Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pmtk
    replied
    Taistelu E39:n (525iAT, 2001) kanssa jatkuu. Tähän asti vaihdettua (aikajärjestyksessä):

    - Huohotin kaikkine putkineen (2/2012)
    - MAF ja imusarjan takapään kumitulpat (7/2012)
    - Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin ja bensansuodatin (8/2012)
    - Kaasuläppäkotelo 10/2012, adaptioarvot nollattu ja läpän asento opetettu.

    Näiden jälkeen auto toimi moitteettomasti koko talven ja luulin saaneeni sen kuntoon. Kunnes, kesä tuli ja ilmat lämpenivät ja ongelmat uusivat. Nyt kesällä vaihdettua:

    - MAFfin ja kaasuläppäkotelon väliset haitariputket. Olivat mielestäni edellisenä syksynä kunnossa. Nyt alemmassa oli reikä.
    - ABS-anturi, oikea taka
    - Venttiilikopan tiiviste ja pakopuolen nokka-akselin asennontunnistin.

    Kaikki hilppeet on vaihdettu joko merkkiliikkeessä (9/2012 saakka) tai itse INPAlla (9/2012 eteenpäin) luettujen koodien perusteella. Osasta (asennontunnistimet, ABS-anturi) oli oma koodi. Melkein kaikki tavara on marmorilta hankittua.

    Ongelma jatkuu. Luistonesto palaa ja moottori on nilkutustilassa. Koodit nollaamalla saattaa (kylmänä) toimia jonkin aikaa, lämpimänä ei juuri lainkaan. INPA näyttää tällä hetkellä seuraavaa:

    Moottorin puolelta:




    ABS/DSC:n puolelta:


    Joskus myös “115 TPS-Adaption, Voltage value to LIH-Adaption not permitted”, jota ei anna poistaa kone lämpimänä. Kylmänä kyllä.
    Miten tästä eteenpäin? Pitkähkön nettisurffauksen perusteella vika voisi mielestäni olla:

    - ABS-ohjainboksi, joka lukemani perusteella voi olla syypää monenlaisiin koodeihin. Lämmön vaikutus vikaan myös viittaisi tähän.
    - Moottorin johtosarja, TÄMÄN perusteella.
    - DME, näitäkin on joku maailmalla vaihtanut samoilla perusteilla.

    Edelliset ovat sen verran kalliita, että ottaisin arvon raadilta mielellään kommentteja.
    Last edited by pmtk; 17-06-2013, 19:21.

    Leave a comment:


  • huitoja2
    replied
    exhaust impression sensor

    Pukkaa kokoajan seuraavaa vikakoodia:

    4D00 4D00 exhaust impression sensor

    Eli ymmärtääkseni vastapaine on liian korkea, DPF ilmeisesti tukossa?
    Ajossa olen yrittänyt kuitata vikaa pois mutta ei lähde poltto millään päälle.
    Vikakoodin lyö päälle lähes aina kun yrittää polkaista reilummin ja muutenkin auto on todella laiska...

    Olisiko jollain DISsin tms sopivan työkalun omaavalla kiinnostusta kokeilla saako pakkopolton päälle!? (100km säteellä Loviisasta)

    Liitteenä INPAsta napattu teksi jossa rivit hiukan sekaisin
    Last edited by huitoja2; 02-03-2023, 12:29.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by desmodromic View Post
    käynnistysojhattu jäähdytys katko/maissa/plussan oikosulku 7b.

    veljen vm.1999 523i tourinki anto tollasen koodin kun käytti piuhan päässä. osaako joku suomentaa?
    Taisi olla taas kuuluisa bosch testeri kyseessä...? Voi olla termostaatin lämmitysvastus tai sitten sähköflektin vikakoodeja; pitäisi lukea jollakin järkevämmällä laitteella... bosch testereiden suomennokset olisivat saaneet jäädä kokonaan tekemättä sillä yleensä alkuperäinen englanninkielinen vikakoodiselite on kuitenkin järjellinen.

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    käynnistysojhattu jäähdytys katko/maissa/plussan oikosulku 7b.

    veljen vm.1999 523i tourinki anto tollasen koodin kun käytti piuhan päässä. osaako joku suomentaa?

