Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Couja
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2012
    • 582
    • Valkeakoski

    Tulipahan piruuttani käytyä luetuttamassa vikakoodit sigun e36 328iA :sta vuosimallia 1995 Koska tyhjäkäynti välillä seilaavaa ja välillä tärisee niin, että meinaa ovipahvitkin tippua. Kylmäkäynnistys hankalaa meinaa siis sammua tai sitten sammuu jos ei pidä jalkaa kaasulla ja välillä käynnistäessa auton takana leijailee ns. Ruudin haju

    Ja tälläisiä sieltä löytyi:

    202, 203 ja 50
    Last edited by Couja; 17-04-2015, 16:34.
    Nykyinen:
    BMW e36 323i Touring :think

    Ex:
    BMW e36 328ia coupe
    BMW e36 320i sedan

    Originally posted by Miltzu
    Joku mikä on toiselle kasa muovia ja peltiä on toiselle erittäin rakas harrastus ja kolmannelle jotain siltä väliltä.

    Comment

    • roadrunner
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 142
      • Rovaniemi

      e46 330i 1.suutin ongelma, open circuit.

      eli 330i -01 herjaa vikakoodia:

      6 injektor valve cylinder 1.
      open circuit.

      nollasin vian, laitoin käyntiin ja ei käy kaikilla, hetken kuluttua tulee tämä vikakoodi ja jonkuajan päästä "misfire" samaan ykköseen.

      nyt koittanut vaihtaa puolan, tulpan ja suuttimen paikkaa, mutta vika pysyy samassa sylinterissä.
      jännite tulee suuttimelle, ja myös maajohto on kunnossa suuttimelta ohjausboxille.

      sumuttelin cleaneriä jokapaikkaan mutta ei eroa käynnissa, ainakaan, kun vika jo päällä.
      disaventtiilin tiivisteen ja vanoksen tiivisteet vaihdoin talvelaikana kun auto seisoi.
      nyt toimi paripäivää kun otin ajoon. myös tyhjäkäyntiventtiilin putsasin talvella, kun herjas sille vikaa syksyllä.

      oisko jollain ollut vastaavaa ongelmaa, tai ratkaisua, ku alkaa itteltä loppua ideat.=D
      E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
      E61 530xd m-sport edition titansilber -09

      E91 320d -06
      E46cab 330i m-sport titansilver -01
      E39touring tds -97
      E91 320d m-sport lemansblue -06
      E39 m5 avusblue -99
      E39 tds m5replica -97
      E36 320i -92

      Comment

      • roadrunner
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 142
        • Rovaniemi

        Originally posted by roadrunner View Post
        eli 330i -01 herjaa vikakoodia:

        6 injektor valve cylinder 1.
        open circuit.

        nollasin vian, laitoin käyntiin ja ei käy kaikilla, hetken kuluttua tulee tämä vikakoodi ja jonkuajan päästä "misfire" samaan ykköseen.

        nyt koittanut vaihtaa puolan, tulpan ja suuttimen paikkaa, mutta vika pysyy samassa sylinterissä.
        jännite tulee suuttimelle, ja myös maajohto on kunnossa suuttimelta ohjausboxille.

        sumuttelin cleaneriä jokapaikkaan mutta ei eroa käynnissa, ainakaan, kun vika jo päällä.
        disaventtiilin tiivisteen ja vanoksen tiivisteet vaihdoin talvelaikana kun auto seisoi.
        nyt toimi paripäivää kun otin ajoon. myös tyhjäkäyntiventtiilin putsasin talvella, kun herjas sille vikaa syksyllä.

        oisko jollain ollut vastaavaa ongelmaa, tai ratkaisua, ku alkaa itteltä loppua ideat.=D

        Vastaan ny itte ongelmaani, eli vika löytyi. Eculta kyseinen pinni poikki. Ecu sähköliikkees ja sitte kovaa ajoa.8)
        E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
        E61 530xd m-sport edition titansilber -09

        E91 320d -06
        E46cab 330i m-sport titansilver -01
        E39touring tds -97
        E91 320d m-sport lemansblue -06
        E39 m5 avusblue -99
        E39 tds m5replica -97
        E36 320i -92

        Comment

        • Rynzky
          Newbiemmer
          • Jul 2010
          • 4
          • Pohjanmaa

          Vikakoodia pukkaa

          Moro.

          Eli kyseessä e46 320 diesel,vm-00.
          Autossa nyt mystinen vika ilmennyt....Ei vetoja...Paisi välillä ne vaan ilmestyy jostakin.

          Käytin auton dieselhuollossa ja silloin ei vikaa päällä. Mutta ajeltiin siinä ja sanoin että välillä hyytyy ja pian taas mennään. Ahtopaineita ku seurattiin niin ne tipahti yht´äkkiä huomattavasti ja taas lähti nousuun.

