- Huohotin kaikkine putkineen (2/2012)
- MAF ja imusarjan takapään kumitulpat (7/2012)
- Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin ja bensansuodatin (8/2012)
- Kaasuläppäkotelo 10/2012, adaptioarvot nollattu ja läpän asento opetettu.
Näiden jälkeen auto toimi moitteettomasti koko talven ja luulin saaneeni sen kuntoon. Kunnes, kesä tuli ja ilmat lämpenivät ja ongelmat uusivat. Nyt kesällä vaihdettua:
- MAFfin ja kaasuläppäkotelon väliset haitariputket. Olivat mielestäni edellisenä syksynä kunnossa. Nyt alemmassa oli reikä.
- ABS-anturi, oikea taka
- Venttiilikopan tiiviste ja pakopuolen nokka-akselin asennontunnistin.
Kaikki hilppeet on vaihdettu joko merkkiliikkeessä (9/2012 saakka) tai itse INPAlla (9/2012 eteenpäin) luettujen koodien perusteella. Osasta (asennontunnistimet, ABS-anturi) oli oma koodi. Melkein kaikki tavara on marmorilta hankittua.
Ongelma jatkuu. Luistonesto palaa ja moottori on nilkutustilassa. Koodit nollaamalla saattaa (kylmänä) toimia jonkin aikaa, lämpimänä ei juuri lainkaan. INPA näyttää tällä hetkellä seuraavaa:
Moottorin puolelta:


ABS/DSC:n puolelta:

Joskus myös “115 TPS-Adaption, Voltage value to LIH-Adaption not permitted”, jota ei anna poistaa kone lämpimänä. Kylmänä kyllä.
Miten tästä eteenpäin? Pitkähkön nettisurffauksen perusteella vika voisi mielestäni olla:
- ABS-ohjainboksi, joka lukemani perusteella voi olla syypää monenlaisiin koodeihin. Lämmön vaikutus vikaan myös viittaisi tähän.
- Moottorin johtosarja, TÄMÄN perusteella.
- DME, näitäkin on joku maailmalla vaihtanut samoilla perusteilla.
Edelliset ovat sen verran kalliita, että ottaisin arvon raadilta mielellään kommentteja.
Leave a comment: