Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MaedMaen
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 41
    • Vantaa

    Kyllä! Nyt piirtää erinomaisen hienosti!

    Semmosen hauskan jutun huomasin, että mun INPA-asennus vaatii carsoftilla esim. vikakoodien lukemisen ennenkuin lähtee toimimaan. Siis joka kerta. Ilmeisesti se ei jostain syystä osaa itse aloittaa tietoliikennöintiä.

    Testo kuitenkin alkaa toimimaan suoraan ilman Carsoftia, ja teston jälkeen toimii myös INPA. Eli pääsen nyt lopullisesti eroon carsoftista. Hieno homma!!!

    Semmonen hassu juttu tuli myös vastaan, että auton nopeustietoa testo ei näytä. Nopeusmittari kyllä toimii. Ottaako mittari nopeustiedon eri paikasta kuin ecu? (MS41.0 for M52) on ollu käytössä.

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      Originally posted by MaedMaen View Post
      Kyllä! Nyt piirtää erinomaisen hienosti!

      Semmosen hauskan jutun huomasin, että mun INPA-asennus vaatii carsoftilla esim. vikakoodien lukemisen ennenkuin lähtee toimimaan. Siis joka kerta. Ilmeisesti se ei jostain syystä osaa itse aloittaa tietoliikennöintiä.

      Testo kuitenkin alkaa toimimaan suoraan ilman Carsoftia, ja teston jälkeen toimii myös INPA. Eli pääsen nyt lopullisesti eroon carsoftista. Hieno homma!!!

      Semmonen hassu juttu tuli myös vastaan, että auton nopeustietoa testo ei näytä. Nopeusmittari kyllä toimii. Ottaako mittari nopeustiedon eri paikasta kuin ecu? (MS41.0 for M52) on ollu käytössä.
      Hyvä, että korjaantui!

      Hmm... MS41:stä on useita eri ecun variantteja ja voi olla että sulla ei ole nyt oikea valittuna. Sen variantin nimi näkyy testossa siinä vasemmalla alhaalla, esim. MS410DS0. Nuo voi hyvin toimia ristiin, koska mitään estoa sille ei ole. INPA osaa valita oikean ennen diagnosoinnin aloittamista.

      Joo sii toi ohjelma ei osaa valita oikeaa ecua. Täytyisi tuotakin jossain vaiheessaa katsoa miten se tehdään. Mutta ei hätää.. varmistuaksesi oikeasta lue INPA:lla vikakoodit, ja oikea variantin nimi näkyy siinä vikakoodilistan ylälaidassa. Sitten valitse Testo:sta tuo oikea. Uskoisin, että tällä alkaa toimimaan. Ilmottele kuinka kävi, en pidätä hengitystä

      Jos nopeampi live-data kiinnostaa sun eculle, niin sekin on mahdollista tehdä ,kunhan ensin tiedetään sun ecun variantti.

      Comment

      • MaedMaen
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 41
        • Vantaa

        Originally posted by pheno View Post
        Hyvä, että korjaantui!

        Hmm... MS41:stä on useita eri ecun variantteja ja voi olla että sulla ei ole nyt oikea valittuna. Sen variantin nimi näkyy testossa siinä vasemmalla alhaalla, esim. MS410DS0. Nuo voi hyvin toimia ristiin, koska mitään estoa sille ei ole. INPA osaa valita oikean ennen diagnosoinnin aloittamista.

        Joo sii toi ohjelma ei osaa valita oikeaa ecua. Täytyisi tuotakin jossain vaiheessaa katsoa miten se tehdään. Mutta ei hätää.. varmistuaksesi oikeasta lue INPA:lla vikakoodit, ja oikea variantin nimi näkyy siinä vikakoodilistan ylälaidassa. Sitten valitse Testo:sta tuo oikea. Uskoisin, että tällä alkaa toimimaan. Ilmottele kuinka kävi, en pidätä hengitystä

        Jos nopeampi live-data kiinnostaa sun eculle, niin sekin on mahdollista tehdä ,kunhan ensin tiedetään sun ecun variantti.
        Oujee!

