Auto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
E39 520i m52tu
Mulla syttyy välillä, yleensä kostealla ja liukkaalla kelillä ABS ja luistonestovalot, jolloin kumpikaan ei toimi. Lueskelin vikakoodit INPA:lla ja antoi seuraavat:
67 Temporaere Einstreuung
Error frequency : 243
Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h
66 Versorgungssp. Drehzahlf. (aktive DF), SG-Fehler (passive DF)
Error frequency : 226
Fahrzeuggeschwindigkeit 60.94 km/h
5 Drehzahlfuehler hinten rechts
Error frequency : 255
Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h
Lisäksi löytyi vielä tällainen:
214 signal geschwindigkeit
Yritin googletella noita ja kääntää, mutta pää hajoaa noiden käännösten kanssa. Voisiko joku ystävällisesti kääntää nuo, että mistä lähen vikaa paikantamaan... Ja jos olisi linkkiä englanninkieliseen inpaan, niin olisin kiitollinen. Miksi nuo koodit tulevat saksaksi, vaikka valikot ja muut on englanniksi? Vai onko auton järjestelmä saksankielinen? Käytän Mike's bmw tool paketin Inpaa.
Auto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
Jos ABS boksi on konehuoneessa niin silloin on uudemmalla boksilla. Myös valmistusajankohta ja moottorityyppi viittaa tähän. Näissä bokseissa on myös ollut useasti vikaa.
Auto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
Jos auto on valmistettu 9/98 on se silloin -99 vuosimallia tekniikaltaan ja siinä on silloin uudempi ABS boksi. Kuten tuossa jo todettiin, niin näissä on ollut paljon abs-yksikkö vikaa. Tosin anturi/johtovikakin on mahdollinen, joten mittaa ensin se anturi sieltä konehuoneen liittimestä. Tällöin näkyy myös kosketushäiriöt kun mittaa sen vian ollessa päällä. Takaoikea anturi nurkka siellä nyt ei suostu yhteistyöhön.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kiitoksia vastauksista. Olen ollut siinä uskossa, että autossani oleva boksi on se "parempi". Kiitos että korjasitte tämän väärän tiedon. Lähden purkamaan tätä ongelmaa anturin johdoista ja abs-boksista.
Onhan tässä kuvassa näkyvä etualalla oleva boksi se vanha ja helposti vikaantuva abs-boksi, josta puhutaan?
Kiitoksia vastauksista. Olen ollut siinä uskossa, että autossani oleva boksi on se "parempi". Kiitos että korjasitte tämän väärän tiedon. Lähden purkamaan tätä ongelmaa anturin johdoista ja abs-boksista.
Onhan tässä kuvassa näkyvä etualalla oleva boksi se vanha ja helposti vikaantuva abs-boksi, josta puhutaan?
Pitäisi taas tunkata e90 webaston lukitusta pois ja hieman konffailla f25.
Edellisessä koneessä oli inpa/dis mutta uudessa ei mitään. Löytyy usb ja ethernet kaapelit.
Mikä olisi järkevin softakombo ja mistä? Laittakaa vaikka YV
Nykyisin INPA+ISTA, lisäksi ESYS (F-sarjalaisen koodailuun). ISTA on paljon nopeampi ja muutenkin mukavampi käyttää verrattuna DIS. Nämähän löytyy ihan netistä lataamalla tai sitten minä olen näitä aika monelle foorumilaiselle asennellut etänä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Yritin tuossa mennä sisään e46 ja tuli tollanen ilmo et puuttu toi .ipo filu. Mistäs saadaan tollanen? Yritin siis laittaa uudet suuttimien tiedot kun on vaihdettu vai saako ylipäätänsä 2002vm vietyä suutintietoja INPA:lla eculle?
Comment