Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by pheno View PostTässä tapauksessa tarvitaan edelleen oikea ADS-kaapeli kuten läppärinkin kanssa. Lisäksi tarvitaan FTDI-USB-Serial piuha, jossa toisessa päässä onkin sarjaportti-DB9 liitin (VAG-COM piuhassa tilalla OBD2 16-pin liitin), johon se ADS tulee kiinni. Oletus tietysti on, että tuo ftdi-serial piuha on hyvälaatuinen eli sinne on vedetty kaikki tarpeelliset karvat, kuten RI,DTR ja RTS pinnit DB9:lle asti. Tämä vain oletuksella että pitäisi toimia, en ole itse tätä vielä koittanut.
Mutta täytyy kyllä sanoa että erittäin hienoa työtä.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostEn tiedä onko kukaan löytänyt toimivaa USB - COM port adapteria ADS piuhalle...
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKiitos testauksista, näitä olenkin kaivannut! En epäile yhtään etteikö tuolla olisi virheitä. Ainakaan tuota ecua ei muistaakseni ole juuri kukaan testaillut. Ne arvot mitä näet pitäisi olla tismalleen samat mitä INPA:ssa, eli sieltä voi vertailla. Tutkaisempa tuota ja palaan myöhemmin asiaan.
EDIT: MAF-arvon hausta löytyi jo yksi vika.
Se auttaisi myös, jos saisit traceja otettua esim. vaikka niin että yhdessä pidät kierroksia korkeammalla ja toisessa vaikka ihan vaan tyhjäkäynnillä.
Juu, toi serial-mode avaa niin sanotusti silmät harmi, ettei se vanhemmissa autoissa toimi. Diesel- miehetkin on olleet kovin hiljaa, Esim. DDE4:stä löytyisi kasapäin kaikkia kivoja arvoja, jotka saataisiin nopeammin päivittymään. Mutta en pysty näitä koittamaan, kun en tuollaista autoa omista
Ensinnäkin se, että tracea en saanut toimimaan. logiin kirjautuu vain.
17.08.2013 10:59:44 Jobs count: '0'
17.08.2013 10:59:44 Can't open trace file
Tuo alempi herja tulee myös trace-ruutuun. Yritin ajaa ohjelmaa myös adminina, mutta ei auttanut.
Sitten kokeilin tuota multikäyrien piirtämistä kolmella arvolla kerrallaan. Kaikki käyrät piirsivät juuri samanlaista katkeilevaa viivaa kuin aiemmin RPM-käyrä. Lienee sama vika, jonka siihen kierrosten piirtämiseen jo korjasit?
Kattelin tarkemmin tuota MAF-asiaa ja aikamoisin portain tuntuu mafin arvot muuttuvan. INPAsta katselin myös, mutta siellä arvot olivat loogisia ja ihan eri suuruusluokkaa. Tähän malliin ne menivät:
RPM INPA Testo
800 11 450
2500 50,75 641
4500 113 578
Veikkaan, että en löytänyt inpasta oikeaa arvoa. Se oli joku kokonaismassavirta, yksikkö kilogrammaa jossain yksikössä, jota en enää muista. Kuitenkin tuosta on huomattavissa se, että inpassa arvo muuttuu loogisesti, tuplaantuen tuplakierroksilla. Testossa arvo taas on vähän mitä sattuu.
Painelin kauheesti F6-nappia luullen, että se tallentaa kuvia piirretyistä käyristä. Ois pitäny tajuta painaa F7:aa. Siksi ei nyt ole näyttää MAFin käyriä sen paremmin. Ois tossa kuitenkin oheisissa kuvissa pari.
Comment
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostNo niin, nyt tuli vähän testailtua ja pari lisäbugia löytyikin MS41.0 DS1 ecun kanssa.
Ensinnäkin se, että tracea en saanut toimimaan. logiin kirjautuu vain.
17.08.2013 10:59:44 Jobs count: '0'
17.08.2013 10:59:44 Can't open trace file
Tuo alempi herja tulee myös trace-ruutuun. Yritin ajaa ohjelmaa myös adminina, mutta ei auttanut.
Sitten kokeilin tuota multikäyrien piirtämistä kolmella arvolla kerrallaan. Kaikki käyrät piirsivät juuri samanlaista katkeilevaa viivaa kuin aiemmin RPM-käyrä. Lienee sama vika, jonka siihen kierrosten piirtämiseen jo korjasit?
Kattelin tarkemmin tuota MAF-asiaa ja aikamoisin portain tuntuu mafin arvot muuttuvan. INPAsta katselin myös, mutta siellä arvot olivat loogisia ja ihan eri suuruusluokkaa. Tähän malliin ne menivät:
RPM INPA Testo
800 11 450
2500 50,75 641
4500 113 578
Veikkaan, että en löytänyt inpasta oikeaa arvoa. Se oli joku kokonaismassavirta, yksikkö kilogrammaa jossain yksikössä, jota en enää muista. Kuitenkin tuosta on huomattavissa se, että inpassa arvo muuttuu loogisesti, tuplaantuen tuplakierroksilla. Testossa arvo taas on vähän mitä sattuu.
