Originally posted by Doni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
INPA englanniksi
Collapse
X
-
Originally posted by jartsa02 View PostTuon ADS:n kanssa com-numero pitää olla 1 ja sitten, jotta se piuha pelaa oikein vanhojen autojen kanssa, pitää olla käytössä läppäri aidolla sarjaportilla.
Ainakin yritys kovasti mainosti että tämä adapteri olisi yhteensopivaRengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostEli voiko tämä PC-Express -> RS232 adapterin heittää jonkkaan? Kun sen asentaa, niin se luo kaksi COM-porttia. COM4 ja COM5. Saahan niistä toisen väkisin muutettu COM1:ksi.
Ainakin yritys kovasti mainosti että tämä adapteri olisi yhteensopivaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mulla toimi inpa ongelmitta USB-RS232-muunnoksella kun taas kokeilin läppärillä missä oli itsessään sarjaportti niin ei toiminut kunnolla...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostMulla toimi inpa ongelmitta USB-RS232-muunnoksella kun taas kokeilin läppärillä missä oli itsessään sarjaportti niin ei toiminut kunnolla...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Itse elän siinä uskossa että usb-sarjaportti adapterin saa toimimaan kyllä MIKÄLI tuon virtuaalisen sarjaportin resurssit saa puukotettua samoiksi kuin natiivin.
Natiivilla sarjaportilla I/O resurssit alkavat osoitteesta 03F8 melkeimpä aina koneesta riippumatta ja keskeytys tuntuu olevan myös sama 4.
Noita on vaan hankala muuttaa kun on yleensä määritelty suoraan FTDI ajureissa tai sitten rekisterissä.
En ole tuohon paneutunut kun löysin oikein loistavan läppärin (Dell D630) diagnostiikkakäyttöön missä riittää vielä potkua ja löytyy natiivi sarjaportti.
Mutta jos joku voisi vahvistaa olenko ihan hakusessa vai onko tässä perää?
Jostain ediabaksen dokumenteista mielestäni luin tästä asiasta.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostItse elän siinä uskossa että usb-sarjaportti adapterin saa toimimaan kyllä MIKÄLI tuon virtuaalisen sarjaportin resurssit saa puukotettua samoiksi kuin natiivin.
Natiivilla sarjaportilla I/O resurssit alkavat osoitteesta 03F8 melkeimpä aina koneesta riippumatta ja keskeytys tuntuu olevan myös sama 4.
Noita on vaan hankala muuttaa kun on yleensä määritelty suoraan FTDI ajureissa tai sitten rekisterissä.
En ole tuohon paneutunut kun löysin oikein loistavan läppärin (Dell D630) diagnostiikkakäyttöön missä riittää vielä potkua ja löytyy natiivi sarjaportti.
Mutta jos joku voisi vahvistaa olenko ihan hakusessa vai onko tässä perää?
Jostain ediabaksen dokumenteista mielestäni luin tästä asiasta.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Mulla on nyt tämä adapteri.
INPA on asennettu ADS:lle, ediabas.ini:stä on muutettu Interface=ADS, adssetup.exe on ajettu ja COM-portti on muutettu COM1:ksi.
Kun käynnistän INPA:n ADS asetuksilla saan seuraavan ilmoituksen.
EDIABAS-Fehler
ApiInit: Fehlernr. 38
IFH-0028: Falsche IFH Version
API Initialisierungsfehler
Kein API-Betrieb möglich !
Tuolla mun purkilla voi valita että käyttääkö OBD tai ADS interfacea. Jos muutan ediabas.ini:stä Interfacen STD:OBD:ksi, käynnistyy INPA ilman herjoja ja näyttä petterille ja sytkälle mustaa täppää. OBD:n kautta ei saa yhteyden esim Airbagiin, mutta ei DME:hen. Auto on 3/95 joten ADS puoli tarvitaan.
EDIT: Viittaako INPAN antama herja COM-adapteriin?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostMulla on nyt tämä adapteri.
INPA on asennettu ADS:lle, ediabas.ini:stä on muutettu Interface=ADS, adssetup.exe on ajettu ja COM-portti on muutettu COM1:ksi.
Kun käynnistän INPA:n ADS asetuksilla saan seuraavan ilmoituksen.
