Mo
Eli tämmöstä vikaa pisti eilen pari kertaa vauhdista.. EML, DSC ja huutomerkki valot mittarissa ja kone nilkutusmoodissa.. Autona e46 325 2004
mitään hajua?
autossa on aikasemmin ollut tyhjäkäynnillä pientä notkahtelua joka vaikuttaa myös liikkeelle lähtöön ja on vaikea esim ryömittää autoa..
Imuletkut vaihettu, vanoksen tiivarit vaihettu yms.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Todennäköisesti, sitä on vaan tullut niin laiskaksi ettei jaksa hötkyillä hirveästi ylimääräistä jos näkis läppäriltä suoraan...
Lambdan liittimeltähän saa mitattua signaalin ja lämmityksen molemmat, tai ecun liittimen purkamalla. Lämmityksen tietysti releeltäkin suoraan. WDS:stä piuhojen värit ym., faq:sta löytyy.
Leave a comment:
-
-
Siis lambdaanhan tuo viittaa, kannattaa tarkistaa ekana se lämmityksen releen toiminta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Pilsneri View PostMuistatko yhtään hintaa osille?
Yazer: No idea, jos ei tiedä onko koodit aktiivisia tai tarkemmin mihin ne osoittaa niin aika hakuammuntaa on. Jos nyt noilla tiedoilla jotain, niin nollauksen jälkeen tuleeko maffin koodi takaisin, ja jos ei niin kokeilee lambdan vaihtoa etenkin jos on vanokseton. Lisätieto ei tietysti olis pahitteeks kun osat maksaakin jotain... :think
Leave a comment:
-
-
Tuli tuossa luettua 325 e36:sta vikakoodit kun kierrokset hyppii 400-1500 välillä tyhjäkäynnillä ja nykii ajaessa ja tuloksena oli:
01. Sensor signal
02. Sensor heating relay
03. Sensor control
04. Air mass meter
4. onkin ilmamäärämittari ilmeisimmin, mutta onko tietoa mitä nuo 3 ensimmäistä ovat? Vikakoodinlukijana v-checker v500.
Leave a comment:
-
-
Eipä siinä ole tiivisteitä vaihdettavaksi, muistaakseni umpeen valettu muoviklimppi. Venakoppa auki vaan ja uutta anturia kiinni
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostValvetronicin asentoanturin signaalin järkevyyttähän se herjailee.
Ilmeisesti tyypillistä juuri tuo että vuotaa öljyä liittimen läpi ja paskoo anturin.
Tuolla jotain vastaavaa juttua:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=13793830
Ja mahtaako riittää tiivisteiden vaihto vai onkohan koko anturi rikki?
Leave a comment:
-
-
Nyt tarttis oikeasti apua, ennen kuin auto päätyy romuttamolle.
E46 N42B20A-moottorilla ja EML/Moottori-valo palaa.
Imm putsattu tänään, kun antoi siittä vikakoodia.
(Ei enään ole tullut 50km ajon jälkeen.)
Mottorin päällä oleva VVT:hen liittyvä liitin putsattu tänään, kun oli öljyinen.
Sen jälkeen tuikkinut tuota samaa vikakoodia mitä ennen puhdistustakin oli.
VTT-Sensor Plausibility
Uudet koodit puhdistuksen jälkeen ovat:
VVT System overload.
Mitähän mahtaa tarkoittaa?
Toimi noin 5km vikakoodien nollauksen jälkeen ok, kunnes annoin olla tyhjäkäynnillä.
Kone nyökähti kierrokset alle 500, mutta nosti heti takas normaaliksi.
Samalla syttyi EML-valo, mutta ei moottorivaloa tällä hetkellä.
Näitä koodeja ei saa pois vaikka kuinka poistelisi ja eml-valo ei sammu enään koodin poistolla.
Leave a comment:
-
-
Tämmösiä sano inpa....
e38 740ia -00
Mitenkä tätä nyt lähtee purkamaanLast edited by Jarjestaja; 09-03-2015, 13:01.
Leave a comment:
-
-
E39 540 -99 auto kyseessä. Antaa vikakoodia misfire detection joka sylinteriltä, ja damaging cat. Auto rupee välillä käymään todella huonosti, moottorin vikavalo rupeaa täyskaasu kiihdytyksessä vilkkumaan, tosin tänään se syttyi palamaan tyhjäkäynnillä. Roughnes arvot on aika epätasaiset. Liekkö sitten katit tiensäpäässä vai jotain muuta. Viat alkoi kun viskon tuulettimen siivet rikkoi imm(muovi putken) ja sun muuta. Eli paikallaan on uusi imm, boschin tekele.
Edit: nyt toiminut aivan oikein. Laitoin vanhan imm anturin paikoilleen. Tätä täytyy seurailla, voisiko uusi imm olla viallinen? Ajelen paripäivää ja vaihdan "uuden" imm takaisin paikoilleen, jos viat ja oireet palaa niin asia on pihvi.Last edited by Keke71; 19-04-2013, 18:57.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostOnko tuo airbagin merkkivalon polttimo kenties vaihdettavissa? Vai miksi tuo työntää randomisti 19 lamp faulty ja hetken palaa airbag valo ajossa ennenku sammuu. Nollaa pois ni toimii normaalisti useamman päivän ja sitten taas yhtäkkiä sama koodi 19 taulussa. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tomuzki View PostKohde auto on e46 m54b22.
8 Hot film air-mass meter
open or short circuit at the air-mass flow sensor.
verify: Air mass flow sensor and cables power supply at the air-mass flow sensor.
Vikakoodit luettu carsoft 6.5 ohjelmalla.
Ehdotuksia miten alkaa tutkimaan vikaa. Auto kuluttaa normaalia enemmän. Verrattaen esim 523 m52. Disa-venttiili on kaikinpuolin kunnossa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: