Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pheno
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Ilmotteleppas het ku saat testailtua. Tässä ollu aikeena hommata myös ko. härpätin, mutta kovasti arvelluttaa tuo RAM määrä, että riittääkö diagnosointiin... Olis meinaan kohtuu paljon näppärämpi hökötys kun iänikuinen miniläppäri.

    Pirun hienoo työtä projektin alottajalta Tulee kyllä itellekkin käyttöön jahka saan alustan jota jaksaa roikottaa mukana jatkuvasti

    ps. Mistä löysit tuohon hintaan?
    Expert.fi.ltä.. joku erikoistarjous ilmeisesti. Oli niitä vielä nettikaupassa eilen 20kpl

    Toi TestO on tehty C++:lla eli ei vie paljon muistia eikä tehoja. Joku 15-16MB, joista suurin osa menee Qt:n kirjastojen muistiin lataamiseen.

    Laitoin Windowsin systeemin performance-asetuksista "Best performance" tulee vähän lisänopeutta. Lähtee kaikki animoinnit yms. karkit pois.

    Vaatii vähän totuttelua, kun on niin pieni näyttö ja nakkisormet. Joku kynä ois kätevä tossa.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Näyttäisi TestO toimivan myös Linx7 Win8.1 32-bit halpis (79€) tabletilla. 1GB RAM, 32GB flashia. FTDI ajurit asentui OK.

    [IMG]kuvapois[/IMG]

    En ole vielä autossa koittanu, eli koputetaan puuta vielä hetken.
    Ilmotteleppas het ku saat testailtua. Tässä ollu aikeena hommata myös ko. härpätin, mutta kovasti arvelluttaa tuo RAM määrä, että riittääkö diagnosointiin... Olis meinaan kohtuu paljon näppärämpi hökötys kun iänikuinen miniläppäri.

    Pirun hienoo työtä projektin alottajalta Tulee kyllä itellekkin käyttöön jahka saan alustan jota jaksaa roikottaa mukana jatkuvasti

    ps. Mistä löysit tuohon hintaan?

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Näyttäisi TestO toimivan myös Linx7 Win8.1 32-bit halpis (79€) tabletilla. 1GB RAM, 32GB flashia. FTDI ajurit asentui OK.



    En ole vielä autossa koittanu, eli koputetaan puuta vielä hetken. EDIT: toimii
    Last edited by pheno; 08-03-2015, 07:54.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Nyt olis päivitettu uusi versio, jonka pitäis toimia 6.4.7:n kanssa...

    EDIT: eipä toiminutkaan, mutta jos nyt toimisi.

    Videonpätkä miten noita 'custom job':eja on nykyään tarkoitus käyttää..

    Last edited by pheno; 25-02-2015, 23:32.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Joo ajattelin ilmoitella kun huomasin, että olit toisella foorumilla sanonut korjanneesi sen uusimpaan versioon.
    Sattuuko sulla vielä olemaan jotain kohtuu tuoretta versiota, joka toimisi 6.4.7 kanssa? Itse satuin poistamaan aikasemman ja koneelta löysin vaan 2012 version. Täytyy kyllä nostaa hattua kun joku viitsii tälläistä softaa kehittää ja ylläpitää
    Hyvä kun muistutit :-) Voin vaikka tehdä tänään uuden paketin joka toimii 6.4.7:n kanssa, siinä on pieniä muutoksia ja ei esim. enää arvitse enää kauheeta määriä .biv tiedostoja, vaan ecu:t on listattu tekstitiedostossa.

    Nyt oon viime aikoina tehny noihin "custom job":eihin lisäjuttuja, esim. DDE:ssä ja uudemmissa ecuissa, MSD80, MSS65, MSS60, MSV70 yms.. voi valita suoraan ohjelmasta taulukosta mitä parametreja haluaa eculta hakea. Niin näitä voi editorissa lisäillä yhdeksi jobeiksi ja laittaa suoraan ajoon. Muutama ameriikan poika on aika innostunut, kun voivat DDE 7.3 US versiosta hakea kaikkia tietoa esim. turbiineista, ahtopaineen säätimestä, pakopaineista (laskettu arvo kylläkin!), yms. Sieltä päin tulee kans aika kohtuullisesti paypalliin täytettä..



    Tässä näkyy tuo "custom job editori" (Debug->Custom jobs) ja sieltä kun painaa 'table' tulee näkyviin noi parametrit.

    Jos joku tarvii Fxx-sarjalle tälläisen tuen niin sanoo hep.. siinä nuo parametrit haetaan hiukka eri tavalla ja toi tekemäni editori ei vielä osaa niitä.

