Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Peltsii
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Faijalle tuli Autokeskuksen piikkiin E61een uudet Michelin Primacyt , olisko ollu Primacy Hp. Ja on sitten paskat renkaat.
    Kokona 225/50r17 ja vetelee niin perkeleesti. Eikä todellakaan ole hiljaiset.
    Autossa oli ostettaessa alla loppuunkuluneet renkaat niin niihin ei voi verrata. Ja ne oli runflatit.

    Edellinen auto isännällä oli Audin Allroad ja siinä oli 5 vuotta, 07-12 alla Goodyearit. Veteli niillä kuin hullun mulkku ja meteliäkin riitti.
    Ei muuttunut kulumisen aikana juuri yhtään. Koko 225/55r17.

    Keväällä vaihdettiin alle Kumhon Ecstat ja auto muuttui täysin , isäntä tuumi vaan että miten vitussa voi olla rengas mikä maksaa puolet vähemmän niin tuplasti parempi ?! Ei vedellyt ja auto kulki erittäin äänettömästi.

    Eli omakohtainen kokemus merkkirenkaista on niin täyttä paskaa että omiin autoihin en todellakaan osta mitään michelinejä tai goodyeareja.

    Kertokaa mulle joku syy miksi noista merkkirenkaista pitäisi maksaa jos puoleen hintaan saa parempia ?
    Miksi maksaa applesta vitusti, kun halvemalla saa paljon parempaa ? Sullahan on paljon kokemusta näköjään eri renkaista Iskän autossa gy:t alla ja kaikkee. Ei taida vaan kovin monen vuoden kokemusta niistäkään olla ?

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by icecold View Post


    Kertokaa mulle joku syy miksi noista merkkirenkaista pitäisi maksaa jos puoleen hintaan saa parempia ?
    Kerro nyt ihmeessä mikä niissä on parempaa?

    Eikö sinunkin autostasi saisi huomattavasti paremman kun laittaisi alle hyvän alustan, oikean kokoiset renkaat/vanteet ja muut pyöräntuennan asiat kuntoon. Ero on varmasti nykyiseen kun yöllä ja päivällä, vielä isompi kun noiden renkaiden käytönnön ero keskimäärin. Eli renkaat valitaan mukavuuden perusteella, mutta muut asiat voi olla poskellaan?

    Ja en epäile noita kokemuksia yhtään, primacy hp3 on muuallakin haukuttu uraherkiksi tietyn kokoisina. Ja GY:lla on miljoona eri mallia ja kokoa/nopeusluokkaa, moni menee luotisuoraan ja juuri sinne mihin ohjataan kun taas monen kohdalla asia on ihan päinvastaisesti.

    Eli pointti oli se, että ei välttämättä parin rengasmallin perusteella kannata hirveitä johtopäätöksiä tehdä.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Faijalle tuli Autokeskuksen piikkiin E61een uudet Michelin Primacyt , olisko ollu Primacy Hp. Ja on sitten paskat renkaat.
    Kokona 225/50r17 ja vetelee niin perkeleesti. Eikä todellakaan ole hiljaiset.
    Autossa oli ostettaessa alla loppuunkuluneet renkaat niin niihin ei voi verrata. Ja ne oli runflatit.

    Edellinen auto isännällä oli Audin Allroad ja siinä oli 5 vuotta, 07-12 alla Goodyearit. Veteli niillä kuin hullun mulkku ja meteliäkin riitti.
    Ei muuttunut kulumisen aikana juuri yhtään. Koko 225/55r17.

    Keväällä vaihdettiin alle Kumhon Ecstat ja auto muuttui täysin , isäntä tuumi vaan että miten vitussa voi olla rengas mikä maksaa puolet vähemmän niin tuplasti parempi ?! Ei vedellyt ja auto kulki erittäin äänettömästi.

    Eli omakohtainen kokemus merkkirenkaista on niin täyttä paskaa että omiin autoihin en todellakaan osta mitään michelinejä tai goodyeareja.

    Kertokaa mulle joku syy miksi noista merkkirenkaista pitäisi maksaa jos puoleen hintaan saa parempia ?
    Last edited by icecold; 15-10-2012, 20:10.

