Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dis v44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4646
    • Tuusula

    #91
    Johan on tappelua saada ADS + DIS toimimaan, INPA ja OBD menivät sentään heittämällä..

    Originally posted by Ravermeister View Post
    Ediabaksen ei tarvitse pyöriä taustalla. Tuo IFHSrv32 tarvitsee pyöriä, lisäksi pieni ohjelma nimeltä BMW Diaghead. Latauslinkki löytyy helposti googlella.
    Löytyisiköhän joltain tuo diaghead omalta koneelta joka voisi lähetellä sen esim. sähköpostilla joonatan84 at hotmail.com osoitteeseen, ei sitten millään tunnu löytyvän intternetin ihmeellisestä maailmasta tuota (vai enkö vain osaa?)
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #92
      Tarvitset diagnostiikkapää emulaattoria ainoastaan jos ajat alkuperäistä dissiä, easydissi on suositeltava versio kun se ei sitä kysele.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11120
        • Oulu

        #93
        Lataappa tuo minun aikaisemmin linkittämä paketti, niin siinä on kaikki tarvittava ohjeineen. Myös diaghead löytyy. klik En kyllä nyt kännyllä voi varmistaa että torrentti ois vielä hengissä.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4646
          • Tuusula

          #94
          Edistystä, OBD:n kautta toimii sekä INPA että DIS (kiitos Supa! ), vaan ADS tökkii edelleen (Win7 32bit käyttiksenä).

          Kovin harvassa tuntuu olevan ADS-käyttäjät + sepustukset foorumeilla, ei kellään sattuisi olemaan hyviä linkkejä jemmassa? Lähinnä hakusessa että minne nuo ADS-driverit pitää lätkiä / asentaa seiskassa.
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #95
            Herjaako inpa muuten mitään tuosta directnt.sysistä jos koitat käynistää sen tuossa ads moodissa? Tai mitä siinä tapahtuu?
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4646
              • Tuusula

              #96
              Originally posted by Jonsku View Post
              Edistystä, OBD:n kautta toimii sekä INPA että DIS (kiitos Supa! ), vaan ADS tökkii edelleen (Win7 32bit käyttiksenä).

              Kovin harvassa tuntuu olevan ADS-käyttäjät + sepustukset foorumeilla, ei kellään sattuisi olemaan hyviä linkkejä jemmassa? Lähinnä hakusessa että minne nuo ADS-driverit pitää lätkiä / asentaa seiskassa.
              Originally posted by Supa View Post
              Herjaako inpa muuten mitään tuosta directnt.sysistä jos koitat käynistää sen tuossa ads moodissa? Tai mitä siinä tapahtuu?

              Selvisi tämäkin. DirectNT-ajurit menevät oikeaan osoitteeseen myös win 7:ssa (kunhan ajaa adminina ja compatibility-modessa), eli system32 hakemistoon.
              Toinen kompastuskivi oli se, että ADS-ajureissa vaikuttaisi olevan oletus-porttina COM1 (OBD:ssä "kaikki" käyttää COM2:sta). Eli sen kun vielä vaihtoi niin johan toimii ADS:kin INPA:ssa ja DIS:ssä (tai noh, ainakin E46:ssa, E34-aikakauden laitteet vielä vastustavat kun eivät jostain syystä tunnu antavan IGN-signaalia. Siitäkin selvinnee parilla hyppylangalla).

              Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu
              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4646
                • Tuusula

                #97
                Originally posted by Jonsku View Post
                Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu
                Noh, ei ollut hyppylangoista kiinni vaan ongelma oli DIS:n transfer protokollassa (FISTER vs SOFTING, "touch screen calibration" - salavalikon takana). Nyt rokkaa


                Eiköhän tässä tullut jo kaikki perinteiset virheet tehtyä, jospa tästä ylös kirjoittelusta olisi jollekin joskus jopa apua samoissa asioissa.
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Lopaka
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 407

                  #98
                  Nyt tarvittaisiin apua... Asentelin tässä DIS virtuaalikoneen ja kaikki pitäisi pelittää ainakin teoriassa. Yhteys Ediabaksen kanssa toimii, Apitest menee läpi jne. Fisteri asennettu tulkiksi, palomuuri ja virustorjunta on pois käytöstä.

                  Tarkoituksena olisi siis kooda e46 ajotietokone käyttöön ja yritän coding valikon kautta tätä tehdä. Kun DIS yrittää ottaa autoon yhteyttä tulee teksti:
                  Is the ignition on? Is the battery charged at sufficient level? Tai ainakin tuohon tyyliin. INPA ainakin tunnistaa tuon ignitionin ihan ok ja battery kohdassakin palaa täppä.

                  Kellään vinkkiä mitä kokeilla?

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4646
                    • Tuusula

                    #99
                    Originally posted by Lopaka View Post
                    Nyt tarvittaisiin apua... Asentelin tässä DIS virtuaalikoneen ja kaikki pitäisi pelittää ainakin teoriassa. Yhteys Ediabaksen kanssa toimii, Apitest menee läpi jne. Fisteri asennettu tulkiksi, palomuuri ja virustorjunta on pois käytöstä.

