Originally posted by Dunky
View Post
Inpa:lla kämmäystä...
Collapse
X
-
Jos joudut jättämään auton tienposkeen niin säätää akkua kun jättää vain "puolikkaat puolikkaat" päälle. Suomessahan ei ole tarvetta jättää valoja päälle mutta esim Saksassa pitää.Originally posted by kaikkone View Postmikäs logiikka siinä on
, säikähin jo et jotai vikaa jossai :PVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
No ei se nyt ihan noin ole:Originally posted by Dunky View PostJos joudut jättämään auton tienposkeen niin säätää akkua kun jättää vain "puolikkaat puolikkaat" päälle. Suomessahan ei ole tarvetta jättää valoja päälle mutta esim Saksassa pitää.
Tieliikennelaki 37 § Valojen käyttö pysäytetyssä tai pysäköidyssä ajoneuvossa
Tielle pysäytetyssä tai pysäköidyssä ajoneuvossa on pimeän tai hämärän aikana tai näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut pidettävä etu- tai lähivalot tai, milloin niitä ei ole, muut ajoneuvolle määrätyt valot sytytettyinä, jollei tie ole niin hyvin valaistu, että ajoneuvon voi muutoinkin selvästi havaita riittävän etäältä.
Jos asetuksessa tarkemmin määritelty ajoneuvo on pysäköity ajoradan suuntaisesti eikä siihen ole kytketty muuta ajoneuvoa, voidaan taajamassa 1 momentissa mainittujen valojen sijasta käyttää pysäköintivaloa. Valon on oltava sytytettynä liikenteen puoleisella sivulla tai ajoradan keskelle pysäköitäessä molemmilla sivuilla.
Mitä 1 momentissa on säädetty, ei sovelleta ajoneuvoon, joka on pysäytetty tai pysäköity ajoradan ulkopuolella olevalle pysäköintipaikalle, eikä muutoinkaan polkupyörään tai mopoon, joka pysäytetään tai pysäköidään ajoradan ulkopuolelle.
Suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle.
Etuvalot = ns. parkit
Pysäköintivalot = liikenteen puoleiset valot
Eli noita termejä on muutettu jossain vaiheessa kun nämä toispuolen valot on tullut laillisiksi Suomessa*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
No perskuta, voiko uusi sensori sitten olla viallinen ? Ku tosiaan edelleen ilmo on päällä ja ei suostu nollaamaan takajarrujen huoltoväliä ollenkaan. Kai se on purettava uudestaan sit...Originally posted by kaikkone View Posttuo jarrupalaindikaattori ainaki E39:ssä on vaan piuha joka kiertää ja tutkii et kulkeeko virta läpi, eli en usko et mitään valoa pitäisi jäädä palamaan jos on piuhat ja palat kohillaan, tällöin olisi joku piuha jossain poikki...
Inpalla yleensä noiden valojen poisto tapahtuu instrumental clusterissa nollailemalla tai nollailemalla vikakoodit, esm airbagin valo kun syttyy jonkin pienen häikän takia ni se lähtee pois nollaamalla koodit...
Itsellä olisi kysyttävänä että onko mahollista tuohon E39:iin koodailla noita saattovaloja toimimaan?, mitenkä ne sitten toimisi ja osaisiko joku kertoa mitä pitäisi säädellä että saa pelittämään. ei jaksaisi alkaa arpomaan tuon saksankielen kanssa :P
Comment
-
en tosiaan ole varma miten tuo on toteutettu uudemmassa autossa :POriginally posted by n9500 View PostNo perskuta, voiko uusi sensori sitten olla viallinen ? Ku tosiaan edelleen ilmo on päällä ja ei suostu nollaamaan takajarrujen huoltoväliä ollenkaan. Kai se on purettava uudestaan sit...
kantsii myös tarkistaa et ne sensorien pistokkeet on kunnolla pohjassa, itel ensiks näytti et on kunnol mut ku tutkin ja hutkin ni kas, se meniki viel syvemmälle ja sen jälkeen ei ookkaa palanu (tosin mulla ny onki vaa nyppästy paloista pois se piuha ja sidottu päät yhtee) :P
Comment
-
sit sit, kun vahingossa jätän vilkun päälle ja lähen autosta pois avaimet veke jne, ni vilkun puolinen pitkävalo jää palamaan parkkina päälle :o, eikä sammu itekseen,No eihän se nyt pitkävalo jää palamaan vaan parkkivalo.Originally posted by Dunky View PostNäin sen kuuluukin toimia
..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Hei, mikähän mättää? Eilen tuhrasin 2,5 tuntia, enkä saanut yhteyttä tuohon e39:iin. Varmaan oon jotain kämmännyt, mutta kun tietäis mitä? Emännän e90:iin ottaa kontaktin mukisematta ja asetukset on ihan samat. Tää on nyt eka kerta kun yritän saada tuota vanhaa herraa juttelemaan mulle:think.
