Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    Originally posted by jukkae View Post
    Mikä tästä tekee laittoman?
    Miten sitten kun vastaan tulee auto ja sun pitää kytkeä pitkät pois ja lyhyet syttyy? Ei taida tämä tapahtua niin etteikö siinä tapahtuisi viivettä pitkien sammumisen ja lyhyiden syttymisen välillä.

    Itse en löytänyt laista muuta määritelmää kuin että ajovalot saavat olla kytkettyinä yhtäaikaa kaukovalojen kanssa. Jos sitä valotehoa tarvii niin eikös lisäpitkät olisi kova sana?
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93

    Comment

    • Jisv
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 461
      • Pori

      Originally posted by kaikkone View Post
      Eikös tuollainen polttaisi nopeasti lyhyitä lyhtyjä?
      Kun tulisi vähän väliä ajossa naksuteltua päälle ja pois
      Originally posted by humala View Post
      Miten sitten kun vastaan tulee auto ja sun pitää kytkeä pitkät pois ja lyhyet syttyy? Ei taida tämä tapahtua niin etteikö siinä tapahtuisi viivettä pitkien sammumisen ja lyhyiden syttymisen välillä.
      Nopeestippa ihmiset unohtaa miten H4:t toimi.
      e46 non m-sport touring
      Dieselin kulutus

      Comment

      • eekuusyks
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 164
        • Pohjois-Pohjanmaa

        e61 530 dde sync kämmi

        No niin, onnistuin sotkemaan dde:n muka synkkaamalla sen joka ei tietenkään onnistunut, nyt auta ei käynnisty, pyörittää kyllä. Olisiko jollain nakata inpan uudempia scriptejä vaikka privalla, että pääsen kiinni tuohon dde:hen, jotenkin se vain ei tällä versiolla onnistu.
        vikakoodi 4a63 ja cas ecu ilmoittaa olevansa lukossa.
        nyt tarvis apuja kiireesti...

        En pääse kiinni dde:hen, ilmastointiin ja 3 muuhun purkkiin inpan identificationin mukaan, onko mulla väärä kaapeli. kaapelin malli on uc 232a ...
        Nyt on kokeiltu toistakin kaapelia, kuten edelliselläkin, laatikkoon pääsen mutta en dde:hen.
        Ihmetyttää miten tuo dde on voinu ottaa osumaa kun en siihen pääse edes inpalla kiinni ..

        Comment

        • eekuusyks
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 164
          • Pohjois-Pohjanmaa

          Elikkä ilmeisesti multa puuttuu nyt oikea prg-tiedosto tuolta edibias\ecu kansiosta että pääsisin tuohon dde:hen kiinni, mistähän sen saa ja miten selvitän mikä on oikea versio?

          ecu synkki pysähtyy virheilmoitukseen johtuen siitä että ei ole mitä kirjoittaa ecuun, lisäksi valikossa lukee sync dme eikä dde, mistä e tuon dme nappasi?

          alkaa usko loppua, kymmenkunta eri inpan versiota on jo kokeiltu ...

          Comment

          • eekuusyks
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 164
            • Pohjois-Pohjanmaa

            Noniin, nyt on kokeiltu dis v44 koodausta, ei onnistunut. Asensin dis version v53 (saksa) ja päivityksen dis v56 tuohon v44 päälle ,ja jotta ei ainakaan helpommaksi menis niin kieli muuttui venäjäksi. Näissä v53 ja v56 versioissa coding/programmin nappi on harmaana, nko nyt näin että näillä uusilla versioilla ei koodata enää mitään? Diagnostiikka kyllä toimi molemmissa.

            Eli asennanko nyt progmanin ja onnistuuko silla nyt tehtä tuota dde - cas aligmentia?

            Toinen kyssäri, voiko tuon inpan päivittää jotenkin dis kautta?
            Helpointa olisi tuo ecu synkki tehdä inpalla kun saisi vain uudet tiedostot inpaan.

            Auton dde on päivitetty 29.10.2010 wetterillä jonka jälkeen en ole dde:han saanut inpalla yhteyttä, muihin moduuleihin kylläkin.

            Toivottavasti joku osaisi neuvoa tässä pikkasen eteenpäin, emännän mielestä lomaviikolla voisi olla muutakin tekemistä kuin istua läppärin ääressä tai läppärin kanssa autossa aamusta iltaan ...

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by eekuusyks View Post
              Noniin, nyt on kokeiltu dis v44 koodausta, ei onnistunut. Asensin dis version v53 (saksa) ja päivityksen dis v56 tuohon v44 päälle ,ja jotta ei ainakaan helpommaksi menis niin kieli muuttui venäjäksi. Näissä v53 ja v56 versioissa coding/programmin nappi on harmaana, nko nyt näin että näillä uusilla versioilla ei koodata enää mitään? Diagnostiikka kyllä toimi molemmissa.

              Eli asennanko nyt progmanin ja onnistuuko silla nyt tehtä tuota dde - cas aligmentia?

              Toinen kyssäri, voiko tuon inpan päivittää jotenkin dis kautta?
              Helpointa olisi tuo ecu synkki tehdä inpalla kun saisi vain uudet tiedostot inpaan.

              Auton dde on päivitetty 29.10.2010 wetterillä jonka jälkeen en ole dde:han saanut inpalla yhteyttä, muihin moduuleihin kylläkin.

              Toivottavasti joku osaisi neuvoa tässä pikkasen eteenpäin, emännän mielestä lomaviikolla voisi olla muutakin tekemistä kuin istua läppärin ääressä tai läppärin kanssa autossa aamusta iltaan ...
              Viimeinen DIS missä ohjelmointi toimii on v44.

