Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #91
    No joo, en päässyt pitkälle räpläämään tuota NCS-experttiä, kun heti korinvalinnan jälkeen herjaa jotain "Chassis is faulty" erroria. Itse inpa kyllä toimii moitteetta. Mitenköhän tuon saisi korjattua?


    EDIT: Löysin ratkaisun, joka näyttäisi toimivan. Tässä ohjeet, joita noudatin, kun korjasin ongelmaa:

    When I try to use NCS i get the message "CHASSIS is faulty". Does anyone have an idea how to solve this problem?
    seen a few people with this problem, thought id offer my 2 cents. I had this problem myself, the problem was that i hadnt installed NCS/inpa correctly....

    once you have installed the programs using the setup.exe in the programminstallation folder, then go back to the setup files, go into a folder called referenz and in there ull find another file installprog.exe... im reciting folder names and file names off the top of my head but im sure theyre close enuff.

    if you have any difficulty installing u may need to use daemon tools to mount the iso image and install from there... i got errors when i simply extracted the inpa.iso and tried to install like that.

    once u run that installprog select to upgrade ncsexpert and install group rectifications uk etc... u shud then find inpa has lots of options and ncs no longer says chassis faulty
    En ole varma, olisiko pitänyt valita joku muu vaihtoehto listasta, kuin tuo Group rectifications uk, mutta sillä näyttäisi toimivan.
    Last edited by Ramzez; 10-04-2010, 16:17. Reason: korjausta

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      #92
      Originally posted by Ramzez View Post
      No joo, en päässyt pitkälle räpläämään tuota NCS-experttiä, kun heti korinvalinnan jälkeen herjaa jotain "Chassis is faulty" erroria. Itse inpa kyllä toimii moitteetta. Mitenköhän tuon saisi korjattua?


      EDIT: Löysin ratkaisun, joka näyttäisi toimivan. Tässä ohjeet, joita noudatin, kun korjasin ongelmaa:

      En ole varma, olisiko pitänyt valita joku muu vaihtoehto listasta, kuin tuo Group rectifications uk, mutta sillä näyttäisi toimivan.
      oisko jotai vinkkiä mistä sais noita profiileja tuohon :P
      ja mikäs pointti niil on?

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #93
        Originally posted by kaikkone View Post
        oisko jotai vinkkiä mistä sais noita profiileja tuohon :P
        ja mikäs pointti niil on?
        Se expertmode on mielestäni ainoa tarvittava profiili, jos sitä tarkoitit? En ole itsekään varma, että miksi niitä profiilejakin on erilaisia.


        Alkaa kyllä mennä kiinnostus tuota NCS-experttiä kohtaan, kun millään en saa sitä toimimaan. Tuon "chassis is faulty":n sain korjattua aikaisemmalla ohjeellani, mutta nyt sitten herjaa uutta erroria. Nyt pystyn jo valitsemaan korimallin ja ecun, mutta heti sen jälkeen pamahtaa taas errori ruutuun: "VIN is faulty COAPI-2001: EDIABAS not initialized". Tähän ongelmaan olen kissojen ja koirien kanssa yrittänyt etsiä vastausta, muttei mistään löydy. Eikö kenelläkään olisi ohjeita, jolla tuon NCS:n saisi edes toimimaan?

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          #94
          jees, pitääkin huomena sitten ite iskeä auto kiinni ja kattoa mitä softat sanoo , ja sanooko auto poks ja pum

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by Ramzez View Post
            Se expertmode on mielestäni ainoa tarvittava profiili, jos sitä tarkoitit? En ole itsekään varma, että miksi niitä profiilejakin on erilaisia.


            Alkaa kyllä mennä kiinnostus tuota NCS-experttiä kohtaan, kun millään en saa sitä toimimaan. Tuon "chassis is faulty":n sain korjattua aikaisemmalla ohjeellani, mutta nyt sitten herjaa uutta erroria. Nyt pystyn jo valitsemaan korimallin ja ecun, mutta heti sen jälkeen pamahtaa taas errori ruutuun: "VIN is faulty COAPI-2001: EDIABAS not initialized". Tähän ongelmaan olen kissojen ja koirien kanssa yrittänyt etsiä vastausta, muttei mistään löydy. Eikö kenelläkään olisi ohjeita, jolla tuon NCS:n saisi edes toimimaan?
            Sieltä NCS:stä puuttuu kansioita/fileitä ja sen takia se tekee tuon. Onkos siellä NCS:n DATEN-kansiossa nyt kaikki kansiot korimalleille ja siellä sisällä pikkufileitä läjä? Sitten SGDAT-kansiossa tarvii olla oikeat kamat paikallaan ja vielä Ediabassin ECU-kansiossa tarvii olla oikeat fileet kanssa. Sitten kun nuo on kohillaan, niin se alkaa pelaamaan.

            Niin, ja säätöihin kyl tarvitaan vielä toinenkin profiili kuten tuolla aikaisemmassa ohjeessakin oli.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              #96
              Noniin. Pitikin taas olla utelias. Ensin lähdin tutkimaan ja hutkimaan että mitäs tuo airbagin valo oikein syttyilee. Nooh ei siin mitää pois vikakoodit ja valotki sammuili. Noh sit tietty lähetääs ihmettelee viimeinki tuota NCS:ssää. Siinä namiskoita painelin ja ihmettelin. sit se saakeli alko koodamaa jotai! :O,
              noh sit koodauksen jälkeen kokeilen et puuh auto viel käynnistyy. no problem.