Heittää jotain PIN 15 herjaa. Että ei muka tuu voltteja. Kerran velipojan e60:n kanssa oli sama herja, mutta silloin oli USB piuha väärässä reijässä. Tässä hämää vielä se, että autossa on sekä se vanhempi pyöreä liitin konetilassa, että kojelaudan alapinnassa se uudemman mallinen liitin. Kumpaan reikään pitäis tökkiä
? Kaikki muka kokeilin, mutta mikä vois vielä auttaa?
...Niin ja softa on kyllä tuo BMW DISLast edited by Sami_R; 16-09-2010, 10:31.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
Jos löytyy autosta molemmat niin pyöreää käytettäväOriginally posted by Sami_R View Postautossa on sekä se vanhempi pyöreä liitin konetilassa, että kojelaudan alapinnassa se uudemman mallinen liitin.
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Voisko noissa liittimissä olla kontakti häikkää vai missä nyt olis vika? Eikös tuo pitäisi mennä ihan samalla kaavalla e90:ssä ja e39:ssä? Töpselit kiinni, virrat päälle ja menoks...Vaan eipä toimi tossa vanhemmassa. Ainoa ero on se että tuohon pyöreään liittimeen joutuu laittamaan sen adapterin piuhan päähän. Johto ja purkki ovat melko uusia (mallia USB) ja vaikea olis uskoa että tuossa adapterissa olis vikaa. Ihan siististi tehdyltä ja ehjältä näyttää ainakin päällisin puolin.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
OBD vs. 20 -napainen
Mulla on -99 mallin E39:ssä molemmat, mutta ainoastaan moottoritilan pyörästä liittimestä tapahtuu INPA:lla mitään.
Ja mitä jarruihin tulee, niitä ei taida voidakaan nollata mitenkään. Paloille menevät piuhat vain yhteen. Ehkä koko ominaisuuden saa nokkelammat kytkettyä pois, kuten VAG -konsernin laitteissa?
Tai E90:stä en sittenkään ole varma..Last edited by ss900; 18-09-2010, 20:00.
Comment
-
Tuossa autossa ohjaamon OBD liittimestä pääsee käsiksi ainoastaan moottoriin ja vaihdelaatikkoon. Oletko kokeillut näitä?Originally posted by ss900 View PostMulla on -99 mallin E39:ssä molemmat, mutta ainoastaan moottoritilan pyörästä liittimestä tapahtuu INPA:lla mitään.
Ja mitä jarruihin tulee, niitä ei taida voidakaan nollata mitenkään. Paloille menevät piuhat vain yhteen. Ehkä koko ominaisuuden saa nokkelammat kytkettyä pois, kuten VAG -konsernin laitteissa?
Tai E90:stä en sittenkään ole varma..BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Nonniin. Nyt taas menee sormi suuhun. Mielestäni sain aktivoitua leaving home tjsp mut ei toimi ei.. Ja mielestäni aktiivisena pitäs olla myös se että kun kaukkarilla avaa/sulkee ovet niin valot vilkahtas.
Mikään noista ei toimi ei.
Kyseisiä toimintoja ei löydy myöskään key/memory valikosta vaan se löytyy sieltä tiedostosta notepadilla.
Miten siis pirussa tuo toimenpide pitäs tehä yksinkertaisimmillaan sillä notepadilla.
Olen olettanu et fister profiilil se luettas ja sit muutokset ja kirjottaminen, mut voisko vielä joku viisaampi selostaa ettei enää tarvi ihmetellä :P
Comment
-
Koodaa hälytin siihen nii vilkut vilahtaa lukittaessa.Originally posted by kaikkone View PostNonniin. Nyt taas menee sormi suuhun. Mielestäni sain aktivoitua leaving home tjsp mut ei toimi ei.. Ja mielestäni aktiivisena pitäs olla myös se että kun kaukkarilla avaa/sulkee ovet niin valot vilkahtas.
Mikään noista ei toimi ei.
Kyseisiä toimintoja ei löydy myöskään key/memory valikosta vaan se löytyy sieltä tiedostosta notepadilla.
Miten siis pirussa tuo toimenpide pitäs tehä yksinkertaisimmillaan sillä notepadilla.
Olen olettanu et fister profiilil se luettas ja sit muutokset ja kirjottaminen, mut voisko vielä joku viisaampi selostaa ettei enää tarvi ihmetellä :P..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
Comment