    Leave a comment:


  • GT-555
    replied
    Fehler: Exhaust gas temperature sensor signal before catalyst / Exhaust gas temperature sensor before cat / Particle filter system / Temperature sensor before catalyst signal / partical filter system
    Code: 4185

    Mikäs anturi toi nyt tarkalleen on? Kun antaa kokoajan uudestaan ton koodin.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Siinähän se lukee sulla suoraan syy tuohon ABS ja luistovalvonnan vikaan, eli painetunnistin.

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    Originally posted by _Jubi_ View Post
    BMW Scanner v1.4.0.6 luettu koodeja kun ensi viikolla olisi katsastus ja taulussa palaa luistoneston ja ajonvakautuksen merkkivalot koko ajan.

    Tällaiset koodit siis tuli. Voisiko joku tulkata?

    # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    DDE* -> 3F40/11 - Commen rail sensor Offset-Test
    Shadow-memory:
    4232/04 - Glow plug cylinder 3
    44A6/12 - Null set adaptation Injector cylinder 2
    43F1/02 - Electric spare heater
    4AB2/04 - Electric spare heater
    4093/08 - Error path for AccPed and Brake Plausibility (nv)
    40E0/11 - Generator
    4222/04 - Glow plug cylinder 2
    4242/04 - Glow plug cylinder 4
    4212/04 - Glow plug cylinder 1

    EWS -> 03/02 - Toleration of changing code increased, key 0
    0F/27 - Power on reset
    13/01 - Toleration of changing code increased, key 1

    ABS* -> 5E24/A0 - Pressure sensor 1/2 not plausible.
    5E20/E0 - Pressure sensor 1 electrical faulty.

    A/C -> 15/44 - Auxiliary water pump
    11/42 - Relay Rear window defogger

    SRS -> Shadow-memory:
    01/40 - Driver's airbag, stage 1, resistance too high
    0D/40 - Driver's airbag, stage 2, resistance too high

    IKE -> BE/E8 - Data-filing difference to central light module (LCM)

    LCM -> Shadow-memory:
    41/03 - Low beam, right
    45/3F - Sidelight 2, rear right
    46/0A - Sidelight 3, rear left
    47/3F - Sidelight 3, rear right

    ZKE -> 3A/21 - Wiper: Relay Pump or Wire for Headlight cleaning system
    Shadow-memory:
    90/25 - Battery Voltage: Open circuit

    SZM -> Shadow-memory:
    05/02 - Seat heating Lower voltage recognised
    Näistä tietoa?

    Leave a comment:


  • _Jubi_
    replied
    E46 320d -2004

    BMW Scanner v1.4.0.6 luettu koodeja kun ensi viikolla olisi katsastus ja taulussa palaa luistoneston ja ajonvakautuksen merkkivalot koko ajan.

    Tällaiset koodit siis tuli. Voisiko joku tulkata?

    # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    DDE* -> 3F40/11 - Commen rail sensor Offset-Test
    Shadow-memory:
    4232/04 - Glow plug cylinder 3
    44A6/12 - Null set adaptation Injector cylinder 2
    43F1/02 - Electric spare heater
    4AB2/04 - Electric spare heater
    4093/08 - Error path for AccPed and Brake Plausibility (nv)
    40E0/11 - Generator
    4222/04 - Glow plug cylinder 2
    4242/04 - Glow plug cylinder 4
    4212/04 - Glow plug cylinder 1

    EWS -> 03/02 - Toleration of changing code increased, key 0
    0F/27 - Power on reset
    13/01 - Toleration of changing code increased, key 1

    ABS* -> 5E24/A0 - Pressure sensor 1/2 not plausible.
    5E20/E0 - Pressure sensor 1 electrical faulty.

    A/C -> 15/44 - Auxiliary water pump
    11/42 - Relay Rear window defogger

    SRS -> Shadow-memory:
    01/40 - Driver's airbag, stage 1, resistance too high
    0D/40 - Driver's airbag, stage 2, resistance too high

    IKE -> BE/E8 - Data-filing difference to central light module (LCM)

    LCM -> Shadow-memory:
    41/03 - Low beam, right
    45/3F - Sidelight 2, rear right
    46/0A - Sidelight 3, rear left
    47/3F - Sidelight 3, rear right

    ZKE -> 3A/21 - Wiper: Relay Pump or Wire for Headlight cleaning system
    Shadow-memory:
    90/25 - Battery Voltage: Open circuit

    SZM -> Shadow-memory:
    05/02 - Seat heating Lower voltage recognised

    Leave a comment:


  • bemuttaja
    replied
    -07 318d

    Autosta uupuu alavääntö oikeastaan kokonaan ja siitä syystä todellinen diiseli.
    Vikakoodeja
    44cc. Ahtiainen säätöventtiili. Tämä lepää kokoajan päällä.
    4530 ahtopaineen ohjauspiiri; positiivinen poikkeama.