              Inpahan on ihan eri ohjelma kuin DIS joten sen päivitys aivan erikseen.

              Comment

              • eekuusyks
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 164
                • Pohjois-Pohjanmaa

                Joo, nyt ei tarvis kuin uudemman d50m57e0.prg tiedoston että pääsis kiinni dde:hen niin inpalla voisi naittaa taas tuon dde:n ja cas:n. Kyseistä tiedostoa vain ei löydy mistään.

                Haluaisko joku jolla on uudet skriptit Oulun seudulta tulla kaveriksi?
                Last edited by eekuusyks; 15-07-2011, 13:24. Reason: kirotusvirhe

                Comment

                • eekuusyks
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 164
                  • Pohjois-Pohjanmaa

                  AND WE HAVE A WINNER!

                  Ja onnistui ihan inpalla tuo dde <-> ews alustus, kunhan oikeat tiedostot sai kohdalleen.

                  Kiitoksia auttajille, auto toimii taas, edes se että dde:n päästyäni huomasin
                  hehkujen ohjausyksikön olevan kaput ei latista tätä tunnelmaa!

                  Comment

                  • JayJay-
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 625
                    • jkl

                    mikäköhän piuha ja versio impasta pitää olla et toimii 2008 e92? toimiiko INPA Ediabas K+DCAN USB D-CAN EA90?
                    Autoton..
                    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                    Comment

                    • Inhuman
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 507
                      • Oulu ja Haukipudas

                      Mulla ois tuommonen Kiinan Carsoft 6.5 ja Inpa Ediabas / OBD2 käytettävissä.

                      CS ei suostu tarraamaan mihinkään moduuliin, jonkun sarjanumeron se sai jostain boksista kaivettua, muttei mitään muuta.

                      Kokeilin Inpalla, mutta onko nyt näin, että tuo kaapeli on liian uus E36 -93 autoon? ja pitäis hommata vielä joku ADS kaapeli? vai kämmäänkö nyt jotain muuta? Ignition ja battery täpät palavat ja ini tiedostoa on kokeiltu ADS ja STD:OBD, mutta eipä sieltä mikään vastaile.

                      Mielellään ennen katastusta ois katellu, mikä välillä pistää ABS valon palamaan, kun meinaa olla sellanen tutina, että syttyy iskaripenkissä
                      MOI !

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Veikkaan kaapeli ongelmaa.

                        Se ADS piuha tuon ikäiseen taitaa olla tarpeen.

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5419
                          • S:t Karins

                          Tietääkö joku tästä:

                          INPA Update80x = mikä?
                          Päivitys vielä tuohon EA90X:ään?
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • tomi87
                            Newbiemmer
                            • Sep 2011
                            • 8
                            • Vantaa

                            Ei starttaa

                            Moro

                            Käytin INPA EA-90X versiota, ja luin autosta DDE:n error ja information memoryn. Autossa oli virrat 2. asennossa päällä. Tämän jälkeen suljin inpan ja koitin starta mut eipä käynnistykään! Pyörittää vaan starttia eikä starttaa. Neuvoja, apuja?!?

                            Niin ja autona E61 530D vm 11/2006

                            EDIT: Auto starttasi parinkymmenen minuutin päästä normaalisti. Huh huh
                            Last edited by tomi87; 15-12-2011, 19:52.

                            Comment

                            • Homebrew
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 351
                              • Paimio

                              Originally posted by tomi87 View Post
                              Moro

                              Käytin INPA EA-90X versiota, ja luin autosta DDE:n error ja information memoryn. Autossa oli virrat 2. asennossa päällä. Tämän jälkeen suljin inpan ja koitin starta mut eipä käynnistykään! Pyörittää vaan starttia eikä starttaa. Neuvoja, apuja?!?

                              Niin ja autona E61 530D vm 11/2006

                              EDIT: Auto starttasi parinkymmenen minuutin päästä normaalisti. Huh huh
                              Itellä kävi muutama viikko sitten samalla tavalla oman 12/2006 E91 330D:n kanssa, eli ei startannut vikakoodien luvun/nollauksen jälkeen. Otin sitten INPAlla uusiksi yhteyden DDE:lle ja lukaisin vikakoodit. Ei ollut mitään, INPA irti ja starttia ja hyvin lähti käyntiin. Pelästytti toki, mutta ihmetyttää mitä tuossa on syynä. Mielestäni en mitään adaptaatioarvoja käynyt nollaamassa tms..
                              Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                              Ex. E91 330d -07

                              Comment

                              • Jarkka
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2010
                                • 70
                                • Pks

                                Originally posted by tomi87 View Post
                                Moro

                                Käytin INPA EA-90X versiota, ja luin autosta DDE:n error ja information memoryn. Autossa oli virrat 2. asennossa päällä. Tämän jälkeen suljin inpan ja koitin starta mut eipä käynnistykään! Pyörittää vaan starttia eikä starttaa. Neuvoja, apuja?!?

                                Niin ja autona E61 530D vm 11/2006

                                EDIT: Auto starttasi parinkymmenen minuutin päästä normaalisti. Huh huh
                                Mulla samanlailla käynyt kerran EA-90X version kanssa. Tuli vain katsottua DPF-vastapaineet ja vikakoodit luettua. Starttisi normaalisti mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei auttanut vaikka otti INPA:n irti. Vikakoodeja ei tullut kun luki uudelleen. Ei edelleenkään lähtenyt. Sitten vasta lähti käyntiin kun otti avaimen irti ja uudelleen. Vanhemmalla INPA-versiolla ei ole käynyt noin eikä uudellakaan kuin kerran.
                                F15 X5 50i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