Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teemu.k
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 490
    • raahe

    eikö kenelläkään ole hajua mitä nuo kaikki koodit tarkoittaa?

    Comment

    • MGUarto
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 192
      • Vantaa-Nissas

      Originally posted by teemu.k View Post
      Tämmöisiä vikakoodeja löyty scannerilla bmw e46 328ic vm1999. Mitähän nuo kaikki mahtaa tarkoittaa? Vai onko nuo edes vikoja tällähetkellä kun on varjomuistissa?:think
      Sen ainakin tiedän, että autosta poistettu se ilmapumppuhärdelli koska autossa on rosteri pakosarja kiinni.

      shadow- memory

      34/02 - activation, solenoid valve, exhaust flap
      23/12 - activation, relay, secondary-air pump
      3E/12 - activation, solenoid valve, secondary air
      7E/12 - activation, solenoid valve, tank-leak dioagnosis pump
      7F/02 - activation, solenoid valve, suction-jet pump
      32/14 - activation, solenoid valve, fuel-circuit changeover
      Löytyy muuten kaikki noi ja kattavat selitykset http://bit.ly/12e8BU8
      Todennäköisesti tuuppaavat tulemaan juurikin poistetun osan takia, tiedä sitä.

      Comment

      • bemuttaja
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 14
        • SuurSalo

        -07 318d

        Autosta uupuu alavääntö oikeastaan kokonaan ja siitä syystä todellinen diiseli.
        Vikakoodeja
        44cc. Ahtiainen säätöventtiili. Tämä lepää kokoajan päällä.
        4530 ahtopaineen ohjauspiiri; positiivinen poikkeama.

        Eli mistä lähden etsimään vikaa?

        Comment

        • _Jubi_
          BTCF Member
          • Dec 2003
          • 572
          • Lieksa

          E46 320d -2004

          BMW Scanner v1.4.0.6 luettu koodeja kun ensi viikolla olisi katsastus ja taulussa palaa luistoneston ja ajonvakautuksen merkkivalot koko ajan.

          Tällaiset koodit siis tuli. Voisiko joku tulkata?

          # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          DDE* -> 3F40/11 - Commen rail sensor Offset-Test
          Shadow-memory:
          4232/04 - Glow plug cylinder 3
          44A6/12 - Null set adaptation Injector cylinder 2
          43F1/02 - Electric spare heater
          4AB2/04 - Electric spare heater
          4093/08 - Error path for AccPed and Brake Plausibility (nv)
          40E0/11 - Generator
          4222/04 - Glow plug cylinder 2
          4242/04 - Glow plug cylinder 4
          4212/04 - Glow plug cylinder 1

          EWS -> 03/02 - Toleration of changing code increased, key 0
          0F/27 - Power on reset
          13/01 - Toleration of changing code increased, key 1

          ABS* -> 5E24/A0 - Pressure sensor 1/2 not plausible.
          5E20/E0 - Pressure sensor 1 electrical faulty.

          A/C -> 15/44 - Auxiliary water pump
          11/42 - Relay Rear window defogger

          SRS -> Shadow-memory:
          01/40 - Driver's airbag, stage 1, resistance too high
          0D/40 - Driver's airbag, stage 2, resistance too high

          IKE -> BE/E8 - Data-filing difference to central light module (LCM)

          LCM -> Shadow-memory:
          41/03 - Low beam, right
          45/3F - Sidelight 2, rear right
          46/0A - Sidelight 3, rear left
          47/3F - Sidelight 3, rear right

          ZKE -> 3A/21 - Wiper: Relay Pump or Wire for Headlight cleaning system
          Shadow-memory:
          90/25 - Battery Voltage: Open circuit

          SZM -> Shadow-memory:
          05/02 - Seat heating Lower voltage recognised
          E91 320d x-drive -10
          E34 520i touring - 94
          E12 528ia - 79





          ex:
          E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

          Comment

          • _Jubi_
            BTCF Member
            • Dec 2003
            • 572
            • Lieksa

            Originally posted by _Jubi_ View Post
            BMW Scanner v1.4.0.6 luettu koodeja kun ensi viikolla olisi katsastus ja taulussa palaa luistoneston ja ajonvakautuksen merkkivalot koko ajan.

            Tällaiset koodit siis tuli. Voisiko joku tulkata?

            # ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
            DDE* -> 3F40/11 - Commen rail sensor Offset-Test
            Shadow-memory:
            4232/04 - Glow plug cylinder 3
            44A6/12 - Null set adaptation Injector cylinder 2
            43F1/02 - Electric spare heater
            4AB2/04 - Electric spare heater
            4093/08 - Error path for AccPed and Brake Plausibility (nv)
            40E0/11 - Generator
            4222/04 - Glow plug cylinder 2
            4242/04 - Glow plug cylinder 4
            4212/04 - Glow plug cylinder 1

            EWS -> 03/02 - Toleration of changing code increased, key 0
            0F/27 - Power on reset
            13/01 - Toleration of changing code increased, key 1

            ABS* -> 5E24/A0 - Pressure sensor 1/2 not plausible.
            5E20/E0 - Pressure sensor 1 electrical faulty.

            A/C -> 15/44 - Auxiliary water pump
            11/42 - Relay Rear window defogger

            SRS -> Shadow-memory:
            01/40 - Driver's airbag, stage 1, resistance too high
            0D/40 - Driver's airbag, stage 2, resistance too high

            IKE -> BE/E8 - Data-filing difference to central light module (LCM)

            LCM -> Shadow-memory:
            41/03 - Low beam, right
            45/3F - Sidelight 2, rear right
            46/0A - Sidelight 3, rear left
            47/3F - Sidelight 3, rear right

            ZKE -> 3A/21 - Wiper: Relay Pump or Wire for Headlight cleaning system
            Shadow-memory:
            90/25 - Battery Voltage: Open circuit

            SZM -> Shadow-memory:
            05/02 - Seat heating Lower voltage recognised
            Näistä tietoa?
            E91 320d x-drive -10
            E34 520i touring - 94
            E12 528ia - 79





            ex:
            E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Siinähän se lukee sulla suoraan syy tuohon ABS ja luistovalvonnan vikaan, eli painetunnistin.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • GT-555
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 183
                • etelä

                Fehler: Exhaust gas temperature sensor signal before catalyst / Exhaust gas temperature sensor before cat / Particle filter system / Temperature sensor before catalyst signal / partical filter system
                Code: 4185

                Mikäs anturi toi nyt tarkalleen on? Kun antaa kokoajan uudestaan ton koodin.
                e61 530da

                Comment

                • desmodromic
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 256
                  • Imatra

                  käynnistysojhattu jäähdytys katko/maissa/plussan oikosulku 7b.

                  veljen vm.1999 523i tourinki anto tollasen koodin kun käytti piuhan päässä. osaako joku suomentaa?
                  Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by desmodromic View Post
                    käynnistysojhattu jäähdytys katko/maissa/plussan oikosulku 7b.

                    veljen vm.1999 523i tourinki anto tollasen koodin kun käytti piuhan päässä. osaako joku suomentaa?
                    Taisi olla taas kuuluisa bosch testeri kyseessä...? Voi olla termostaatin lämmitysvastus tai sitten sähköflektin vikakoodeja; pitäisi lukea jollakin järkevämmällä laitteella... bosch testereiden suomennokset olisivat saaneet jäädä kokonaan tekemättä sillä yleensä alkuperäinen englanninkielinen vikakoodiselite on kuitenkin järjellinen.

                    Comment

                    • huitoja2
                      BTCF Member
                      • Dec 2007
                      • 229
                      • Porvoo

                      exhaust impression sensor

                      Pukkaa kokoajan seuraavaa vikakoodia:

                      4D00 4D00 exhaust impression sensor

                      Eli ymmärtääkseni vastapaine on liian korkea, DPF ilmeisesti tukossa?
                      Ajossa olen yrittänyt kuitata vikaa pois mutta ei lähde poltto millään päälle.
                      Vikakoodin lyö päälle lähes aina kun yrittää polkaista reilummin ja muutenkin auto on todella laiska...

                      Olisiko jollain DISsin tms sopivan työkalun omaavalla kiinnostusta kokeilla saako pakkopolton päälle!? (100km säteellä Loviisasta)

                      Liitteenä INPAsta napattu teksi jossa rivit hiukan sekaisin
                      Last edited by huitoja2; 02-03-2023, 12:29.
                      G30 530e, E61 523ia
                      ex e60 525da
                      ex e90 320Si
                      ex e91 320d
                      ex e46 330 Ci
                      ex e46 330D touring
                      ex e46 323 sedan
                      ex e36 320 Coupe
                      Yms lajiin kuulumattomia...

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1560
                        • Iisalmi

                        Taistelu E39:n (525iAT, 2001) kanssa jatkuu. Tähän asti vaihdettua (aikajärjestyksessä):

                        - Huohotin kaikkine putkineen (2/2012)
                        - MAF ja imusarjan takapään kumitulpat (7/2012)
                        - Imupuolen nokka-akselin asennontunnistin ja bensansuodatin (8/2012)
                        - Kaasuläppäkotelo 10/2012, adaptioarvot nollattu ja läpän asento opetettu.