        Toihan täytyy tsekata hetimiten!!! (kuukauden sisään). Oonki vähä ihmetelly et miks niitä samoja ecuja on siellä niin pirun monta.

        Ja jos tekeminen loppuu, niin sit voit tehdä semmosen koodin, millä saa luettua tätä dataa racechronoon
        Last edited by MaedMaen; 09-08-2013, 14:09.

        Comment

        • MaedMaen
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 41
          • Vantaa

          No niin. Ecun versio on MS410DS1. Nopeussignaali on näemmä antanu vikakoodinkin, joten häikkä on varmaan jossain muualla. En vielä ehtiny kokeilee testolla tota varianttia. Kiitos kuitenkin tästä ohjeistuksesta. Hieno softa!

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            Originally posted by MaedMaen View Post
            No niin. Ecun versio on MS410DS1. Nopeussignaali on näemmä antanu vikakoodinkin, joten häikkä on varmaan jossain muualla. En vielä ehtiny kokeilee testolla tota varianttia. Kiitos kuitenkin tästä ohjeistuksesta. Hieno softa!
            DS1- variantista löytyykin jo nopeampi live-data. Ks. screenshotti. Eli valitse ECU:ksi 'MS 41.0 DS1 (Serial)'. Erona normiversioon on se, että yhdessä viestissä tuleekin yhden sijasta reilu kymmenen arvoa.

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              Originally posted by MaedMaen View Post
              Ja jos tekeminen loppuu, niin sit voit tehdä semmosen koodin, millä saa luettua tätä dataa racechronoon
              Android- versio on tästä ohjelmasta tekeillä ja pitää se tehä ensin valmiiksi. Se tulee toimaan kiinteän piuhan kanssa.

              Lisäksi on tulossa tuki laajakaistaloggereille eli voi katsoa rinnakkain moottorinohjauksen sekä loggerin arvoja. AEM- merkkinen laajakaista/ahtopaine loggeri on nyt työn alla.

              Kyl täs puuhaa riittää

              Comment

              • MaedMaen
                Bimmer Rookie
                • Jan 2010
                • 41
                • Vantaa

                Loistavaa toimintaa!

                Comment

                • jyrkipes
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 210
                  • KAJAANI, FIN

                  HIENOA!!!!

                  Ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa sain jotain graafista ulos tuosta M70B50:stä. Maffin ja lambdan arvot piirsi vaihtelevaan käppyrää.

                  Irto kommentteja vartin kokeilun jälkeen:

                  Onko jotain millä voisin auttaa?
                  Noita tracejuttua oli tuolla aiempana säikeessä mutta mahtaako niistä olla apua näiden vanhempien kanssa?

                  Käyttöliittymässä näkyy kahteen kertaan DME 1.72 fuer M70 mit EWS

                  ja jobs-kansiosta löytyy DM17_2L1.BIV ja DM17_2R1.BIV joiden uskon liittyvän aiheeseen. R=Rechts, L=Links eli R apukuski ja L kuskinpuoli?
                  Äkkiseltään näytti tulevan samaa mutta pitää kokeilla iltasella lisää.

                  *offtopic*
                  ko. autossa on vika joko lamdassa tai MAF:ssa tai DME:ssä.
                  Antaa vikakoodit DIS:llä molemmista lambdoista ja toisesta maffista. Maffien vaihto ei vaikuta, vika säilyy samalla puolella => johdot tai DME.
                  *offtopic*

                  ja tämän postin tärkein asia: KIITOS!
                  Jyrki
                  E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                  "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                  (ex: E30, E32, E34, E36)

                  Comment

                  • UPI
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 115
                    • Oulu

                    siinä softaa toiminnassa...http://www.youtube.com/watch?v=SO7bBqA3uJ4

                    Ihan hyvätä vaikuttaa!

                    Comment

                    • MaedMaen
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 41
                      • Vantaa

                      Nyt testasin tota serial-moodia ja jumankekka tuli ihan uus ulottuvuus tähän softaan! Piirtää niin maan perusteellisen tarkkaa ja hyvää käyrää, ettei mitään järkeä! Aivan mahtava softa, tuhat kiitosta

                      Sitten pari outoa juttua, mihin törmäsin. Postaan nämä pelkästään bugikehitysmielessä, mua noi asiat ei haittaa.

