Originally posted by KOS56OLAVI
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by böntti; 03-03-2014, 21:59.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by böntti View PostSulla vaikuttais olevan ncs-dummyssä väärä ecufile valittuna tuolle tracefilelle minkä oot moduulista lukenut. Mitä ecua ncs-expert tarjoaa kun koodaat? E53 vaihtoehdot on GM3_E53.C04 ja GM3.C10 (ncs dummyn mukaan). Jos on joku muu niin lootassa on oletettavasti väärä softa sisässä. Vanhassa moduulissa sulla on ollut tuo GM3_E53.C04. EDIT: Ei välttämättä ole väärä ecufile, näyttää siltä että sun uudessa moduulissa molemmat SERVO_KENNL_GESCHW ja SERVO_KENNL_STROM ovat e53_kennlinie_01, tämä ei ole kummallekkaan oikealle ecun softalle validi arvo. Tämähän toisaalta tarkoittais että softa on väärä.
1. Ootko 100% varma että oot koodannu moduulin vehicle orderin mukaan?
2. Tarkista tuo ecun softaversio.
Bwm coding tool tietenkin näyttää valitun vaihtoehdon kun se vain avaa sen tracefilen ja näyttää sisällön.
Tuo moduuli on kyllä fyysisesti oikea niin kuin vanhemmissa posteissas totesitkin.
En tiedä mitä tapahtui mutta ilmeisesti koodaus onnistui nyt oikein. Kauko-ohjaimia en kyllä vieläkään saanut toimimaan...
Linkissä kuva NCSExpertistä missä näkyy ne moduulin filut.
https://app.younited.com/?shareObjec...9-620999c91515ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24 View PostNo niin jatketaas. Tänään koodasin tuon boksi taas kerran uudelleen tehdas-asetuksiin. Tein sen eri ohjeen mukaan kuin ennen. Varmistin ennen operaatiota ettei koodaukseen käytetä tyhjää MAN-fileä. Koodasin, odotin, luin uudelleen. Ja kas kummaa, jostain syystä se vaihtoikin tuon moduulin GM3_E53.C04:stä --> GM3.C10:iin. Aina aikaisemmin se on tarjonnut tuota aiempaa vaihtoehtoa ja NCSDummykään ei ole ymmärtänyt mitään muuta vaihtoehtoa. Tosin aina tuli virheilmoitukset niistä Servotronicin valinnoista.
En tiedä mitä tapahtui mutta ilmeisesti koodaus onnistui nyt oikein. Kauko-ohjaimia en kyllä vieläkään saanut toimimaan...
Linkissä kuva NCSExpertistä missä näkyy ne moduulin filut.
https://app.younited.com/?shareObjec...9-620999c91515Last edited by böntti; 03-03-2014, 22:01.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Heitetäämpä kysymystä ilmoille. Miten onnistuu e60/61 lci ja e70/71 mask koodaus. Sen verta haastava värkki tuo champ että pistää aivonystyrät ahtaalle. Saan luettua modulin ihan ok kun muuttaa käytettävän .ipo filen a_e65mmi tilalle a_e65mmc mutta jostain syystä tuollai ei onnistu man filen pukkaus purkkiin oikeen. Osa muutoksista menee läpi ja osa ei. Ja tämäkään ei oikeen häävisti. Onko nyt näin että tuo uuden mallin mask tarvii icomin että toimii oikeen?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostHeitetäämpä kysymystä ilmoille. Miten onnistuu e60/61 lci ja e70/71 mask koodaus. Sen verta haastava värkki tuo champ että pistää aivonystyrät ahtaalle. Saan luettua modulin ihan ok kun muuttaa käytettävän .ipo filen a_e65mmi tilalle a_e65mmc mutta jostain syystä tuollai ei onnistu man filen pukkaus purkkiin oikeen. Osa muutoksista menee läpi ja osa ei. Ja tämäkään ei oikeen häävisti. Onko nyt näin että tuo uuden mallin mask tarvii icomin että toimii oikeen?
Onko tuo mmi -> mmc joku yleinen kikka vai sun oma keksintö? Sieltä purkista luetaan vain nettodata ja jos filet on väärät niin tulkkaus tracefileksi ja takas vois tökkiä??? Arvailua arvailua...
Edit. Eikös M-ASK ja CHAMP ole muuten kaksi eri asiaa?Last edited by böntti; 04-03-2014, 08:19.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
No champ on uudempaa tekniikkaa mutta ncs näyttää sen edelleen maskina. Ei ihan oma kikka ole tuo mmi vaan jostain netin syövereistä löysin. Heittää niillä oletus ipoilla vaan coapi 2020 errorin. 50.4 on sp daten. Kai se siitä mmi kikaksta johtuu että menee persiilleen. Mutta ainut ipo millä sen maskin saa luettua. Taitaa mennä ista/p hommiksi.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostNo champ on uudempaa tekniikkaa mutta ncs näyttää sen edelleen maskina. Ei ihan oma kikka ole tuo mmi vaan jostain netin syövereistä löysin. Heittää niillä oletus ipoilla vaan coapi 2020 errorin. 50.4 on sp daten. Kai se siitä mmi kikaksta johtuu että menee persiilleen. Mutta ainut ipo millä sen maskin saa luettua. Taitaa mennä ista/p hommiksi.
