Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    Originally posted by Hemi View Post
    Se että eurooppalaiset autonvalmistajat alkavat valita ensiasennusrenkaansa muualta kuin euroopasta, kertoo siitä että tuotteen pitää oikeasti olla vähän pirusti parempi jotta tällaiseen imagosyistä ryhdytään.
    Kaikki kuluttajat kun eivät todellakaan vielä ymmärrä niitä faktoja mitä autotehtaat jo tietävät ja uskovat edelleenkin vanhojen eurobrändien ylivoimaisuuteen...samoin kun uskoivat v.2004 Nokian ylivoimaisuuteen.
    Eurovalmistajilla toki olisi resurssit ja keinot tehdä kuluttajille kokonaisvaltaisesti toimivampia, pitkäikäisempiä ja halvempia tuotteita, mutta niin kauan kun brändiuskovaisia riittää ja he ovat valmiita maksamaan selvää ylihintaa heikommasta tuotteesta, niin kauan sitä saa mitä pyytää.
    Ok, nämäkin tuotteet toki jollain lailla toimivat testipisteominaisuuksien ulkopuolella keskisessä euroopassa jossa tiet eivät ole nastojen karhentamat ja urauttamat ja testut tehdään urattomilla moottoriradoilla.
    Kuitenkin kaikki ne ominaisuudet mistä testipisteitä EI JAETA kuten uraherkkyys, jätetään kylmästi totaalisesti kehittämättä.
    Ihan sivuhuomautuksena, mistä tiedät bmw valintaperusteet? Eiköhän bemarinkin osista ihan merkittävä osa tule kauko idästä (elektroniikka?, kankaat?, moottorin osat yms?), joten renkaan merkillä ei useimmille kuluttajille ole juurikaan merkitystä. Voisikohan taustalla olla kulusäästöt? Hankook tarjoaa edullisempia renkaita, mutta kuitenkin riittävän hyviä?

    Onko uraherkkyyttä valiteltu Suomen tai pohjolan ulkopuolellakin? Onko todellinen syy siis kustannukset vai uraherkkyyden minimointi. Ja toiseksi, itse puhut lähes aina +19" renkaista kun suurin osa ensiasennusrenkaista on 16-18". Onko contit yms. myös tässä kokoluokassa heikkoja (etenkin se yleisin 16").

    Mutta kuitenkin, myös itsella Hankookit alla ja ihan kelpo renkaat, mutta vaikea verrata jos ei ole useita merkkejä, yhtäpaljon kuluneina samassa autossa alla.

    Ja mitä Nokiaan tulee, niin kulusäästöt voi tulla hukan pienenemisestä, pienemmästä ostohinnasta, tehokkaammista laitteista jne, ei välttämättä materiaalit ole sen huonompia kuin kilpailijalla. Ilman tarkempaa tietoa ja tilastotietoa vioista en lähtisi Nokiaa heikommaksi kutsumaan. Siihen aikaan Nokiaa myytiin 50x Samsungiin verrattuna, joten vikojakin luonnollisesti enemmän. Softabugit sitten tietysti oma lukunsa.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Vanquish View Post
      Ihan sivuhuomautuksena, mistä tiedät bmw valintaperusteet? Eiköhän bemarinkin osista ihan merkittävä osa tule kauko idästä (elektroniikka?, kankaat?, moottorin osat yms?), joten renkaan merkillä ei useimmille kuluttajille ole juurikaan merkitystä. Voisikohan taustalla olla kulusäästöt? Hankook tarjoaa edullisempia renkaita, mutta kuitenkin riittävän hyviä?

      Onko uraherkkyyttä valiteltu Suomen tai pohjolan ulkopuolellakin? Onko todellinen syy siis kustannukset vai uraherkkyyden minimointi. Ja toiseksi, itse puhut lähes aina +19" renkaista kun suurin osa ensiasennusrenkaista on 16-18". Onko contit yms. myös tässä kokoluokassa heikkoja (etenkin se yleisin 16").