              Hetken vielä leikin inpalla ja etin valikoita jne.
              Autosta pois lähtiessä nykäsin avaimet veks ja ihmettelin et mitäs pirua. valot ei sammunukka! :think
              Ennen oli ominaisuus että kun autoon tuli virrat niin valot sytty automaattisesti, taino. toisinpäin. valot oli kokoajan päällä (pitkät sai kun työnti viistä eteepäi) ja valot sammui kun virrat otti pois, vaikka kytkimessä on päällä.
              Nyt tuon kämmäyksen takia tuo kiva ominaisuus muuttui tuoksi vanhaksi tylsäksi valot päällä _aina_ kytkimen ollessa onnilla.

              Comment

              • JH2003
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 362
                • Vantaa

                #97
                Originally posted by Pekka84 View Post
                ongelma on ratkaistu. eli sun pitää laittaa sieltä paikasta mistä valitaan
                com portin numero kohdilleen. kohtaan latency timer arvoksi 1ms.
                vakioona se on 16ms
                Mistäs tämä temppu tehdään? Joku .ini file?

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  #98
                  dodiin, nyt on sit hiukan opiskeltu, tuolta ekasta valikosta löytyy kolme erilaista ecua?, EWS, IKE ja KMB

                  sitten toisesta valikosta jossa prosessoidaan niitä niin piti valita toinen?,
                  sieltä sitten löytyi enemmän niitä ecuja.

                  Kuinkas pihalla tässä vaihessa jo ollaan. onko jollai jotai suomennuksia noihin,
                  tai että mitä pitää säätää sieltä että jos haluaa valot pysymään päällä tai jotai muuta : P


                  ainiin ja ku tos oli noi kolme ecua, ni EWS:ssä oli eri VIN ku IKE:ssä ja KMB:ssä
                  Last edited by kaikkone; 28-04-2010, 18:11.

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #99
                    Originally posted by kaikkone View Post
                    Kuinkas pihalla tässä vaihessa jo ollaan. onko jollai jotai suomennuksia noihin,
                    tai että mitä pitää säätää sieltä että jos haluaa valot pysymään päällä tai jotai muuta : P
                    Noita valojutskia ym. juttuja saa säädettyä sieltä "Car & Key Memory" puolelta. Luet eka auton tunnistuksen vaikka mittaristolta ja sit palaat pykälän taaksepäin ja valkaat ton CKM valikon ja sieltä muuttelet niitä juttuja ja "Broadcast" junttaa sit sisään sen muutoksen. Ovat tosin saksaksi joten ei kannata muutella mitään josta ei ole tietoa.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      ainiin ja ku tos oli noi kolme ecua, ni EWS:ssä oli eri VIN ku IKE:ssä ja KMB:ssä
                      IKE ja KMB on sama asia... Jos VIN eroaa niin jotain mätää on autossa, palaako mittaristossa keltainen piste??
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Dunky View Post
                        IKE ja KMB on sama asia... Jos VIN eroaa niin jotain mätää on autossa, palaako mittaristossa keltainen piste??
                        ei pala , ja siis EWS:n vin eros IKE:n ja KMB:n vinistä. Eli IKE ja KMB vin oli sama

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          ei pala , ja siis EWS:n vin eros IKE:n ja KMB:n vinistä. Eli IKE ja KMB vin oli sama
                          Mittaristolla (IKE/KMB) VIN on monesti muotoa WBAAA... Tärkeintä, että 7 viimeistä pitävät kutinsa. EWS:llä VIN on täydellisenä.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Ainiin ja, otin niist kaikista paikoista backupin? kaiketi
                            eli luin tiedon ja sit sen yhen tekstitiedoton kopioin ja nimesin aina mistä se oli tullu,
                            AIkalailla kaikissa paikoissa oli sama tieto paitsi...
                            kun luki kaikista niistä kolmesta paikasta KMB:n tiedon elikkä luki sen EWS:sstä, IKE:stä ja KMB:stä.
                            niin silloin tuli IKE:stä jättimäinen. muut tiedostot oli 4KB niin tuon IKEN oli 41KB. Samat arvot siel tais olla kun etsi ja vertas, mutta IKE:n tiedostossa oli sitten kaikkea muuta härpäkettä ja paljon.
                            voiskohan tuo olla lähtöisin siitä aikaisemmasta klikliklik menetelmän kokeilusta?
                            koska taisin pistää vahingossa process job ennenkuin olin lukenu muistin,

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Mittaristolla (IKE/KMB) VIN on monesti muotoa WBAAA... Tärkeintä, että 7 viimeistä pitävät kutinsa. EWS:llä VIN on täydellisenä.
                              Haa ookra, sit vinin osalta ollaan ok. ,

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                Ainiin ja, otin niist kaikista paikoista backupin? kaiketi
                                eli luin tiedon ja sit sen yhen tekstitiedoton kopioin ja nimesin aina mistä se oli tullu
                                Tärkeintä nyt kuitenkin, että otat jonnekin talteen ZCS:n (GM, SA, VN). Niitä parametrejä (FSW_PSW) on turha joka purkilta ruveta keräämään muuten kuin malliksi.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