Edit. Katsoin dummystä, vaihtoehdot e60-koriin näyttäis olevan CHAMPE70.C31, .C32 ja .C33
Oikean IPOn ja PRGn saa kun lukee moduulista softaversion inpalla tai toolilla ja syöttää sen winkfp:n comfort moden enter ZUSBiin. Sitten painaa done niin tulee oikea ipo ja prg näkyviin.
Edit2. Onhan siellä sitten ne MASK_E60.Cxx filet mutta itse lähtisin siitä oletuksesta liikkelle että champpiin käytetään champin filejä.Last edited by böntti; 04-03-2014, 10:26.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Mulla oli E46 assembly line winkfp:ssä kun tuota aiempaa tekstiä kirjoitin. E60 antaakin sen 10FLASH.PRGn joka ei ole varmaankaan koodaukseen sopiva. Samoin winkfp:n ipo on mahdollisesti koodaukseen sopimaton.
Mitäs olit muuten sillä ISTA/P:llä ajatellut saada aikaan? Sillä ei kait voi koodata muuta ku virallisia retrofittejä jne, ei siis .MAN touhuja.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
CHAMPE70.c33 on oikea prg ja ncs näyttääkin sen oikeen. Se ipo tiedosto siinä jotenki kusee. Ongelma on se että oli niinki yksinkertanen juttu muuttaa radio usa -> ece mutta ei menny niinku ccc tai vanhan mallin mask. Ista/p tarvii varmaan ny koodata se champ uusiksi ku ncsllä ei onnistu encoding edes varustelistan mukaan. Ncs oletus filuilla ei vaan moduli vastaa ainakaan d-can piuhalla. Icom kuhan tulee niin pittää testata ensin sillä.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostCHAMPE70.c33 on oikea prg ja ncs näyttääkin sen oikeen. Se ipo tiedosto siinä jotenki kusee. Ongelma on se että oli niinki yksinkertanen juttu muuttaa radio usa -> ece mutta ei menny niinku ccc tai vanhan mallin mask. Ista/p tarvii varmaan ny koodata se champ uusiksi ku ncsllä ei onnistu encoding edes varustelistan mukaan. Ncs oletus filuilla ei vaan moduli vastaa ainakaan d-can piuhalla. Icom kuhan tulee niin pittää testata ensin sillä.Last edited by böntti; 05-03-2014, 17:01.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMistä tiedät että CHAMPE70.C03 on just se oikea? Ymmärtääkseni tuo tiedosto sisältää nettodata -> .trc ja .man -> nettodata muutoksiin tarvittavan tiedon. .PRG file taas on se jobit sisältävä paketti joka ottaa yhteyden moduuliin, ainakin diagnostiikkahommissa. Lue se softavesio sieltä moduulista ja syötä winkfp:hen -> saat ulos jonkun .prg:n jolla voit sitten yrittää ncs:llä lukea moduulilta trace filen.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostSiis kyllä mää sen tracen saan luettuaki. Ja manin sinne työnnettyä. Menee sekunnissa job ended mutta muuttuu vaan kaikki miten sattuu.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Toinen homma on se että ootko tarkastanut c:\nscexper\daten\e60at.000 tiedostosta että oot tehny vo-muutoksen oikein? Toisaalta jos alkuperäisellä vo:lla ei onnistu vo-koodaus niin sitten vika ei ole ainakaan ainoastaan tässä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostToinen homma on se että ootko tarkastanut c:\nscexper\daten\e60at.000 tiedostosta että oot tehny vo-muutoksen oikein? Toisaalta jos alkuperäisellä vo:lla ei onnistu vo-koodaus niin sitten vika ei ole ainakaan ainoastaan tässä.
Edit: kyseessä siis E70 2009, niin ja vikakoodeja ei löydy mistään, rheingoldilla löytyy yhteys kaikkiin purkkeihin ja on yritetty resetoida monella konstilla.Last edited by Kissvesala; 04-03-2014, 16:52.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View Postjoo tätäpä just ihmettelen. kaikki valikot jne palautui ennalleen ku koodas alkuperäisen vo:n mukaan. ainut miinus että äänet ei kuulu radiosta eikä liiemmin kongi äänet jne. top hifi ampista ku piippaa kanavat niin kaikki toimii, radion kautta niin ei pihahdakkaan. kanavat yms löytyy oikeen, ääniä vaan ei kuulu. eikä equa voi säätää. Tähän siis lienee ainut lääke icom ja ihan viime kädessä ista/p
Edit: kyseessä siis E70 2009, niin ja vikakoodeja ei löydy mistään, rheingoldilla löytyy yhteys kaikkiin purkkeihin ja on yritetty resetoida monella konstilla.
Edit 52.1 on uusin.
Tässä E-sarjan viimeisimmät päivitykset korisarjoittain:
E89: 52.0 (E81, E82, E84, E87, E88, E89, E90, E91, E92, E93)
E60: 48.0 (E60, E61, E63, E64)
E65: 49.0 (E65, E66)
E70: 51.2 (E70, E71, E72)Last edited by böntti; 05-03-2014, 01:46.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Comment