    Leave a comment:


  • Micce///M
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kuitenkin myös Suomessa NS2:n käyttäjät ovat niitä tyytyväisintä kuluttajaryhmää, jotka valitsevat saman tuotteen myös uudelleen, eikä vähinten nimenomaan ko.tuotteen vetelemättömyyden ja äänen suhteen, varsinkin isoissa vannekokoluokissa.
    NS2 on tosiaan hiljaisempi kun iso osa saman kokoluokan renkaista, ja ei vetele urissa. Mutta on myös iso osa premiumia, mitkä ei todellakaan vetele urissa.

    Mutta eiköhän nyt kuitenkin NS2 suosio ole 90% osuudella saavutettu sen hinnalla. Pihi-suomalainen kun ostaa sitä mitä halvalla saa, niin kun varmasti sen tiedät. Vain ne muutama prosenttiyksikkö lukee foorumeita, missä kehutaan niitä paria nangkangin hyvää ominaisuutta ja valitsee renkaan niiden+hinnan perusteella.

    KUKAAN asiasta mitään ymmärtävä ei ostaisi nangkangia, jos sen hinta olisi tuplaten. Eli sen premiumin verran.

    Ihan samalla periaatteella kun suomessa myy mikä tahansa tuote, hinta. Eli normaali keski-ikäinen käy ostamassa corollan kaupasta ja on todella tyytyväinen, ja on vain yksi siitä suuresta kuluttajaryhmästä joka sen valitsee. Ja valitsee taas uudelleen ja uudelleen muutaman vuoden päästä. Se kun ei ole minkäänlainen taikatemppu tai suurta kehuntaa/ihmettelyä vaativa asia tässä maassa. Ei firman tarkoitus ole välttämättä tuottaa kovaa tulosta hyvällä tuotteella, vaan tarjota kilpailukykyistä tuotetta joka myy. Ja suomessa kun se kilpailukyky on aikalailla hinnalla puljaamista. Kuten tiedät. Hyviä esimerkkejä on IKEA, myydään halvalla paskaa. Mutta paljon, ja sehän toimii ideaalisesti.
    Last edited by Micce///M; 15-10-2012, 19:52.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Oletko jo sisäistänyt Nokian V ja Nokian Hakka V erot vai julistatko vieläkin omaa faktaasi, joka on yhtä luotettavaa kuin muissakin asioissa ?
    No, jottei tästä nyt jää sinullepieneen mieleesi taas kerran lisää mitään traumoja, niin selitetään ja pahoitellaan väärinymmärrystä/eri asiasta puhumisesta.
    Ymmärsin ravemasterin kommentin sikäli väärin, että kyse olisi siitä että eurooppaan toimitetaan eri seoksilla saman nopeusluokaan Nokiaa tai Hakkaa(jota Hakkaa kuitenkin myös löytyy muualta kuin Suomesta).
    Sen toki ymmärrän että eri tuotteet ovat erilaisia, eli Hakka V on materiaaliltaan ja rekenteeltaan eri tuote kuin Nokian V (siis nämähän ovat ihan eri renkaat, kuten mallimerkintä sen jo kertoo).
    Eli tässä toki myönnän auliisti puhuneeni ravemasterin kanssa kahta ihan eri asiaa, kun itse totesin Nokian H:n olevan tismalleen sama rengas Suomessa kuin euroopassa, kun taas rave puhui Nokian ja Hakka:n eroista.
    Last edited by Hemi; 15-10-2012, 17:53.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eiköhän täällä kuitenkin suuri käyttäjien enemmistö joka oikeasti on NS2:lla ajanyt/käyttänyt, ole jo vuosia kertonut sen hiljaisuudesta suhteessa näihin "premium" merkkeihin.
    Se NS2:sta "kritiikkiä" antanut ryhmä kun on tämä sama viiden-kuuden kaverin ryhmä joille kuitenkin se renkaan kyljessä oleva merkki on primääriasia renkaan valinnassa ja se toki heille suokoon.
    Kuitenkin myös Suomessa NS2:n käyttäjät ovat niitä tyytyväisintä kuluttajaryhmää, jotka valitsevat saman tuotteen myös uudelleen, eikä vähinten nimenomaan ko.tuotteen vetelemättömyyden ja äänen suhteen, varsinkin isoissa vannekokoluokissa.
    Oletko jo sisäistänyt Nokian V ja Nokian Hakka V erot vai julistatko vieläkin omaa faktaasi, joka on yhtä luotettavaa kuin muissakin asioissa ?

