memebuy23buy

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jaki
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Jos e90 tarvii dcan piuhan niin ei.
    Noita löytyy ads-obd johto, mikä toimii vm. ~88-06 ja sitten k+dcan piuhaa mikä toimii vm. 96-13

    Eli molemmilla toimii tuo 96-06 väli.
    Juu, tullut vähän itsekin tutkittua (en siis ole patalaiska...). Eli tuollaisella ADS:lla pääsee vanhempiin ja tuollainen D-CAN jo löytyykin. Nuo ilmeisesti voi vaihtaa lennosta, niin, että Inpat DIS jne menee samoilla asetuksilla.
    Lisäksi pitänee hommata OPS, jotta saa kuituliitännän, muta toimiiko OPS myös NCS:n kanssa? Mainoksissa viitataan aina vain DIS:iin ja SSS:ään.
    Ja pitääko adapteriasetukset aina muuttaa, jos vekslaa OPS:n ja noiden muiden piuhojen välillä?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    Laiskuri jatkaa: onko yhtä adapteria, joka ratkaisisi koko maailman ongelmat (lue kävisi e36 - e90)?
    Ja, pidän NCS:stä, koska sillä pääsee kivasti yksityiskohtiin. Toimiiko se kaikilla adaptereilla?
    Jos e90 tarvii dcan piuhan niin ei.
    Noita löytyy ads-obd johto, mikä toimii vm. ~88-06 ja sitten k+dcan piuhaa mikä toimii vm. 96-13

    Eli molemmilla toimii tuo 96-06 väli.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Laiskurille vastaus:

    1: ADS
    2: OPS
    Laiskuri jatkaa: onko yhtä adapteria, joka ratkaisisi koko maailman ongelmat (lue kävisi e36 - e90)?
    Ja, pidän NCS:stä, koska sillä pääsee kivasti yksityiskohtiin. Toimiiko se kaikilla adaptereilla?

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by jaki View Post
    - E36 ja E46 20- napaisella pistokkeella
    - MOST adapteri flashaukseen.
    Laiskurille vastaus:

    1: ADS
    2: OPS

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Laiskuri kyselee: onko jossakin FAQ missä olisi koostettuna minkänlaisilla kaapeleilla pärjäisi:
    - E36 ja E46 20- napaisella pistokkeella
    - MOST adapteri flashaukseen.

    Itsellä D/K-CAN kaapeli ja IINPA, NS Ja DIS toimii loistavasti E46 ja E60:ssä.
    Pitäisi laajentaa repertuaaria ja mikä olisi optimaalinen kombinaatio, että pääsisi jopa yhdellä purkilla/kaapelilla E36 - E60/E90.
    Jos ostaa sellaisen keltaisen GT1-purnukan, se ilmeisesti riittää LCI E60:een saakka? Vai?

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Nyt löin kiinni tuon kaapelin tuohon E65 ja en pääse moottorin dataan käsiksi.

    N62 tuossa on mutta variant erroria (tms) heittää ja program stopped...

    Muihin kyllä näyttäisi pääsevän sisälle, vaihteistoon ja kaikkiin sisätilan ym juttuihin, mutta ei vaan moottoriin. Mistä lie johtuu?

    Leave a comment:


  • randy_
    replied
    Päästää lukemaan/nollaamaan moottoria, muualle ei päästä.
    Last edited by randy_; 24-05-2013, 13:20. Reason: Tilanne edennyt

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by randy_ View Post
    Autona E46 compact 1.8, 2002. Käytin sitä auton sisällä olevaa pistoketta. Kokeilin aamulla vain tuota airbagia.
    Tuossa onkin vain se sisällä oleva pistoke. Koita pääsetkö muihin moduuleihin.

    Leave a comment:


  • randy_
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Mikä auto kyseessä? Käytettiinkö kabiinin pistoketta vai konehuoneen pistoketta (<-2001)? Saatko yhteyttä mihinkään moduuliin?
    Autona E46 compact 1.8, 2002. Käytin sitä auton sisällä olevaa pistoketta. Kokeilin aamulla vain tuota airbagia.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by randy_ View Post
    Kiitos, sain noilla ohjeilla asennettua. Airbagiin mennessä NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.

