Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    Tuhannet kiitokset! Viitsisitkö kerrata pikaiseen tuon ZCS-muuttelun, eli ensinkö muutetaan se EWS:lle ja KMB:lle jonka jälkeen ihan normaalisti koodataan koko auto?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Tuhannet kiitokset! Viitsisitkö kerrata pikaiseen tuon ZCS-muuttelun, eli ensinkö muutetaan se EWS:lle ja KMB:lle jonka jälkeen ihan normaalisti koodataan koko auto?
      Noinhan se menee.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • jaki
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2978
        • Uusimaa

        Onkos jengi NCS:llä poistanut apukuskin tunnistusmaton pois?
        Kokeilin eilen ja hommasta jäi hieman epämääräinen maku...mutta kai se lopulta onnistui. Eli koodasin E46:n airbag-modulista sekä kuskin, että apukuskin matot pois (jossakin luki, että molemmat pitää laittaa nicht_aktiv, vaikka eihän kuskin penkissä edes ole moista). Yritin sitten koodata modulin, mutta antoi jonkn ihme herjan. Parin kerran jälkeen onnistui, mutta lamppu jäi vilkkumaan. Virtojen katkaisun jälkeen, siis uudelleen avainta vääntäen, valo jälleen vilkkui, mutt vain vähän aikaa. Tänään ei vilkkunut enää lainkaan, vaan toimi ok. Apukuskin matosta (joka on siis nyt kytketty irti) ei tullut Inpalla virhettä. Eli kai tuo nyt sitten onnistui :think
        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

        Comment

        • skuukeli
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 68
          • valkeakoski

          Saakos ncs-expertillä koodattua nelosavainta ykkösavaimeks?autoon on vaan yks avain ja pariston vaihdon jälkeen ei toimi kaukosäätönen keskuslukitus vaikka opettaa sen avaimen sillä nappien painelu koodauksella. Autona <- 98 528iA touring.
          E39 525iA -00
          vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            Originally posted by jaki View Post
            Onkos jengi NCS:llä poistanut apukuskin tunnistusmaton pois?
            Kokeilin eilen ja hommasta jäi hieman epämääräinen maku...mutta kai se lopulta onnistui. Eli koodasin E46:n airbag-modulista sekä kuskin, että apukuskin matot pois (jossakin luki, että molemmat pitää laittaa nicht_aktiv, vaikka eihän kuskin penkissä edes ole moista). Yritin sitten koodata modulin, mutta antoi jonkn ihme herjan. Parin kerran jälkeen onnistui, mutta lamppu jäi vilkkumaan. Virtojen katkaisun jälkeen, siis uudelleen avainta vääntäen, valo jälleen vilkkui, mutt vain vähän aikaa. Tänään ei vilkkunut enää lainkaan, vaan toimi ok. Apukuskin matosta (joka on siis nyt kytketty irti) ei tullut Inpalla virhettä. Eli kai tuo nyt sitten onnistui :think
            Niin.. Toivottavasti ei jää epämääräinen maku kolaritilanteen jälkeen..
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Rahu View Post
              Niin.. Toivottavasti ei jää epämääräinen maku kolaritilanteen jälkeen..
              Ihan samaa mieltä.Kovin on ikävää jos ei apparin bagi laukea ollenkaan.

              Ei se mattokaan niin mahdoton ole vaihtaa vaikka kokonaan.

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Maton poiskytkentähän laukasee sen apukuskin bagin kolaritilanteessa, vaikka penkillä ei istus ketään. Turvapäivitys, kun nuo matot on toiminnaltaan sen verran epävarmoja.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Maton poiskytkentähän laukasee sen apukuskin bagin kolaritilanteessa, vaikka penkillä ei istus ketään. Turvapäivitys, kun nuo matot on toiminnaltaan sen verran epävarmoja.
                  Ehkä edelläolevat viittasivat siihen, onko koko bägisysteemi enää toiminnassa, kun kirjoitin jotenkin epäilevästi: on. En usko, että DIS päästäisi läpi sellaisen virheen, että ilmoittaa koko systeemin olevan kunnossa, mutta todellisuudessa ei olisikaan.
                  Vein aikoinaan Laakkoselle E39.n saman vian takia. kysyivät koodataanko matto pois vai vaihdetaanko. Silloin se taisi olla vielä melkoisen kalliskin. Sanoin, että koodataan. Sain lapun johon laitoin nimeni, että olen ymmärtänyt, että apukuskin bägi laukeaa aina. ihan samasta on kysymys tässäkin.
                  No, ostin osat, että voin tehdä sen mattosimulaattorinkin. Pitää vaan hommata jostakin se maton liitin, ettei tarvitse puukottaa johtoja. Jos sellaisen innostuisi tekemään. Mutta tuskin, koska tuo koodaus satavarmasti onnistui.
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Minua hiukan hämmentää miten ennen niin vannoutunut original teile -tyyppi Jaki tekee tuollaisia virityksiä? Noista turvalaitteiden ohittamisesta puhuminen muuten taisi olla foorumin säännöissä kielletty.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Minua hiukan hämmentää miten ennen niin vannoutunut original teile -tyyppi Jaki tekee tuollaisia virityksiä? Noista turvalaitteiden ohittamisesta puhuminen muuten taisi olla foorumin säännöissä kielletty.


                      Niinpä, jos aikoinaan Laakkonen ei olisi tuota koodausta noin tehnyt, en olisi itse moiseen ryhtynyt. Turvalaitteen ohitus on nyt hieman rajatapaus. Tuosahan nimenomaan etumatkustajan bägit toimii. Ainoastaan pitää tietää, että ei laita pikkulasta etupenkille. Ja: käsittääkseni ehjänäkin tuo matto voi painua hyvinkin, jolloin ne laukeaisi joka tapauksessa. Eli etumatkustajan paikalle ei E46:ssa saa koskaan laittaa pikkulasta.
                      Sinällään olen sama mieltä näistä turvalaitejutuista, että ehkä ei pitäisi niistä kirjoitella, oma moka. Joku voi ottaa nämä asiat ihan toiselta kantilta = yrittää poistaa kokonaan turvalaitteita ilman, että tulee hälytyksiä.

                      Vastaus itse kysymykseen: orggisoravallakin voi olla ns finassihaasteita. Tällä tavalla säästin jonkun euron, mutta todennäköisesti sen maton sinne jumppaan jossakin välissä.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • tokoskel
                        Newbiemmer
                        • Jul 2010
                        • 6
                        • Suomi

                        Jenkkiviritin ECE:ksi

                        BMW e90 335i 2007 US mallin radion koodaamiseen euromalliseksi tarvisin vinkkiä. Toimintojen koodaaminen ja VO koodin muuttaminen NCS Expertillä on tuttua hommaa, mutta tuo radio ei vain ala toimimaan niin kuin pitäisi.

                        Radion huoltovalikosta pystyy valitsemaan ECE, mutta siltikään parilliset taajuudet ei toimi. NCS Expertillä olen koodannut COUNTRYCODE_RADIO_2 US--> ECE, mutta ei auta.

                        Koko auton trace filessä on vaikka kuinka monta radion virittimeen liittyvää kohtaa, mm. COUNTRYCODE_RADIO, RADIO_COUNTRY, COUTRYCODE_RADIO_1, COUTRYCODE_RAD12, LEANDERVARIANTE_TUNER, LEANDERVARIANTE_TUNER_ANT. Niissä kaikissa lukee arvona US. Pelkästään COUTRYCODE_RADIO_2 löytyy 2URAD (professional radio, ei iDrivea) moduulin trace filestä, jonka olen muuttanut siis ECE:ksi. Mistään muusta moduulista ei löydy noita koodeja.