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tarkoitinkin sitä,että onko tuon mittauksen tehnyt jokin virallinen testauslaitos vai ilmoittaako valmistaja itse "omat mittaustulokset".Eli kuinka nuo lukemat on todellisuudessa saatu aikaiseksi.Jos nuo on tehtaiden ilmoittamia arvoja,niin nehän on helposti muunneltavissa joko "paperilla" tai huijaamalla melumittaria esim. kumiseosta muuttamalla testirenkaisiin ym.ym...
    Ilmeisesti EU ohjeistus miten mittaus tehdään, jokainen tekee itse. Valvooko kukaan?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    ..Mm.täällä paljon kritiikkiä saanut Nangkang NS-2 on hiljaisempi kuin maailman parhaat Misukat tai Contit.(Ainakin niissä kokoluokissa joita itselleni katselin)
    Eiköhän täällä kuitenkin suuri käyttäjien enemmistö joka oikeasti on NS2:lla ajanyt/käyttänyt, ole jo vuosia kertonut sen hiljaisuudesta suhteessa näihin "premium" merkkeihin.
    Se NS2:sta "kritiikkiä" antanut ryhmä kun on tämä sama viiden-kuuden kaverin ryhmä joille kuitenkin se renkaan kyljessä oleva merkki on primääriasia renkaan valinnassa ja se toki heille suokoon.
    Kuitenkin myös Suomessa NS2:n käyttäjät ovat niitä tyytyväisintä kuluttajaryhmää, jotka valitsevat saman tuotteen myös uudelleen, eikä vähinten nimenomaan ko.tuotteen vetelemättömyyden ja äänen suhteen, varsinkin isoissa vannekokoluokissa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Tuo on kaiketi (?) ohiajomelu, eli rengashan voi jyristä vannetta ja pyöräntuentaa pitkin sisälle autoon, mutta tien varressa ei kummoista suhinaa kuulu.
    Tarkoitinkin sitä,että onko tuon mittauksen tehnyt jokin virallinen testauslaitos vai ilmoittaako valmistaja itse "omat mittaustulokset".Eli kuinka nuo lukemat on todellisuudessa saatu aikaiseksi.Jos nuo on tehtaiden ilmoittamia arvoja,niin nehän on helposti muunneltavissa joko "paperilla" tai huijaamalla melumittaria esim. kumiseosta muuttamalla testirenkaisiin ym.ym...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tätä melu/desibeli hommaa itsekkin olen noilla sivustoilla ihmetellyt.Mm.täällä paljon kritiikkiä saanut Nangkang NS-2 on hiljaisempi kuin maailman parhaat Misukat tai Contit.(Ainakin niissä kokoluokissa joita itselleni katselin).Kiinnostaisi tietää millä tavoin nuo tulokset on saatu aikaiseksi.Eli onko ne oikeasti jotenkin testattu ja mitattu ulkopuolisin voimin,vai onko nuo lukemat joitain valmistajien ilmoittamia lukemia.
    Tuo on kaiketi (?) ohiajomelu, eli rengashan voi jyristä vannetta ja pyöräntuentaa pitkin sisälle autoon, mutta tien varressa ei kummoista suhinaa kuulu.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Nyt on ilmestynyt rengasonlineen EU rengasmerkinnät kesärenkaisiin. Onkohan ne ihan hatusta vedettyjä? Ilmeisesti jokainen rengastehdas itse testaa EU normien mukaan ja ilmoittaa nuo tiedot? Esim. Nokian Z joka oli TM testissä todella hiljainen ja pieni vierintävastus, on noiden merkintöjen mukaan ihan muuta. Samoin rengaskoko ei näytä vaikuttavan meluun mitenkään.
    Tätä melu/desibeli hommaa itsekkin olen noilla sivustoilla ihmetellyt.Mm.täällä paljon kritiikkiä saanut Nangkang NS-2 on hiljaisempi kuin maailman parhaat Misukat tai Contit.(Ainakin niissä kokoluokissa joita itselleni katselin).Kiinnostaisi tietää millä tavoin nuo tulokset on saatu aikaiseksi.Eli onko ne oikeasti jotenkin testattu ja mitattu ulkopuolisin voimin,vai onko nuo lukemat joitain valmistajien ilmoittamia lukemia.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Nokian vastaus:

    "Moi

    Erona kulutuspintasekoitus ja pinnan alla oleva vyöpaketti ja tietysti Hakka-turva."