          Onneksi vika oli päällä siiten toisella ajokerralla eli:

          -66 Eeprom
          ainakin tuo tuli.
          Ilmoitti pysyvä vikaa vaikka saikin nollattua.
          Ja sen lisäksihän ilmestyy sitten joku ruiskutuspuolen ongelmakin listalle

          Siinä vika päällä ajellessa autohan ei kulkenut minnekään mutta turbo ahtaa aivan normaalisti maksimit. Ainut mitä huomas niin polttoainetta ei enää syöttänyt niin kuin aiemmin. Huomattavasti vähempi ja eihän se sillloin voi liikkua. Auto käy ja käynnistyy aivan ongelmitta aikä ole ainakaan vielä tielle jättänyt. Mutta johtuuko nämä paineen tippumiset ja polttoaineen syöttö tuohon eeprom vikaan.... Ja mikä se mahtaa olla???

          Kuitenkin talvella toimi jotenkin..Nyt kun kelit lämmenneet ei oikeen meinaa pelittää... Ja vikahan ei ole aina päällä vaan hyvänä päivänä auto vetää vaikka tuo hyytymiskohta aina isommilla vaihteilla tuleekin...

          Kiitos vaivannäöstänne

          Comment

          • 5/5
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 135
            • suomi

            Viittiikö joku kertoa mitä noi kaksi vikakoodia meinaa.
            Tyhjäkäynnillä seilaa 100 - 900 rpm ja välillä meinaa sammua ja koko auto tärisee pirusti. Ilmeisesti lambda anturi sökö ja poltoaine ''systeemissä'' jotain vikaa??:think



            Last edited by 5/5; 29-04-2015, 19:54.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by 5/5 View Post
              Viittiikö joku kertoa mitä noi kaksi vikakoodia meinaa.
              Tyhjäkäynnillä seilaa 100 - 900 rpm ja välillä meinaa sammua ja koko auto tärisee pirusti. Ilmeisesti lambda anturi sökö ja poltoaine ''systeemissä'' jotain vikaa??:think



              Ensimmäinen sanoo että lambdan säätöraja ylitetty. Mahdollisesti imuvuoto tms.

              Comment

              • 5/5
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 135
                • suomi

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Ensimmäinen sanoo että lambdan säätöraja ylitetty. Mahdollisesti imuvuoto tms.
                OK. Täytyy kattoa, kun avaa konepellin auton käydessä, niin jostain moottorin takaa kuuluu sihinää. Tänään ei enää pysy auto tyhjäkäynnillä käynnissä.

                Comment

                • Tonait
                  Newbiemmer
                  • Feb 2015
                  • 17
                  • Turku

                  Noniin oman E39:n ekat vikakoodit.
                  Mitä tarkalleen pielessä?

                  130 Signal CAN ASC 1
                  Errorcode: 82 A8 1D 28 16 1D 64 88 56 9A

                  EDIT: Tämä 130 on vissiin jonkinlainen "viive"? olisi vain kiva tietää miten saa korjattua.

                  Ja

                  219 monitoring CAN
                  Errorcode: DB A8 01 27 16 1D 63 87 56 9A

                  Eli keskellä tietokoneessa palaa keltainen kolmio jonka sisällä huutomerkki ja kolmion ympärillä menee nuolet ympyrän mallisesti. Valo ei pala aina mutta välillä syttyy ja välillä on sammuneena. Piuhassa kun oli niin sanoi että 29 kertaa on ilmoittanut viasta. Tänään ensimmäisen kerran huomasin.
                  Last edited by Tonait; 10-05-2015, 20:43.

                  Comment

                  • jpp86
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 85
                    • Kuopio

                    vikakoodin ihmettelyä, mitähän mahtaa olla:

                    Short circuit to positive or open circuit (AUC) code: 009C54

                    Auto e61 vm.2008, ei oireita mutta koodia ei saa pois kuittaantumaan.
                    F34

                    Comment

                    • taske
                      Newbiemmer
                      • Aug 2014
                      • 16
                      • Jyväskylä

                      Nyt ois pitkä vikakoodilista jos joku haluais auttaa tarkentamaan mitä meinaa ku ei oikein meinannu ymmärtää/löytää ku yritin ettiä. Auto -01 330da

                      U3FC9
                      P38B9
                      P3932
                      P3337
                      P3338
                      P3634
                      P3030
                      P3135
                      P3630
                      P3031
                      P3930
                      P3532
                      P3831
                      B1730
                      190 Light modules EERPOM error
                      206 outside temperature
                      215 right lever-type sensor
                      28 acoustic transmitter disconnected (gong tone 1/2/3)
                      149 can wheel speeds
                      5E43 Steering-angle sensor internal
                      5D93 Wheel-speed sensor front left
                      5DA3 Wheel-speed sensor front right
                      5DC3 Wheel-speed sensor rear right

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10923
                        • Joensuu

                        Originally posted by taske View Post
                        Nyt ois pitkä vikakoodilista jos joku haluais auttaa tarkentamaan mitä meinaa ku ei oikein meinannu ymmärtää/löytää ku yritin ettiä. Auto -01 330da