                        Näiden jälkeen auto toimi moitteettomasti koko talven ja luulin saaneeni sen kuntoon. Kunnes, kesä tuli ja ilmat lämpenivät ja ongelmat uusivat. Nyt kesällä vaihdettua:

                        - MAFfin ja kaasuläppäkotelon väliset haitariputket. Olivat mielestäni edellisenä syksynä kunnossa. Nyt alemmassa oli reikä.
                        - ABS-anturi, oikea taka
                        - Venttiilikopan tiiviste ja pakopuolen nokka-akselin asennontunnistin.

                        Kaikki hilppeet on vaihdettu joko merkkiliikkeessä (9/2012 saakka) tai itse INPAlla (9/2012 eteenpäin) luettujen koodien perusteella. Osasta (asennontunnistimet, ABS-anturi) oli oma koodi. Melkein kaikki tavara on marmorilta hankittua.

                        Ongelma jatkuu. Luistonesto palaa ja moottori on nilkutustilassa. Koodit nollaamalla saattaa (kylmänä) toimia jonkin aikaa, lämpimänä ei juuri lainkaan. INPA näyttää tällä hetkellä seuraavaa:

                        Moottorin puolelta:




                        ABS/DSC:n puolelta:


                        Joskus myös “115 TPS-Adaption, Voltage value to LIH-Adaption not permitted”, jota ei anna poistaa kone lämpimänä. Kylmänä kyllä.
                        Miten tästä eteenpäin? Pitkähkön nettisurffauksen perusteella vika voisi mielestäni olla:

                        - ABS-ohjainboksi, joka lukemani perusteella voi olla syypää monenlaisiin koodeihin. Lämmön vaikutus vikaan myös viittaisi tähän.
                        - Moottorin johtosarja, TÄMÄN perusteella.
                        - DME, näitäkin on joku maailmalla vaihtanut samoilla perusteilla.

                        Edelliset ovat sen verran kalliita, että ottaisin arvon raadilta mielellään kommentteja.
                        Last edited by pmtk; 17-06-2013, 19:21.
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Ei ole abs, kyllä tuo vika löytyy kaasuläpän ohjauksista joka kytkee sitten luistoneston samalla pois. Jos läpän olet jo vaihtanut, voidaan se sulkea pois. Mittaa piuhat DME -> kaasuläppä välistä ja tarkista liitinten kunto. Koko johtosarjaa ei kannata vaihtaa missään tapauksessa vaikka vikaa olisikin, ja dme:lle on halvempia vaihtoehtoja kuin uusi marmorilta.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Ville523
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 29
                            • satakunta

                            Vikaakoodi p1619?

                            Eli katsoin auton vikakoodeja ihan muuten vain elm327 laitteella ja sain tuollaisen koodin p1619 ja viittas johonkin alijännitteeseen jossain jäähdytysnestejutussa... Onko joku korjannut tuon vikakoodin tuottaman ongelman? Saisko infoo pls. Googlannut olen jo mutta sieltä ei selvinnyt mulle mitään. Niin ja auto on vm 2002 520.

                            Comment

                            • sambasa
                              Newbiemmer
                              • Mar 2013
                              • 19
                              • Jyväskylä

                              Osaisikohan joku viisas valaista seuraavat vikakoodit: 4260 ja 4030? Luettu boschilla koodien perässä luki vaan "tuntematon vika"

                              Comment

                              • pmtk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2005
                                • 1560
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Cell View Post
                                Ei ole abs, kyllä tuo vika löytyy kaasuläpän ohjauksista joka kytkee sitten luistoneston samalla pois. Jos läpän olet jo vaihtanut, voidaan se sulkea pois. Mittaa piuhat DME -> kaasuläppä välistä ja tarkista liitinten kunto. Koko johtosarjaa ei kannata vaihtaa missään tapauksessa vaikka vikaa olisikin, ja dme:lle on halvempia vaihtoehtoja kuin uusi marmorilta.
                                Kiitos Cell vinkistä. Tästä pitäisi varmaan tehdä oma topic, mutta koettakaa kestää. Modet siirtänevät tarvittaessa muualle.

                                Sähköt eivät oikein ole minun juttu, mutta on kai se opeteltava. EDK:n ja DME:n väliset pinnit on ilmeisesti nähtävissä tästä:



                                Katson siis yleismittarilla "jatkuvuuden" noiden välillä. Kertokaa, jos olen väärässä. Varmaan voisi tutkailla myös jännitteitä ja vastuksia, kunhan tietäisi, minkälaisia arvoja mistäkin pitäisi tulla.

                                Onkos tässä maassa pajaa, joka voisi tutkailla DME:tä?
                                Last edited by pmtk; 17-06-2013, 19:22.
                                E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