Koodaus ohjeita tarvittais e53 2004 facelift 3.0d. Tällä hetkellä automaattivalot toimivat vain päivällä joten pitäis saada toi DRL (day time running lights) muutettua EU asentoon. Toki vois tota BMW coderiakin harkita mutta vaatii varmaan taas sellasen sähläämisen että saa sen toimimaan ton D+KCAN USB piuhalla että harkitsen kahdesti.
Koodaus ohjeita tarvittais e53 2004 facelift 3.0d. Tällä hetkellä automaattivalot toimivat vain päivällä joten pitäis saada toi DRL (day time running lights) muutettua EU asentoon. Toki vois tota BMW coderiakin harkita mutta vaatii varmaan taas sellasen sähläämisen että saa sen toimimaan ton D+KCAN USB piuhalla että harkitsen kahdesti.
NCSllä car/key memorysyä tag fahrlight ece aktiv ja täts it.
Tai lsz modulilta sama parametri manipuloimalla.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Pystyykö NCSDummy profiililla tekemään varustelistan muutokset ja päivityksen CAS:lle ja LMA:lle vai vaatiiko expertmoden? Tuossa uudessa NCSExpertissä on saksankielellä profiilit ja siellä on kaksi muistaakseni expertmodus tai vastaavalla nimellä olevaa profiilia, joidenka kuvittelen olevan sama kuin expertmode. Kääntäjällä kun suomensin tarkenteet näistä niin toisessa oli tehdasasetukset ja toisessa avoinkoodi. Jos Dummy profiililla ei voi varustelistaa muokata niin kumpi noista expertmoodeista pitäisi valita?
Niitä expertmode-profiileja ei tarvitse nettifoorumien puheista huolimatta yhtään mihinkään. Ncs dummy -profiililla vaan koodailet menemään. Jos haluat koodata varustelistan mukaan, katsot vain että fsw_psw.man -tiedosto on tyhjä. Manipuloinnissa sitten tietenkin moduuliin tuupattava trace pitää olla tuossa .man -tiedostossa.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Niitä expertmode-profiileja ei tarvitse nettifoorumien puheista huolimatta yhtään mihinkään. Ncs dummy -profiililla vaan koodailet menemään. Jos haluat koodata varustelistan mukaan, katsot vain että fsw_psw.man -tiedosto on tyhjä. Manipuloinnissa sitten tietenkin moduuliin tuupattava trace pitää olla tuossa .man -tiedostossa.
OK, kiitos. Tuo onkin hyvä jos näin on niin ei tarvitse välillä vaihdella profiilia.
Kun jälkeenpäin asennettua CIC:tä koodataan, pitääkö minun poistaa FA-listauksesta alkuperäinen radio? Tällainen rivi FA-koodeista löytyy tällä hetkellä:
$661 - RADIO BMW BUSINESS (C43)
Ja ilmeisesti nämä täytyy lisätä:
$609 - NAVIGATION SYSTEM, PROFESSIONAL
$6VA = CIC-ZUSTEUERUNG
Tällä hetkellä mulla on listauksessa nämä:
$661 - RADIO BMW BUSINESS (C43)
$609 - NAVIGATION SYSTEM, PROFESSIONAL
...CIC, KOMBI ja IHKA on koodattu noilla ja kaikki tuntuu toimivan ihan ok. Mikä vaikutus on esim. tällä "$6VA"-koodilla? Se näyttää tällä hetkellä puuttuvan.
Kun jälkeenpäin asennettua CIC:tä koodataan, pitääkö minun poistaa FA-listauksesta alkuperäinen radio? Tällainen rivi FA-koodeista löytyy tällä hetkellä:
$661 - RADIO BMW BUSINESS (C43)
Ja ilmeisesti nämä täytyy lisätä:
$609 - NAVIGATION SYSTEM, PROFESSIONAL
$6VA = CIC-ZUSTEUERUNG
Tällä hetkellä mulla on listauksessa nämä:
$661 - RADIO BMW BUSINESS (C43)
$609 - NAVIGATION SYSTEM, PROFESSIONAL
...CIC, KOMBI ja IHKA on koodattu noilla ja kaikki tuntuu toimivan ihan ok. Mikä vaikutus on esim. tällä "$6VA"-koodilla? Se näyttää tällä hetkellä puuttuvan.
