Originally posted by Bimmer86
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
tein omaan 525 tds e34 bemariin rinnakkais mittauksen kun en pystynyt vikakoodeja itse lukemaan. Herjasi seuraavien komponenttien toimintaa, polttoaineensyötön asentotunnistin, mikä tämä on? ja viellä suuttimen neulan liikettä hz oli 0 jonka piti olla vähintään 20hz.. mittasin mittarilla niin moottorinohjauspoksiin tuli suuttimelta 114ohm ja pitäis olla n.7ohm eli suutin hajalla.. vaikuttaako tämä polttoaineen kulutukseen(auto tuntunut todella laiskalta)?
Comment
-
-
Carsoft ja Inpa heittää tuommoista erroria, tulee uudestaan vaikka poistaa, liittyykö lambdoihin, Maffiin, nokan asentotunnistimiin. Välillä vetää hyvin ja useimmiten ei, tuntuu että kaikki pollet ei ole tallissa. Lisäys! auto on e39 540ia 9/98Last edited by aripaa; 19-06-2011, 10:17.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by aripaa View PostCarsoft ja Inpa heittää tuommoista erroria, tulee uudestaan vaikka poistaa, liittyykö lambdoihin, Maffiin, nokan asentotunnistimiin. Välillä vetää hyvin ja useimmiten ei, tuntuu että kaikki pollet ei ole tallissa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostLambdojen säätörajat tulee vastaan. Imuvuoto :think
Otin maffin piuhan irti ja vedot parani huomattavasti, oisko sittenkin maffi, separaattorinkalvo, haihtuneenpolttoaineen keräys systeemi yms...
Itse asiassa moottori sammuu kun otan moottorin käydessä piuhan irti maffista ja sitten lähtee käyntiin normaalista kun starttaa, olen lukenut foorumilta että moottorin ei pitäisi sammua kun käydessä ottaa johdon irti, tiedä häntä sittenvariaatioita on yhtä monta kuin seppääkin. Ei kyllä kuulu minkäänlaista suhinaa jos olisi isompi imuvuoto.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Terve,
INPA:lta tälläiset terveiset: 135 Signal Camshaft sensor
Nokka-akselin asentotunnistin siis pitäisi ilmeisesti vaihtaa?
Lähdin koodeja lukemaan, koska noin 2500rpm kohdilla jostain kuuluu outo rasahdus, mutta vain ekassa kiihdytyksessä. Eli siis kun auto on ollut pitemmän aikaa käyttämättä, vaikka yön ylitse, ja sitten lähtee ajamaan niin ekan kerran kun kierrokset nousee tuolle kohdalle niin rasahtaa. Tämän lisäksi jostain kuuluu rahinaa aina kun kierrokset nousee noin 1700-2000rpm ja kun laskee noin 1000-1300rpm. Ja ääniä ei tosiaan saa kuulumaan paikallaa kaasuttelemalla. Livedataakin tuli kateltua, mutta minun tietämyksellä sieltä ei mitään ihmeellistä löytynyt.
Eli siis voiko kyseisen tunnistimen vikaantuminen aiheuttaa outoja ääniä vai onko tässä vielä jotain muutakin taustalla?
Ja autohan oli 318Ci ja moottorina M43
Comment
-
-
320d Coolant temperature heater
Moi,
Tollasta vikaa herjaa INPA:lla mikä ihme on tuo "Coolant temperature heater" ja autona siis tuo 320d -00. Ja mitähän tuo KS after B- tarkoittanee? Sori jos kyselen ihan tyhmiä tää BMW on tuore hankinta ja googletuskaan ei tuottanut toivottua tulosta.
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/22/10 19:00:07
ECU: DDE30DS0
JobStatus: OKAY
Variant: DDE30DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT:
1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
27 Coolant temperature heater
Error frequency : 58
Engine speed 940.00 [1/min]
Battery Voltage 13.88 [V]
Betriebstundenzaehler 0.10 h
Engine speed 940.00 [1/min]
Battery Voltage 13.88 [V]
Betriebstundenzaehler 0.00 h
activation Open circuit or KS after B-
Error currently not available
=================================================E46 320d '00
Comment
-
-
Originally posted by JMC3 View PostMoi,
Tollasta vikaa herjaa INPA:lla mikä ihme on tuo "Coolant temperature heater" ja autona siis tuo 320d -00. Ja mitähän tuo KS after B- tarkoittanee? Sori jos kyselen ihan tyhmiä tää BMW on tuore hankinta ja googletuskaan ei tuottanut toivottua tulosta.
