Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H4ck
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 659
    • Helsinki/Eesti

    Eli kaveri luki vikakoodit autostansa ja tuli tällänen vikakoodi airbagiltä:

    "Remaining over limiting value"

    Mitäs tuo meinaa? Ja airbag valo palaa myös..

    E39 523i 1996vm
    Varaosat, huolto ja maalaus.

    -BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      Takimmainen? apukuskin puoleinen? että tiedän tilata oikean osan.




      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 08/14/10 18:25:29
      ECU: ME72KWP1
      JobStatus: OKAY
      Variant: ME72KWP1
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 2 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      14 Oxygen sensors-Heater rear cat.
      Error frequency : 1
      Logistic counter: 39
      tkatmf 440.00 Grd C
      uhsh 2.03 V
      phlsnv 1.04
      rinh 448.00 Ohm
      Error currently available
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      Signal-/Path discontinuity current,
      --
      --
      --
      Signal-/Path discontinuity Initial,
      --
      E-Flag debounce
      CARB debounce
      SCATT-active
      --
      --
      --
      --
      --
      -------------------------------------------------------------
      12 Lambda probe rear cat.
      Error frequency : 16
      Logistic counter: 40
      Error occured 1. times at:
      Cat.-temperature from model 455.00 Grd C
      Time after start (tnse_u) 691.20 s
      rinh 0.00 Ohm
      Sensor voltage h. Cat. Bank1 0.46 V
      Error occured 2. times at:
      Cat.-temperature from model 365.00 Grd C
      Time after start (tnse_u) 691.20 s
      rinh 0.00 Ohm
      Sensor voltage h. Cat. Bank1 0.45 V
      Error occured 3. times at:
      Cat.-temperature from model 460.00 Grd C
      Time after start (tnse_u) 1792.00 s
      rinh 16320.00 Ohm
      Sensor voltage h. Cat. Bank1 0.47 V
      Error currently available
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      Open circuit current,
      --
      --
      --
      Open circuit Initial,
      --
      E-Flag debounce
      CARB debounce
      SCATT-active
      --
      --
      Fault sporadic
      --
      --
      ================================================== ===========
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Rahamies kaikki kerralla uusiin! Bosch suosittelee kuitenkin 160000 km välein vaihtamaan lambdat
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4582
          • Tampere

          Originally posted by aripaa View Post
          Takimmainen? apukuskin puoleinen? että tiedän tilata oikean osan.
          juurikin takimmainen ja apukuskinpuoleinen
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • hasba
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 584
            • 05900

            Ongelma on siis tehottomuus, tuntuu että autosta on väännöt huolella kateissa.
            Moottori S50B30

            Nämä vikakoodit tulivat:

            255 Control unit internal error (autossa on siis Alpha-N moottorinohjaus, tämä sen syytä?)

            11 Cooling sensor (mittaristossa jäähdytysnesteen lämpötila toimii normaalisti)
            12 Oil temperature sensor (öljynlämpötila toimii mittaristossa normaalisti)
            (109) 4 Voltage supply sensor (entien akku ei pitänyt virtaa, vaihdettu uuteen)
            50 FH drive drivers side, rear, stiff
            E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
            Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

            Comment

            • Akitso
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 34
              • Espoo

              Hei,

              Kumpikohan kahdesta lambdasta kyseessä, lohko 2, tunnistin 1? Villi veikkaus olisi 4-6 sylintereiden.

              E36 M52B20 -96

              --
              Akitso
              --
              E60 550iA
              ex: E39 530iA

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by Akitso View Post
                Hei,

                Kumpikohan kahdesta lambdasta kyseessä, lohko 2, tunnistin 1? Villi veikkaus olisi 4-6 sylintereiden.

                E36 M52B20 -96

                --
                Akitso
                Jos ei raaski autoa huoltaa kunnolla niin yksinkertaista testata et mikä lambda antaa koodia... Yksitellen piuha irti ja katsoo milloin osui kohdallee
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  E39 540ia -96:

                  2 Solenoid Valve Shift-Lock

                  Error frequency : 3
                  Label Byte 17 129.00 -
                  Label Byte 18 208.00 -
                  Battery Voltage 12.00 Volt
                  Operating hours -22023.00 hours
                  Label Byte 17 129.00 -
                  Label Byte 18 0.00 -
                  Battery Voltage 12.00 Volt
                  Operating hours -22022.00 hours
                  Label Byte 17 129.00 -
                  Label Byte 18 208.00 -
                  Battery Voltage 11.00 Volt
                  Operating hours -22022.00 hours
                  Open circuit
                  Sporadic error

