Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -jasa-
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 47
    • Pirkanmaa

    Virallinen vikakoodi topic II

    Tämmöinen vikakoodi löytyy moottorilta. M57 (e53 2002) kone. Tbo kirskuu ja on vaihdon edessä. Voiko Tbo olla vikakoodin aiheuttaja vai joku muu - mikä? Ei tietoa onko EGR tulpattu.

    1028 EGR control
    Error frequency : 1 Logistic counter: 40
    Engine speed 1548.45 1/min
    Coolant temperature 85.27 Grad C
    Einspritzmenge 15.36 mm^3
    RPC rail pressure 560.24 bar
    Fehler aufgetreten bei 291200.00 km

    Error present neg. deviation / Air mass to big
    Errorcode: 04 04 28 01 74 20 3E B9 1E 5D 71 C0 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ================================================== ===========
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16295
    • Leppävirta

    #2
    Virallinen vikakoodi topic II

    Tässä vielä vanha topikki plärättäväksi http://www.btcf.fi/forum/showthread....42185&page=191 jatketaan tänne uuteen nyt jatkossa...
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 Talvehtimassa
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96 Talvehtimassa
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Talviliukuri

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • MazterI
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 312
      • Jyväskylä

      #3
      Eli tänne vissiin vikakoodispekuloinnit nyt. Eli autona E60 ja seuraavien vikaakoodien syystä hyviä arvauksia:

      9CC5 - RLS: No Response
      9C54 - AUC Sensor (Onko muuta tehtävissä kuin AUC sensori vaihtoon)
      9C6C - 12V-output peripherie

      AUC sensorin osalta on jotain käryä mutta nuo kaksi menee ihan yli hilseen. Eka tulee LM:ltä ja kaksi viimeistä KLIMA:lta.

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Originally posted by MazterI View Post
        Eli tänne vissiin vikakoodispekuloinnit nyt. Eli autona E60 ja seuraavien vikaakoodien syystä hyviä arvauksia:

        9CC5 - RLS: No Response
        9C54 - AUC Sensor (Onko muuta tehtävissä kuin AUC sensori vaihtoon)
        9C6C - 12V-output peripherie

        AUC sensorin osalta on jotain käryä mutta nuo kaksi menee ihan yli hilseen. Eka tulee LM:ltä ja kaksi viimeistä KLIMA:lta.
        rls = rain light sensor = sadetunnistin ja tarkemmin siltä osin joka sytyttää valot ku alkaa satamaan... Nuin äkkiä arvattuna. Toimiiko se sadetutka oikeen?
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • MazterI
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 312
          • Jyväskylä

          #5
          Kyllä se tuntuu pyyhkivän kun vettä sataa. Eli ihan asiallisesti toimii.

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Originally posted by MazterI View Post
            Kyllä se tuntuu pyyhkivän kun vettä sataa. Eli ihan asiallisesti toimii.
            mutta syttyykö valot kun alkaa satamaan jos automaatti asennossa vai onko suomimodattu että aina valot päällä kun automaatlla.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • MazterI
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 312
              • Jyväskylä

              #7
              Ei ole modattu, eli ei pala aina. Tai siis palaa vaan daytime running lightsit. Mutta hämärällä automaagisti syttyy kyllä valot ja valokatkasijan viereen se vihreä ledi. Nykysin on tietty niin hämärää että käytännössä aina ne palaa... Missäs hitossa tommonen sensori eis sijaitsee? Sadetunnistimen vieressä?

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Siinä se on tunnistimessa itessään. En kyllä siitä vikakoodista turhaan hätääntyis jos ja kun se tunnistin muuten pelittää...
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  #9
                  Ja toiseksi se että nuo koodit kannatas tsekata jollain bemun oikealla softalla ku jotku testerit heittää vikoja jota ei edes oikeasti ole! Viisaammat selittäköön tästä enemmän...
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • MazterI
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 312
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Joo hyvin toi näytti pelaavan: eilen oli jopa niin kirkasta päivällä ajellessa että valot ainakin sammuikin välillä ja kyllä ne hämärällä / sateella tuntuu syttyvän.

                    Eiköhän noi lie ihan "oikeasti" tuonne tullut, kun nehän oli kaikki stored vikoja, niitä oli vaan tullut taajaan. No, täytynee antaa olla kun homma kerran toimii

                    Comment

                    • Jargus
                      Newbiemmer
                      • Sep 2011
                      • 15
                      • KouvolanMonaco

                      #11
                      vikakoodien esiin kaivelulaitteista

                      tonne yritinkin jo kysellä mutten ole saanut vastausta että toimiiko tuommonen elm 327 ja 20 pin adapteri 99- 320 kanssa vikakoodin luvussa vaikka obd doc. tai torquella höystettynä? luulisi tässä topicissa jollain olevan arvailuja tahi jopa kokemusta kyseisestä yhdistelmästä???

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Jargus View Post
                        tonne yritinkin jo kysellä mutten ole saanut vastausta että toimiiko tuommonen elm 327 ja 20 pin adapteri 99- 320 kanssa vikakoodin luvussa vaikka obd doc. tai torquella höystettynä? luulisi tässä topicissa jollain olevan arvailuja tahi jopa kokemusta kyseisestä yhdistelmästä???
                        Huonosti.

                        Comment

                        • petteriu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1164
                          • Pori

                          #13
                          M62 ja engine roughness

                          Vikakoodeja ei löydy muistista, mutta ongelmana 8. sylinterin "engine roughness" arvo, joka pilvissä suhteessa muihin. Aiheuttanee ongelmia pakokaasupäästömittauksessa. Tulpat vaihdettu ja tuohon 8.sylinteriin testattu uutta puolaa, näillä ei sanottavaa vaikutusta. Puristuspainemittauksessa ei suuria poikkeamia, kaikki sylinterit 14,0-13,0 välillä. Kyseisen sylinterin puristuspaine siellä keskiarvon alapuolella, muttei kuitenkaan huonoimpien joukossa.

                          Voisiko esim. tuo öljynerotin aiheutaa noin paikallisen häiriön, vai keskitynkö vain vian etsimiseen 8. sylinteristä ?

                          Petteri
                          Attached Files
                          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                          Comment

                          • Hebbu ///M3
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 1627
                            • Dallas

                            #14
                            Tämmöstä e39 525tdsa ´98

                            Ews laatikkoa kurittamalla, saa napsahduksen aikaan ja auton käyntiin. Kannattasko viedä tv huoltoon ja sanoo että kattoo liittimestä yhteyden niihin komponentteihin, mihin tulee tieto avaimesta?
                            Last edited by Hebbu ///M3; 07-09-2015, 21:55.
                            Sotkamo Connection

                            Comment

                            • Tetra
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2013
                              • 38
                              • Somero

                              #15
                              E61 530d vm.05

                              IHKA - 9C78 Washer-nozzle heating - Signal or value below threshold - Fault currently not present.
                              -Washer-nozzle heating B6450_50048

                              Tommosta vikakoodia puskee, mikähän saattais olla aiheuttaja?
                              E61 530d vm.2005

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