Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ronsuu
    replied
    Mo

    Eli tämmöstä vikaa pisti eilen pari kertaa vauhdista.. EML, DSC ja huutomerkki valot mittarissa ja kone nilkutusmoodissa.. Autona e46 325 2004





    mitään hajua?
    autossa on aikasemmin ollut tyhjäkäynnillä pientä notkahtelua joka vaikuttaa myös liikkeelle lähtöön ja on vaikea esim ryömittää autoa..

    Imuletkut vaihettu, vanoksen tiivarit vaihettu yms.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Todennäköisesti, sitä on vaan tullut niin laiskaksi ettei jaksa hötkyillä hirveästi ylimääräistä jos näkis läppäriltä suoraan...

    Lambdan liittimeltähän saa mitattua signaalin ja lämmityksen molemmat, tai ecun liittimen purkamalla. Lämmityksen tietysti releeltäkin suoraan. WDS:stä piuhojen värit ym., faq:sta löytyy.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Siis lambdaanhan tuo viittaa, kannattaa tarkistaa ekana se lämmityksen releen toiminta.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by Pilsneri View Post
    Muistatko yhtään hintaa osille?
    Njet.

    Yazer: No idea, jos ei tiedä onko koodit aktiivisia tai tarkemmin mihin ne osoittaa niin aika hakuammuntaa on. Jos nyt noilla tiedoilla jotain, niin nollauksen jälkeen tuleeko maffin koodi takaisin, ja jos ei niin kokeilee lambdan vaihtoa etenkin jos on vanokseton. Lisätieto ei tietysti olis pahitteeks kun osat maksaakin jotain... :think

    Leave a comment:


  • Yazer
    replied
    Tuli tuossa luettua 325 e36:sta vikakoodit kun kierrokset hyppii 400-1500 välillä tyhjäkäynnillä ja nykii ajaessa ja tuloksena oli:
    01. Sensor signal
    02. Sensor heating relay
    03. Sensor control
    04. Air mass meter

    4. onkin ilmamäärämittari ilmeisimmin, mutta onko tietoa mitä nuo 3 ensimmäistä ovat? Vikakoodinlukijana v-checker v500.

    Leave a comment:


  • Pilsneri
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Eipä siinä ole tiivisteitä vaihdettavaksi, muistaakseni umpeen valettu muoviklimppi. Venakoppa auki vaan ja uutta anturia kiinni
    Muistatko yhtään hintaa osille?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Eipä siinä ole tiivisteitä vaihdettavaksi, muistaakseni umpeen valettu muoviklimppi. Venakoppa auki vaan ja uutta anturia kiinni

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Pilsneri View Post
    Eli tuo koneen päällä oleva anturi?
    Ja mahtaako riittää tiivisteiden vaihto vai onkohan koko anturi rikki?
    No eiköhän se ole, kato se vika kuva tuosta linkistä. Öljy päässyt sisälle asti.

    Leave a comment:


  • Pilsneri
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Valvetronicin asentoanturin signaalin järkevyyttähän se herjailee.
    Ilmeisesti tyypillistä juuri tuo että vuotaa öljyä liittimen läpi ja paskoo anturin.

    Tuolla jotain vastaavaa juttua:
    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=13793830
    Eli tuo koneen päällä oleva anturi?
    Ja mahtaako riittää tiivisteiden vaihto vai onkohan koko anturi rikki?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Valvetronicin asentoanturin signaalin järkevyyttähän se herjailee.
    Ilmeisesti tyypillistä juuri tuo että vuotaa öljyä liittimen läpi ja paskoo anturin.

    Tuolla jotain vastaavaa juttua:

    Leave a comment:


  • Pilsneri
    replied
    Nyt tarttis oikeasti apua, ennen kuin auto päätyy romuttamolle.

    E46 N42B20A-moottorilla ja EML/Moottori-valo palaa.

    Imm putsattu tänään, kun antoi siittä vikakoodia.
    (Ei enään ole tullut 50km ajon jälkeen.)

    Mottorin päällä oleva VVT:hen liittyvä liitin putsattu tänään, kun oli öljyinen.
    Sen jälkeen tuikkinut tuota samaa vikakoodia mitä ennen puhdistustakin oli.
    VTT-Sensor Plausibility

    Uudet koodit puhdistuksen jälkeen ovat:
    VVT System overload.
    Mitähän mahtaa tarkoittaa?

    Toimi noin 5km vikakoodien nollauksen jälkeen ok, kunnes annoin olla tyhjäkäynnillä.
    Kone nyökähti kierrokset alle 500, mutta nosti heti takas normaaliksi.
    Samalla syttyi EML-valo, mutta ei moottorivaloa tällä hetkellä.



    Näitä koodeja ei saa pois vaikka kuinka poistelisi ja eml-valo ei sammu enään koodin poistolla.

    Leave a comment:


  • Jarjestaja
    replied
    Tämmösiä sano inpa....
    e38 740ia -00
    Mitenkä tätä nyt lähtee purkamaan
    Last edited by Jarjestaja; 09-03-2015, 13:01.

    Leave a comment:


  • Keke71
    replied
    E39 540 -99 auto kyseessä. Antaa vikakoodia misfire detection joka sylinteriltä, ja damaging cat. Auto rupee välillä käymään todella huonosti, moottorin vikavalo rupeaa täyskaasu kiihdytyksessä vilkkumaan, tosin tänään se syttyi palamaan tyhjäkäynnillä. Roughnes arvot on aika epätasaiset. Liekkö sitten katit tiensäpäässä vai jotain muuta. Viat alkoi kun viskon tuulettimen siivet rikkoi imm(muovi putken) ja sun muuta. Eli paikallaan on uusi imm, boschin tekele.

    Edit: nyt toiminut aivan oikein. Laitoin vanhan imm anturin paikoilleen. Tätä täytyy seurailla, voisiko uusi imm olla viallinen? Ajelen paripäivää ja vaihdan "uuden" imm takaisin paikoilleen, jos viat ja oireet palaa niin asia on pihvi.
    Attached Files
    Last edited by Keke71; 19-04-2013, 18:57.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko tuo airbagin merkkivalon polttimo kenties vaihdettavissa? Vai miksi tuo työntää randomisti 19 lamp faulty ja hetken palaa airbag valo ajossa ennenku sammuu. Nollaa pois ni toimii normaalisti useamman päivän ja sitten taas yhtäkkiä sama koodi 19 taulussa. :think
    Taisi ollakkin mittariston irti käyminen syypää, kun homma on pelittänyt ainakin tähän päivään mennessä. Jännästi kyllä tuli viiveellä tuo koodi.

    Leave a comment:


  • Juize
    replied
    Originally posted by Tomuzki View Post
    Kohde auto on e46 m54b22.

    8 Hot film air-mass meter

    open or short circuit at the air-mass flow sensor.

    verify: Air mass flow sensor and cables power supply at the air-mass flow sensor.

    Vikakoodit luettu carsoft 6.5 ohjelmalla.

    Ehdotuksia miten alkaa tutkimaan vikaa. Auto kuluttaa normaalia enemmän. Verrattaen esim 523 m52. Disa-venttiili on kaikinpuolin kunnossa.
    Ilmamassamittariinhan tuossa kannattaa keskittyä. Liittimen ja kaapelin kunnon tarkastus. Tai ilmamassamittari rikki. Johdin katkosta tai oikosulkuahan tuossa ehdotellaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