                      Ohessa pari kuvaa oudosti piirtyvistä käyristä serial-modessa. Ensinnäkin MAFilta tulevan signaalin käyrä on varsin kulmikas ja portaallinen. Veikkaan, ettei oikeasti pitäisi olla? Aiemmin olen INPAsta ollut kattelevinani, että MAF toimii loogisesti.

                      Toinen outous oli tuolla VANOKsen valikossa. Nokka-akseli näyttäisi olevan koko ajan paikallaan ja liian isolla asteluvulla, vaikka sekin INPAn mukaan toimii oikein. Lisäksi "vanos early setting time" hyppii täyskaasukiihdytyksessä kun vanos on koko ajan päällä. "Vanos late setting time" taas ei mene päälle ollenkaan. Vikaa voi olla autossakin.

                      Vieläkään ei muuten nopeussignaali sano mitään, vaikka nopeusmittari toimii normaalisti.

                      Ja valehtelin aiemmin siitäkin, ettei carsoftia enää tarvitsisi käynnistää ensin, kyllä se sen vieläkin vaatii. Ilmeisesti olin käyttänyt inpaa jo aiemmin kun päädyin tuohon johtopäätökseen.
                      Attached Files

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by pheno View Post
                        Android- versio on tästä ohjelmasta tekeillä ja pitää se tehä ensin valmiiksi. Se tulee toimaan kiinteän piuhan kanssa.

                        Lisäksi on tulossa tuki laajakaistaloggereille eli voi katsoa rinnakkain moottorinohjauksen sekä loggerin arvoja. AEM- merkkinen laajakaista/ahtopaine loggeri on nyt työn alla.

                        Kyl täs puuhaa riittää
                        Miten tuon android version johdon ajattelit toteuttaa?

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Miten tuon android version johdon ajattelit toteuttaa?
                          USB-FTDI piiri + Android 4.0 käyttiksenä, jossa toimii USB Host mode. Mahdollisesti vanhemmat Androidit käy, mutta pitää olla rootattuja.

                          Ainakin mun sinisessä VAG-COM piuhassa on FTDI:n piiri ja hinta ei päätä huimaa. Tuo 4.0 versiovaatimus rajaa toki monta "puhelinta" pois, mutta näin ajattelin. Tabletillakin toki pitäisi toimia
                          Last edited by pheno; 14-08-2013, 23:50.

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            Originally posted by jyrkipes View Post
                            HIENOA!!!!

                            Ensimmäistä kertaa maailmanhistoriassa sain jotain graafista ulos tuosta M70B50:stä. Maffin ja lambdan arvot piirsi vaihtelevaan käppyrää.

                            Irto kommentteja vartin kokeilun jälkeen:

                            Onko jotain millä voisin auttaa?
                            Noita tracejuttua oli tuolla aiempana säikeessä mutta mahtaako niistä olla apua näiden vanhempien kanssa?

                            Käyttöliittymässä näkyy kahteen kertaan DME 1.72 fuer M70 mit EWS

                            ja jobs-kansiosta löytyy DM17_2L1.BIV ja DM17_2R1.BIV joiden uskon liittyvän aiheeseen. R=Rechts, L=Links eli R apukuski ja L kuskinpuoli?
                            Äkkiseltään näytti tulevan samaa mutta pitää kokeilla iltasella lisää.

                            ja tämän postin tärkein asia: KIITOS!
                            Mukava kuulla, että on hyötyä! On tämä softa täällä jo vuoden päivät ollut. Liekö sitten väärässä paikassa, kun nyt vasta huomasit ?

                            Ainakin M73:ssa on kaksi bankkia: vasen ja oikea. Kyllä se noiden tiedostojen mukaan menee käsittääkseni tässäkin M70:ssä, L= vasen ja R=oikea. Eli kaksi ecua. Sitä en tiedä mistäpäin tuo katsotaan

                            Tuo ecu käyttää vanhempaa protokollaa, jossa ei sitä nopeutta saa käytännössä lisättyä kun se hakee yhden arvon kerrallaan. Mulla on kans energy:ltä kasa näitä traceja otettuna DIS:llä, jotka odottaa selvitystä.

