiset on saatu ulos? Ihan pelkkä obd II lukija?
    Helpottaa paljon jos on sopivampaa softaa noiden lukua varten.

    Google sanoo:
    P1017 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor Plausibility
    P0492 Secondary Air System Bank 2

    Leave a comment:


  • Midway
    replied
    Tällaiset vikokoodit tuli omasta p0492 ja 1017 mitä mahtavat tarkoittaa?

    e90 325i

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Täyttyykö nämä ehdot?

    ON:A/C button ON and evaporator temperature > 4°C (depending on the outside temperature) and coolant temperature < 117°C and terminal 30 at control unit > 9.7 Volt.

    Mitä moottorinohjaus sanoo? Sehän tuota kompressoria releen kautta ohjaa ilmastointipaneelin käskyttämänä väylän kautta.
    Katsotaan huomenna töitten jälkeen, kiitos ohjeista.

    Tuli muuten mieleen että myyjä sanoi auton ostaessani että pari kertaa oli humpannut lämpimältä kylmälle tuo puhallus itestään ja sen jälkeen loppunut kylmän tulo kokonaan.

    Mutta katsotaan nuita arvoja huomenna kunhan pääsee taas auton luo.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by jukkae View Post




    Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.

    EDENNYT-->

    INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.

    Rahallinen korvaus sille joka ratkaisee vian
    Täyttyykö nämä ehdot?

    ON:A/C button ON and evaporator temperature > 4°C (depending on the outside temperature) and coolant temperature < 117°C and terminal 30 at control unit > 9.7 Volt.

    Mitä moottorinohjaus sanoo? Sehän tuota kompressoria releen kautta ohjaa ilmastointipaneelin käskyttämänä väylän kautta.

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Sercap Rovaniemellä tai me Nummelassa.
    Kiitos tarjouksesta. Laitetaan tarvittaessa harkintaan.

    Originally posted by Cell View Post
    Ei vaan mittaat vastuksen kaapelin päiden välillä. Tuloksen pitäisi olla aika lailla sama kun pistämällä suoraan yleismittarin päät yhteen, eikä sitten mitata millää MOhm alueella
    Mittasin kaikkien kuuden pinnin ja DME:n väliset vastukset 200 Ohmin alueella ja tulos oli 0,1 - 0,2. Arvot tosin heiluivat kovasti ennen kuin asettuivat. Jatkuvuustestissä yleismittari piippaili joka johdon kohdalla. Piippauksen raja on 50 Ohmia tai vähemmän.

    Mittaillessa huomasin kaasuläppäkotelolle menevässä johdossa erkkateipillä paikatun kohdan. Teipin poiston jälkeen paljastui seuraava:



    Tuo ei varmaankaan kuulu orkkis-johtosarjaan. Voisiko vika olla kuitenkin tässä, vaikka vastusta ei tuntunut olevan? Oireet alkavat mielestäni koneen lämmettyä ja nythän se oli tietenkin kylmä.

    Kannattaisiko noita koettaa kolvata uudelleen? Vai olisiko parempia ehdotuksia? En mielellään alkaisi tuon takia moottorin johtosarjaa uusimaan.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied




    Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.

    EDENNYT-->

    INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.

    Rahallinen korvaus sille joka ratkaisee vian

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by pmtk View Post
    Katson siis yleismittarilla "jatkuvuuden" noiden välillä.
    Ei vaan mittaat vastuksen kaapelin päiden välillä. Tuloksen pitäisi olla aika lailla sama kun pistämällä suoraan yleismittarin päät yhteen, eikä sitten mitata millää MOhm alueella

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by pmtk View Post

    Onkos tässä maassa pajaa, joka voisi tutkailla DME:tä?
    Sercap Rovaniemellä tai me Nummelassa.

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Ota ABS boksista piuha irti ja koita toimiiko, tällä tavalla voit pois sulkea sen Ja onhan kaikki anturit marmorin kamaa, eikä mitään china schaissee
    Nyt on ajettu ABS-boksin piuha irti ja samat koodit tulee. Kaikki anturit, MAF ja kaasuläppäkotelo on marmorilta.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Ota ABS boksista piuha irti ja koita toimiiko, tällä tavalla voit pois sulkea sen Ja onhan kaikki anturit marmorin kamaa, eikä mitään china schaissee

    Leave a comment:


  • pmtk
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ei ole abs, kyllä tuo vika löytyy kaasuläpän ohjauksista joka kytkee sitten luistoneston samalla pois. Jos läpän olet jo vaihtanut, voidaan se sulkea pois. Mittaa piuhat DME -> kaasuläppä välistä ja tarkista liitinten kunto. Koko johtosarjaa ei kannata vaihtaa missään tapauksessa vaikka vikaa olisikin, ja dme:lle on halvempia vaihtoehtoja kuin uusi marmorilta.
    Kiitos Cell vinkistä. Tästä pitäisi varmaan tehdä oma topic, mutta koettakaa kestää. Modet siirtänevät tarvittaessa muualle.

    Sähköt eivät oikein ole minun juttu, mutta on kai se opeteltava. EDK:n ja DME:n väliset pinnit on ilmeisesti nähtävissä tästä:



    Katson siis yleismittarilla "jatkuvuuden" noiden välillä. Kertokaa, jos olen väärässä. Varmaan voisi tutkailla myös jännitteitä ja vastuksia, kunhan tietäisi, minkälaisia arvoja mistäkin pitäisi tulla.

    Onkos tässä maassa pajaa, joka voisi tutkailla DME:tä?
    Last edited by pmtk; 17-06-2013, 19:22.

    Leave a comment:


  • sambasa
    replied
    Osaisikohan joku viisas valaista seuraavat vikakoodit: 4260 ja 4030? Luettu boschilla koodien perässä luki vaan "tuntematon vika"

    Leave a comment:


  • Ville523
    replied
    Vikaakoodi p1619?

    Eli katsoin auton vikakoodeja ihan muuten vain elm327 laitteella ja sain tuollaisen koodin p1619 ja viittas johonkin alijännitteeseen jossain jäähdytysnestejutussa... Onko joku korjannut tuon vikakoodin tuottaman ongelman? Saisko infoo pls. Googlannut olen jo mutta sieltä ei selvinnyt mulle mitään. Niin ja auto on vm 2002 520.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Ei ole abs, kyllä tuo vika löytyy kaasuläpän ohjauksista joka kytkee sitten luistoneston samalla pois. Jos läpän olet jo vaihtanut, voidaan se sulkea pois. Mittaa piuhat DME -> kaasuläppä välistä ja tarkista liitinten kunto. Koko johtosarjaa ei kannata vaihtaa missään tapauksessa vaikka vikaa olisikin, ja dme:lle on halvempia vaihtoehtoja kuin uusi marmorilta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