Painelin kauheesti F6-nappia luullen, että se tallentaa kuvia piirretyistä käyristä. Ois pitäny tajuta painaa F7:aa. Siksi ei nyt ole näyttää MAFin käyriä sen paremmin. Ois tossa kuitenkin oheisissa kuvissa pari.
MAF:n arvot on tosiaan korjattu ja julkaisen uuden version viimeistään maanantaina. Se yksikkö on kg/h. Siinä multiplotissa on tosiaan jäänyt tuo vika minkä korjasin tuohon toiseen
Vanos-datatkin katsoin ja en äkkiseltään löytänyt virhettä. En tosin ymmärrä mitä ne edes tarkoittaa, ilmeisesti se tarkoittaa tässä aikaa kuinka kauan kesti, että vanos sai säätönsä tehtyä.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostKiitos testauksesta, tuli taas viisammaksi. KUmma tuo tracen toimimattomuus, ei muilla ole tullut vastaan moista ? Se ei taida toimia, jos sulla on live-data käynnissä.
MAF:n arvot on tosiaan korjattu ja julkaisen uuden version viimeistään maanantaina. Se yksikkö on kg/h. Siinä multiplotissa on tosiaan jäänyt tuo vika minkä korjasin tuohon toiseen
Vanos-datatkin katsoin ja en äkkiseltään löytänyt virhettä. En tosin ymmärrä mitä ne edes tarkoittaa, ilmeisesti se tarkoittaa tässä aikaa kuinka kauan kesti, että vanos sai säätönsä tehtyä.
Comment
-
-
Originally posted by MaedMaen View PostYritin tracettaa sen ohjeen mukaan, eli ensin pauselle, sitten valitaan listasta oikea ecu ja sit alotetaan trace. Mutta ei vaan onistunu. Kokeilin myös sillee, että oli käyriä auki ja sillee, että ei ollu mitään muuta päällä ku ecun valintaruutu. Aina sama tulos. Joku tiedostonhallintaan liittyvä virhe varmaan?Kokeilen joskus toiste uudemman kerran, jos ois parempi säkä.
Jenkit ylipuhui sitten tekemään tähän tuen mittarinäytöille. Olin pitänyt niitä turhana hömpötyksenä, mutta ilmeisesti aika haluttua tavaraa?
edit: maedman päivitin softaa. Pitäisi MAF näkyä oikein. Näyttääkö ne muut arvot järkeviltä?Last edited by pheno; 19-08-2013, 20:09.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostJenkit ylipuhui sitten tekemään tähän tuen mittarinäytöille. Olin pitänyt niitä turhana hömpötyksenä, mutta ilmeisesti aika haluttua tavaraa?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMukava kuulla, että on hyötyä! On tämä softa täällä jo vuoden päivät ollut. Liekö sitten väärässä paikassa, kun nyt vasta huomasit ?
Ainakin M73:ssa on kaksi bankkia: vasen ja oikea. Kyllä se noiden tiedostojen mukaan menee käsittääkseni tässäkin M70:ssä, L= vasen ja R=oikea. Eli kaksi ecua. Sitä en tiedä mistäpäin tuo katsotaan
Tuo ecu käyttää vanhempaa protokollaa, jossa ei sitä nopeutta saa käytännössä lisättyä kun se hakee yhden arvon kerrallaan. Mulla on kans energy:ltä kasa näitä traceja otettuna DIS:llä, jotka odottaa selvitystä.
Olisi toki kiva jos saisit otettua ne tracet molemmista ecuista. Ohjeet pitäisi löytyä hieman aiempaa.
Jos vielä saisit otettua screenshotin kun livedata on käynnissä, olisi kiva nähdä mitä nopeuksia se antaa, yms.
Lähetin ainakin neljä filettä ohjelmasta suoraan. Vahvistatko että tulivat?
Ellei niin räplään ne mailiin myöhemmin.
Tänään näyttää siltä että kuskinpuolen lambda on se pimeä. MAFfit antaa molemmilta puolin vaihtelevaa signaalia. Toisen puolen lambda vaihtelee järkevästi ja se kuskin puoli makaa lähes nollassa, suoraa viivaa.
Screenshotit jäi ottamatta joten sen suhteen jää vielä kotitöitä.
Sain softan nurin pari kertaa kun oli hiirikäsi nopeampi kuin ajatus. Liittyi jotenkin siiihen kun suljin logi ja/tai graafi-dialogeja ilman että vedin ensin Pause:n päälle?
Valitettavasti en osaa auttaa enempää mutta EDIABASServer veti exceptionit ja testo jäi prosessiksi eloon. Sain hävitettyä vasta buuttaamalla.
Käytössä oli nyt 19.08.2013-versioJyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Comment
-
-
Originally posted by jyrkipes View PostScreenshotit jäi ottamatta joten sen suhteen jää vielä kotitöitä.
Edit: Foorumi näkäjään pienensi kuvan lukemattomaksi.
Luvut on noissa ikkunoissa UI: 906 ms, 0.6msg/sec, job 0ms ja UI:859 ms, 0.7msg/sec, job 7msLast edited by jyrkipes; 20-02-2017, 09:44.Jyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Comment
-
Comment