memebuy23buy

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    Originally posted by markok View Post
    Nyt pitää taas tyhmänä kysyä, että tarkoitatko NCSExpert/Work kansiosta löytyvää FSW_PSW.TRC tiedostoa vai pitääkö tämä katsoa jostain muualta? Jos tätä edellä olevaa tarkoitat niin siellä KLASSE_BATTERIE arvo on ihan oikein 80AH_AGM.
    Koodasitko auton uudelle varustelistalle? MPM:ltä tulee siis tuo 91ah?
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Originally posted by suppari View Post
      Koodasitko auton uudelle varustelistalle? MPM:ltä tulee siis tuo 91ah?
      En koodannut koko autoa. Vain CAS ja LMA moduulit. Eikös tämän pitäisi riittää? Ainakin ennen on onnistunut näin.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Petteri80
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 578
        • Joensuu

        Ei näköjään löydy koodaustaitoista henkilöä näiltä nurkilta.. Mutta heinäkuussa on tarkoitus ajella perheen kanssa muumeja pällistelemään naantaliin.
        Eli löytyykö joensuu-mikkeli-lahti-turku -akselilta joku jolla koodaushommat onnistuu?

        Ota yhteyttä privalla!

        -Petteri

        Comment

        • Tony0
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 172
          • Parkano

          Olisko kellään toimivaa ohjelmistoo windows 7:lle kun ei tuo etelän kieli oikein käänny suomeksi. Oon yrittäny ladata ja kokeilla monia tuloksetta. Viimesimmät sp daten tiedostot löytyy e60:seen ja nyt asennuksessa windows xp mode jos sillä sais ton toimii!

          Edit Sain pelaan ja aux koodattu
          Last edited by Tony0; 24-06-2014, 22:31.

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5205
            • Stadi

            Originally posted by mikkod View Post
            X5 -09, peilit taittuu sisältä siitä napista. Saako noi jotekin toimimaan avaimen napeista?
            Originally posted by Kissvesala View Post
            Saa. Ncs ja SPIEGELABKLAPPEN_GM
            Originally posted by Rahu View Post
            Ei vaan komfort closing tai jotain sinnepäin.. Tuo ehdottamasi siellä pitäisi olla jo päällä jos taittuvat peilit on jo.
            BMWHAT ja toimii Just sopivan helppo mulle.
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Pitäisi etu parkeilta koodata varoitus pois e61:ssä ja LMA:lta löytyy kohdat cold test ja hot test. Nämä on nyt night_aktiv. Riittääkö tämä vai pitääkö tehdä vielä muuta? Lähinnä sillä kyselen kun joskus on ollut juttua, että LMA:lla on laskuri joka katkaisee jännitteen kokonaan jos vika on liian pitkään ollut päällä (takaluukun katkenneet johdot), niin lopettaako laskuri laskennan kun varoituksen on koodannut pois vai pitääkö tämä laskuri ottaa erikseen pois käytöstä?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by markok View Post
                Pitäisi etu parkeilta koodata varoitus pois e61:ssä ja LMA:lta löytyy kohdat cold test ja hot test. Nämä on nyt night_aktiv. Riittääkö tämä vai pitääkö tehdä vielä muuta? Lähinnä sillä kyselen kun joskus on ollut juttua, että LMA:lla on laskuri joka katkaisee jännitteen kokonaan jos vika on liian pitkään ollut päällä (takaluukun katkenneet johdot), niin lopettaako laskuri laskennan kun varoituksen on koodannut pois vai pitääkö tämä laskuri ottaa erikseen pois käytöstä?
                Check control notification vielä kyseisille valoille pois ja eipä sitä short circuitia taida edes saada pois. Venäläistä rulettia vaan että katkeaako syöttö jossain kohtaa kokonaan. Saahan sen 5 kertaa avattua ennenku kokonaan menee paskaksi.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  Check control notification vielä kyseisille valoille pois ja eipä sitä short circuitia taida edes saada pois. Venäläistä rulettia vaan että katkeaako syöttö jossain kohtaa kokonaan. Saahan sen 5 kertaa avattua ennenku kokonaan menee paskaksi.
                  Pystyykö tätä short circuit laskurin arvoa katsomaan jostain? Näkisi heti jos alkaa numerot lisääntymään. Eikös laskuri nollata tool32:lla, mutta näkikö tuolla laskureiden lukemat?

                  Latasin autosta vielä MASK:n datan kun olisi tarkoitus koodata vielä aux päälle. Muokkasin tiedostoa NCSDummy:llä ja löysin kyllä tuon aux:n, mutta ihmetystä herätti muut tiedot mitä sieltä löytyi. Esimerkiksi SMG oli aktiv ja Cruise control night_aktiv. SMG:ta autossa ei ole ja Cruise löytyy. Miksi nämä tiedot edes on MASK:lla kun ei ne ole mihinkään vaikuttanut? Ainakin Cruise on toiminut normaalisti. Auton historia on sellainen, että en usko kenenkään sitä paljoa koodailleen.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Short circuit counter toolissa. (kurzluss counter tai jotain) Normaalisti arvo on 00 ja lukossa 50. Muita lukemia en oo kyllä tavannut. Mikseipä se voi olla että näyttää muutakin lukemia jos oikosulussa ennen ku lukittee väylän.
                    Last edited by Kissvesala; 29-06-2014, 20:05.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • vekkuli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1337
                      • Liminka