                    Tarkoituksena olisi siis kooda e46 ajotietokone käyttöön ja yritän coding valikon kautta tätä tehdä. Kun DIS yrittää ottaa autoon yhteyttä tulee teksti:
                    Is the ignition on? Is the battery charged at sufficient level? Tai ainakin tuohon tyyliin. INPA ainakin tunnistaa tuon ignitionin ihan ok ja battery kohdassakin palaa täppä.

                    Kellään vinkkiä mitä kokeilla?

                    Oletko kokeillut ottaa INPA:lla yhteyksiä autoon? Mikä DIS-versio?
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • Orvix
                      BTCF Member
                      • Sep 2008
                      • 140
                      • Akaa

                      Originally posted by Lopaka View Post
                      Nyt tarvittaisiin apua... Asentelin tässä DIS virtuaalikoneen ja kaikki pitäisi pelittää ainakin teoriassa. Yhteys Ediabaksen kanssa toimii, Apitest menee läpi jne. Fisteri asennettu tulkiksi, palomuuri ja virustorjunta on pois käytöstä.

                      Tarkoituksena olisi siis kooda e46 ajotietokone käyttöön ja yritän coding valikon kautta tätä tehdä. Kun DIS yrittää ottaa autoon yhteyttä tulee teksti:
                      Is the ignition on? Is the battery charged at sufficient level? Tai ainakin tuohon tyyliin. INPA ainakin tunnistaa tuon ignitionin ihan ok ja battery kohdassakin palaa täppä.

                      Kellään vinkkiä mitä kokeilla?
                      Palaako DIS ohjelman ruudun yläkulmissa molemmissa "kuuluvuuspalkeissa" valot?

                      Mulla saman herjan heitti kun oli USB johdon ajurit asentamatta. Silloin tosin Inpakaan ei toiminut. Sulla kuitenkin Inpalla pääsee lukemaan auton arvoja?
                      E91 325d -10 M-Sport

                      Comment

                      • Lopaka
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 407

                        Originally posted by Orvix View Post
                        Palaako DIS ohjelman ruudun yläkulmissa molemmissa "kuuluvuuspalkeissa" valot?

                        Mulla saman herjan heitti kun oli USB johdon ajurit asentamatta. Silloin tosin Inpakaan ei toiminut. Sulla kuitenkin Inpalla pääsee lukemaan auton arvoja?
                        EasyDIS 1.0 on versio minkä asensin. INPAlla pääsee kyllä autoon käsiksi, mutta vain DME:hen?!?

                        Kuuluuvuspalkeissa ei pala valoja, mutta mitä nyt olen googlella selvitellyt niin kun tulkkina on FISTER ei niissä mitään valoja pitäisi palaakkaan. Johdon ajurit on asennettu, en sitten tiedä onko oikeat. Kaapelina toimii tuollainen perus ebaysta ostettu K-DCAN-kaapeli.

                        Comment

                        • Lopaka
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 407

                          Nyt löytyi sitten vika. Kiinan kaapeliin piti juottaa pinnit 7-8 yhteen niin alkoi pelittämään. Nyt sitten toimii ajotietokonekin

                          Comment

                          • Rockwell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 1713
                            • Helsinki

                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Noh, ei ollut hyppylangoista kiinni vaan ongelma oli DIS:n transfer protokollassa (FISTER vs SOFTING, "touch screen calibration" - salavalikon takana). Nyt rokkaa
                            Eiköhän tässä tullut jo kaikki perinteiset virheet tehtyä, jospa tästä ylös kirjoittelusta olisi jollekin joskus jopa apua samoissa asioissa.
                            EasyDIS käytössä ja toimii OBD:n kanssa. Pitäisi päästä -92 325i:hin kiinni ja INPA:n sainkin toimimaan ADS:llä. Miten tuon DIS:in saisi toimimaan ADS:n kanssa? Vai onko se juuri tuo FISTER / SOFTING?
                            BMW F31 330d M-Sport -13
                            ex. BMW F21 116i -13
                            ex. BMW 540i(g) Touring -01
                            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                            ex. BMW 316g -99
                            ex. BMW M5 Touring -92
                            ex. BMW 535i -91
                            ex. BMW M5 -91
                            ex. BMW 325i Touring -90

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Rockwell View Post
                              EasyDIS käytössä ja toimii OBD:n kanssa. Pitäisi päästä -92 325i:hin kiinni ja INPA:n sainkin toimimaan ADS:llä. Miten tuon DIS:in saisi toimimaan ADS:n kanssa? Vai onko se juuri tuo FISTER / SOFTING?
                              Jeps.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • temppa1
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2012
                                • 41
                                • Lahti

                                Kai jollain on täälläkin v57 Dis käytössä.. Pitäisi itse päästä 6/2005 valmistettuun autoon käsiksi mutta ei tunnu löytyvän mistään näitä v57:an tiedostoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