      Mutta kuitenkin, myös itsella Hankookit alla ja ihan kelpo renkaat, mutta vaikea verrata jos ei ole useita merkkejä, yhtäpaljon kuluneina samassa autossa alla.

      Ja mitä Nokiaan tulee, niin kulusäästöt voi tulla hukan pienenemisestä, pienemmästä ostohinnasta, tehokkaammista laitteista jne, ei välttämättä materiaalit ole sen huonompia kuin kilpailijalla. Ilman tarkempaa tietoa ja tilastotietoa vioista en lähtisi Nokiaa heikommaksi kutsumaan. Siihen aikaan Nokiaa myytiin 50x Samsungiin verrattuna, joten vikojakin luonnollisesti enemmän. Softabugit sitten tietysti oma lukunsa.
      No siis Hankookilta ja BMW:ltä itseltään on annettu tämä syy valintaan:

      ...."Minin ja uuden BMW 1-sarjan jälkeen 3-sarja on BMW-yritysryhmän kolmas automalli, johon asennetaan Hankook-renkaat.

      Hankookin Ventus S1 evo² -rengas tuotiin markkinoille keväällä 2012. Jo testausvaiheen aikana se erottui edukseen, koska siinä yhdistyivät korkeatasoinen ajomukavuus ja alhainen vierinvastus sille luonteenomaisiin dynaamisiin ajo-ominaisuuksiin"....

      Eli eihän BMW:ltä itseltään ole tietenkään koskaan tullut julkista virallista tiedotetta siitä että heidän aiemmin käyttämät ensiasennusrenkaat ovat syypäitä eri puolilla maailmaa eri lehtien testeissä/maisteissa havaitsemalle epämukavuudelle.
      BMW:llä varmasti on myös huomattu nykyinen Hankookin valtava testimenestys varsinkin nimenomaan korkean nopeusluokan tuotteissa.
      Eli nytkin vaikka kyse on vain 16" kokoluokan renkaasta, pitää aivan erityisesti huomioida että nyt on nimenomaan kysymys korkean
      W-nopeusluokan renkaista, eli toiseksi nopeimman luokituksen/270kmh renkaista(yleensä nämä nopeusluokat löytyvät vasta +18" kokoluokista).
      Nimenomaan tällä alueella eurovalmistajilla on ollut lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia rakentaa tuotteita joiden ominaisuuksiin kuuluu korkea nopeusluokka, yhdistettynä mukavuuteen.

      Originally posted by Vanquish View Post
      Ja mitä Nokiaan tulee, niin kulusäästöt voi tulla hukan pienenemisestä, pienemmästä ostohinnasta, tehokkaammista laitteista jne, ei välttämättä materiaalit ole sen huonompia kuin kilpailijalla. Ilman tarkempaa tietoa ja tilastotietoa vioista en lähtisi Nokiaa heikommaksi kutsumaan.
      Tuota...jos pääset nyt livenä vertaamaan laadullisesti niin rakenteellisesti kuin toiminnallisestikkin vuoden 2007 markkinoille tullutta iphone:a tuon ajan Nokian pariin saman hintaisiin E-sarjan lippulaivoihin, ymmärrät varmasti hyvin itsekkin mitä tarkoitan:


      ...versus:
      Last edited by Hemi; 21-08-2012, 01:15.

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        Originally posted by Hemi View Post

        Hankookin Ventus S1 evo² -rengas tuotiin markkinoille keväällä 2012. Jo testausvaiheen aikana se erottui edukseen, koska siinä yhdistyivät korkeatasoinen ajomukavuus ja alhainen vierinvastus sille luonteenomaisiin dynaamisiin ajo-ominaisuuksiin"....

