Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inpa asennus ja asetukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olvix
    Newbiemmer
    • May 2012
    • 25
    • Helsinki

    Inpa ja NCS jne ollut asennettuna jo pitkään ja kaikki toiminut hyvin oman '96 E39:n kanssa. Nyt tuli sitten tarvetta lukea / nollata bagin vikakoodit '99 E39 520i:stä mutta homma tyssää ilmoitukseen IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

    Mikäköhän mättää? Pääsen kyllä muihin yksiköihin käsiksi sen konehuoneen liittimen kautta mutta tuo Airbag antaa virheilmoituksen. Täytyy vielä kokeilla tuon oman kanssa, en ole erityisesti tuota bagimoduulia tutkinut.

    Väärä versio inpasta, käytössä tuo vanhempi mistä löytyy tuo pikatesti vikakoodeille? Piuha, asetukset, auto?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by olvix View Post
      Inpa ja NCS jne ollut asennettuna jo pitkään ja kaikki toiminut hyvin oman '96 E39:n kanssa. Nyt tuli sitten tarvetta lukea / nollata bagin vikakoodit '99 E39 520i:stä mutta homma tyssää ilmoitukseen IFH-0009: NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT

      Mikäköhän mättää? Pääsen kyllä muihin yksiköihin käsiksi sen konehuoneen liittimen kautta mutta tuo Airbag antaa virheilmoituksen. Täytyy vielä kokeilla tuon oman kanssa, en ole erityisesti tuota bagimoduulia tutkinut.

      Väärä versio inpasta, käytössä tuo vanhempi mistä löytyy tuo pikatesti vikakoodeille? Piuha, asetukset, auto?
      No jos omassasi toimii normaalisti niin lähtisin etsimään vikaa autosta. Toimiko bägin valo autossa? Onko bagin sulakkeet ehjät?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5151
        • Kouvola, Savisto

        Mulla oli samanlaista vikaa eräässä E39:ssä, jossain välissä kun sai yhteyden vikakoodina oli supply voltage tms. eli virta hävis jonnekkin, eli silloin kun ei saanut yhteyttä niin moduuli ei saanut virtaa.

        Tässä tapauksessa auttoi muistaakseni virtalukon pohjan vaihto.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • Hörhö
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 71
          • Lpr

          Onko Inpan lisäksi jotain toista koodinlukusoftaa, joka toimii K+DCAN usb-kaapelin kanssa?
          Ei tunnu tuo Inpa toimivan, heittää sys-0005-erroria...

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1998
            • Tampere

            Originally posted by Hörhö View Post
            Onko Inpan lisäksi jotain toista koodinlukusoftaa, joka toimii K+DCAN usb-kaapelin kanssa?
            Ei tunnu tuo Inpa toimivan, heittää sys-0005-erroria...
            Sulta puuttuu jotain tiedostoja, joita INPA ei löydä.

            Comment

            • randy_
              Bimmer Rookie
              • Feb 2013
              • 53
              • PK-seutu

              Airbag-valo innosti kokeilemaan uudestaan INPA:n asennusta.
              Kaapelina tämä:


              Ohjeet ovat tällaiset:

              <install:>

              1¡¢copy inpa all file to c:\.
              2¡¢edit system path ,add c:\ediabas\bin\ path(syspath.jpg)
              3¡¢Connect USB cable and instal FTDI drivers.
              4¡¢install d-can usb device(USB2.0 FTDI driver.rar)
              5¡¢Record your COM port number (number.jpg) <if COM PORT than com4,you need change com port to com2 or com1 or other>
              6¡¢Setup "Latensy Timer = 1" (L_timer.jpg)
              7¡¢Set c:\ediabas\hardware\obd\obd.ini PORT=comX £¨your USB-COM port number£©
              8. Run c:\ediabas\hardware\obd\OBDSetup.exe
              9. Restart Windows
              10¡¢change to c:\ediabas\bin\EDIABAS.ini Port= 6801


              Jonkin verran on tullut atk-ohjelmien kanssa säädettyä mutta tämä menee nyt yli hilseen.

              Olenko ymmärtänyt oikein, että tiedostot kopioidaan C:n juureen (eli polku on c:\inpa\ )
              Kakkoskohta menee sitten täysin ohi. Mistä tuo system polku löytyy?

              Jos joku viitsisi jeesata niin saa koodit luetuksi, vaikka privalla jos tämä liian peruskauraa on julkisesti jakaa
              Last edited by randy_; 20-05-2013, 16:46.

              Comment

              • Roisto
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 2542
                • Kajaani

                Originally posted by randy_ View Post
                Airbag-valo innosti kokeilemaan uudestaan INPA:n asennusta.
                Kaapelina tämä:


                Ohjeet ovat tällaiset:

                <install:>

                1¡¢copy inpa all file to c:\.
                2¡¢edit system path ,add c:\ediabas\bin\ path(syspath.jpg)
                3¡¢Connect USB cable and instal FTDI drivers.
                4¡¢install d-can usb device(USB2.0 FTDI driver.rar)
                5¡¢Record your COM port number (number.jpg) <if COM PORT than com4,you need change com port to com2 or com1 or other>
                6¡¢Setup "Latensy Timer = 1" (L_timer.jpg)
                7¡¢Set c:\ediabas\hardware\obd\obd.ini PORT=comX £¨your USB-COM port number£©
                8. Run c:\ediabas\hardware\obd\OBDSetup.exe
                9. Restart Windows
                10¡¢change to c:\ediabas\bin\EDIABAS.ini Port= 6801


                Jonkin verran on tullut atk-ohjelmien kanssa säädettyä mutta tämä menee nyt yli hilseen.

