Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by MNi View Post
    Java 8:lle pitää kertoa poikkeuslistaan http://www.bmw-planet.com, siis koko URL mukaanlukien "http://", se määly dialogi ei hyväksy ilman tuota alkua koko osoitetta.
    Planetilta puuttuu sitten muutama kytkis palvelimelta, mutta ei hätää venäjän poikien vastaavalta sivustolta ne löytyvät.

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      Originally posted by WSE1 View Post
      Missä kohtaa (ja miten) VN koodissa on määritelty ABS ecun koodausindeksi E46:ssa? Muutenkin jos jollakin löytyy taulukko/ym tietoa miten VN koodi tarkalleen rakentuu, kiinnostaa.
      Vai onko jokin toinen metodi asentaa uudemman vuosimallin abs ohjain E46 (toimii muutoin mutta ei anna koodata, johtuen koodausindeksistä...) vai pitääkö flashata vanhempi softa siihen...
      Tyhmä kysymus,onko ncs päivitetty?
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        Originally posted by WSE1 View Post
        Missä kohtaa (ja miten) VN koodissa on määritelty ABS ecun koodausindeksi E46:ssa? Muutenkin jos jollakin löytyy taulukko/ym tietoa miten VN koodi tarkalleen rakentuu, kiinnostaa.
        Vai onko jokin toinen metodi asentaa uudemman vuosimallin abs ohjain E46 (toimii muutoin mutta ei anna koodata, johtuen koodausindeksistä...) vai pitääkö flashata vanhempi softa siihen...
        E46ZST.000-tiedostosta löytyy jokainen ZCS-bitti, otsikon "Steuergeraete, zeitgesteuert eingesetzt, aber rueckwirkend gueltig" alta saattais löytyä sun kaipaama juttu. Löytyy dateneista.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          Originally posted by böntti View Post
          E46ZST.000-tiedostosta löytyy jokainen ZCS-bitti, otsikon "Steuergeraete, zeitgesteuert eingesetzt, aber rueckwirkend gueltig" alta saattais löytyä sun kaipaama juttu. Löytyy dateneista.
          WSE1 asentamassa DSC3 purkkia 03/2003 vanhempaan E46:een???

          09/2002 ja uudemmat E46:set FA listalla jonka varmaan tiesitkin.
          eli koittaisin FA listaiseen $210 koodilla ja 09/2002 vanhempiin ZCS:n SA koodilla 0000000000000400

          tuossa vielä koko ripsu
          FA=$210 GM= 00000000 SA=0000000000000400 VN=0000000000 DSC3 //Dynamische Stab. Control III (DSCIII)
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Varustekoodit ovat ok. boksia koodatessa tulee huomautus wrong coding index. mietin että rajoittaako auton vn koodi jotenkin kyseisen boksin vaihtoehtoja. Ainoa vikakoodi on siis coding error. Teknisesti ja toiminnallisestihan nuo kaikki aten mk60 sarjan purkit ovat numerostaan huolimatta samanlaisia, vuosimallieroa on pari vuotta, molemmat vanhempia kuin 9/02. täytyy nyt tarkistaa vielä että ncs on ajan tasalla kaikin puolin.

