Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Originally posted by böntti View Post
    taitaa olla DK tai DG lyhenteeltään.
    GT1
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      Tätä tarkoitin:


      Toiset tuntee nimellä GT1, toiset nimellä DK (Deeku ) = Diagnosekopf= diagnostic head. On kyllä niin antiikkia että ei kenenkään kannata tämmöistä ostaa, ellei löydy valmiiksi omasta kokoelmasta. ICOM on ainoa vaihtoehto joka näistä kolmesta vaihtoehdosta kannattaa hankkia.
      Last edited by böntti; 24-06-2015, 23:59.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • bemu-freak
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 277
        • Kerava

        Moi!
        Näin suurin piirtein ohjelmoin tuon oman auton laatikon ja jakovaihteiston.

        INPA:lla valitsee purkin jota haluaa ohjelmoida ja lukee sen Ident (F2 ja nuoli alas) tiedot.
        Sieltä löytyy sitten ZB / assembly ja hardware numerot. Minulla oli vaihteiston (e53 2004) assy 7539689 ja ECU GKE194.

        winkfp:llä sitten valitsee antaa Assembly numeron Enter ZUSB.
        Jos assembly numeroa ei löydy, niin kaivele se hakemistosta data/ esim. GKE194 löytyvästä his tiedostosta esim GKE194.his. vasemmassa sarakkeessa on vanhempi ja oikeassa uudempi assy numero. Minä päädyin assy numeroon 7558474.

        Tuon avulla sain sitten ohjelmoitua tuon laatikon.

        Onnistuneen ohjelmoinnin jälkeen tulee joissain tapauksissa myös NCS Expertillä koodata ohjelmoitu ECU vastaamaan auton varusteita.

        Mistä tuollaisen ICOM:n saisi hankittua?
        BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
        ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

        Comment

        • Laakeri
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 983
          • Rovaniemi

          Äkkiseltään en haulla löytänyt apua, joten kysellään. Onnistuuko e39:n kohdalla koodata -97 528:sta mittaristo tuplavanokselliseen, niin että kilsatkin saa kohdalleen?

          Eikös tämän ikäisestä mittaristosta saa kilsatkin kuntoon bmw scannerilla? Ja mitä sen jälkeen täytyy näppäillä?
          E34 S38B38
          E36 S50B30us hx52 ->M50B32
          2gen RAM 5.9 cummins

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by Laakeri View Post
            Äkkiseltään en haulla löytänyt apua, joten kysellään. Onnistuuko e39:n kohdalla koodata -97 528:sta mittaristo tuplavanokselliseen, niin että kilsatkin saa kohdalleen?

            Eikös tämän ikäisestä mittaristosta saa kilsatkin kuntoon bmw scannerilla? Ja mitä sen jälkeen täytyy näppäillä?
            Riippuu mistä roikkuu, kätevimmin menee e-prommia rassaamalla
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              Kyllä -97 e39 mittariston kilsat ja vinin saa kohdilleen bmw scannerilla. Eepromia siinä toki hierotan mutta eipä se välttämättä niin käyttäjälle näy. Mihinkään mittariston purkutoimenpiteisiin ei ole tarvetta jos mittaristo on valmistettu -97.
              Last edited by böntti; 26-06-2015, 01:15.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • KOS56OLAVI
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 316
                • Salo

                NCS-Expert

                NCS-Expertin käyttö on hauskaa jos saa jotain tehtyä oikein.
                Mä säädin aikasemmin oven aukaisun niin että eka painallus avaa kuskin oven ja toinen loput,eikä se toiminu.
                Sitten ronkin sitä lisää ja luulin että se moduli on sekaisin joten palautin sen tehdas asetuksiin.
                Tänään kattelin samaa modulia ja tajusin että ne avaimetkin pitää koodata,ja kun sen tein niin ovet aukeaa juuri kuten pitää,eli yksi painallus kuskin,ja toinen niin loput.
                -E46 330 D Touring
                -INPA, NCS EXPERT

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  Originally posted by böntti View Post
                  Kyllä -97 e39 mittariston kilsat ja vinin saa kohdilleen bmw scannerilla. Eepromia siinä toki hierotan mutta eipä se välttämättä niin käyttäjälle näy. Mihinkään mittariston purkutoimenpiteisiin ei ole tarvetta jos mittaristo on valmistettu -97.
                  Kilsat ja Vinnin siihen saa ehkä helpolla, probleema onkin ennemminkin se että -97-mallisessa mittarissa ei ole CAN-väylää ja silloin se mittari ei käy 9/98 jälkeisiin autoihin, joissa moottorin tiedot tulee CAN-väylää pitkin (kierrolukema, moottorin lämpö). Sitten tuossa 97 - 99 välissä on mittareita, joissa kilsat ja vinnin saa laitettua bmwscannerilla, mutta ne vaatii samanaikaisesti 2 kHz:n signaalin mittarin nopeuspinniin ja tää taas käytännössä vaatii mittarin irroituksen ja sen säätämisen pöydällä signaaligeniksen kanssa.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2857
                    • Tampere

