Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PacoCrunz
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 82
    • Vantaa

    Auto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
    E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
    Ex: E39 520i Sedan -99'

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      Kyllähän tuo taka oikealle viittaa.
      Tarkasta abs anturin liitin. Hapettumat oireilee ekana kostealla.

      Mika k

      Originally posted by PacoCrunz View Post
      E39 520i m52tu
      Mulla syttyy välillä, yleensä kostealla ja liukkaalla kelillä ABS ja luistonestovalot, jolloin kumpikaan ei toimi. Lueskelin vikakoodit INPA:lla ja antoi seuraavat:

      67 Temporaere Einstreuung
      Error frequency : 243
      Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

      66 Versorgungssp. Drehzahlf. (aktive DF), SG-Fehler (passive DF)
      Error frequency : 226
      Fahrzeuggeschwindigkeit 60.94 km/h


      5 Drehzahlfuehler hinten rechts
      Error frequency : 255
      Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

      Lisäksi löytyi vielä tällainen:

      214 signal geschwindigkeit


      Yritin googletella noita ja kääntää, mutta pää hajoaa noiden käännösten kanssa. Voisiko joku ystävällisesti kääntää nuo, että mistä lähen vikaa paikantamaan... Ja jos olisi linkkiä englanninkieliseen inpaan, niin olisin kiitollinen. Miksi nuo koodit tulevat saksaksi, vaikka valikot ja muut on englanniksi? Vai onko auton järjestelmä saksankielinen? Käytän Mike's bmw tool paketin Inpaa.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3019
        • Kuopio

        Originally posted by PacoCrunz View Post
        Auto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
        Jos ABS boksi on konehuoneessa niin silloin on uudemmalla boksilla. Myös valmistusajankohta ja moottorityyppi viittaa tähän. Näissä bokseissa on myös ollut useasti vikaa.
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by PacoCrunz View Post
          Auto on valmistettu 9/98 ja se boksi on konehuoneessa, eli on vanhemmalla boksilla. Sanoiko noi vikakoodit mikä anturi, tai kehä antoi häiriötä? Yritän etsiä vanhemman inpan. Saa laittaa linkkiä jos joku tietää. Kiitokset avusta.
          Jos auto on valmistettu 9/98 on se silloin -99 vuosimallia tekniikaltaan ja siinä on silloin uudempi ABS boksi. Kuten tuossa jo todettiin, niin näissä on ollut paljon abs-yksikkö vikaa. Tosin anturi/johtovikakin on mahdollinen, joten mittaa ensin se anturi sieltä konehuoneen liittimestä. Tällöin näkyy myös kosketushäiriöt kun mittaa sen vian ollessa päällä. Takaoikea anturi nurkka siellä nyt ei suostu yhteistyöhön.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • PacoCrunz
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 82
            • Vantaa

            Kiitoksia vastauksista. Olen ollut siinä uskossa, että autossani oleva boksi on se "parempi". Kiitos että korjasitte tämän väärän tiedon. Lähden purkamaan tätä ongelmaa anturin johdoista ja abs-boksista.

            Onhan tässä kuvassa näkyvä etualalla oleva boksi se vanha ja helposti vikaantuva abs-boksi, josta puhutaan?

            http://s218.photobucket.com/user/ccc...M52TU.jpg.html
            E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
            Ex: E39 520i Sedan -99'

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by PacoCrunz View Post
              Kiitoksia vastauksista. Olen ollut siinä uskossa, että autossani oleva boksi on se "parempi". Kiitos että korjasitte tämän väärän tiedon. Lähden purkamaan tätä ongelmaa anturin johdoista ja abs-boksista.

              Onhan tässä kuvassa näkyvä etualalla oleva boksi se vanha ja helposti vikaantuva abs-boksi, josta puhutaan?

              http://s218.photobucket.com/user/ccc...M52TU.jpg.html
              Tuossa kuvassa on se uudempi, joka vikaantuu herkästi. Vanhempi harvoin hajoaa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • PacoCrunz
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 82
                • Vantaa

                Originally posted by HTK12 View Post
                Tuossa kuvassa on se uudempi, joka vikaantuu herkästi. Vanhempi harvoin hajoaa.
                Juuri tätä siis tarkoitin. Menee sekaisin uusi ja vanha, koska vielä hetki sitten luulin tuota konehuoneessa sijaitsevaa vanhaksi.
                E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                Ex: E39 520i Sedan -99'

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  Originally posted by PacoCrunz View Post
                  Juuri tätä siis tarkoitin. Menee sekaisin uusi ja vanha, koska vielä hetki sitten luulin tuota konehuoneessa sijaitsevaa vanhaksi.
                  Onko autossa ASC vai DSC nappi sehän sen ratkaisee. ASC on vanha DSC on uus.
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3019
                    • Kuopio

                    Originally posted by Scitso View Post
                    Onko autossa ASC vai DSC nappi sehän sen ratkaisee. ASC on vanha DSC on uus.
                    Ei ole välttämättä DSC:tä vaikka on uudemmalla boksilla. Näitä on ollut saatavilla myös ASC+T:llä varustettuna ja uuden mallin boksilla.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Joo näitä on ollut molemmilla (ASC/DSC), joten napista ei voi päätellä mitään. Eron vanhan ja uuden välillä näkee kyllä heti kun konepellin aukaisee.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Jesper
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1448

                        Nytkö se on sitten aika ostaa uusi aktiiviohjauksen moduli??
                        Koodiksi antaa myös 612c hardware fault.

                        Image 20170814 163737 resized hosted in ImgBB

                        Image 20170814 164323 resized hosted in ImgBB

                        Image 20170814 194737 resized hosted in ImgBB

                        Image 20170814 200155 resized hosted in ImgBB

                        Comment

                        • Kema
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 71
                          • Oulu

                          Pitäisi taas tunkata e90 webaston lukitusta pois ja hieman konffailla f25.

                          Edellisessä koneessä oli inpa/dis mutta uudessa ei mitään. Löytyy usb ja ethernet kaapelit.

                          Mikä olisi järkevin softakombo ja mistä? Laittakaa vaikka YV

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Kema View Post
                            Pitäisi taas tunkata e90 webaston lukitusta pois ja hieman konffailla f25.

                            Edellisessä koneessä oli inpa/dis mutta uudessa ei mitään. Löytyy usb ja ethernet kaapelit.

                            Mikä olisi järkevin softakombo ja mistä? Laittakaa vaikka YV
                            Nykyisin INPA+ISTA, lisäksi ESYS (F-sarjalaisen koodailuun). ISTA on paljon nopeampi ja muutenkin mukavampi käyttää verrattuna DIS. Nämähän löytyy ihan netistä lataamalla tai sitten minä olen näitä aika monelle foorumilaiselle asennellut etänä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Kema
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 71
                              • Oulu

                              Jahas koitetaampa tonkia netin syövereitä. Kiitoksia.

                              Comment

                              • Tony0
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2013
                                • 172
                                • Parkano

                                dde50k47.ipo puuttuu

                                Yritin tuossa mennä sisään e46 ja tuli tollanen ilmo et puuttu toi .ipo filu. Mistäs saadaan tollanen? Yritin siis laittaa uudet suuttimien tiedot kun on vaihdettu vai saako ylipäätänsä 2002vm vietyä suutintietoja INPA:lla eculle?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