                            Olisi toki kiva jos saisit otettua ne tracet molemmista ecuista. Ohjeet pitäisi löytyä hieman aiempaa.

                            Jos vielä saisit otettua screenshotin kun livedata on käynnissä, olisi kiva nähdä mitä nopeuksia se antaa, yms.

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              Originally posted by MaedMaen View Post
                              Nyt testasin tota serial-moodia ja jumankekka tuli ihan uus ulottuvuus tähän softaan! Piirtää niin maan perusteellisen tarkkaa ja hyvää käyrää, ettei mitään järkeä! Aivan mahtava softa, tuhat kiitosta

                              Sitten pari outoa juttua, mihin törmäsin. Postaan nämä pelkästään bugikehitysmielessä, mua noi asiat ei haittaa.

                              Ohessa pari kuvaa oudosti piirtyvistä käyristä serial-modessa. Ensinnäkin MAFilta tulevan signaalin käyrä on varsin kulmikas ja portaallinen. Veikkaan, ettei oikeasti pitäisi olla? Aiemmin olen INPAsta ollut kattelevinani, että MAF toimii loogisesti.

                              Toinen outous oli tuolla VANOKsen valikossa. Nokka-akseli näyttäisi olevan koko ajan paikallaan ja liian isolla asteluvulla, vaikka sekin INPAn mukaan toimii oikein. Lisäksi "vanos early setting time" hyppii täyskaasukiihdytyksessä kun vanos on koko ajan päällä. "Vanos late setting time" taas ei mene päälle ollenkaan. Vikaa voi olla autossakin.

                              Vieläkään ei muuten nopeussignaali sano mitään, vaikka nopeusmittari toimii normaalisti.

                              Ja valehtelin aiemmin siitäkin, ettei carsoftia enää tarvitsisi käynnistää ensin, kyllä se sen vieläkin vaatii. Ilmeisesti olin käyttänyt inpaa jo aiemmin kun päädyin tuohon johtopäätökseen.
                              Kiitos testauksista, näitä olenkin kaivannut! En epäile yhtään etteikö tuolla olisi virheitä. Ainakaan tuota ecua ei muistaakseni ole juuri kukaan testaillut. Ne arvot mitä näet pitäisi olla tismalleen samat mitä INPA:ssa, eli sieltä voi vertailla. Tutkaisempa tuota ja palaan myöhemmin asiaan.

                              EDIT: MAF-arvon hausta löytyi jo yksi vika.

                              Se auttaisi myös, jos saisit traceja otettua esim. vaikka niin että yhdessä pidät kierroksia korkeammalla ja toisessa vaikka ihan vaan tyhjäkäynnillä.

                              Juu, toi serial-mode avaa niin sanotusti silmät harmi, ettei se vanhemmissa autoissa toimi. Diesel- miehetkin on olleet kovin hiljaa, Esim. DDE4:stä löytyisi kasapäin kaikkia kivoja arvoja, jotka saataisiin nopeammin päivittymään. Mutta en pysty näitä koittamaan, kun en tuollaista autoa omista
                              Last edited by pheno; 15-08-2013, 00:01.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by pheno View Post
                                USB-FTDI piiri + Android 4.0 käyttiksenä, jossa toimii USB Host mode. Mahdollisesti vanhemmat Androidit käy, mutta pitää olla rootattuja.

                                Ainakin mun sinisessä VAG-COM piuhassa on FTDI:n piiri ja hinta ei päätä huimaa. Tuo 4.0 versiovaatimus rajaa toki monta "puhelinta" pois, mutta näin ajattelin. Tabletillakin toki pitäisi toimia
                                Putoaako tässä sitten ADS autot pois kuviosta?
                                En ole pahemmin piirin ominaisuuksiin perehtynyt mutta ainakaan oma ftdi pohjainen kaapeli ei löydä ADS kaapelia vaativista juuri mitään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