Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ActaNonVerba
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 15
    • Tampere

    #91
    E60 520i '04

    Moro,

    Mitäs meinaa vikakoodi SIM/SGM 940F ?
    -
    m

    Comment

    • HC-Tuning
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 267
      • Itärajalla

      #92
      Tuosta 530d -99 tuli katottua inpalla ihkan vikakoodit ja tällästä pukkaa. Webasto ei toimi oikein ja sisälle pukkaa välillä viileä ilmaa.

      41 Additional heater

      short circuit to ground
      error present
      ---------------------------------
      42 Sensor blower
      error frequency: 254

      short circuit to ground
      ---------------------------------
      10 AUC sensor
      error frequency: 10

      Open circuit
      Error present

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #93
        Originally posted by HC-Tuning View Post
        Tuosta 530d -99 tuli katottua inpalla ihkan vikakoodit ja tällästä pukkaa. Webasto ei toimi oikein ja sisälle pukkaa välillä viileä ilmaa.

        41 Additional heater

        short circuit to ground
        error present
        ---------------------------------
        42 Sensor blower
        error frequency: 254

        short circuit to ground
        ---------------------------------
        10 AUC sensor
        error frequency: 10

        Open circuit
        Error present
        41 lisälämmitin oikosulussa maihin...? Oisko korttivikaa.

        42 Sisäilman lämpötilatunnistimen puhallin ihka paneelissa. käytä paneeli irti ja kato että pyörii se " puhallin " ja puhistele paineilmalla pölyt pois.

        10 automaattisen sisäilmakierron sensori. (älä välitä jos et halua hifistellä)
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • HC-Tuning
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 267
          • Itärajalla

          #94
          Originally posted by Kissvesala View Post
          41 lisälämmitin oikosulussa maihin...? Oisko korttivikaa.

          42 Sisäilman lämpötilatunnistimen puhallin ihka paneelissa. käytä paneeli irti ja kato että pyörii se " puhallin " ja puhistele paineilmalla pölyt pois.

          10 automaattisen sisäilmakierron sensori. (älä välitä jos et halua hifistellä)
          KIITÄN!

          Onko tuo lisälämmittimen kortti siellä sisäloksun sisällä missä webastokin? Lähteekö pelkkä kortti erikseen irti vai vaatiiko koko pömpelin irrotuksen? Joku näitä kortteja taisikin korjailla?

          Ihkan käytin irti ja puhistelin pölyt pois ja tuntui pyörivän puhallinki. Luultavasti korjautui tällä.

          Missä tuo sisäilmakierron sensori sijaitsee ja korjausvinkkejä?

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #95
            Originally posted by HC-Tuning View Post
            KIITÄN!

            Onko tuo lisälämmittimen kortti siellä sisäloksun sisällä missä webastokin? Lähteekö pelkkä kortti erikseen irti vai vaatiiko koko pömpelin irrotuksen? Joku näitä kortteja taisikin korjailla?

            Ihkan käytin irti ja puhistelin pölyt pois ja tuntui pyörivän puhallinki. Luultavasti korjautui tällä.

            Missä tuo sisäilmakierron sensori sijaitsee ja korjausvinkkejä?
            Joo eska2 nimim. Tai sercap. Siellähän se webaston kans samassa paikassa. Webaston päällä mustan kannen alla. Oot varmaan sulakkeet jne käyny läpi?

            AUC sensor on flekti kotelon kylessä jossain kohtaa kessuaskia vähä pienempi musta laatikko johon menee 2piuhaa. Puhistamalla ja vaihtamalla villat sisälle voi tulla kuntoon, tai sitte ei.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • HC-Tuning
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 267
              • Itärajalla

              #96
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Joo eska2 nimim. Tai sercap. Siellähän se webaston kans samassa paikassa. Webaston päällä mustan kannen alla. Oot varmaan sulakkeet jne käyny läpi?