    Se siitä, pitää siis ostaa vianorilta kalliilla jos haluaa huippurenkaan.

    Leave a comment:


  • Ravermeister
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eli merkinnät ovat erilaiset? Lisäksi nopeusluokka/kantavuus?
    Mitä mm.rengasonlinestä tilatut Nokialaiset on...siis muita kuin eri nopeus ja kantavuusluokkien renkaita(mm.vahvistettu runko=XL)?:
    Voi helvetti, tuokaa rautalankaa.

    Nokian Hakka H on H-nopeusluokkaa, myydään pohjoismaissa. Nokian H on H-nopeusluokkaa, myydään muualla euroopassa.
    Nokian Hakka V on V-nopeusluokkaa, myydään pohjoismaissa. Nokian V on V-nopeusluokkaa, myydään muualla euroopassa.
    Nokian Hakka Z on W tai Y-nopeusluokkaa koosta riippuen, myydään pohjoismaissa. Nokian Z on W tai Y-nopeusluokkaa koosta riippuen, myydään muualla euroopassa.

    Sekä Hakka-sarjaa että ilman Hakka-nimellä olevia on olemassa XL-merkittyinä sekä ilman XL-merkintää koosta riippuen.

    Rengasonlinessa varmaan myydään sitä mitä siellä sanotaan eli joko Hakka-mallia tai ilman sitä Hakka-lisänimeä.


    Ja nythän nokialta on tullut myös uudempaa mallia olevat Hakka Green H-nopeusluokkaan sekä Hakka Blue V-nopeusluokkaan, mutta ne ei nyt tähän liity mitenkään. Ajattelin vain mainita kun nekin tuolla aikaisemmin tuli esille. Ensi keväänä tulee myös Hakka Black noihin korkeampiin nopeusluokkiin.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Ravermeister View Post
    Nämä erottaa siitä pienestä asiasta että toisessa lukee kyljessä Nokian Hakka H ja toisessa Nokian H. Ihan samalla tuo homma menee myös V:ssä ja Zetassa.
    Nokian Hakka H:ta myydään tehtaalta ainoastaan pohjoismaihin kun taas Nokian H:ta muualle eurooppaan.
    Edit: Ja jostain syystä noi ilman hakka-merkintää olevat on aikalailla edullisempia, Turussakin yksi pieni rengasliike niitä muualta euroopasta tuo ja "unohtaa" myydessään niitä kertoa että onkin kysymys eri renkaasta kuin muilla rengaskauppiailla...
    Eli merkinnät ovat erilaiset? Lisäksi nopeusluokka/kantavuus?
    Mitä mm.rengasonlinestä tilatut Nokialaiset on...siis muita kuin eri nopeus ja kantavuusluokkien renkaita(mm.vahvistettu runko=XL)?:
    Last edited by Hemi; 12-10-2012, 13:32.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eikö tuolla aikaisemmin ollut jo "Nokialaisen" vastaus eroita:

    - erilainen kulutuspintasekoitus
    - erilainen vyöpaketti kulutuspinnan alla
    - hieman korkeampi vierintävastus

    Eli myös runkoon vaikuttava tekijä tuo renkaan vyörakenne on erillainen.Vaikkakin vain kulutuspinnan alla(?),mutta silti.
    Eli ihan omana mutuiluna voisi kuvitella,että suurempien nopuksien baanoilla tarvitaan myös tukevampi kudosrakenne estämään keskipakovoimia "pullistelemista" renkaan kulutuspintaa.
    Kyllä, mutta. Netistä löytyy myös toinen Nokialaisen vastaus, jossa sanotaan ettei ole mitään eroa. Lähetin kyselyn, katsotaan mitä vastaavat jos vastaavat.

    Leave a comment:

Working...
X