    Autosta on aiemminkin luettu Inpalla, joten portti toimii. Johdon toimivuudesta en voi olla 100% varma, koska sitä ei ole käytetty aiemmin. Asennuksessa ei tullut mitään virheilmoitusta. Mikä neuvoksi?
    Mikä auto kyseessä? Käytettiinkö kabiinin pistoketta vai konehuoneen pistoketta (<-2001)? Saatko yhteyttä mihinkään moduuliin?

    Leave a comment:


  • randy_
    replied
    Kiitos, sain noilla ohjeilla asennettua. Airbagiin mennessä NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.

    Autosta on aiemminkin luettu Inpalla, joten portti toimii. Johdon toimivuudesta en voi olla 100% varma, koska sitä ei ole käytetty aiemmin. Asennuksessa ei tullut mitään virheilmoitusta. Mikä neuvoksi?
    Last edited by randy_; 23-05-2013, 08:01.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by randy_ View Post
    Mikä tuo polku on suomalaisessa versiossa?
    Ominaisuudet-kohdasta eteenpäin.
    Jotenki näin:
    ominaisuudet -> lisäasetukset -> ympäristömuuttujat -> järjestelmämuuttujat

    ei varmaan menny ihan kirjaimesta kirjaimeen oikein, mullon windowssit aina lontooksi. Mikä winkkari sulla ees on?

    Edit: tais mennä mulla ihan höpöksi tämä homma, ottakaahan joku guru homma pohkeeseen ja kertokaa kunnon ohjeet.
    Last edited by Roisto; 22-05-2013, 22:35.

    Leave a comment:


  • randy_
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    C:n juureen.

    Tuo kakkoskohta: Oma tietokone --> properties --> advanced --> environment variables --> system variables. Sinne lisäät tuon c:\ediabas\bin\

    Viisaammat korjatkoon jos meni ihan metsään mulla...
    Mikä tuo polku on suomalaisessa versiossa?
    Ominaisuudet-kohdasta eteenpäin.
    Last edited by randy_; 22-05-2013, 21:17.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    vissiin uupuu joku filu koneelta? potilaana e36, laatikkoon eikä moottoriin pääse kiinni, mut muut modulit vastailee kyllä ihan nätisti.

    ensiks antaa



    ja sit



    Tuollaset herjan se heittää kaikille mihin ei kiinni pääse:think

    Muita autoja onnistuneesti lukenu useemmankin, auttakkee viisaammat
    Last edited by Kiwes; 20-05-2013, 18:07.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by randy_ View Post
    Airbag-valo innosti kokeilemaan uudestaan INPA:n asennusta.
    Kaapelina tämä:


    Ohjeet ovat tällaiset:

    <install:>

    1¡¢copy inpa all file to c:\.
    2¡¢edit system path ,add c:\ediabas\bin\ path(syspath.jpg)
    3¡¢Connect USB cable and instal FTDI drivers.
    4¡¢install d-can usb device(USB2.0 FTDI driver.rar)
    5¡¢Record your COM port number (number.jpg) <if COM PORT than com4,you need change com port to com2 or com1 or other>
    6¡¢Setup "Latensy Timer = 1" (L_timer.jpg)
    7¡¢Set c:\ediabas\hardware\obd\obd.ini PORT=comX £¨your USB-COM port number£©
    8. Run c:\ediabas\hardware\obd\OBDSetup.exe
    9. Restart Windows
    10¡¢change to c:\ediabas\bin\EDIABAS.ini Port= 6801


    Jonkin verran on tullut atk-ohjelmien kanssa säädettyä mutta tämä menee nyt yli hilseen.

    Olenko ymmärtänyt oikein, että tiedostot kopioidaan C:n juureen (eli polku on c:\inpa\ )
    Kakkoskohta menee sitten täysin ohi. Mistä tuo system polku löytyy?

    Jos joku viitsisi jeesata niin saa koodit luetuksi, vaikka privalla jos tämä liian peruskauraa on julkisesti jakaa
    C:n juureen.

    Tuo kakkoskohta: Oma tietokone --> properties --> advanced --> environment variables --> system variables. Sinne lisäät tuon c:\ediabas\bin\

    Viisaammat korjatkoon jos meni ihan metsään mulla...

    Leave a comment:

Working...
X