Pari vikakoodia tuli esille obd2 lukija + bmwhat ohjelmistolla:
0. Motor Control:
<--------------------------->
Engine / Motor:
- Fault: Cylinder 6 Glow Plug / Glow plug on cylinder 6 (N) / Glow plug cylinder 6, control
- Code: BMW 4262
1. ABS / DSC / Brake:
<--------------------------->
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC:
- Fault: wheel Tolerance control failure F-CAN / Message F-CAN
- Code: BMW C998
12. Systems:
<--------------------------->
Junction Box Passenger / Beifahrer:
- Fault: Auxiliary water pump
- Code: BMW A6D1
Ensimmäinen vaikuttaisi 6-sylinterin hehkutulpan virheilmoitukselta, eli vaihtoon?
Toinen aiheuttaa enemmän kysymyksiä, mikä tuo voisi olla?
Kolmas, vesipumppu? Tähän voisi liittyä se, että autossa on Eberspächer. Ainakin jossain oli mainintaa, että polttoainelisälämmitin voisi antaa tuon...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Midway View PostTällaiset vikokoodit tuli omasta p0492 ja 1017 mitä mahtavat tarkoittaa?
e90 325i
Helpottaa paljon jos on sopivampaa softaa noiden lukua varten.
Google sanoo:
P1017 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor Plausibility
P0492 Secondary Air System Bank 2
Leave a comment:
-
-
Tällaiset vikokoodit tuli omasta p0492 ja 1017 mitä mahtavat tarkoittaa?
e90 325i
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostTäyttyykö nämä ehdot?
ON:A/C button ON and evaporator temperature > 4°C (depending on the outside temperature) and coolant temperature < 117°C and terminal 30 at control unit > 9.7 Volt.
Mitä moottorinohjaus sanoo? Sehän tuota kompressoria releen kautta ohjaa ilmastointipaneelin käskyttämänä väylän kautta.
Tuli muuten mieleen että myyjä sanoi auton ostaessani että pari kertaa oli humpannut lämpimältä kylmälle tuo puhallus itestään ja sen jälkeen loppunut kylmän tulo kokonaan.
Mutta katsotaan nuita arvoja huomenna kunhan pääsee taas auton luo.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jukkae View Post
Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.
EDENNYT-->
INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.
Rahallinen korvaus sille joka ratkaisee vian
ON:A/C button ON and evaporator temperature > 4°C (depending on the outside temperature) and coolant temperature < 117°C and terminal 30 at control unit > 9.7 Volt.
Mitä moottorinohjaus sanoo? Sehän tuota kompressoria releen kautta ohjaa ilmastointipaneelin käskyttämänä väylän kautta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostSercap Rovaniemellä tai me Nummelassa.
Originally posted by Cell View PostEi vaan mittaat vastuksen kaapelin päiden välillä. Tuloksen pitäisi olla aika lailla sama kun pistämällä suoraan yleismittarin päät yhteen, eikä sitten mitata millää MOhm alueella
Mittaillessa huomasin kaasuläppäkotelolle menevässä johdossa erkkateipillä paikatun kohdan. Teipin poiston jälkeen paljastui seuraava:
Tuo ei varmaankaan kuulu orkkis-johtosarjaan. Voisiko vika olla kuitenkin tässä, vaikka vastusta ei tuntunut olevan? Oireet alkavat mielestäni koneen lämmettyä ja nythän se oli tietenkin kylmä.
Kannattaisiko noita koettaa kolvata uudelleen? Vai olisiko parempia ehdotuksia? En mielellään alkaisi tuon takia moottorin johtosarjaa uusimaan.
Leave a comment:
-
-
Autona 9/98 oleva 523i touring. Ilmastointi lakannut toimimasta ihan yhtäkkiä. "ilmastointihuollossa" sanottu että ei osata korjata eikä tiedetä vikaa. Kompuralle tulee ainoastaan noin 4-5v jännitettä kun nappia painaa. Jos kompuralle syöttää 12v niin ilmastointi lähtee toimimaan normaalisti. Mitään hajua kellään missä vika vois olla? En saa inpaa vielä hetkeen tähän kun läppäri ei oo käsillä tässä niin sillä kyselen alustavasti.
EDENNYT-->
INPAlla katottu, ilmastointi ei anna vikakoodeja. Ainuat koodit mitä tulee A/C valikon alta on washer jet heatingit, eli pesurin suuttimien lämmitys? INPAlla kun pakottaa kompuran päälle niin ihan normaalisti lähtee hyrräämään ja kylmää tulee vaikka tunnin.
Rahallinen korvaus sille joka ratkaisee vian
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pmtk View PostKatson siis yleismittarilla "jatkuvuuden" noiden välillä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dunky View PostOta ABS boksista piuha irti ja koita toimiiko, tällä tavalla voit pois sulkea sen Ja onhan kaikki anturit marmorin kamaa, eikä mitään china schaissee
Leave a comment:
-
-
Ota ABS boksista piuha irti ja koita toimiiko, tällä tavalla voit pois sulkea sen Ja onhan kaikki anturit marmorin kamaa, eikä mitään china schaissee
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostEi ole abs, kyllä tuo vika löytyy kaasuläpän ohjauksista joka kytkee sitten luistoneston samalla pois. Jos läpän olet jo vaihtanut, voidaan se sulkea pois. Mittaa piuhat DME -> kaasuläppä välistä ja tarkista liitinten kunto. Koko johtosarjaa ei kannata vaihtaa missään tapauksessa vaikka vikaa olisikin, ja dme:lle on halvempia vaihtoehtoja kuin uusi marmorilta.
Sähköt eivät oikein ole minun juttu, mutta on kai se opeteltava. EDK:n ja DME:n väliset pinnit on ilmeisesti nähtävissä tästä:
Katson siis yleismittarilla "jatkuvuuden" noiden välillä. Kertokaa, jos olen väärässä. Varmaan voisi tutkailla myös jännitteitä ja vastuksia, kunhan tietäisi, minkälaisia arvoja mistäkin pitäisi tulla.
Onkos tässä maassa pajaa, joka voisi tutkailla DME:tä?Last edited by pmtk; 17-06-2013, 19:22.
Leave a comment:
-
-
Osaisikohan joku viisas valaista seuraavat vikakoodit: 4260 ja 4030? Luettu boschilla koodien perässä luki vaan "tuntematon vika"
Leave a comment:
-
-
Vikaakoodi p1619?
Eli katsoin auton vikakoodeja ihan muuten vain elm327 laitteella ja sain tuollaisen koodin p1619 ja viittas johonkin alijännitteeseen jossain jäähdytysnestejutussa... Onko joku korjannut tuon vikakoodin tuottaman ongelman? Saisko infoo pls. Googlannut olen jo mutta sieltä ei selvinnyt mulle mitään. Niin ja auto on vm 2002 520.
Leave a comment:
-
-
Ei ole abs, kyllä tuo vika löytyy kaasuläpän ohjauksista joka kytkee sitten luistoneston samalla pois. Jos läpän olet jo vaihtanut, voidaan se sulkea pois. Mittaa piuhat DME -> kaasuläppä välistä ja tarkista liitinten kunto. Koko johtosarjaa ei kannata vaihtaa missään tapauksessa vaikka vikaa olisikin, ja dme:lle on halvempia vaihtoehtoja kuin uusi marmorilta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: