Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by TareJR View Post
    Toimii muuten ihan hyvin tämäkin softa. varmaa pätevä ku voi seurailla vähäsen

    Originally posted by TareJR View Post
    no väärä piuha, ei toimi toi kun scanstoolin kansa ja sitäkään saanu toimaa ku väärät asetukset. mutta pystytkö suositelemaan mitään usb jne piuhaa mikä toimis INPALLA?

    http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-INPA-U...item231fb53057 toimisko tuo esim?
    Toimii...ja ei toimi

    Tarviit e34 kanssa edelleen ADS adapterin, se menee suoraan sarjaporttiin. Ei toimi usb adapterin kanssa.
    Last edited by Supa; 16-11-2012, 15:29.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      No arvaapa oonko uusissa kannetavis com porttia?
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by TareJR View Post
        No arvaapa oonko uusissa kannetavis com porttia?
        Käytä sellaista missä on. Esim Dell D630 jaksaa vielä hyvin vääntää virtuaalikoneita kun on tarpeeksi muistia ja moisia saa edullisesti.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by TareJR View Post
          No arvaapa oonko uusissa kannetavis com porttia?
          Kyllä on, esim. HP 6570b.
          E39 528iA

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            Originally posted by TJJ View Post
            Kyllä on, esim. HP 6570b.
            No mut eipä oo ASUS n73S:Säs
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by TareJR View Post
              No mut eipä oo ASUS n73S:Säs
              Niin? Miten nyt liittyy asiaan missä läppärissä on ja ei
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                Onko kukaan käyttänyt megalogviewer:iä ? missä formaatissa pitää logifilen olla, että se tajuaa niitä ?

                Siitä on näköjään joku ilmainen lite- versio olemassa, mutta ei se näyttänyt mitään kun tarjosin tämän mun ohjelman tuottamaa logifileä.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  Tässä eräs dieselimies kyselee (DDE 4.0), että pitäis saada näkyviin syötön määrä ja sytkäennakkoa.

                  Eikö noita INPA:ssa näy ? itse tuota en pysty testaamaan...

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    Tuli päiviteltyä softaa hieman. Nyt tuossa on tehtynä ominaisuus, joka tekee tollasen trace filen auton ECU:sta.

                    - debug- valikosta valitset 'trace'
                    - 'run trace' --> odota että loppuu
                    - 'send log files' --> lähettää logit palvelimelle.

                    Tarkoitus olisi saada tota loggausta nopeammaksi käyttämällä suoraan sarjaporttia, jättämällä siis EDIABAS pois välistä.

                    Eli jos haluat auttaa toteuttamaan nopeampaa loggausta omalle ECU:llesi, tee kuten yllä neuvoin. Kiitos.

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      Tässä uusimmassa on mahdollisuus lisätä parametreja job:iin. Näistä nyt eniten hyötyy hieman uudemmat ECU:t. Esim. DDE 4.0/ 5.0. Mutta MS43:ssakin on vastaava mekanismi.

                      Yhden espanjalaisen kanssa on testailtu DDE 5.0 M47:ää (D50M47A.prg:tä).

                      Eli Tool32:sta katsomalla Tablellen-Info -> BETRIEBSWTAB nimistä taulukkoa löytyy yli 200 eri arvoa, joita voi ECU:lta kysellä.

                      Parametrilista annetaan MW_SELECT_LESEN_NORM nimiselle job:lle, joka voi tietysti vaihdella riippuen ECU:lsta. Yhteen parametrilistaan voi laittaa max. 42 parametria ECU tuntuu vastaavankin kohtuu ripeästi, 10:n parametrin arvon kysely kesti n. 80millisekuntia.

                      Supa: mikä moottorinohjaus sun kasi-dieselissä on ?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        DDE 4.1 ja tässähän on master sekä slave yksikkö.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          Originally posted by Supa View Post
                          DDE 4.1 ja tässähän on master sekä slave yksikkö.
                          Katsoin tuolta DDE41KR0 ja DDE41KL0:sta, löytyy tuo MW_SELECT_LESEN job, mutta siellä ei puhuttu mitään että voisi laittaa useamman parametrin. Voi olla että toimii kuitenkin.