LCI mallia on saanu sekä cicllä että cccllä, mutta jos ilman tuota 6VA koodia näkyy ncs.ssä cic niin ei sitä tartte muuttaa mihinkään. jos auto on valmistettu 03/08-09/08 niin sillon se koodi sinne periaatteessa kuuluu. tuo radio ny saa siellä olla myös.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
LCI mallia on saanu sekä cicllä että cccllä, mutta jos ilman tuota "$6VA"-koodia näkyy ncs.ssä cic niin ei sitä tartte muuttaa mihinkään. jos auto on valmistettu 03/08-09/08 niin sillon se koodi sinne periaatteessa kuuluu. tuo radio ny saa siellä olla myös.
Juu, tämä tapaus on vm. 4/2009, jossa alkuperäinen tehtaan setti piti sisällään MASK-radion, uudemman mallisen joystickin ja kapeamman näytön. Laitettiin ainoastaan koodi $609 CAS/LM -moduuliin. Ja sen jälkeen NCS alkoi näyttämään CIC-purkin. Lopuksi FA-Write CIC:lle ja LM:lle. Sen jälkeen "SG_Codieren" CIC, LM, CIC, KOMBIN ja IHKA -purkeille.
Onkohan homma mennyt oikein?
Eli tuosta $661 -koodistako ei ole mitään haittaa listoilla?
Minä kyllä ottaisin tuon radion koodin pois. En ole katsonut että miten vaikuttaa koodaukseen mutta ei se sinne listalle kuulu ja poistoon menee pari sekuntia.
edit. Eipä tuo 661 vaikuta koodauksessa mihinkään.
Pistetetääs nyt tänne kun läheltä liippaa. Eli winKFPn käyttöä opetellaan. Olen asennellut löytämäni v53 daten filet. Sitten kun tuolta Comfort modesta valitsee tuon update zusb niin näytölle tulee valikko jossa ecu family ja seuraavia valintoja: dde30 dde40 EKxxx Gxxx GDxxx MDxxx MDSxxx. Eli ymmärtääkseni tuollaisia pääsisi flashaamaan menemällä eteenpäin. Miksi tuolla ei ole enempää valintoja, eikö esim LCM voi päivittää?
Toinen asia. Kun päivitän "Assembly line datan" vaikka ensin e39 kansiolla ja sitten e46 kansiolla niin tuo jälkimmäinen päivitys poistaa e39 tiedostot data-kansiosta. Pitääkö aina ennen ohjelmointia ladata tuolta import-valikosta oikean mallisarjan "assembly line data"?
Kyllä olet oikein kaikki mainitsemasi asiat päätellyt. Yksi korimalli voi olla kerrallaan asennettuna, aina korimallin vaihtuessa joudut importtaamaan uudet datat. E39, E38, E46 ja näitä vanhemmat tukevat vain moottorinohjaimen ja automaattivaihteiston osalta ohjelmistopäivitystä, uudemmissa sitten voi päivittää muutkin ohjainlaitteet.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Ok, kiitoksia. Mikäli nyt menen päivittämään e39 DDE30 uusimpaan versioon, niin onko odotettavissa ongelmia, vai pitäisikö kaikki toimia päivityksen jälkeen normaalisti? Virtalähde löytyy. Kauanko tuossa päivityksessä menee aikaa? Mitä jos kone nyt sattuu juuri kaatumaan kesken prosessin niin onko mahdollista yrittää uudelleen?
Mitään varsinaista syytä päivitykselle nyt ei tosin ole, mutta pakkohan se on jostain aloittaa
No tämän topicin pari sivua aiemmi käytyjen keskustelujen jälkeen melkein sanoisin että flässäykseen pitäis olla interfaceksi ICOM, OP(P)S tai sitten se vielä vanhempi kikkare, taitaa olla DK tai DG lyhenteeltään.
Comment