Originally posted by markok
View Post
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Olisko kellään toimivaa ohjelmistoo windows 7:lle kun ei tuo etelän kieli oikein käänny suomeksi. Oon yrittäny ladata ja kokeilla monia tuloksetta. Viimesimmät sp daten tiedostot löytyy e60:seen ja nyt asennuksessa windows xp mode jos sillä sais ton toimii!
Edit Sain pelaan ja aux koodattuLast edited by Tony0; 24-06-2014, 22:31.
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostX5 -09, peilit taittuu sisältä siitä napista. Saako noi jotekin toimimaan avaimen napeista?Originally posted by Kissvesala View PostSaa. Ncs ja SPIEGELABKLAPPEN_GMOriginally posted by Rahu View PostEi vaan komfort closing tai jotain sinnepäin.. Tuo ehdottamasi siellä pitäisi olla jo päällä jos taittuvat peilit on jo.Just sopivan helppo mulle.
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Pitäisi etu parkeilta koodata varoitus pois e61:ssä ja LMA:lta löytyy kohdat cold test ja hot test. Nämä on nyt night_aktiv. Riittääkö tämä vai pitääkö tehdä vielä muuta? Lähinnä sillä kyselen kun joskus on ollut juttua, että LMA:lla on laskuri joka katkaisee jännitteen kokonaan jos vika on liian pitkään ollut päällä (takaluukun katkenneet johdot), niin lopettaako laskuri laskennan kun varoituksen on koodannut pois vai pitääkö tämä laskuri ottaa erikseen pois käytöstä?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPitäisi etu parkeilta koodata varoitus pois e61:ssä ja LMA:lta löytyy kohdat cold test ja hot test. Nämä on nyt night_aktiv. Riittääkö tämä vai pitääkö tehdä vielä muuta? Lähinnä sillä kyselen kun joskus on ollut juttua, että LMA:lla on laskuri joka katkaisee jännitteen kokonaan jos vika on liian pitkään ollut päällä (takaluukun katkenneet johdot), niin lopettaako laskuri laskennan kun varoituksen on koodannut pois vai pitääkö tämä laskuri ottaa erikseen pois käytöstä?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostCheck control notification vielä kyseisille valoille pois ja eipä sitä short circuitia taida edes saada pois. Venäläistä rulettia vaan että katkeaako syöttö jossain kohtaa kokonaan. Saahan sen 5 kertaa avattua ennenku kokonaan menee paskaksi.
Latasin autosta vielä MASK:n datan kun olisi tarkoitus koodata vielä aux päälle. Muokkasin tiedostoa NCSDummy:llä ja löysin kyllä tuon aux:n, mutta ihmetystä herätti muut tiedot mitä sieltä löytyi. Esimerkiksi SMG oli aktiv ja Cruise control night_aktiv. SMG:ta autossa ei ole ja Cruise löytyy. Miksi nämä tiedot edes on MASK:lla kun ei ne ole mihinkään vaikuttanut? Ainakin Cruise on toiminut normaalisti. Auton historia on sellainen, että en usko kenenkään sitä paljoa koodailleen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Short circuit counter toolissa. (kurzluss counter tai jotain) Normaalisti arvo on 00 ja lukossa 50. Muita lukemia en oo kyllä tavannut. Mikseipä se voi olla että näyttää muutakin lukemia jos oikosulussa ennen ku lukittee väylän.Last edited by Kissvesala; 29-06-2014, 20:05.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by vekkuli View PostJokos Vesalalla onnistuu NBT:n koodaus tohon mun katiskaan?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
En sen kummemmin ala threadia lukemaan läpi vaan laukaisen oman kysymykseni suoraan ilmoille:
Onko NCSexpertillä mahdollista koodata automaattivaihteisen auton moottorinohjaus manuaalia vastaamaan? Eli ostin jonkun aikaa sitten moottorivikaisen 316i:n (m43 & manual, 10/2000) ja melkein heti perään keulakolaroidun 318i:n (m43 & autom. 8/2000). Nyt olisi tarkoitus siirtää tästä keulamällätystä ehjään koppaan ainakin seuraavat:
- Moottori + moottorinohjaus + EWS?
- Cruise
- Monitoimiratti
- Ajotietokone (pikemminkin vilku viiksi)
- Automaatti kylmästointi
- Ehkä taakse sähkölasit + parkkitutkat
Katselin sen verran RealOemista että manuaalissa ja automaatissa eri johtosarjat moottorinohjausta varten (automaatissa ECU haluaa keskustella laatikon kanssa), mutta kuitenkin 316i ja 318i:ssä aina samat johtosarjat.
Onkohan siis millainen homma asennella tuohon 316i:n johtosarjaan ECU + EWS tästä 318i:stä ja saada ne vielä toimimaan manuaalin tavoin, etteivät enää kaipailisi tuota automaatin johtosarjaa taikka automaattilaatikkoa koneen jatkeeksi?
Kiitos jo etukäteen jos jollain tällaiseen rojektiin neuvoja & apuja tarjota!Last edited by Magirus; 15-07-2014, 10:08.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEi onnistu ncs:llä, vaatii manuaaliversioisen moottorinohjauksen softan. Onnistuu Winkfp:llä.
Lienee paras ratkaisu olisi nostella moottori paikoilleen johtosarjoineen ja tyrkätä tuonne 316i:n purkkiin 318i:n ohjelma sisään. Varaosanumerot kertovat että kummassakin käytetään samoja johtosarjoja sekä boksia. Tällöin luulisi että imusarjan läppäventtiilin ohjauskin aktivoituu pelkästään tuolla uudella ohjelmalla. 316i:n johtosarjassakin näkyi kulkeutuvan tuolle läpän ohjaukselle karvat imusarjan alle asti, missä ne oli sitten tempastu liittimineen nippusiteellä vaan roikkumaan..
Nyt sitten täytyy vain opetella käyttämään tuota Winkfp:tä ja toivoa sormet ristissä ettei hommassa kuse mitään
EDIT: Voikos tuon päivityksen tehdä samalla (halppis) piuhalla millä operoin INPA:kin? Perus usb/obd -kaapeli?Last edited by Magirus; 17-07-2014, 13:10.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostTullut tässä lueskeltua pari päivää noista automaatti -> manuaali swapeista sekä koodaus hommista Winkfp:llä.
Lienee paras ratkaisu olisi nostella moottori paikoilleen johtosarjoineen ja tyrkätä tuonne 316i:n purkkiin 318i:n ohjelma sisään. Varaosanumerot kertovat että kummassakin käytetään samoja johtosarjoja sekä boksia. Tällöin luulisi että imusarjan läppäventtiilin ohjauskin aktivoituu pelkästään tuolla uudella ohjelmalla. 316i:n johtosarjassakin näkyi kulkeutuvan tuolle läpän ohjaukselle karvat imusarjan alle asti, missä ne oli sitten tempastu liittimineen nippusiteellä vaan roikkumaan..
Nyt sitten täytyy vain opetella käyttämään tuota Winkfp:tä ja toivoa sormet ristissä ettei hommassa kuse mitään
EDIT: Voikos tuon päivityksen tehdä samalla (halppis) piuhalla millä operoin INPA:kin? Perus usb/obd -kaapeli?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Comment