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Jos on ncs ajantasalla, jota veikkaan ettei ole, vaihda revtorin profiilii ja syötä siihen manuaalisesti se oikea ci.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                Originally posted by suppari View Post
                Jos on ncs ajantasalla, jota veikkaan ettei ole, vaihda revtorin profiilii ja syötä siihen manuaalisesti se oikea ci.
                Jos lukee auton alkuperäisen GVN mukaan ei revtorin profiilillakaan, vaikka valitsee oikean softaversion, koodaus onnistu. Muuttamalla GVN uudempaan koodaus menee läpi, eli VN koodi rajoittaa / määrittää merkittävässä määrin mitä moduuleja autoon voi asentaa.
                Huomioitavaa on vielä se että autossa on selvästi uudempi valomoduuli jossa fa lista, lukemalla fa sieltä koodaus meni myös "läpi" mutta ei toiminut autossa, vaikka valomodulilla on oikeat parametrit -> coding error jäi päälle.
                Nyt ongelma on ainoastaan (ainoa vikakoodi ABS:llä) ohjauskulma-anturin VIN herja, vaikka molempien vin on sama... tai siis koko autolla kaikki VIN koodit ovat ok (muutettu manuaalisesti tarvittaessa). Auto on alunperin usa, ja abs boksi euro, joten kokeilen muuttaa autonkin vielä euroversioksi (jotta myös radio toimii oikein) ja raportoin sitten...
                Jos jollakin on ideoita niitäkin voi heitellä.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  Tuo GVN ja FA:lla olevissa autoissa Zeitkriterium vaikuttaa juurikin siihen että mitä moduuleja ncs olettaa autossa olevan, ja minkä ikäisiä. Näiden modaamisessa on se huono puoli että uutta listaa ei voi jättää autoon, tai voi mutta silloin muut moduulit voi mennä perseelleen. Itseasiassa tuon abs-boksinkin koodauksessa väärällä GVN:llä voi tulla ongelmia siinä että joku parametri meneekin uudemman auton mukaan. Parempi olis siis muutta sinne varustelistalle/ZCS:ään joku oikea koodi joka nimenomaan kertoo että DSC on vaihdettu uudempaan.
                  Last edited by böntti; 15-12-2014, 19:03.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    Originally posted by böntti View Post
                    Tuo GVN ja FA:lla olevissa autoissa Zeitkriterium vaikuttaa juurikin siihen että mitä moduuleja ncs olettaa autossa olevan, ja minkä ikäisiä. Näiden modaamisessa on se huono puoli että uutta listaa ei voi jättää autoon, tai voi mutta silloin muut moduulit voi mennä perseelleen. Itseasiassa tuon abs-boksinkin koodauksessa väärällä GVN:llä voi tulla ongelmia siinä että joku parametri meneekin uudemman auton mukaan. Parempi olis siis muutta sinne varustelistalle/ZCS:ään joku oikea koodi joka nimenomaan kertoo että DSC on vaihdettu uudempaan.
                    Mä ymmärsin että wse on laittanut jo
                    0210 00000000 0000000000000400 0000000000 1 DSC3 //Dynamische Stab. Control III (DSCIII)

                    Mikä ci siinä nyt on?
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Ja tämäkin löytyy ZCS:stä?

                      MK60 N1099 00000000 0000000000000000 0002000000 1 MK60 // alle Fzg mit ASC oder DSC MK60

                      Kyselen samaa kuin edellä, eli mitä CI:tä NCS siihen oletuksena ehdottaa (ZCS luettuna) ja oletko käsin kokeillut läpi kaikki ITT_DSC3.C05->C09?