        Eli eihän BMW:ltä itseltään ole tietenkään koskaan tullut julkista virallista tiedotetta siitä että heidän aiemmin käyttämät ensiasennusrenkaat ovat syypäitä eri puolilla maailmaa eri lehtien testeissä/maisteissa havaitsemalle epämukavuudelle.
        BMW:llä varmasti on myös huomattu nykyinen Hankookin valtava testimenestys varsinkin nimenomaan korkean nopeusluokan tuotteissa.
        Eli nytkin vaikka kyse on vain 16" kokoluokan renkaasta, pitää aivan erityisesti huomioida että nyt on nimenomaan kysymys korkean
        W-nopeusluokan renkaista, eli toiseksi nopeimman luokituksen/270kmh renkaista(yleensä nämä nopeusluokat löytyvät vasta +18" kokoluokista).
        Nimenomaan tällä alueella eurovalmistajilla on ollut lähes ylitsepääsemättömiä vaikeuksia rakentaa tuotteita joiden ominaisuuksiin kuuluu korkea nopeusluokka, yhdistettynä mukavuuteen.
        Kuule Hemi..lähetä tuo teksti Hankookin markkinointiosastolle - ties vaikka pääsisit sinne kohta töihin..

        Tuo teksti on jo sitä tasoa että aikamoiset "Hankook-lasit" on Hemin silmillä olleet tuota tekstiä vääntäessä
        Tuossahan sanotaan suurinpiirtein että Hankook on ylivoimainen rengas maailmassa.. jota se ei todellakaan ole..

        Aikaisemmin on jo keskusteltu näistä ensiasennusrengashommista. Ei ne siten mene että autovalmistajan insinöörit etsivät tuskassa maailmalta hyviä renkaita autoihinsa. Kyllä se homma menee niin, että kyse on autovalmistajan ja rengasvalmistajan välisestä bisneksestä jossa kummankin on tarkoitus hyötyä tavalla tai toisella. Tässä Hankook - BMW yhteistyössä kysymys voi hyvinkin olla juuri siitä, että BMW hyötyy siinä että Hankook toimittaa heille renkaita edullisesti - Hankook hyötyy aivan varmasti ja todella paljon imagomielessä siitä että se voi käyttää markkinoinnissaan sanoja "BMW:n ensiasennusrengas.."

        Kun Hankook on päätynyt BMW:n joiden mallien ensiasennusrenkaaksi, se kertoo laadullisesti siitä, että Hankookin laatu on BMW:lle riittävä -mutta ei sitä kerro että Hankook olisi paras.. Se kertoo nimenomaan sen, että laatu on riittävä ja Hankook ja BMW ovat neuvotelleet yhteistyösopimuksen josta kumpikin hyötyy.

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Niin hyvä rengas kuin tuo Hankook varmasti onkin, niin ei voi olla mitenkään välttymättä ajatukselta, että miksi juuri nyt kun Bemari tekee noiden kanssa yhteistyötä niin yllättäen TM:n testivoittajaksi nousee aivan puskista ns. halppisrengas . Tuommosta pyhäinhäväistystä ei ole kyllä koskaan ennen rengastesteissä varmaan sattunut, että aivan yks kaks rengas, joka aiemmin painiskellut middle-class sarjassa onkin yhtäkkiä parasta A-ryhmää.

          Minä siis ihan oikeasti ihmettelen tuota asiaa.