                      Jokos Vesalalla onnistuu NBT:n koodaus tohon mun katiskaan?
                      E93 ///M3
                      E60 530dA aka M5
                      F11 525dA Xdrive
                      Tesla model 3 LR MY22

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by vekkuli View Post
                        Jokos Vesalalla onnistuu NBT:n koodaus tohon mun katiskaan?
                        Mahollisesti
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • Magirus
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 877
                          • Keski-Suomi und Sawo

                          En sen kummemmin ala threadia lukemaan läpi vaan laukaisen oman kysymykseni suoraan ilmoille:

                          Onko NCSexpertillä mahdollista koodata automaattivaihteisen auton moottorinohjaus manuaalia vastaamaan? Eli ostin jonkun aikaa sitten moottorivikaisen 316i:n (m43 & manual, 10/2000) ja melkein heti perään keulakolaroidun 318i:n (m43 & autom. 8/2000). Nyt olisi tarkoitus siirtää tästä keulamällätystä ehjään koppaan ainakin seuraavat:

                          - Moottori + moottorinohjaus + EWS?
                          - Cruise
                          - Monitoimiratti
                          - Ajotietokone (pikemminkin vilku viiksi)
                          - Automaatti kylmästointi
                          - Ehkä taakse sähkölasit + parkkitutkat

                          Katselin sen verran RealOemista että manuaalissa ja automaatissa eri johtosarjat moottorinohjausta varten (automaatissa ECU haluaa keskustella laatikon kanssa), mutta kuitenkin 316i ja 318i:ssä aina samat johtosarjat.

                          Onkohan siis millainen homma asennella tuohon 316i:n johtosarjaan ECU + EWS tästä 318i:stä ja saada ne vielä toimimaan manuaalin tavoin, etteivät enää kaipailisi tuota automaatin johtosarjaa taikka automaattilaatikkoa koneen jatkeeksi?

                          Kiitos jo etukäteen jos jollain tällaiseen rojektiin neuvoja & apuja tarjota!
                          Last edited by Magirus; 15-07-2014, 10:08.

                          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                          O: E24 osasia

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Ei onnistu ncs:llä, vaatii manuaaliversioisen moottorinohjauksen softan. Onnistuu Winkfp:llä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Magirus
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 877
                              • Keski-Suomi und Sawo

                              Originally posted by Supa View Post
                              Ei onnistu ncs:llä, vaatii manuaaliversioisen moottorinohjauksen softan. Onnistuu Winkfp:llä.
                              Tullut tässä lueskeltua pari päivää noista automaatti -> manuaali swapeista sekä koodaus hommista Winkfp:llä.

                              Lienee paras ratkaisu olisi nostella moottori paikoilleen johtosarjoineen ja tyrkätä tuonne 316i:n purkkiin 318i:n ohjelma sisään. Varaosanumerot kertovat että kummassakin käytetään samoja johtosarjoja sekä boksia. Tällöin luulisi että imusarjan läppäventtiilin ohjauskin aktivoituu pelkästään tuolla uudella ohjelmalla. 316i:n johtosarjassakin näkyi kulkeutuvan tuolle läpän ohjaukselle karvat imusarjan alle asti, missä ne oli sitten tempastu liittimineen nippusiteellä vaan roikkumaan..

                              Nyt sitten täytyy vain opetella käyttämään tuota Winkfp:tä ja toivoa sormet ristissä ettei hommassa kuse mitään

                              EDIT: Voikos tuon päivityksen tehdä samalla (halppis) piuhalla millä operoin INPA:kin? Perus usb/obd -kaapeli?
                              Last edited by Magirus; 17-07-2014, 13:10.

                              M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                              M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                              M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                              M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                              O: E24 osasia

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Originally posted by Magirus View Post
                                Tullut tässä lueskeltua pari päivää noista automaatti -> manuaali swapeista sekä koodaus hommista Winkfp:llä.

                                Lienee paras ratkaisu olisi nostella moottori paikoilleen johtosarjoineen ja tyrkätä tuonne 316i:n purkkiin 318i:n ohjelma sisään. Varaosanumerot kertovat että kummassakin käytetään samoja johtosarjoja sekä boksia. Tällöin luulisi että imusarjan läppäventtiilin ohjauskin aktivoituu pelkästään tuolla uudella ohjelmalla. 316i:n johtosarjassakin näkyi kulkeutuvan tuolle läpän ohjaukselle karvat imusarjan alle asti, missä ne oli sitten tempastu liittimineen nippusiteellä vaan roikkumaan..

                                Nyt sitten täytyy vain opetella käyttämään tuota Winkfp:tä ja toivoa sormet ristissä ettei hommassa kuse mitään

                                EDIT: Voikos tuon päivityksen tehdä samalla (halppis) piuhalla millä operoin INPA:kin? Perus usb/obd -kaapeli?
                                periaatteessa saattaa onnistua winkfpllä kunhan tietää sata varmasti minkä softat tyrkkäät sinne sisään. Tässä kohtaa ois viisain laskea istalla ensin mitä softanumeroa se sinne tarjoaa ku ensin muuttaa ncsllä auton vo vastaamaan 318i manuaalia...
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X