              AUC sensor on flekti kotelon kylessä jossain kohtaa kessuaskia vähä pienempi musta laatikko johon menee 2piuhaa. Puhistamalla ja vaihtamalla villat sisälle voi tulla kuntoon, tai sitte ei.
              Kontin sulake ehjä ja käytin irti mutta ei ainakaa siinä vika. Täytynee purkaa kortti irti ja käyttää sercapilla.

              Voishan tuon auc sensorin huvikseen puhdistella. Mikä tuon tarkotus on?

              Comment

              • mäksy
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 41

                #97
                jeps elikkäs tällainen vika löytyy 330cia autosta. pakki luistaa tai oikeastaan ei liiku mihinkään.myöskin luistonesto valo palaa ,voiko tämä jotenkin yhteytyä vaihteistoon? ajettu 193tkm. vikakoodit luettiin autocom ohjelmalla ja antoi tällaiset koodit :-mekaanisen muuntimen lukkokytkin valvonta. -vaihteen valvonta 3. --+30 jännite? kellään kokemuksia tai tietoa mistä voisi vika johtua. kiitos vastanneille!

                Comment

                • zdömii
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 133
                  • Kuopio

                  #98
                  Kuskin penkin hierontatoiminto ei pelaa e60:ssä. Kytkimen vieressä valo palaa 5 minuuttia ja sitten sammuu.

                  INPA antaa tämmösen: error activeseat switch

                  Kellään ollu samanlaista ongelmaa?
                  e60 530dA -04
                  ex-e39 525D -01
                  ex-e36 325 -91

                  Comment

                  • Petteri80
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 578
                    • Joensuu

                    #99
                    Kysytääs vielä tässä topickissa kun muissa ei kukaan jaksa vastata, eli tällainen vikakoodi löytyi Inpalla TELE60_2 modulista:
                    A37A energy saving mode active (error_MTS_MODE_ACTIVE). Autossa siis SOS call failure päällä, liittyy oletettavasti tähän?

                    Toinen kysymys liittyy IHKA:n lukemiin. Osaisiko joku sanoa mistä on kyse, onko joku anturi pimeänä vai jotain isompaa..?

                    kuva:
                    Attached Files

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      Originally posted by Petteri80 View Post
                      Kysytääs vielä tässä topickissa kun muissa ei kukaan jaksa vastata, eli tällainen vikakoodi löytyi Inpalla TELE60_2 modulista:
                      A37A energy saving mode active (error_MTS_MODE_ACTIVE). Autossa siis SOS call failure päällä, liittyy oletettavasti tähän?

                      Toinen kysymys liittyy IHKA:n lukemiin. Osaisiko joku sanoa mistä on kyse, onko joku anturi pimeänä vai jotain isompaa..?

                      kuva:
                      Sun auton MULF/TCU on jostain syystä transport modessa, pitäis inpalla, istalla tai tool32:lla laittaa se normaalimoodiin. Sos call error voi hyvinkin johtua tuosta.

                      Mikäs tuossa IHKAn livedatassa on kummallista?
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Petteri80
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 578
                        • Joensuu

                        Originally posted by böntti View Post
                        Sun auton MULF/TCU on jostain syystä transport modessa, pitäis inpalla, istalla tai tool32:lla laittaa se normaalimoodiin. Sos call error voi hyvinkin johtua tuosta.

                        Mikäs tuossa IHKAn livedatassa on kummallista?
                        Kiitos böntti vastauksesta.

                        Vaihdoin tänään autoon uuden akun ja rekisteröinnin jälkeen löysin inpalla tuon valikon jossa on transport mode on/off. Muutin ton sit off -tilaan ja sain nollattua tuon em. vikakoodin. Käytin virtoja pois eikä herjannut enää. Mutta seuraavassa startissa taas heitti sos failurea..

                        Tuossa ihkassa ihmettelen noita raja-arvojen ylityksiä. Ei kai nuo ihan normaaleja ole?