          Parilla kaverilla on Hankookin eri malleja autoissaan, ja itsekin harkitsen ensi kesäksi Ventus Primea mutta jotenkin kyllä luulen, että testituloksilla ja tollasilla uusilla yhteistyöhankkeilla on aina joku mystinen yhteys.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Originally posted by teropa View Post
            Parilla kaverilla on Hankookin eri malleja autoissaan, ja itsekin harkitsen ensi kesäksi Ventus Primea mutta jotenkin kyllä luulen, että testituloksilla ja tollasilla uusilla yhteistyöhankkeilla on aina joku mystinen yhteys.
            Ei varmaankaan ihan tuulesta temmattu ajatus.. Näissäkin rengaskeskusteluissa on mm. Hemin toimesta tuotu esiin - ihan oikein onkin - sitä miten suuri merkitys rengastesteillä on kuluttajien mielipiteiden muokaamiseen ja miten monet rengasvalmistajat viilaavat renkaitaan juuri testien painottamien ominaisuuksien suuntaan tavoitteenaan hyvä testitulos ja sitä kautta markkinointietu kilpailijoihin nähden.
            Miksei yhtä hyvin joku rengasvalmistaja voisi aivan yhtä hyvin "varmistaa hyvän tuloksen" jollain muullakin tavalla?!
            Me Suomessa suhtaudumme kaikenlaiseen "voiteluun" varsin kielteisesti, mutta monissa muissa maissa ja kulttuureissa voimakaskin "voitelu" bisneksessä on aivan normaalia toimintaa missä ei edes nähdä mitään väärää.

            Ja onhan noita kikkailuja nähty vuosien varrella jos jonkinlaisia muutenkin näissä asioissa. Muistan yhden tapauksen, vuosien takaa kylläkin, missä joku rengasvalmistaja toimitti testiin ihan eri renkaan kuin mikä piti..tosin fiksattuna näyttämään siltä mitä oli sovittu..
            Ja muistanpa myös erään Saksalaisvalmistajan, joka toi uuden turbokoneen markkinoille..joku USA:lainen alan media halusi sitten tietenkin tämän kiinnostavan uutuuden testiin.. Ilmeisesti varmistaakseen hyvät arviot, testiin toimitettiin moottori, jonka softa oli jotakin ihan muuta kuin myyntiin tulevissa koneissa oli.. ja tulos testissä sen mukainen..

            Ja muistanpa itsekin erään toisen Saksalaisautovalmistajan, joka taas on tunnettu turbokoneiden ja nelivetojen valmistaja.. Heillä oli jokasyksyinen nelivetokiertue menossa. Menin koeajamaan erästä heidän malliaan - ja sehän kulki kuin pieni perkele - ihan kiva..paitsi että oma autoni sattui olemaan samanlainen, eikä kulkenut läheskään samalla tavalla. Paikalla ollut maahantuojan ja myyjäliikkeen edustaja kiisti jyrkästi softamuutokset..

            Mutta näinhän se menee - myös rengastestimaailmassa..

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              Tuulilasissa joku rengas saattaa olla kärjessä ja TM:ssä taas viimeinen. Näin käy lähes aina. Siitä voi miettiä jotain näistä "testeistä".. Eiköhän testin voita se, joka tarjoaa parhaat saunaillat Levillä.

              Kannattaa muuten katsoa vähän noita mm. TÜV tekemiä testejä, on hieman erilaisia tuloksia kuin "riippumattoman lehdistön" tulokset.
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                Originally posted by Peltsii View Post
                Tuulilasissa joku rengas saattaa olla kärjessä ja TM:ssä taas viimeinen. Näin käy lähes aina. Siitä voi miettiä jotain näistä "testeistä".. Eiköhän testin voita se, joka tarjoaa parhaat saunaillat Levillä.
                Kyllä mä vähän näin luulen..

                Rengastestin tulos on todella helppo vääntää painotuksilla halutunlaiseksi.
                Vaikka esim TL ja TM tekisi kaikki samat osatestit ja mittakset ja saisi niistä täysin samat numeraaliset tulokset, on testin kokonaistulos painokertoimilla hyvin helposti muokattavissa melkein millaiseksi tahansa.

                Juuri sen vuoksi näitä testejä ei kannatakaan lukea siten kuin moni kuluttaja varmasti lukee - eli vain loppupisteet ja sijoitukset.

                Sieltä löytyy kyllä oikeaa ja kuluttajallekin käyttökelpoista tietoa paljonkin, mutta se ei useinkaan löydy siitä loppusijoitus- ja -pistetaulukosta..