    Eli mistä lähden etsimään vikaa?

    Leave a comment:


  • MGUarto
    replied
    Originally posted by teemu.k View Post
    Tämmöisiä vikakoodeja löyty scannerilla bmw e46 328ic vm1999. Mitähän nuo kaikki mahtaa tarkoittaa? Vai onko nuo edes vikoja tällähetkellä kun on varjomuistissa?:think
    Sen ainakin tiedän, että autosta poistettu se ilmapumppuhärdelli koska autossa on rosteri pakosarja kiinni.

    shadow- memory

    34/02 - activation, solenoid valve, exhaust flap
    23/12 - activation, relay, secondary-air pump
    3E/12 - activation, solenoid valve, secondary air
    7E/12 - activation, solenoid valve, tank-leak dioagnosis pump
    7F/02 - activation, solenoid valve, suction-jet pump
    32/14 - activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
    Löytyy muuten kaikki noi ja kattavat selitykset http://bit.ly/12e8BU8
    Todennäköisesti tuuppaavat tulemaan juurikin poistetun osan takia, tiedä sitä.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    eikö kenelläkään ole hajua mitä nuo kaikki koodit tarkoittaa?

    Leave a comment:


  • Olapade
    replied
    -96 523iA Automaattiropleemaa

    Elikä kaverin autossa on alkanut automaatti hieman pygimään. Ketjuja on luettu, mutta vastaavaa ongelmaa ei ole kävellyt vastaan. Oireet on perus, arpoo vaihtamista silloin ja tällöin. Oli myös sytyttänyt aut. trans. fail mode valon, vikakoodit luettu ja huuteli vikakoodia turbiinista?

    16 Web/Turbine Speed.

    Error frequency : 2

    Label Byte 21 21.00 -
    Gearbox Oil Temperature 67.00 degrees
    Output speed 928.00 rpm
    Label Byte 21 21.00 -
    Gearbox Oil Temperature 70.00 degrees
    Output speed 640.00 rpm

    Sporadic error.

    Vuosi sitten laatikon ölpät vaihdettu huuhtelemalla, ei oireita ennen tätä kevättä. Öljyt myös tarkistettu vian ilmettyä, ylärajassa. Akun kenkää pidetty parikin yötä irti, ei vaikutusta.

    Turbiinissa jonkinmoista vikaa siis?

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    bmw e46 328ic vm 1999

    Tämmöisiä vikakoodeja löyty scannerilla bmw e46 328ic vm1999. Mitähän nuo kaikki mahtaa tarkoittaa? Vai onko nuo edes vikoja tällähetkellä kun on varjomuistissa?:think
    Sen ainakin tiedän, että autosta poistettu se ilmapumppuhärdelli koska autossa on rosteri pakosarja kiinni.

    shadow- memory

    34/02 - activation, solenoid valve, exhaust flap
    23/12 - activation, relay, secondary-air pump
    3E/12 - activation, solenoid valve, secondary air
    7E/12 - activation, solenoid valve, tank-leak dioagnosis pump
    7F/02 - activation, solenoid valve, suction-jet pump
    32/14 - activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by randy_ View Post
    Pitääkö ostaa uusi avain vai voiko tuolle tehdä jotain?
    Eipä tuota taida saada korjattua. Sieltä on luultavasti EWS chippi hajonnut tai sitten joku juotos. Toki voihan sen avaimen avata ja katsoa, jos jotain näkyvää vikaa löytyy (juotos tms). Melko hakala avata tuo avain kun sen joutuu leikkaamaan auki. Suosittelisin marmorilta tilaamaan uuden avaimen.

    Leave a comment:


  • randy_
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vika on avaimessa. Kun käytät toimivaa avainta II-asennossa niin sen jälkeen pystyy käynnistämään ilman toimivaa EWS sirua.
    Pitääkö ostaa uusi avain vai voiko tuolle tehdä jotain?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