Toiset tuntee nimellä GT1, toiset nimellä DK (Deeku ) = Diagnosekopf= diagnostic head. On kyllä niin antiikkia että ei kenenkään kannata tämmöistä ostaa, ellei löydy valmiiksi omasta kokoelmasta. ICOM on ainoa vaihtoehto joka näistä kolmesta vaihtoehdosta kannattaa hankkia.
Moi!
Näin suurin piirtein ohjelmoin tuon oman auton laatikon ja jakovaihteiston.
INPA:lla valitsee purkin jota haluaa ohjelmoida ja lukee sen Ident (F2 ja nuoli alas) tiedot.
Sieltä löytyy sitten ZB / assembly ja hardware numerot. Minulla oli vaihteiston (e53 2004) assy 7539689 ja ECU GKE194.
winkfp:llä sitten valitsee antaa Assembly numeron Enter ZUSB.
Jos assembly numeroa ei löydy, niin kaivele se hakemistosta data/ esim. GKE194 löytyvästä his tiedostosta esim GKE194.his. vasemmassa sarakkeessa on vanhempi ja oikeassa uudempi assy numero. Minä päädyin assy numeroon 7558474.
Tuon avulla sain sitten ohjelmoitua tuon laatikon.
Onnistuneen ohjelmoinnin jälkeen tulee joissain tapauksissa myös NCS Expertillä koodata ohjelmoitu ECU vastaamaan auton varusteita.
Äkkiseltään en haulla löytänyt apua, joten kysellään. Onnistuuko e39:n kohdalla koodata -97 528:sta mittaristo tuplavanokselliseen, niin että kilsatkin saa kohdalleen?
Eikös tämän ikäisestä mittaristosta saa kilsatkin kuntoon bmw scannerilla? Ja mitä sen jälkeen täytyy näppäillä?
Äkkiseltään en haulla löytänyt apua, joten kysellään. Onnistuuko e39:n kohdalla koodata -97 528:sta mittaristo tuplavanokselliseen, niin että kilsatkin saa kohdalleen?
Eikös tämän ikäisestä mittaristosta saa kilsatkin kuntoon bmw scannerilla? Ja mitä sen jälkeen täytyy näppäillä?
Riippuu mistä roikkuu, kätevimmin menee e-prommia rassaamalla
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Kyllä -97 e39 mittariston kilsat ja vinin saa kohdilleen bmw scannerilla. Eepromia siinä toki hierotan mutta eipä se välttämättä niin käyttäjälle näy. Mihinkään mittariston purkutoimenpiteisiin ei ole tarvetta jos mittaristo on valmistettu -97.
NCS-Expertin käyttö on hauskaa jos saa jotain tehtyä oikein.
Mä säädin aikasemmin oven aukaisun niin että eka painallus avaa kuskin oven ja toinen loput,eikä se toiminu.
Sitten ronkin sitä lisää ja luulin että se moduli on sekaisin joten palautin sen tehdas asetuksiin.
Tänään kattelin samaa modulia ja tajusin että ne avaimetkin pitää koodata,ja kun sen tein niin ovet aukeaa juuri kuten pitää,eli yksi painallus kuskin,ja toinen niin loput.
Kyllä -97 e39 mittariston kilsat ja vinin saa kohdilleen bmw scannerilla. Eepromia siinä toki hierotan mutta eipä se välttämättä niin käyttäjälle näy. Mihinkään mittariston purkutoimenpiteisiin ei ole tarvetta jos mittaristo on valmistettu -97.
Kilsat ja Vinnin siihen saa ehkä helpolla, probleema onkin ennemminkin se että -97-mallisessa mittarissa ei ole CAN-väylää ja silloin se mittari ei käy 9/98 jälkeisiin autoihin, joissa moottorin tiedot tulee CAN-väylää pitkin (kierrolukema, moottorin lämpö). Sitten tuossa 97 - 99 välissä on mittareita, joissa kilsat ja vinnin saa laitettua bmwscannerilla, mutta ne vaatii samanaikaisesti 2 kHz:n signaalin mittarin nopeuspinniin ja tää taas käytännössä vaatii mittarin irroituksen ja sen säätämisen pöydällä signaaligeniksen kanssa.