    Onko muuten tää softa toiminut sulla hyvin ? Onko tullu jotain mieleen mitä vois tehdä lisää tai parannuksia ? tota nyt ainakin kysellään aika usein, että voisko tehdä ikkunoiden tallenuksen eli muistaisi mitä ikkunoita oli viimeksi avattu.
    Last edited by pheno; 13-02-2015, 14:34.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    On tosiaan ongelma. Olen "vahingossa" kääntänyt TestO:n Ediabas 7.x kirjaston kanssa, jolloin jos käytössä on 6.4.7, niin tulee herja. Täytyypä korjata ensi versioon..
    Joo ajattelin ilmoitella kun huomasin, että olit toisella foorumilla sanonut korjanneesi sen uusimpaan versioon.
    Sattuuko sulla vielä olemaan jotain kohtuu tuoretta versiota, joka toimisi 6.4.7 kanssa? Itse satuin poistamaan aikasemman ja koneelta löysin vaan 2012 version. Täytyy kyllä nostaa hattua kun joku viitsii tälläistä softaa kehittää ja ylläpitää
    Last edited by HTK12; 13-02-2015, 02:16.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Viimeisimmässä versiossa ilmeisesti vieläkin bugi: The procedure entry point ___apiCheckVersion@8 could not be located in the dynamic link library api32.dll. Käytössä Ediabas 6.4.7 ja uusin testo.
    On tosiaan ongelma. Olen "vahingossa" kääntänyt TestO:n Ediabas 7.x kirjaston kanssa, jolloin jos käytössä on 6.4.7, niin tulee herja. Täytyypä korjata ensi versioon..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Viimeisimmässä versiossa ilmeisesti vieläkin bugi: The procedure entry point ___apiCheckVersion@8 could not be located in the dynamic link library api32.dll. Käytössä Ediabas 6.4.7 ja uusin testo.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Eli se on DME 3.3 eikä MSS50 ?

    Joo-o... Ei tule oikeastaan muuta mieleen, että linjalle tulee yksinkertaisesti liikaa häiriötä auto käynnissä. Skoopilla jos kattelis K-linjaa, niin näkis onko data aivan kuralla..

    Se vanhempi protokolla mitä noissa käytetään on mun mielestä herkempi virheille, kuin uudempi DS2, kun siinä vanhemmassa ecu ja pc kuittaa jokaisen vastaanotetun tavun yksi kerrallaan. Jos menee pieleen niin keskustelu loppuu siihen.
    Joo dme 3.3 on jotaki tuommosta aattelin itekki. Se icom ei kestä tuota häiriöä niinku vanhan liiton ads interface ku semmosella nuoki ongelmatapaukset toimii.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Jep. Jos auto käynnissä laittaa piuhan kiinni ei yhteyttä ecuun saa ollenkaan ja jos käynnistää auton ku live data auki tulee: data transmission to control unit disturbed.
    Non vanos m50 ja alkupään s50 tämä ongelma vaivaa.
    Esim s50 vanoksen ajoitusta pystyy seuraamaan ihan niinku kuuluuki vaikka kone käynnissä ku erillisellä eculla. Samoin kaikkia muita ecuja paitti moottoria.
    Eli se on DME 3.3 eikä MSS50 ?

    Joo-o... Ei tule oikeastaan muuta mieleen, että linjalle tulee yksinkertaisesti liikaa häiriötä auto käynnissä. Skoopilla jos kattelis K-linjaa, niin näkis onko data aivan kuralla..

    Se vanhempi protokolla mitä noissa käytetään on mun mielestä herkempi virheille, kuin uudempi DS2, kun siinä vanhemmassa ecu ja pc kuittaa jokaisen vastaanotetun tavun yksi kerrallaan. Jos menee pieleen niin keskustelu loppuu siihen.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Jaa-a... oliko vielä niin, että jos auto käynnissä laittaa ICOM piuhan kiinni, niin ei siltikään toimi ? Entä onko nuo diagnosoitavat s50/m50 vanhempaa mallia, jossa ecu tarvii vielä L-linjan initin toimiakseen ?
    Jep. Jos auto käynnissä laittaa piuhan kiinni ei yhteyttä ecuun saa ollenkaan ja jos käynnistää auton ku live data auki tulee: data transmission to control unit disturbed.
    Non vanos m50 ja alkupään s50 tämä ongelma vaivaa.
    Esim s50 vanoksen ajoitusta pystyy seuraamaan ihan niinku kuuluuki vaikka kone käynnissä ku erillisellä eculla. Samoin kaikkia muita ecuja paitti moottoria.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Kissvesala View Post
    Onko maestro phenolla ajatuksia meitä icom pellejä piinaavaan vaivaan...

    Jos yrittää m50/s50 koneesta boschin eculta lukea livedataa niin homma kyykkää heti ku auton laittaa käyntiin. Testolla en oo koittanu mutta rheingoldissa ja inpassa katkeaa yhteys samantien. On koitettu ediabas asetuksia muokata ja suoraa icomilla rheingoldin läpi ilman ediabasia.
    Jaa-a... oliko vielä niin, että jos auto käynnissä laittaa ICOM piuhan kiinni, niin ei siltikään toimi ? Entä onko nuo diagnosoitavat s50/m50 vanhempaa mallia, jossa ecu tarvii vielä L-linjan initin toimiakseen ?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Onko maestro phenolla ajatuksia meitä icom pellejä piinaavaan vaivaan...

    Jos yrittää m50/s50 koneesta boschin eculta lukea livedataa niin homma kyykkää heti ku auton laittaa käyntiin. Testolla en oo koittanu mutta rheingoldissa ja inpassa katkeaa yhteys samantien. On koitettu ediabas asetuksia muokata ja suoraa icomilla rheingoldin läpi ilman ediabasia.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by intfreak View Post
    toimii ainakin e39 530d ja 540i, tunnistaa DDE4 ja DME5.21.
    Kiitos tiedosta. Pitäisi jonkun verran helpottaa elämää kun ei tarvitse arvata mikä ecu autossa on...

    Leave a comment:


  • intfreak
    replied
    toimii ainakin e39 530d ja 540i, tunnistaa DDE4 ja DME5.21.

    Leave a comment:

Working...
X