                        Olen vaihtanut koko auton VO koodin VB73 --> VB71, ja koodannut kaikki moduulit uudestaan, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta asiaan.

                        Nyt kokeilin sitten uudemmilla daten fileillä, uusin minkä löysin oli 47.5.3. Mutta sillä ei ollut vaikutusta asiaan. Koko auton trace filen koko kasvoi muutamalla kilotavulla, mutta radion trace filestä ei edelleenkään löydy noita virittimen koodeja.

                        Onko normaalia, että koko auton trace dumpista löytyy koodeja mitä ei löydy yksittäisistä moduuleista? Pystynkö koodaamaan koko auton tuolla trace filellä? Muuta vinkkiä? Ei huvittaisi alkaa ostamaan euromallin radiota tuon takia, ja onko takuita että sekään toimis oikein...

                        Alkaa kyllästyttää Radio Cityn kuunteleminen, ois mukava kuunnella Radio Rockia välillä

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          Onko varustelistassa vielä kyseinen koodi?

                          645 RADIO_US //RADIO- STEUERUNG US
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • tokoskel
                            Newbiemmer
                            • Jul 2010
                            • 6
                            • Suomi

                            Hyvä pointti, tuon otin ensimmäisenä pois VO:sta. Ei vaikuttanut asiaan.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Oletko käynyt koko varustelistan läpi, eli niiden selitteet, jos sieltä vielä löytyisi joku asiaan vaikuttava? Mikä/mitkä radion varustekoodi sieltä nyt löytyy?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • tokoskel
                                Newbiemmer
                                • Jul 2010
                                • 6
                                • Suomi

                                Euro-radiolle ei ole erikseen koodia, ainakaan en ole nähnyt sellaista kun olen verrannut vastaavaan euro-mallin auton VO listaan.

                                Koitan liittää tähän VO koodit, toivottavasti tulee luettavassa muodossa. Nämä siis ennen muutoksia.

                                $205 - STEPTRONIC automatic transmission
                                S2ABA BMW LA WHEEL ELLIPSOID SPOKE 162
                                S2XAA SPORT LEATHER ST. WHEEL W/ SHIFT PADDLES
                                $2VB - Tire pressure monitor disabled
                                $319 - Integrated universal remote control
                                S354A GREEN WINDSCREEN, GREEN SHADE BAND
                                $403 - Moonroof
                                $430 - Interior/Outside mirror with auto dip
                                $431 - Interior Rear-view mirror with auto dip
                                S441A SMOKER PACKAGE
                                $459 - Power front seats
                                $481 - Sports Seat
                                $488 - Lumbar Support, driver and passenger
                                $497 - Center armrest, rear
                                S4ABA FINE WOOD TRIM BURR WALNUT
                                $4NA - Interior mirror with digital compass
                                $520 - Fog lights
                                $521 - Rain Sensor and auto headlight
                                $522 - Xenon headlights
                                $524 - Adaptive headlights
                                $534 - Automatic climate control
                                $544 - Dynamic Cruise Control
                                $563 - Ambiance lighting
                                S5GAA PREPARATION ALARM SYSTEM
                                $639 - Preparation F Mobile Phone CPL. USA/CDN
                                $645 - BMW US Radio
                                S653A HIGH DEFINITION RADIO
                                $663 - Radio BMW Professional CD
                                S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL DSP
                                S693A preparation for satellite radio
                                S694A PROVISIONS FOR BMW 6 CD CHANGER
                                $6FL - iPod and USB adapter
                                $704 - M Sports suspension
                                S818A BATTERY MASTER SWITCH
                                $823 - Hot-Climate version
                                $840 - High Speed Synchronization
                                $845 - Acoustic fasten seat belt reminder
                                $850 - Additional export tank filling
                                $853 - Language version, English
                                $876 - Radio Frequency 315 MHZ
                                Last edited by tokoskel; 25-11-2012, 15:09.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