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by jva View Post
                  Kuule Hemi..lähetä tuo teksti Hankookin markkinointiosastolle - ties vaikka pääsisit sinne kohta töihin..

                  Tuo teksti on jo sitä tasoa että aikamoiset "Hankook-lasit" on Hemin silmillä olleet tuota tekstiä vääntäessä
                  Tuossahan sanotaan suurinpiirtein että Hankook on ylivoimainen rengas maailmassa.. jota se ei todellakaan ole..
                  No, BMW allekirjoittaa myös tuon edellisen ja kertoo ko.renkaan teknisten ominaisuuksien ja kuitenkin mukavuuden yhtälön täyttymisen olevan syynä valintaan.
                  Ok, mehän emme kaikkia muita valintaan vaikuttavia seikkoja+politiikkaa+bisnestä tiedetä, mutta se on varmaa että aika noloon asemaan joutuu niin BMW kauin Hankook:kin mikäli sadat tulevat eri testit ympäri maailman kertoisivatkin aivan päinvastaisesta.
                  Tähän ilmoitukseen/mainokseen voi sikäli hyvinkin uskoa, koska ko.rengas on jo parisen vuotta kerännyt kymmenistä eri testeistä maailmalla testivoittoja/+3 sijoituksia ilman yhtäkään testinotkahdusta.
                  Lisäksi ainakin me "ammattikuluttajat" olemme jo pitkään tienneet Hankookin S1:n loistavat tekniset ominaisuudet yhdistettynä kuitenkin oikeasti täysin poikkeukselliseen mukavuuteen.
                  Katsotaan millä tahansa oikeasti mitattavalla mittarilla, niin hankook S1 on kuin onkin aivan kiistatta tämän hetken paras rengas markkinoilla ja jossa pn tehty vähiten kompromissejä teknisten ominaisuuksien ja mukavuuden suhteen.
                  Jos tämän esiin tuominen on sitten sitä "Hankook lasien" kanssa olemista, niin mitähän näiden faktojen kieltäminen oikein on?

                  Originally posted by teropa View Post
                  Niin hyvä rengas kuin tuo Hankook varmasti onkin, niin ei voi olla mitenkään välttymättä ajatukselta, että miksi juuri nyt kun Bemari tekee noiden kanssa yhteistyötä niin yllättäen TM:n testivoittajaksi nousee aivan puskista ns. halppisrengas . Tuommosta pyhäinhäväistystä ei ole kyllä koskaan ennen rengastesteissä varmaan sattunut, että aivan yks kaks rengas, joka aiemmin painiskellut middle-class sarjassa onkin yhtäkkiä parasta A-ryhmää.

                  Minä siis ihan oikeasti ihmettelen tuota asiaa.

                  Parilla kaverilla on Hankookin eri malleja autoissaan, ja itsekin harkitsen ensi kesäksi Ventus Primea mutta jotenkin kyllä luulen, että testituloksilla ja tollasilla uusilla yhteistyöhankkeilla on aina joku mystinen yhteys.