                          No, jokatapauksessa toistasataa eri arvoa löytyi, mitä voi ECU:lta kysellä...

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Tätä softaa on näköjään useampikin lataillut ympäri maailmaa.

                            Tuli mieleen, että onko joku löytäny jotain hazardi bugeja tästä ? Voisin korjailla pois.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              En nyt äkkiseltään mahdottomia bugeja muista mutta täytyy taas kiittää kun sai yhden vian korjattua tämän avulla

                              Selvisi tästä omasta dieselistä railipainesäätimen hitaus kun paineista sai käppyrää aikaiseksi.
                              Eli säätö heitteli noin 50 baria ja pahimmillaan jopa 100 baria, en sitä huomioinut aluksi edes inpan kanssa kun keskiarvoisesti oltiin oikealla asteikolla kuitenkin.
                              Mutta tuo sahaus oli hyvin toistuvaa ja jatkuvaa ja johtui siitä että säädin toimi niin hitasti että lähti "resonoimaan".
                              Eli kun sai säädettyä johokin suuntaan niin ennenkuin sai säädön kohdilleen oli mennyt jo yli säädettävän arvon ja taas takaspäin jne.
                              Kaasulla kikkailemalla sai paineen tasattua sopivassa tilanteessa ajaessa mutta muuten nypytti kokoajan.

                              Vaihdoin säätimen ja käy paremmin, vetää paremmin ja ennenkaikkia koska tuo heittely oli niin toistuvaa, se vaikutti suuttimien korjausarvojen laskentaankin ja nyt nekin käyttävät järkevämmiltä
                              Last edited by Supa; 08-01-2013, 08:02.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                Originally posted by Supa View Post
                                En nyt äkkiseltään mahdottomia bugeja muista mutta täytyy taas kiittää kun sai yhden vian korjattua tämän avulla

                                Selvisi tästä omasta dieselistä railipainesäätimen hitaus kun paineista sai käppyrää aikaiseksi.
                                Eli säätö heitteli noin 50 baria ja pahimmillaan jopa 100 baria, en sitä huomioinut aluksi edes inpan kanssa kun keskiarvoisesti oltiin oikealla asteikolla kuitenkin.
                                Mutta tuo sahaus oli hyvin toistuvaa ja jatkuvaa ja johtui siitä että säädin toimi niin hitasti että lähti "resonoimaan".
                                Eli kun sai säädettyä johokin suuntaan niin ennenkuin sai säädön kohdilleen oli mennyt jo yli säädettävän arvon ja taas takaspäin jne.
                                Kaasulla kikkailemalla sai paineen tasattua sopivassa tilanteessa ajaessa mutta muuten nypytti kokoajan.

                                Vaihdoin säätimen ja käy paremmin, vetää paremmin ja ennenkaikkia koska tuo heittely oli niin toistuvaa, se vaikutti suuttimien korjausarvojen laskentaankin ja nyt nekin käyttävät järkevämmiltä
                                Aika mielenkiintoinen case! uudemmissa bensakoneissa saa myöskin paineita vissiin selville ? Mitä se railpaine ajossa on normaalisti ?

                                Joo, veti leveän hymyn naamalle Se lämmittää aina mieltä, kun jollekin on ollut tästä hyötyä ja ainahan se motivoi jatkokehittämään tätä. Saatu palaute, oli se kehu tai moite, on psykologisesti ajateltuna tärkeää.

                                INPA:ssahan on tosiaan se "huono" puoli, että siinä yhdellä ruudulla näkyy usein toistakymmentä arvoa. Toisaalta hyvä toisaalta huono jos haluaa yksittäistä arvoa kattoa. Jokainen arvo kuitenkin luetaan yksi kerrallaan joten päivitysnopeus kärsii.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