                  Mikäs tämä on, voiko johtua huonosta akusta?
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Date: 08/26/10 20:02:58
                    ECU: MS410DS3
                    JobStatus: OKAY
                    Variant: MS410DS3
                    -------------------------------------------------------------
                    RESULT: 2 errors in error memory !
                    -------------------------------------------------------------
                    203 fuel trim limit Bank 2
                    Error frequency : 8
                    Logistic counter: 40
                    Engine speed 768.00 rpm
                    Engine temperature 57.34 degrees C
                    oxygen sensor heater 72.73 %
                    oxygen sensor voltage 2 0.57 Volt
                    Short circuit to ground
                    emission related malfunction
                    defect code stored after filtering
                    Error present
                    Sporadic error
                    -------------------------------------------------------------
                    202 fuel trim limit Bank 1
                    Error frequency : 9
                    Logistic counter: 40
                    Engine speed 768.00 rpm
                    Engine temperature 57.34 degrees C
                    oxygen sensor heater 72.73 %
                    oxygen sensor voltage 1 0.59 Volt
                    Short circuit to ground
                    emission related malfunction
                    defect code stored after filtering
                    Error present
                    Sporadic error
                    ================================================== ===========

                    Tommoset sitte lykkäs. auto sammu ruuhka-aikana risteyksee.. remontti jota aikasemmin tein oli että otin webaston pois. vesiletkut yhistin ja bensaletkut tukin, bensaletkut saattoi vuotaa.. en ole varma.

                    Oireet oli ennen että humppas ja vaati reilusti kaasua ettei hyytyny lähössä. nyt ei käynnisty millään. en vielä voi laittaa wepastoa takas kun huolto menossa.

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      Oma mutuiluni: fuel trim viittaa että seoksen säätöarvot ylittyivät, eli löi joko helvetin rikkaalle tai helvetin laihalle kun kone oli lambdasäädön alla. Bensapumppu ehkä? Itse mittaisin ensimmäisenä bensanpaineet, eli pumppu pakkosyötölle ja n.3,5 bar pitäs tulla kun kone ei käynnissä. M52 kone sulla näkyy olevan.

                      Jos oli mitään apua..

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Perlenbacher View Post
                        Oma mutuiluni: fuel trim viittaa että seoksen säätöarvot ylittyivät, eli löi joko helvetin rikkaalle tai helvetin laihalle kun kone oli lambdasäädön alla. Bensapumppu ehkä? Itse mittaisin ensimmäisenä bensanpaineet, eli pumppu pakkosyötölle ja n.3,5 bar pitäs tulla kun kone ei käynnissä. M52 kone sulla näkyy olevan.

                        Jos oli mitään apua..

                        mietin et pitäsköhän tarkistaa onko tulpat kastunu, (onko autoissa moista ongelmaa? O.o), ja mistäs tuon mittaisin ja miten, tuo ropleema tuli tosiaa sen jälkee ku olin ajanu 40km wepaston irrotuksen jälkee, tulppasin vaa ne piuhat, :F, miten se vois rikkoa bensapumpun, ellei sitten webaston virtaliittimistä mene jotai piuhoi sinne, O.O

                        edit: oli ilmeisesti paineesta? menny bensapumpulta lähtevä letku poikki, vuoti kaiken pumppaamansa takas tankkiin , letkun vaihtamalla kaikki pelittää kuin unelma, ja tietty sen webastolle menneet bensaletkut jatkaminen jatkoholkkilla.
                        Last edited by kaikkone; 31-08-2010, 12:47. Reason: korjaus

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Kuten itsekin sanoit, ei järjellä keksi miten tuo vois webastosta johtua.. Veikkaan että paska säkä vaan.. Bentley manual etsit FAQ:sta ja sieltä ohjeet bensajärjestelmän tarkistamiseen, sillä jos nytkähtäs korjaaminen etiäppäin.

                          Comment

                          • valtti81
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 394
                            • karvia

                            joo

                            Tälläset koodit löyty omasta... DSC intervention plausibility ja dsc message timeout... Mitähän nämä tahtoo sanoo ku on ajonvakautusjärjestelmästä kyse ja auto ei lähde käyntiin.....???
                            Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                            ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                            Älä lue historiaa, tee sitä !!

                            Comment

                            • Bouma
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 3108
                              • Tampere

                              Itsellä antoi vikakoodin P0159 eli Ox Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 2). Mitä tuo käytännössä tarkoittaa koska tuolle 4-6 pyttyjen takimmaiselle lambdalle on kuusi eri koodia.?? Onko lambda siis sökö vai kuinka??

                              P0156
                              Ox Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)
                              P0157
                              Ox Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)
                              P0158
                              Ox Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)
                              P0159
                              Ox Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 2)
                              P0160
                              Ox Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 2)
                              P0161
                              Ox Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)
                              MB CLS-12 350CGI AMG

                              MYSTINEN.FI

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4582
                                • Tampere

                                Originally posted by Bouma View Post
                                Itsellä antoi vikakoodin P0159 eli Ox Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 2). Mitä tuo käytännössä tarkoittaa koska tuolle 4-6 pyttyjen takimmaiselle lambdalle on kuusi eri koodia.?? Onko lambda siis sökö vai kuinka??
                                Reagointiaika seoksen muutokseen liian hidas. eli normaalisti lambda kaput.. mutta vieläkö sun pakosarja vuotaa? Saattaa vaikuttaa asiaan merkittävästi jos imee reiästä ylimäärästä happea..
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