                  Tero
                  Hankook on ollut jo pitkään ympäri maailman tehtyjen eri lehti ja kuluttajatestien absoluuttisesti suurin menestyjä.
                  Eli yksi/kaksi TM:n testiä vain tukee sitä samaa mihin tuloksiin sadat maailmalla tehdyt muut testit ovat päätyneet.
                  Eli Hankookin menestys alkoi jo kauan ennen esim.BMW:n yhteistyösopimusta.
                  Korostan nyt kuitenkin sitä, että mm.tämä oma jo kolmisen vuotta täälläkin kestänyt "Hankook missio" on perustunut ihan puhtaasti omakohtaisiin kokemuksiin ja jatkuvaan lähes päivittäiseen "livevertailuun" eri rengastuotteiden ominaisuuksista.
                  Se että ajat aamupäivällä käytetyllä 19" contilla, päivällä 19" kinkkikumilla, iltapäivällä 19" Marangonilla ja illalla 19" Hankookilla....ja seuraavalla viikolla uusi kierros taas eri merkkejä/malleja..jne.jne, antaa aivan väkisinkin jonkinlaista perspektiiviä siitä minkälaisia tuotteita nämä käytännön tasolla ovat.
                  Lisäksi kun vuosia ja taas vuosia näihin lähes jokaisiin eri rengaskierroksiin etsii ja pyrkii säätämään oikeat optimialustakulmat, lähtee päästä viimeistään siinä kohtaa ne minkä tahansa väriset lasit jos tuote oikeasti ei ole hyvä.
                  Tällä hetkellä vain on niin...ja täysin ilman minkään värisiä laseja on niin että missään muussa tämän hetken korkean nopeusluokitusten tuotteissa ei vain yksinkertaisesti yhdisty huippuluokan tekniset ominaisuuden vastaavan tason mukavuuteen kuin Hankookin S1:ssä.
                  Kaikissa muissa vastaavissa tämän hetken tuotteissa on jokin tai joitakin ominaisuuksia joka Suomen uraisissa tyyppiolosuhteissa pudottavat sen riman alle suhteessa S1:een.
                  Ei S1:kään tietenkään ole joka ominaisuudeltaan ylivoimainen, mutta pakettina se sitä tällä hetkellä on.
                  Se kuka ei tätä allekirjoita, istuu oikeasti omien ennakkoluulojensa kanssa jonkin muun väriset lasit päässään.
                  Korostan nyt kuitenkin sitä, ettei perusajatus kesärenkaasta unohdu, että suurin osa kuluttajista saa kuitenkin rahalleen ihan tarpeeksi vastinetta myös esim.NS2:sta ja kaikki lopusta maksettu on tuuleen revittyjä euroja....myös S1:n kohdalla.

                  Comment

                  • jva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1419

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ei S1:kään tietenkään ole joka ominaisuudeltaan ylivoimainen, mutta pakettina se sitä tällä hetkellä on.
                    Se kuka ei tätä allekirjoita, istuu oikeasti omien ennakkoluulojensa kanssa jonkin muun väriset lasit päässään.
                    Melko vahvasti sanottu kuitenkin! Olemme varmaan lähes jokainen yhtä mieltä siitä että joku tietty rengas ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla jokaisen mahdollisen auton alla..ei edes Hankook. Joten en menisi sanomaan että se on pakettina ylivoimainen - kuten en sanoisi mistään muustakaan renkaasta. Ennemmin sanoisin, että se on kilpailukykyinen..

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by jva View Post
                      Melko vahvasti sanottu kuitenkin! Olemme varmaan lähes jokainen yhtä mieltä siitä että joku tietty rengas ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla jokaisen mahdollisen auton alla..ei edes Hankook. Joten en menisi sanomaan että se on pakettina ylivoimainen - kuten en sanoisi mistään muustakaan renkaasta. Ennemmin sanoisin, että se on kilpailukykyinen..
                      Oletko ajanut/omistanut settiä S1:iä? Entä kuinka monia muita vastaavia merkkejä/malleja joihin voit S1:stä verrata?
                      Eli perustuuko väittämäsi/epäilyksesi pelkkään mutuun(vahvaan brändiuskoon), vai onko taustalla jotain oikeita aitoja kokemuksia?
                      Kuitenkin jos lasketaan viimeisen parin vuoden performance/UHC renkaiden saamat testipisteet yhteen, niin S1 on kuitenkin ylivoimainen ykkönen?
                      Vai miten sinä tämän paremmuuden sitten määrittelet jos kerran tällä hetkellä se ei voi olla S1? Mikä se sitten on ja millä perusteella?