                Olenko ymmärtänyt oikein, että tiedostot kopioidaan C:n juureen (eli polku on c:\inpa\ )
                Kakkoskohta menee sitten täysin ohi. Mistä tuo system polku löytyy?

                Jos joku viitsisi jeesata niin saa koodit luetuksi, vaikka privalla jos tämä liian peruskauraa on julkisesti jakaa
                C:n juureen.

                Tuo kakkoskohta: Oma tietokone --> properties --> advanced --> environment variables --> system variables. Sinne lisäät tuon c:\ediabas\bin\

                Viisaammat korjatkoon jos meni ihan metsään mulla...
                2001 E39 525iA
                1992 E34 "540i/5"

                Comment

                • Kiwes
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 707
                  • JKL

                  vissiin uupuu joku filu koneelta? potilaana e36, laatikkoon eikä moottoriin pääse kiinni, mut muut modulit vastailee kyllä ihan nätisti.

                  ensiks antaa



                  ja sit



                  Tuollaset herjan se heittää kaikille mihin ei kiinni pääse:think

                  Muita autoja onnistuneesti lukenu useemmankin, auttakkee viisaammat
                  Last edited by Kiwes; 20-05-2013, 18:07.
                  Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                  INPA, BMW Scanner 1.4.0

                  Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                  EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                  Comment

                  • randy_
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2013
                    • 53
                    • PK-seutu

                    Originally posted by Roisto View Post
                    C:n juureen.

                    Tuo kakkoskohta: Oma tietokone --> properties --> advanced --> environment variables --> system variables. Sinne lisäät tuon c:\ediabas\bin\

                    Viisaammat korjatkoon jos meni ihan metsään mulla...
                    Mikä tuo polku on suomalaisessa versiossa?
                    Ominaisuudet-kohdasta eteenpäin.
                    Last edited by randy_; 22-05-2013, 21:17.

                    Comment

                    • Roisto
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 2542
                      • Kajaani

                      Originally posted by randy_ View Post
                      Mikä tuo polku on suomalaisessa versiossa?
                      Ominaisuudet-kohdasta eteenpäin.
                      Jotenki näin:
                      ominaisuudet -> lisäasetukset -> ympäristömuuttujat -> järjestelmämuuttujat

                      ei varmaan menny ihan kirjaimesta kirjaimeen oikein, mullon windowssit aina lontooksi. Mikä winkkari sulla ees on?

                      Edit: tais mennä mulla ihan höpöksi tämä homma, ottakaahan joku guru homma pohkeeseen ja kertokaa kunnon ohjeet.
                      Last edited by Roisto; 22-05-2013, 22:35.
                      2001 E39 525iA
                      1992 E34 "540i/5"

                      Comment

                      • randy_
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 53
                        • PK-seutu

                        Kiitos, sain noilla ohjeilla asennettua. Airbagiin mennessä NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.

                        Autosta on aiemminkin luettu Inpalla, joten portti toimii. Johdon toimivuudesta en voi olla 100% varma, koska sitä ei ole käytetty aiemmin. Asennuksessa ei tullut mitään virheilmoitusta. Mikä neuvoksi?
                        Last edited by randy_; 23-05-2013, 08:01.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by randy_ View Post
                          Kiitos, sain noilla ohjeilla asennettua. Airbagiin mennessä NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.

                          Autosta on aiemminkin luettu Inpalla, joten portti toimii. Johdon toimivuudesta en voi olla 100% varma, koska sitä ei ole käytetty aiemmin. Asennuksessa ei tullut mitään virheilmoitusta. Mikä neuvoksi?
                          Mikä auto kyseessä? Käytettiinkö kabiinin pistoketta vai konehuoneen pistoketta (<-2001)? Saatko yhteyttä mihinkään moduuliin?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • randy_
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 53
                            • PK-seutu

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Mikä auto kyseessä? Käytettiinkö kabiinin pistoketta vai konehuoneen pistoketta (<-2001)? Saatko yhteyttä mihinkään moduuliin?
                            Autona E46 compact 1.8, 2002. Käytin sitä auton sisällä olevaa pistoketta. Kokeilin aamulla vain tuota airbagia.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by randy_ View Post
                              Autona E46 compact 1.8, 2002. Käytin sitä auton sisällä olevaa pistoketta. Kokeilin aamulla vain tuota airbagia.
                              Tuossa onkin vain se sisällä oleva pistoke. Koita pääsetkö muihin moduuleihin.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • randy_
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 53
                                • PK-seutu

                                Päästää lukemaan/nollaamaan moottoria, muualle ei päästä.
                                Last edited by randy_; 24-05-2013, 13:20. Reason: Tilanne edennyt

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