Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• pheno
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Aa joo minä luulin että tuo on joku sun itse tekemä ominaisuus millä saa muokattua just ne jutut näkyville mitä haluaa katella. Eikö mikään ecun oma juttu.
    Joo, no siis toi termi 'custom job' on tietysti itse keksitty kun en muutakaan järkevämpää keksinyt silloin aikanaan. Luomisen tuskaa tai jotain...

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    No, se on mun mielestä ihan ecun suunnitteluvaiheessa tehty juttu. Jostain syystä tosi vanhatkin DDE- ecut tukee näitä 'custom job':eja, mutta bensakoneissa vasta paljon uudemmat. M-sarjalaiset esim. S65 toimii jo custom job:it, mutta S54:ssä ei.

Aa joo minä luulin että tuo on joku sun itse tekemä ominaisuus millä saa muokattua just ne jutut näkyville mitä haluaa katella. Eikö mikään ecun oma juttu.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Onko joku syy miksei ms4x ecuja oo tuolla custom jobs listassa?
    No, se on mun mielestä ihan ecun suunnitteluvaiheessa tehty juttu. Jostain syystä tosi vanhatkin DDE- ecut tukee näitä 'custom job':eja, mutta bensakoneissa vasta paljon uudemmat. M-sarjalaiset esim. S65 toimii jo custom job:it, mutta S54:ssä ei.

Leave a comment:

• vexu524tdic
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Toimiikos softa muuten ongelmitta Windows 10 32bit/64bit järjestelmissä? Tai onko parempi kysymys toimiiko Ebiabas Windows 10:ssä. Mietin tässä uskaltaako päivittää säätö läppärin win10.
    Mulla toimii win 10, tosin mulla on ista d ja ediabas 7. Testo pelaa noilla kunhan lisää inpan tiedostot ediabasiin jos tarvii.
    Last edited by vexu524tdic; 18-08-2017, 19:51.

Leave a comment:

• lassiv
    replied
    Toimiikos softa muuten ongelmitta Windows 10 32bit/64bit järjestelmissä? Tai onko parempi kysymys toimiiko Ebiabas Windows 10:ssä. Mietin tässä uskaltaako päivittää säätö läppärin win10.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Onko joku syy miksei ms4x ecuja oo tuolla custom jobs listassa?

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Dieseleille suosittelen 'custom job':in tekoa, varsinkin jos loggailee monta arvoa

.. ja toimii myös uusimmissa bensavehkeissä ja M-sarjalaisissakin.

Ensin pitää detectoida ecu, menusta File->Detect ecu.

Kun oman auton "moottorikoodi" on selvillä, esim. D71N47A0, voi tuota käyttämällä tehdä ecuun sen custom job:in. Ohjelma antaa herjan, jos ei omaan ecuun se ole mahdollista.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Voi. Siellä on vakikossa file logger.
    Thanks, niinpä näkyykin olevan
    Kerrassaan loistava softa

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Niin saiko tällä jotenkin logia tallennettua ajonaikana koneesta jota voi sitten myöhrmmin tutkailla?
    Voi. Siellä on vakikossa file logger.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Niin saiko tällä jotenkin logia tallennettua ajonaikana koneesta jota voi sitten myöhrmmin tutkailla?

Leave a comment:

• lassiv
    replied
    Loistava ohjelma on kyseessä, nyt auto vaihtui ja piti kysyä pystyykö tällä loggaamaan 330d E90 LCI:tä (n57 moottori) vai pitääkö unohtaa koko homma? :/

Leave a comment:

• pheno
    replied
    12 05 0B 90 löytyi, mutta näemmä en ole tehnyt 0B 91:sta, siellä näkyy olevan adaptaatio arvot.

Tommonen pläjäys:

tuossa on näköjään pari arvoa, joiden merkitystä en ole keksinyt:

NW_HALTE_TV_ADAPT_EINLASS
    NW_HALTE_TV_ADAPT_AUSLASS
    NW_BESTROMUNGSZEIT_ADAPT_EINLASS

joku Duty Cycle tuo kuitenkin on (TV = Tastverhältnis).

Jos näistä jotain virheitä löydät, mikä on tietysti mahdollista, niin ilmoittele takasinpäin
    Last edited by pheno; 15-06-2017, 08:12.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Okei. koitan kaivella ne tuolta.

Mites ne nakukarttojen luku toimii tossa RR loggerissa ja mitä se itseasiassa näyttää? Eli näyttääkö se reaaliaikaisesti niitä karttoja vai onko sellaiseen edes tarvetta ?
    Kiitoksia jo etukäteen jos saat katottua

Se eka lukee flashiltä akselit noille nakukartoille määritystiedoston perusteella ja sen jälkeen ilmeisesti RAM:sta lukee paljonko mistäkin on puotettu ennakkoa ja täyttää kartat. Samalla se lukee sit bensa-adaptaatiotkin, eli aika paljon säätämiseen kriittistä tietoa yhdellä klikkauksella. Periaatteessa nuo nois päivittyäkkin aika reaaliaikaisesti, mutta ei moisella ole tarvetta. Ajalee aina vaan lenkin ja kattoo sen jälkeen miten se on kuullu naulausta.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Jep niin on vaikka kuinka paljon. Ajattelin vain et sul ois nuo ollu valmiina, kun ne löytyy testossa serial moodissa. Toinen on adaptaatio arvot ja toinen vanos arvot. Vanos hommat ehkä sainkin jo katottua kohdalleen, kun qinakin tracen perusteella sain arvot mätsäämään, kun ainakin pyörittelin laskimella. Mut pitää vielä käytännössä kokeilla pelaako.

Testo itsessään pelaa kyllä yhtä hyvin mitä RR loggeri ja sitä oon tähän asti käyttänytkin. Mutta RR loggerissa on tuo nakukarttojen luku, mikä on todella kätevä ominaisuus. Niin olisi hyvä jos sais sen ja loggauksen pelaamaan, niin vois yhtä ja samaa ohjelmaa käyttää. Nakukarttojenkin luku nyt pelaa, kun vähän väsäsin, mut niihinkin on vielä konversiot hukassa.
    Okei. koitan kaivella ne tuolta.

Mites ne nakukarttojen luku toimii tossa RR loggerissa ja mitä se itseasiassa näyttää? Eli näyttääkö se reaaliaikaisesti niitä karttoja vai onko sellaiseen edes tarvetta ?

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Jep niin on vaikka kuinka paljon. Ajattelin vain et sul ois nuo ollu valmiina, kun ne löytyy testossa serial moodissa. Toinen on adaptaatio arvot ja toinen vanos arvot. Vanos hommat ehkä sainkin jo katottua kohdalleen, kun qinakin tracen perusteella sain arvot mätsäämään, kun ainakin pyörittelin laskimella. Mut pitää vielä käytännössä kokeilla pelaako.

Testo itsessään pelaa kyllä yhtä hyvin mitä RR loggeri ja sitä oon tähän asti käyttänytkin. Mutta RR loggerissa on tuo nakukarttojen luku, mikä on todella kätevä ominaisuus. Niin olisi hyvä jos sais sen ja loggauksen pelaamaan, niin vois yhtä ja samaa ohjelmaa käyttää. Nakukarttojenkin luku nyt pelaa, kun vähän väsäsin, mut niihinkin on vielä konversiot hukassa.

Leave a comment:

Working...
X