Auto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
INPA kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllähän tuo taka oikealle viittaa.
Tarkasta abs anturin liitin. Hapettumat oireilee ekana kostealla.
Mika k
Originally posted by PacoCrunz View PostE39 520i m52tu
Mulla syttyy välillä, yleensä kostealla ja liukkaalla kelillä ABS ja luistonestovalot, jolloin kumpikaan ei toimi. Lueskelin vikakoodit INPA:lla ja antoi seuraavat:
67 Temporaere Einstreuung
Error frequency : 243
Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h
66 Versorgungssp. Drehzahlf. (aktive DF), SG-Fehler (passive DF)
Error frequency : 226
Fahrzeuggeschwindigkeit 60.94 km/h
5 Drehzahlfuehler hinten rechts
Error frequency : 255
Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h
Lisäksi löytyi vielä tällainen:
214 signal geschwindigkeit
Yritin googletella noita ja kääntää, mutta pää hajoaa noiden käännösten kanssa. Voisiko joku ystävällisesti kääntää nuo, että mistä lähen vikaa paikantamaan... Ja jos olisi linkkiä englanninkieliseen inpaan, niin olisin kiitollinen. Miksi nuo koodit tulevat saksaksi, vaikka valikot ja muut on englanniksi? Vai onko auton järjestelmä saksankielinen? Käytän Mike's bmw tool paketin Inpaa.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
Jos ABS boksi on konehuoneessa niin silloin on uudemmalla boksilla. Myös valmistusajankohta ja moottorityyppi viittaa tähän. Näissä bokseissa on myös ollut useasti vikaa.Originally posted by PacoCrunz View PostAuto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Jos auto on valmistettu 9/98 on se silloin -99 vuosimallia tekniikaltaan ja siinä on silloin uudempi ABS boksi. Kuten tuossa jo todettiin, niin näissä on ollut paljon abs-yksikkö vikaa. Tosin anturi/johtovikakin on mahdollinen, joten mittaa ensin se anturi sieltä konehuoneen liittimestä. Tällöin näkyy myös kosketushäiriöt kun mittaa sen vian ollessa päällä. Takaoikea anturi nurkka siellä nyt ei suostu yhteistyöhön.Originally posted by PacoCrunz View PostAuto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kiitoksia vastauksista. Olen ollut siinä uskossa, että autossani oleva boksi on se "parempi". Kiitos että korjasitte tämän väärän tiedon. Lähden purkamaan tätä ongelmaa anturin johdoista ja abs-boksista.
Onhan tässä kuvassa näkyvä etualalla oleva boksi se vanha ja helposti vikaantuva abs-boksi, josta puhutaan?
E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
Ex: E39 520i Sedan -99'
Comment
-
Tuossa kuvassa on se uudempi, joka vikaantuu herkästi. Vanhempi harvoin hajoaa.Originally posted by PacoCrunz View PostKiitoksia vastauksista. Olen ollut siinä uskossa, että autossani oleva boksi on se "parempi". Kiitos että korjasitte tämän väärän tiedon. Lähden purkamaan tätä ongelmaa anturin johdoista ja abs-boksista.
Onhan tässä kuvassa näkyvä etualalla oleva boksi se vanha ja helposti vikaantuva abs-boksi, josta puhutaan?
http://s218.photobucket.com/user/ccc...M52TU.jpg.htmle39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Juuri tätä siis tarkoitin.Originally posted by HTK12 View PostTuossa kuvassa on se uudempi, joka vikaantuu herkästi. Vanhempi harvoin hajoaa.
Menee sekaisin uusi ja vanha, koska vielä hetki sitten luulin tuota konehuoneessa sijaitsevaa vanhaksi.
E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
Ex: E39 520i Sedan -99'
Comment
-
Onko autossa ASC vai DSC nappi sehän sen ratkaisee. ASC on vanha DSC on uus.Originally posted by PacoCrunz View PostJuuri tätä siis tarkoitin.
Menee sekaisin uusi ja vanha, koska vielä hetki sitten luulin tuota konehuoneessa sijaitsevaa vanhaksi.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Joo näitä on ollut molemmilla (ASC/DSC), joten napista ei voi päätellä mitään. Eron vanhan ja uuden välillä näkee kyllä heti kun konepellin aukaisee.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Nykyisin INPA+ISTA, lisäksi ESYS (F-sarjalaisen koodailuun). ISTA on paljon nopeampi ja muutenkin mukavampi käyttää verrattuna DIS. Nämähän löytyy ihan netistä lataamalla tai sitten minä olen näitä aika monelle foorumilaiselle asennellut etänä.Originally posted by Kema View PostPitäisi taas tunkata e90 webaston lukitusta pois ja hieman konffailla f25.
Edellisessä koneessä oli inpa/dis mutta uudessa ei mitään. Löytyy usb ja ethernet kaapelit.
Mikä olisi järkevin softakombo ja mistä? Laittakaa vaikka YV
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
dde50k47.ipo puuttuu
Yritin tuossa mennä sisään e46 ja tuli tollanen ilmo et puuttu toi .ipo filu. Mistäs saadaan tollanen? Yritin siis laittaa uudet suuttimien tiedot kun on vaihdettu vai saako ylipäätänsä 2002vm vietyä suutintietoja INPA:lla eculle?
Comment
Comment