Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    Toimiikos inpa win7 64bit käyttiksellä jos sitä ajaa win xp SP3 compatibility modessa?

    Comment

    • Stroop
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 295
      • Jyväskylä

      Originally posted by jartsa02 View Post
      No joo, se kyl helpottaa hommaa, kun koko USB-portti tulee näkyviin sinne laitehallintaan vasta tuon jälkeen .
      Hiukan aikaa meni itselläkin ennekuin keksin mistä kiikastaa

      Comment

      • Izzman
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 97

        Originally posted by O.J View Post
        Instrument Cluster - kohdan alta pitäisi löytyä...
        Miksi mahtaa Instrument Cluster sanoa, että NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.. muut moduulit (joita autossa oikeasti on) pääsee OK ja on oikein valittu automalli?
        BMW 135is Coupe manuaali

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          Originally posted by Izzman View Post
          Miksi mahtaa Instrument Cluster sanoa, että NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.. muut moduulit (joita autossa oikeasti on) pääsee OK ja on oikein valittu automalli?
          Se on rikki tai sitten yrität väärää mittaristoa etsiä.
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Izzman
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 97

            Originally posted by Dunky View Post
            Se on rikki tai sitten yrität väärää mittaristoa etsiä.
            Sinänsä tuo instrument cluster toimii eli mittaristo (eikö?). Tarkoitus oli kokeilla tuota kautta nollata huolto, ihan mielenkiinnosta. Miten toi väärän mittariston hakeminen tapahtuisi jos on valittu oikea DDE?

            P.S. Varoittavana esimerkkinä pitää vielä mainita, että meinasin joutua kuseen kun tarkoituksena oli etsiä vastaava toiminto INPAsta, jonka ryssänresetti aiheuttaa. Tuolla jälkeenmainitulla lakkaa savuttamasta, käynnistyminen nopeutuu selvästi, tyhjäkäynti tasoittuu sekä pintakaasulla (esim. 2. vaihde ja 20 km/h) hiljaa ajaessa esiintyvä ynn-ynn-ynn aaltoilukin katoaa.. mutta vain muutamaksi päiväksi. Lienee kyse pariin vuotavaan suuttimeen adaptoitumisesta, joka ei kuitenkaan tässä tapauksessa aiheuta kuin haittaa.

            ANYWAY, siinä sitten valikoissa seikkaillessa tulin käynnistäneeksi sen EWS/CAS synchronization ja stopanneeksi sen ilmeisesti kesken kaiken.. ei näet lähtenyt auto kohta enää kummallakaan avaimella (eikä kirveelläkään) käyntiin, starttasi kyllä. Vikakoodia "EWS manipulation" pukkasi. Puhelu Ongelmalapselle ja seikkailtiin samoissa valikoissa, mutta tällä kertaa maltoin ohjeesta odottaa sen toiminnon starttaamisen jälkeen, että Current Status muuttui blaablaablaa succesful-tilaan, jonka jälkeen käynnistyi taas normaalisti.. PHIUH.

            Tämän kerroin siis vain, jotta joku haulla löytäisi ko. vikakoodia etsiessään tuon mahdollisen ratkaisun.
            BMW 135is Coupe manuaali

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by Izzman View Post
              Sinänsä tuo instrument cluster toimii eli mittaristo (eikö?). Tarkoitus oli kokeilla tuota kautta nollata huolto, ihan mielenkiinnosta. Miten toi väärän mittariston hakeminen tapahtuisi jos on valittu oikea DDE?
              Eihän DDE:llä ole mitään tekemistä tässä asiassa mittariston kanssa.
              Tarkoitatko että Functional Jobs ei löydä mittaristoa vai miten sitä olet yrittänyt etsiä?
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Izzman
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 97

                Originally posted by Dunky View Post
                Eihän DDE:llä ole mitään tekemistä tässä asiassa mittariston kanssa.
                Tarkoitatko että Functional Jobs ei löydä mittaristoa vai miten sitä olet yrittänyt etsiä?
                Aa, juu, sitä.. eli hiukan heitti muisti.. mut tosiaan, ei siellä ollut kuin yksi Instrument Cluster valittavissa ja se heitti tuota virheilmoa. Toisaalta, onneksi ei nyt ollut/ole välttämättä sitä saatava sieltä auki. Jos se siis oli oikea polku ja oikea valinta (oliko?) niin se tieto periaatteessa riittää eli siinä on sitten "joku ongelma", muu kuin mun virhevalinta ja antaa hänen sitten olla. Mittaristo kuitenkin toimii sentään.
                BMW 135is Coupe manuaali