                        U3FC9
                        P38B9
                        P3932
                        P3337
                        P3338
                        P3634
                        P3030
                        P3135
                        P3630
                        P3031
                        P3930
                        P3532
                        P3831
                        B1730
                        190 Light modules EERPOM error
                        206 outside temperature
                        215 right lever-type sensor
                        28 acoustic transmitter disconnected (gong tone 1/2/3)
                        149 can wheel speeds
                        5E43 Steering-angle sensor internal
                        5D93 Wheel-speed sensor front left
                        5DA3 Wheel-speed sensor front right
                        5DC3 Wheel-speed sensor rear right
                        En jaksanut ruveta noille P-koodeille selitystä etsimään. Tuleeko nuo heti takaisin vai eikö ole tietoa milloin on aikaisemmin nollattu? Jos nuo on nykyisiä koodeja niin luistonesto/ajonvakautus ei toimi. Toimiiko ulkolämpötilan anturi?

                        Olettaen, että nuo koodit tulee nollaamisen jälkeen takaisin ABS moduuli on vaihdon/korjauksen tarpeessa, koska ei siellä nyt ole 3 rikkinäistä ABS-anturia.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • taske
                          Newbiemmer
                          • Aug 2014
                          • 16
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          En jaksanut ruveta noille P-koodeille selitystä etsimään. Tuleeko nuo heti takaisin vai eikö ole tietoa milloin on aikaisemmin nollattu? Jos nuo on nykyisiä koodeja niin luistonesto/ajonvakautus ei toimi. Toimiiko ulkolämpötilan anturi?

                          Olettaen, että nuo koodit tulee nollaamisen jälkeen takaisin ABS moduuli on vaihdon/korjauksen tarpeessa, koska ei siellä nyt ole 3 rikkinäistä ABS-anturia.
                          Käytin korjaamolla pari viikkoa sitten ja sanovat ainaki että nollasivat koodit sillon samalla. Luistonesto ja ajonvakautus on toiminu koko ajan n 1.5v ja lämpötilamittariki toimii. Jarrupolin jarruttaessa pitää pientä tykytystä nii siit tota anturivikaa ounastelin kyl.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10923
                            • Joensuu

                            Originally posted by taske View Post
                            Käytin korjaamolla pari viikkoa sitten ja sanovat ainaki että nollasivat koodit sillon samalla. Luistonesto ja ajonvakautus on toiminu koko ajan n 1.5v ja lämpötilamittariki toimii. Jarrupolin jarruttaessa pitää pientä tykytystä nii siit tota anturivikaa ounastelin kyl.
                            Niin onko nämä nyt sen korjaamo käynnin jälkeen luettu, vai korjaamolla ennen nollaamista löytyneitä koodeja? Sieltä muistista kun voi löytyä vaikka kuinka vanhoja koodeja. Siksi ne koodit pitäisi nollata ja ajella vähän aikaa jonka jälkeen sitten lukea uudelleen, että näkee mitä tulee takaisin. Jos jarrupoljin aiheetta tykyttää on ABS jotain vikaa.

                            Kannattaa varmaan ottaa johonkin harrastajaan yhteyttä, että katsoo koodit ja live-datasta voi sitten katsella ABS-antureiden toimintaa. ABS-bokseja mennyt näissä aika paljon, joten pelkkään testeriin ei kannata luottaa vaan testata testerin vialliseksi sanoma anturi.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • taske
                              Newbiemmer
                              • Aug 2014
                              • 16
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Niin onko nämä nyt sen korjaamo käynnin jälkeen luettu, vai korjaamolla ennen nollaamista löytyneitä koodeja? Sieltä muistista kun voi löytyä vaikka kuinka vanhoja koodeja. Siksi ne koodit pitäisi nollata ja ajella vähän aikaa jonka jälkeen sitten lukea uudelleen, että näkee mitä tulee takaisin. Jos jarrupoljin aiheetta tykyttää on ABS jotain vikaa.

                              Kannattaa varmaan ottaa johonkin harrastajaan yhteyttä, että katsoo koodit ja live-datasta voi sitten katsella ABS-antureiden toimintaa. ABS-bokseja mennyt näissä aika paljon, joten pelkkään testeriin ei kannata luottaa vaan testata testerin vialliseksi sanoma anturi.
                              Korjaamo käynnin jälkeen löytyneitä nuo

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10923
                                • Joensuu

                                Originally posted by taske View Post
                                Korjaamo käynnin jälkeen löytyneitä nuo
                                Onkohan ne varmasti nollanneet kaikilta moduuleilta ne koodit? Palaako mittaristossa yhtään ABS tai luistonesto valoa? Onko palanut missään vaiheessa? Tuolla kun on kolmesta ABS anturista vikakoodia, jotka kyllä sytyttää mittaristoon merkkivaloja. Kuten sanoin aikaisemmin niin kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin alueesi harrastajaan ja sopia koodienlukemisesta ja live-datan tutkailusta.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