                      Vanhemman auton koodaus FA-listan (ALSZ luettuna) perusteella, lopputulos taitaa olla herran haltuun.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Avataanpa hieman tapausta:
                        Auto on siis 3/01 valmistettu USA Coupe.
                        Auton alkuperäinen DSC on vioittunut ja hävinnyt jonnekin pajalle jossa autoon on laitettu "uusi" eli liian vanha yksikkö joka ei toimi.
                        Tämän jälkeen autoon on laitettu vuosimallin mukaan "oikea" DSC yksikkö joka toimii muutoin mutta kas, pitkittäis- ja sivuttaiskiihtyvyysanturointi ei toimikaan; koska autossa alunperinkin tehtaalta ollut anturi on jo DSC senror- tyyppinen CAN väylän kautta keskusteleva. (vuosimallin mukaiselle boksille keskustelee vain vastustyyppinen anturi). CAN anturi on varmasti ollut autossa alunperinkin sillä en jaksa uskoa että kukaan on vaihtanut koko vasemmanpuoleista pääjohtosarjaa autoon... (johdotus ja liittimet ovat täysin erilaiset näillä eri anturityypeillä). DSC sensor can anturi on kuitenkin ETK:n (ja wds:n) mukaan tullut vasta 9/01...
                        ABS on MK60.
                        Clavurionin lainaten MK60 N1099 00000000 0000000000000000 0002000000 1 MK60 ja lähinnä tuo "2" tuossa 0002000000 määrittää tuon Mk 60 tyyppiseksi; esim. vähentämällä VN tuosta kohtaa 2 muuttuu tyyppi MK20 (vuositaulukon mukainen gvn). Valomoduulille olen tehnyt auton mukaiset asetukset käsin, joten FA listakin täsmää autolle, tämä toki vain kokeiluna, sinänsä koodaamalla pelkkä abs /DSC kun fa listallakin on oikea kori/moottorityyppi (GN53) ja varustetaso, ei voi mennä oikein missään metsään. Zeitkriterium on 3/01 eli auton iän mukainen.
                        ATE:n MK 60 sarjan yksiköissä ei sinänsä ole mitään muuta eroa kuin erilainen kiihtyvyysantureiden liitäntätapa ja tietysti eri ohjelmisto eri vuosimalleissa.
                        Anturiliitäntään ei voida vaikuttaa softaamalla, mutta nyt tutkimisen jälkeen selvisi että aten numero 10.0960-0811.3 alkaen on käytetty Can liitäntäistä DSC sensoria (yhdistetty sivuttais-ja pitkittäiskiihtyvyysanturi).
                        (10.0960-0810.3 on asc ja 10.0960-0807.3 esimerkiksi vanhemman anturityypin mukainen (jollainen autossa on ollut kiinni, ja toiminut luonnollisesti muutoin paitsi em anturin osalta kun kaikki muu on samaa), samoin myös 10.0960-0802.3.)
                        Kokeilin koodata autolle selvästi uudempaa yksikköä (10.0960-0821.3 - v.2006) joka sattui olemaan hyllyssä ja sen (epäonnistumisen jälkeen) lisäksi testin vuoksi ASC:tä (10.0960-0810.3) (pudottamalla tietysti DSC:n pois varusteista) - ja sekään ei onnistunut (herjaa steering angle vin vaikka ei tarvitse koko sensoria mihinkään...) joten päädyin hankkimaan soveltuvimmaksi katsomani 10.0960-0811.3 kuitenkin nyt joten siltä osin tämä case on ratkaistu, mutta ihan mielenkiintoista oli testailla ja jatkaa pohdintaa siitä miten uudemman saisi koodattua toimivasti; esim 10.0960-0820.3 pitäisi mennä vielä (tällaista ei ole hyllyssä niin en voi testata).
                        Kuriositeettina jäi kyllä ihmetyttämään myös miksei ASC koodaudu autolle...

                        Mainitut numerot ovat ATE:n numeroita eri kehitysversioille; koska ne kertovat tässä tapauksessa selkeämmin kyseisen MK60 boksin eri sukupolvista (kuin "randomimmin määräytyvä" BMW teilenummer), vastaavat BMW numerot löytää kohtuu helposti googlella niin halutessaan.
                        Last edited by WSE1; 15-12-2014, 23:37.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          Lisätään myös että NCS on tällä hetkellä niin ajantasalla kuin sen on mahdollista olla
                          Oikeastaan suurin ihmetyksen aihe tässä nyt onkin että miten etk:ssa tai wds voi olla virhe; eli can DSC sensor on eksynyt autoon puoli vuotta ennen aikojaan...

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Mä olin justiinsa tätä kaivelemassa, kun kone sippas. Toimivat dissit,ncs yms meni sen myötä Mitä ne muut dsc liittyvät rimpsut on siellä? Jotain vuosimalleja ja coding indeksejä siellä oli, en ennättänyt lukea loppuun kun meni kone :( en nyt jaksa hakea tuota oikeaa työkonetta tallista.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by suppari View Post
                              Mä olin justiinsa tätä kaivelemassa, kun kone sippas. Toimivat dissit,ncs yms meni sen myötä Mitä ne muut dsc liittyvät rimpsut on siellä? Jotain vuosimalleja ja coding indeksejä siellä oli, en ennättänyt lukea loppuun kun meni kone :( en nyt jaksa hakea tuota oikeaa työkonetta tallista.
                              Ikävää, kiintolevy kannattaa kopioida toiselle samanlaiselle kun saa hyvän asennuksen tehtyä...

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by WSE1 View Post
                                Ikävää, kiintolevy kannattaa kopioida toiselle samanlaiselle kun saa hyvän asennuksen tehtyä...
                                DIS harmittaa, sitä ei ole missään muussa koneessa. Pitää ettiä uus..
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