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Jos asennan Inpan saksaksi, niin valikoita löytyy enemmän mm. E61:een palikoita, mutta kun asennan UK version niin valikoita on vähemmän eli ei mm. E61:een mitään? Siis nuo päävalikon E60 näppäyksen jälkeen!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • n9500
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 180

                    Vaihdettiin takajarrupalat E90een. Kuinka Inpalla pystyy nollaamaan jarruhuolto indikaattorin ? Manuaalisesti kun koitin mittariston kautta, ei suostu nollaa.

                    Mittaristo edelleen ilmoittaa, että palat ovat lopussa. Pitäskö se ilmoitus häipyä automaattisesti kun palat on vaihdettu, vai onko sensorit mennyttä kamaa ?

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by n9500 View Post
                      Vaihdettiin takajarrupalat E90een. Kuinka Inpalla pystyy nollaamaan jarruhuolto indikaattorin ? Manuaalisesti kun koitin mittariston kautta, ei suostu nollaa.

                      Mittaristo edelleen ilmoittaa, että palat ovat lopussa. Pitäskö se ilmoitus häipyä automaattisesti kun palat on vaihdettu, vai onko sensorit mennyttä kamaa ?
                      Uudet sensorit, niin onnistuu nollaus mittariston kauttakin.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • n9500
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2004
                        • 180

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Uudet sensorit, niin onnistuu nollaus mittariston kauttakin.
                        Sensorit vaihdettu, ei vieläkään suostu nollaamaan mittariston kautta. Mites Inpalla homma hoituu ?

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          tuo jarrupalaindikaattori ainaki E39:ssä on vaan piuha joka kiertää ja tutkii et kulkeeko virta läpi, eli en usko et mitään valoa pitäisi jäädä palamaan jos on piuhat ja palat kohillaan, tällöin olisi joku piuha jossain poikki...

                          Inpalla yleensä noiden valojen poisto tapahtuu instrumental clusterissa nollailemalla tai nollailemalla vikakoodit, esm airbagin valo kun syttyy jonkin pienen häikän takia ni se lähtee pois nollaamalla koodit...



                          Itsellä olisi kysyttävänä että onko mahollista tuohon E39:iin koodailla noita saattovaloja toimimaan?, mitenkä ne sitten toimisi ja osaisiko joku kertoa mitä pitäisi säädellä että saa pelittämään. ei jaksaisi alkaa arpomaan tuon saksankielen kanssa :P

                          Comment

                          • jsr85
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 1372
                            • Oulainen

                            Originally posted by kaikkone View Post
                            Itsellä olisi kysyttävänä että onko mahollista tuohon E39:iin koodailla noita saattovaloja toimimaan?, mitenkä ne sitten toimisi ja osaisiko joku kertoa mitä pitäisi säädellä että saa pelittämään. ei jaksaisi alkaa arpomaan tuon saksankielen kanssa :P
                            Ilmeisesti tuota ei onnistu koodata automaattiseksi, mut tuohan on alunperinkin varmaan kaikissa e39 korin autoissa, avaimet pois paikoiltaan ja räpäyttää pitkiä, a'vot saattovalot on päällä
                            ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by jsr85 View Post
                              Ilmeisesti tuota ei onnistu koodata automaattiseksi, mut tuohan on alunperinkin varmaan kaikissa e39 korin autoissa, avaimet pois paikoiltaan ja räpäyttää pitkiä, a'vot saattovalot on päällä
                              eii toimi mulla :/, ihmetelly tosiaa sitä,

                              sit sit, kun vahingossa jätän vilkun päälle ja lähen autosta pois avaimet veke jne, ni vilkun puolinen pitkävalo jää palamaan parkkina päälle :o, eikä sammu itekseen,

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4927
                                • Kotka

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                sit sit, kun vahingossa jätän vilkun päälle ja lähen autosta pois avaimet veke jne, ni vilkun puolinen pitkävalo jää palamaan parkkina päälle :o, eikä sammu itekseen,
                                Näin sen kuuluukin toimia
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