EDIABAS-Fehler
ApiInit: Fehlernr. 38
IFH-0028: Falsche IFH Version
API Initialisierungsfehler
Kein API-Betrieb möglich !
Tuolla mun purkilla voi valita että käyttääkö OBD tai ADS interfacea. Jos muutan ediabas.ini:stä Interfacen STD:OBD:ksi, käynnistyy INPA ilman herjoja ja näyttä petterille ja sytkälle mustaa täppää. OBD:n kautta ei saa yhteyden esim Airbagiin, mutta ei DME:hen. Auto on 3/95 joten ADS puoli tarvitaan.
EDIT: Viittaako INPAN antama herja COM-adapteriin?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Onko jartsa02:lla muuten ideaa CAN adapterin käytöstä?
Mullon käytössä tommonen yleismallinen mikä osaa jutella mm. VAGinoiden kanssa CAN väylää pitkin mutta esim kun koittaa ediabaksen asettaa STD:CAN interfacelle jää inpa herjaamaan "CAN driver DLL not found!" eli jokin kirjasto puuttuu? Ediabaksen allahan on kyllä kaikenlaisia can dll:ä mutta pitääkö ne kopsaa johki?
Voi olla että kyseinen adapteri ei kyllä keskustele bemarin kanssa mutta tossa nyt on jokin muu ongelmakin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostTuttu herja kun asian kanssa tappelin aluksi. En nyt muista millä selvisi mutta tuon directnt.ini filun mukaa se asettais startti osoitteen 0x00000003 paikkaan mutta mulla on ainakin ihan rekisterieditorilla katsottuna kakkonen tossa kolmosen tilalla. Muistaakseni ite tunkkasin sen sinne ja ainakin nyt toimii. Tuskin on tosin tosta kiinni mutta ei se kokeileminen ainakaan haittane.
- muutin eka directnt.inissä 3 -> 2.
ei auttanu
- muutin directnt.ini:n takaisin ja sit rekisteristä 2 ->3.
Virheilmoitus: "DirectNT.sys kann nicht geöffnet werden" -> OK -> ja seuraavaksi alkuperäinen virheilmoitus.
- ajoin adssetup.exen uudestaan ja se palautti rekisterin ennalleen.
Oravanpyörä on valmis.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko jartsa02:lla muuten ideaa CAN adapterin käytöstä?
Mullon käytössä tommonen yleismallinen mikä osaa jutella mm. VAGinoiden kanssa CAN väylää pitkin mutta esim kun koittaa ediabaksen asettaa STD:CAN interfacelle jää inpa herjaamaan "CAN driver DLL not found!" eli jokin kirjasto puuttuu? Ediabaksen allahan on kyllä kaikenlaisia can dll:ä mutta pitääkö ne kopsaa johki?
Voi olla että kyseinen adapteri ei kyllä keskustele bemarin kanssa mutta tossa nyt on jokin muu ongelmakin.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Kokeilin myös toista INPA versiota PC Express -> RS232 adapterin kanssa mutta ei lähteny pelittää.
Nyt on oikealla COM-portilla oleva läppäri. Kokeilin ekalla INPA versiolla, mutta sama virhe ilmoitus tuli taas.
EDIABAS-Fehler
ApiInit: Fehlernr. 38
IFH-0028: Falsche IFH Version
API Initialisierungsfehler
Kein API-Betrieb möglich !
Toisella versiolla alkoi kommunikointi toimimaan läppärin ja E36M3:n välillä.
Ymmärtääkseni tuossa 3/95 M3:ssa on DME 3.3. Sellasta ei kuitenkaan löydy E36 - Engine valikon alta INPA:ssa. Sieltä löytyy MS for S50 M3 ja VNC for S50 M3. VNC for S50 M3:n kautta saa luettua vikakoodit ja nähtyä hieman live dataa. Ei näkynyt oikeastaan kun imuilman lämpötila, veden lämpötila, koneen käyntinopeus, kaasun asento ja jotain nokkien ajoituksia. Olisi mukava nähdä ilmamääriä ja moottorin öljylämpöjä jos mahdollista. E34 M60 koneelle löytyy DME3.3 mutta ei sen kautta saa yhteyttä.
INPA on ainakin suurimmaksi osaksi engalnniksi. Miten saisi vaihdettua fahrenheitit celsiukseks, mailit kilometreiks jne?
Saako Inpaan skriptit E30 korille?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
Comment