Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
No arvaapa oonko uusissa kannetavis com porttia?Social Media:
- Twitter
- Instagram
- Twitch
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Nykyinen:
E61 530d -04
Ex:
E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä on, esim. HP 6570b.Social Media:
- Twitter
- Instagram
- Twitch
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Nykyinen:
E61 530d -04
Ex:
E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
Comment
-
-
Tuli päiviteltyä softaa hieman. Nyt tuossa on tehtynä ominaisuus, joka tekee tollasen trace filen auton ECU:sta.
- debug- valikosta valitset 'trace'
- 'run trace' --> odota että loppuu
- 'send log files' --> lähettää logit palvelimelle.
Tarkoitus olisi saada tota loggausta nopeammaksi käyttämällä suoraan sarjaporttia, jättämällä siis EDIABAS pois välistä.
Eli jos haluat auttaa toteuttamaan nopeampaa loggausta omalle ECU:llesi, tee kuten yllä neuvoin. Kiitos.
Comment
-
-
Tässä uusimmassa on mahdollisuus lisätä parametreja job:iin. Näistä nyt eniten hyötyy hieman uudemmat ECU:t. Esim. DDE 4.0/ 5.0. Mutta MS43:ssakin on vastaava mekanismi.
Yhden espanjalaisen kanssa on testailtu DDE 5.0 M47:ää (D50M47A.prg:tä).
Eli Tool32:sta katsomalla Tablellen-Info -> BETRIEBSWTAB nimistä taulukkoa löytyy yli 200 eri arvoa, joita voi ECU:lta kysellä.
Parametrilista annetaan MW_SELECT_LESEN_NORM nimiselle job:lle, joka voi tietysti vaihdella riippuen ECU:lsta. Yhteen parametrilistaan voi laittaa max. 42 parametria ECU tuntuu vastaavankin kohtuu ripeästi, 10:n parametrin arvon kysely kesti n. 80millisekuntia.
Supa: mikä moottorinohjaus sun kasi-dieselissä on ?
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostDDE 4.1 ja tässähän on master sekä slave yksikkö.
No, jokatapauksessa toistasataa eri arvoa löytyi, mitä voi ECU:lta kysellä...
Comment
-
-
En nyt äkkiseltään mahdottomia bugeja muista mutta täytyy taas kiittää kun sai yhden vian korjattua tämän avulla
Selvisi tästä omasta dieselistä railipainesäätimen hitaus kun paineista sai käppyrää aikaiseksi.
Eli säätö heitteli noin 50 baria ja pahimmillaan jopa 100 baria, en sitä huomioinut aluksi edes inpan kanssa kun keskiarvoisesti oltiin oikealla asteikolla kuitenkin.
Mutta tuo sahaus oli hyvin toistuvaa ja jatkuvaa ja johtui siitä että säädin toimi niin hitasti että lähti "resonoimaan".
Eli kun sai säädettyä johokin suuntaan niin ennenkuin sai säädön kohdilleen oli mennyt jo yli säädettävän arvon ja taas takaspäin jne.
Kaasulla kikkailemalla sai paineen tasattua sopivassa tilanteessa ajaessa mutta muuten nypytti kokoajan.
Vaihdoin säätimen ja käy paremmin, vetää paremmin ja ennenkaikkia koska tuo heittely oli niin toistuvaa, se vaikutti suuttimien korjausarvojen laskentaankin ja nyt nekin käyttävät järkevämmiltäLast edited by Supa; 08-01-2013, 08:02.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEn nyt äkkiseltään mahdottomia bugeja muista mutta täytyy taas kiittää kun sai yhden vian korjattua tämän avulla
Selvisi tästä omasta dieselistä railipainesäätimen hitaus kun paineista sai käppyrää aikaiseksi.
Eli säätö heitteli noin 50 baria ja pahimmillaan jopa 100 baria, en sitä huomioinut aluksi edes inpan kanssa kun keskiarvoisesti oltiin oikealla asteikolla kuitenkin.
Mutta tuo sahaus oli hyvin toistuvaa ja jatkuvaa ja johtui siitä että säädin toimi niin hitasti että lähti "resonoimaan".
Eli kun sai säädettyä johokin suuntaan niin ennenkuin sai säädön kohdilleen oli mennyt jo yli säädettävän arvon ja taas takaspäin jne.
Kaasulla kikkailemalla sai paineen tasattua sopivassa tilanteessa ajaessa mutta muuten nypytti kokoajan.
Vaihdoin säätimen ja käy paremmin, vetää paremmin ja ennenkaikkia koska tuo heittely oli niin toistuvaa, se vaikutti suuttimien korjausarvojen laskentaankin ja nyt nekin käyttävät järkevämmiltä
Joo, veti leveän hymyn naamalle Se lämmittää aina mieltä, kun jollekin on ollut tästä hyötyä ja ainahan se motivoi jatkokehittämään tätä. Saatu palaute, oli se kehu tai moite, on psykologisesti ajateltuna tärkeää.
INPA:ssahan on tosiaan se "huono" puoli, että siinä yhdellä ruudulla näkyy usein toistakymmentä arvoa. Toisaalta hyvä toisaalta huono jos haluaa yksittäistä arvoa kattoa. Jokainen arvo kuitenkin luetaan yksi kerrallaan joten päivitysnopeus kärsii.
Comment
-
Comment