                        Comment

                        • nixmos
                          Newbiemmer
                          • May 2014
                          • 10
                          • Finland

                          Testasin vikakoodit Bmwhat sovelluksessa ja tälläset koodit löytyivät:

                          Motor Control:
                          Engine / Motor
                          Fehler: Map-controlled thermostat / misfiring
                          Code: 2EF7

                          Fehler: DeNOx catalyst sulfuric / Intelligent battery sensor
                          Code: 30EA

                          Fehler: Inlet VANOS control / Inlet VANOS, mechanics / Control input-VANOS Bank2 / Intake Vanos variable cam control test
                          Code: 2A82

                          Fehler: Crankshaft - intake camshaft / Crankshaft - inlet camshaft, correlation / Differential pressure sensor, intake manifold: Signal / Lambda probe front catalyst, sensor-line / Lambda probe before catalyst
                          Code: 2A98

                          Fehler: Crankshaft - exhaust / Crankshaft - exhaust camshaft, correlation / A throttle potentiometer / Lambda probe before catalyst / Lambda probe front catalyst, sensor-line
                          Code: 2A99

                          Fehler: Intake camshaft position / Camshaft sensor intake, tooth fracture / Intake camshaft sensor, gear failure / Throttle potentiometer
                          Code: 2AA4

                          Mitä käytännössä tarkoittaa ja tarviiko olla huolissaan? Auto kuitenkin toimii normaalisti. Autona e91 -08 n43 moottorilla.

                          Comment

                          • TeeKoo
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 84
                            • Merikarvia

                            Terve!
                            Kaverin X5 antaa vikakoodia kaikista hehkuista, sekä hehkun ohjainyksiköstä.
                            Onko hehkujen vaihto millainen operaatio? Kuinka todennäköistä on katkaista hehku?
                            Lisäksi "käynnin tasaisuussäädin, säätöarvo ylitetty"

                            Onkohan tuo "tasaisuussäätimen" koodi suuttimesta johtuva vika. Click image for larger version

Name:	sauli1.jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	4830365

                            Sitten erikoinen homma, kun vaihdoin toiseen "välilehteen" dataseurannan, auton käynti muuttui tosi epätasaiseksi. Poistumien sieltä palautti käynnin ja taas sinne meno täristi autoa? Lehti joka autoa täristi oli Click image for larger version

Name:	sauli2.jpg
Views:	1
Size:	41.9 KB
ID:	4830366

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by TeeKoo View Post
                              Terve!
                              Kaverin X5 antaa vikakoodia kaikista hehkuista, sekä hehkun ohjainyksiköstä.
                              Onko hehkujen vaihto millainen operaatio? Kuinka todennäköistä on katkaista hehku?



                              Lisäksi "käynnin tasaisuussäädin, säätöarvo ylitetty"

                              Onkohan tuo "tasaisuussäätimen" koodi suuttimesta johtuva vika. [ATTACH]124038[/ATTACH]



                              Sitten erikoinen homma, kun vaihdoin toiseen "välilehteen" dataseurannan, auton käynti muuttui tosi epätasaiseksi. Poistumien sieltä palautti käynnin ja taas sinne meno täristi autoa? Lehti joka autoa täristi oli [ATTACH]124039[/ATTACH]
                              Siellä imusarjan allahan ne on ja joskus katkee joskus taas ei. samalla läpät pois jos vielä paikoillaan.

                              Näyttäs suutin vialta noin äkkiseltään korjausarvot jo pielessä-> suutin vaihtoon

                              Muistaakseni se tuon tekee joka ihan normaalia. :think saman huomannu itsekkin
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • TeeKoo
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2012
                                • 84
                                • Merikarvia

                                Originally posted by Arnolds View Post
                                Siellä imusarjan allahan ne on ja joskus katkee joskus taas ei. samalla läpät pois jos vielä paikoillaan.

                                Näyttäs suutin vialta noin äkkiseltään korjausarvot jo pielessä-> suutin vaihtoon

                                Muistaakseni se tuon tekee joka ihan normaalia. :think saman huomannu itsekkin
                                Kiitos tästä, hehkut onnistuneesti vaihdettu viikonloppuna. Läppiä ei tässä vehkeessä onneksi ole
                                Pitänee tuo kolmosen suutin vaihtaa, ja tsekkailla mitä tekee.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