                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Kilsat ja Vinnin siihen saa ehkä helpolla, probleema onkin ennemminkin se että -97-mallisessa mittarissa ei ole CAN-väylää ja silloin se mittari ei käy 9/98 jälkeisiin autoihin, joissa moottorin tiedot tulee CAN-väylää pitkin (kierrolukema, moottorin lämpö). Sitten tuossa 97 - 99 välissä on mittareita, joissa kilsat ja vinnin saa laitettua bmwscannerilla, mutta ne vaatii samanaikaisesti 2 kHz:n signaalin mittarin nopeuspinniin ja tää taas käytännössä vaatii mittarin irroituksen ja sen säätämisen pöydällä signaaligeniksen kanssa.
                    Näin se toki menee, en edes tiennyt tästä CAN-hommasta tässä kohtaa. Signaaligenuksi käy myös tietokoneen aux kera sopivan äänitiedoston. Nyt en ole aivan varma mutta eikö ne ole nimenomaan ~2000 vuosimallia mitkä vaatii 2khz signaalin?
                    Last edited by böntti; 28-06-2015, 01:20.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by jartsa02 View Post
                      Kilsat ja Vinnin siihen saa ehkä helpolla, probleema onkin ennemminkin se että -97-mallisessa mittarissa ei ole CAN-väylää ja silloin se mittari ei käy 9/98 jälkeisiin autoihin, joissa moottorin tiedot tulee CAN-väylää pitkin (kierrolukema, moottorin lämpö). Sitten tuossa 97 - 99 välissä on mittareita, joissa kilsat ja vinnin saa laitettua bmwscannerilla, mutta ne vaatii samanaikaisesti 2 kHz:n signaalin mittarin nopeuspinniin ja tää taas käytännössä vaatii mittarin irroituksen ja sen säätämisen pöydällä signaaligeniksen kanssa.
                      Originally posted by böntti View Post
                      Näin se toki menee, en edes tiennyt tästä CAN-hommasta tässä kohtaa. Signaaligenuksi käy myös tietokoneen aux kera sopivan äänitiedoston. Nyt en ole aivan varma mutta eikö ne ole nimenomaan ~2000 vuosimallia mitkä vaatii 2khz signaalin?
                      Nyt mennään pojat jo melko rajoilla että lähtee postaukset bittiavaruuteen. Ei ole suotavaa selostaa kovin tarkkaan näitä temppuja julkisesti. Joku vielä innostuu käyttämään tietoa väärin.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Nyt mennään pojat jo melko rajoilla että lähtee postaukset bittiavaruuteen. Ei ole suotavaa selostaa kovin tarkkaan näitä temppuja julkisesti. Joku vielä innostuu käyttämään tietoa väärin.
                        Eipä noita temppuja edes selostettuna moni osaa. Täytyy kyllä kipaa nostaa kundien ammattitaidolle ja perehtyneisyydelle!
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          Elä oo Kissvesala tollanen.. Eihän tässä ole päästy vielä lähellekkään kliimaksia.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Originally posted by Rahu View Post
                            Elä oo Kissvesala tollanen.. Eihän tässä ole päästy vielä lähellekkään kliimaksia.
                            Hahaa.

                            Kaikki piilojobbarit oottaa lisää ohjeita touhutippa "nenän" päässä!
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              Saattaa tippa venyä aika pitkäksi ennen kuin DIY-ohjeita tulee.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • KOS56OLAVI
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2013
                                • 316
                                • Salo

                                Originally posted by jaki View Post


                                Niinpä, jos aikoinaan Laakkonen ei olisi tuota koodausta noin tehnyt, en olisi itse moiseen ryhtynyt. Turvalaitteen ohitus on nyt hieman rajatapaus. Tuosahan nimenomaan etumatkustajan bägit toimii. Ainoastaan pitää tietää, että ei laita pikkulasta etupenkille. Ja: käsittääkseni ehjänäkin tuo matto voi painua hyvinkin, jolloin ne laukeaisi joka tapauksessa. Eli etumatkustajan paikalle ei E46:ssa saa koskaan laittaa pikkulasta.
                                Sinällään olen sama mieltä näistä turvalaitejutuista, että ehkä ei pitäisi niistä kirjoitella, oma moka. Joku voi ottaa nämä asiat ihan toiselta kantilta = yrittää poistaa kokonaan turvalaitteita ilman, että tulee hälytyksiä.

                                Vastaus itse kysymykseen: orggisoravallakin voi olla ns finassihaasteita. Tällä tavalla säästin jonkun euron, mutta todennäköisesti sen maton sinne jumppaan jossakin välissä.
                                En kommentoi tehtyyn työhön,mutta merkkikorjaamoiden kommentit tai osaaminen ei ole yhtään parempaa kuin jollain muulla,mulla oli täältä meiltä esimerkki jossa tarjottiin vetoakselien vaihtoa kun turbiini veteli viimeisiään,ja kaveri istui mun autossa joku kidekone kiinni väyläss ja sanoi ettei ole laatikossa mitään vikaa eikä turbiinissa ja kysyi että laitetaanko vetoakseli remppa työn alle.
                                Toinen esimerkki kusipäisyydestä oli myös merkkikorjaamossa,kun kysyin mikä on värinävaimentimen vaihdon ohjeaika,niin se mulkku sanoi ettei kerrota,jos et jätä työtä heille?
                                -E46 330 D Touring
                                -INPA, NCS EXPERT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