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/22/10 19:00:07
ECU: DDE30DS0
JobStatus: OKAY
Variant: DDE30DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT:
1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
27 Coolant temperature heater
Error frequency : 58
Engine speed 940.00 [1/min]
Battery Voltage 13.88 [V]
Betriebstundenzaehler 0.10 h
Engine speed 940.00 [1/min]
Battery Voltage 13.88 [V]
Betriebstundenzaehler 0.00 h
activation Open circuit or KS after B-
Error currently not available
=================================================
Vastusta tuosta voisi kokeilla yleismittarilla mitata tai kokeilla inpasta aktivoida lämmitystä ja kokeilla kädellä lämpiääkö tuo kikkare.... Se löytyy kuskinpuolen runkoaisan vierestä konehuoneesta. Sen tunnistaa siitä että kylkeen menee muutama vahva virtajohto ja pari vesiletkua.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postsähkötoiminen lisälämmitin, eli pannu ei riitä pitämään kabiinia tarpeeksi lämpimänä niin vettä lämmitetään vastuksella ennen sisätilan kennoa..
Vastusta tuosta voisi kokeilla yleismittarilla mitata tai kokeilla inpasta aktivoida lämmitystä ja kokeilla kädellä lämpiääkö tuo kikkare.... Se löytyy kuskinpuolen runkoaisan vierestä konehuoneesta. Sen tunnistaa siitä että kylkeen menee muutama vahva virtajohto ja pari vesiletkua.E46 320d '00
Comment
-
-
Mikä neuvoksi? uusi ilmamäärämittari vaihdettu mutta tuota vikakoodia lykkää kokoajan. mikä muu voi olla vikana? Auton käynnissä ei tapahdu muutosta vaikka ottaa johdon irti IMM:sta. Niin ja mikäs tuo jälkimmäinen on?
Edit:Autona e36 320i -96Last edited by JIPSKI; 10-05-2010, 14:12.exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
-
e36 vikakoodit airbag ja keskuslukko
muistaakseni carsoftilla luettiin antoi: k-lukko:
50 fh drives side rear stiff
1 fuse for 1b and tsh
176
airbag:
17 power supply malfunction (tension)
20 passenger seat occupancy detection is defective
mitähän nämä tarkoittaa? onko tässä apukuskin penkissä se tunnistinmatto mitä e39seistä on mennyt? apukuskin bägi on. vika?? ilmenee että bägin valo palaa pari minuuttia kun laittaa virrat päälle sitten sammuu eikä syty enää.
keskuslukon kauko-ohjauksella(alkuperäinen) ei saa kuskin ovea lukkoon eikä auki. manuaalisesti kääntämällä kuskin ovesta kaikki menee lukkoon mutta vain kuskin ovi aukeaa..avuista olisin todella kiitollinen niin ainakin kaikki sulakkeet oli ehjät
Comment
-
-
kysytäänpä mitä porukka osais kertoa vikakoodeista.
Date: 05/11/10 19:01:41
ECU: IHKA39_5
JobStatus: OKAY
Variant: IHKA39_5
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
30 Auxiliary water pump
Error frequency : 195
Short circuit to batt+
Error present
-------------------------------------------------------------
10 AUC sensor
Error frequency : 29
Open circuit
Date: 05/11/10 19:01:46
ECU: BM_WIDE
JobStatus: OKAY
Variant: BM_WIDE
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
1 watchdog reset
Error frequency : 1
Date: 05/11/10 19:02:08
ECU: LWR2A
JobStatus: OKAY
Variant: LWR2A
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
1 signal error
Error frequency : 2
Outside temperature 5.00 degrees C
Error not present
Sitten viimenen mikä kiinnostaa itseäni eniten että mistä tämä voisi johtua?
4704 Pre-supply pressure monitoring
Error frequency : 114
Logistic counter: 38
Error occured 1. times at:
Engine speed 3196.80 1/min
Air-temperature 10.86 Grad C
Einspritzmenge 72.71 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.57 bar
Fehler aufgetreten bei 212750.00 km
Error occured 2. times at:
Engine speed 3646.35 1/min
Air-temperature 7.44 Grad C
Einspritzmenge 72.71 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.41 bar
Fehler aufgetreten bei 212760.00 km
Error occured 3. times at:
Engine speed 2672.33 1/min
Air-temperature 16.32 Grad C
Einspritzmenge 45.06 mm^3
fuel pre-supply pressure 3.70 bar
Fehler aufgetreten bei 214510.00 km
Error not present
Sporadic error
reduction due to low pre-supply pressure
Autohan on lastutettu ja jotenkin tuntuu että se olisi ruennut savuttamaan mitä ei ennen juurikaan tehnyt, olen kokeillut katsella josko savu olisi sinistä niin pääsisi turbo kauppaan mut kyllä se enimmäkseen mustaa taitaa olla.
Sitten toinen asia.
Ilmastointi ei taida autossa pelata ja carsoft löysi tälläisen, vaikuttaako asiaan vai olisko vaan mömmöt sisästä karannut, se on kyllä puhaltimessa outoa et jos säädän sen esim. 18 asteeseen niin puhallin ei puhalla sen kovempaa mut jos säätää lämpimämmälle niin puhallin kyllä kovenee ennenkuin saavuttaa lämpötilan.
Single diagnosis AIRCO - Status: ERROR !
1 Temperature control wheel, right
Sellaisia murheita olis tällä kertaa.
Joitain analog values livedatoja otin kans jos joku haluaa niitä katsella.näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
Comment