Kilsat ja Vinnin siihen saa ehkä helpolla, probleema onkin ennemminkin se että -97-mallisessa mittarissa ei ole CAN-väylää ja silloin se mittari ei käy 9/98 jälkeisiin autoihin, joissa moottorin tiedot tulee CAN-väylää pitkin (kierrolukema, moottorin lämpö). Sitten tuossa 97 - 99 välissä on mittareita, joissa kilsat ja vinnin saa laitettua bmwscannerilla, mutta ne vaatii samanaikaisesti 2 kHz:n signaalin mittarin nopeuspinniin ja tää taas käytännössä vaatii mittarin irroituksen ja sen säätämisen pöydällä signaaligeniksen kanssa.
Näin se toki menee, en edes tiennyt tästä CAN-hommasta tässä kohtaa. Signaaligenuksi käy myös tietokoneen aux kera sopivan äänitiedoston. Nyt en ole aivan varma mutta eikö ne ole nimenomaan ~2000 vuosimallia mitkä vaatii 2khz signaalin?
Kilsat ja Vinnin siihen saa ehkä helpolla, probleema onkin ennemminkin se että -97-mallisessa mittarissa ei ole CAN-väylää ja silloin se mittari ei käy 9/98 jälkeisiin autoihin, joissa moottorin tiedot tulee CAN-väylää pitkin (kierrolukema, moottorin lämpö). Sitten tuossa 97 - 99 välissä on mittareita, joissa kilsat ja vinnin saa laitettua bmwscannerilla, mutta ne vaatii samanaikaisesti 2 kHz:n signaalin mittarin nopeuspinniin ja tää taas käytännössä vaatii mittarin irroituksen ja sen säätämisen pöydällä signaaligeniksen kanssa.
Näin se toki menee, en edes tiennyt tästä CAN-hommasta tässä kohtaa. Signaaligenuksi käy myös tietokoneen aux kera sopivan äänitiedoston. Nyt en ole aivan varma mutta eikö ne ole nimenomaan ~2000 vuosimallia mitkä vaatii 2khz signaalin?
Nyt mennään pojat jo melko rajoilla että lähtee postaukset bittiavaruuteen. Ei ole suotavaa selostaa kovin tarkkaan näitä temppuja julkisesti. Joku vielä innostuu käyttämään tietoa väärin.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Nyt mennään pojat jo melko rajoilla että lähtee postaukset bittiavaruuteen. Ei ole suotavaa selostaa kovin tarkkaan näitä temppuja julkisesti. Joku vielä innostuu käyttämään tietoa väärin.
Eipä noita temppuja edes selostettuna moni osaa. Täytyy kyllä kipaa nostaa kundien ammattitaidolle ja perehtyneisyydelle!
Elä oo Kissvesala tollanen.. Eihän tässä ole päästy vielä lähellekkään kliimaksia.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Niinpä, jos aikoinaan Laakkonen ei olisi tuota koodausta noin tehnyt, en olisi itse moiseen ryhtynyt. Turvalaitteen ohitus on nyt hieman rajatapaus. Tuosahan nimenomaan etumatkustajan bägit toimii. Ainoastaan pitää tietää, että ei laita pikkulasta etupenkille. Ja: käsittääkseni ehjänäkin tuo matto voi painua hyvinkin, jolloin ne laukeaisi joka tapauksessa. Eli etumatkustajan paikalle ei E46:ssa saa koskaan laittaa pikkulasta.
Sinällään olen sama mieltä näistä turvalaitejutuista, että ehkä ei pitäisi niistä kirjoitella, oma moka. Joku voi ottaa nämä asiat ihan toiselta kantilta = yrittää poistaa kokonaan turvalaitteita ilman, että tulee hälytyksiä.
Vastaus itse kysymykseen: orggisoravallakin voi olla ns finassihaasteita. Tällä tavalla säästin jonkun euron, mutta todennäköisesti sen maton sinne jumppaan jossakin välissä.
En kommentoi tehtyyn työhön,mutta merkkikorjaamoiden kommentit tai osaaminen ei ole yhtään parempaa kuin jollain muulla,mulla oli täältä meiltä esimerkki jossa tarjottiin vetoakselien vaihtoa kun turbiini veteli viimeisiään,ja kaveri istui mun autossa joku kidekone kiinni väyläss ja sanoi ettei ole laatikossa mitään vikaa eikä turbiinissa ja kysyi että laitetaanko vetoakseli remppa työn alle.
Toinen esimerkki kusipäisyydestä oli myös merkkikorjaamossa,kun kysyin mikä on värinävaimentimen vaihdon ohjeaika,niin se mulkku sanoi ettei kerrota,jos et jätä työtä heille?
Comment