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1961
                        • Hki

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tähän ilmoitukseen/mainokseen voi sikäli hyvinkin uskoa, koska ko.rengas on jo parisen vuotta kerännyt kymmenistä eri testeistä maailmalla testivoittoja/+3 sijoituksia ilman yhtäkään testinotkahdusta.

                        Se että ajat aamupäivällä käytetyllä 19" contilla, päivällä 19" kinkkikumilla, iltapäivällä 19" Marangonilla ja illalla 19" Hankookilla....ja seuraavalla viikolla uusi kierros taas eri merkkejä/
                        Keskustelu olisi ehkäpä järkevämpi pitää alle 19" renkaissa, koska suurin osa ostaa kuitenkin niitä. Ja varsinkin ensiasennusrenkaina +19" on marginaalituote.

                        Ja varmasti on hyvä tuote tuo S1, mutta kyllä sillekin sentään yksi testinotkahdus on tullut -jäi jumboksi:

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Vanquish View Post
                          Keskustelu olisi ehkäpä järkevämpi pitää alle 19" renkaissa, koska suurin osa ostaa kuitenkin niitä. Ja varsinkin ensiasennusrenkaina +19" on marginaalituote.

                          Ja varmasti on hyvä tuote tuo S1, mutta kyllä sillekin sentään yksi testinotkahdus on tullut -jäi jumboksi:
                          http://www.autoexpress.co.uk/tyre-gu...-ventus-s1-evo
                          Tarkoitin nyt kuitenkin lähinnä 19" kokoluokkaa/ja korkeimmin nopeusluokituksin, eli performance/UHP luokkaa.
                          Tämä Autoexpressin testi oli 17" kokoluokan testi, vaikkakin S1 toki on niissäkin ollut pääsääntöisesti top3:ssa.
                          Tämäkin kuitenkin vahvistaa vain enemmän poikkeuksellaan nimenomaan sääntöä Hankookin testimenestyksistä kuin päinvastaista.
                          Muutenkin ehkä nämä Autoexpressin rengastestit eivät ehkä ole niitä ammattitaitoisimmin tehtyjä vertailutestejä, koska juuri ne lähes aina poikkeavat täysin maailmalla muuten vallitsevasta testituloslinjasta.

                          Comment

                          • jva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1419

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Oletko ajanut/omistanut settiä S1:iä? Entä kuinka monia muita vastaavia merkkejä/malleja joihin voit S1:stä verrata?
                            Eli perustuuko väittämäsi/epäilyksesi pelkkään mutuun(vahvaan brändiuskoon), vai onko taustalla jotain oikeita aitoja kokemuksia?
                            Kuitenkin jos lasketaan viimeisen parin vuoden performance/UHC renkaiden saamat testipisteet yhteen, niin S1 on kuitenkin ylivoimainen ykkönen?
                            Vai miten sinä tämän paremmuuden sitten määrittelet jos kerran tällä hetkellä se ei voi olla S1? Mikä se sitten on ja millä perusteella?
                            Jos olet yhtään lukenut tätä ja sitä toista rengaskeskustelua niin sinun ei olisi tarvinnut tuota edes kysyä... Ainoa(t) rengas(renkaat) mitä olen vahvasti kritisoinut ovat aivan halvimmat "kiinanrinkulat). Olen sanonut näissä keskusteluissa useamman kerran..ja sanon TAAS:
                            Useimpien keskihintaisten ja aivan kalliimpien renkaiden erot ovat useimpien kuluttajien käytössä niin pieniä, ettei niillä ole käytännön merkitystä. Olen luetellut muutamia keskihintaisia merkkejä joita olen käyttänyt ja joiden olen todennut olevan aivan kelvollisia. Näitä ovat muunmuassa: Kumho, Nokian, Falken.. En ole koskaan ajanut Hankookin renkailla, mutta en edelleenkään epäile etteivätkö ne olisi useimpien muiden keskihintaisten renkaiden tavoin käytännössä useimpien tarpeisiin täysin vertailukelpoisia ns. premium-valmistajien renkaisiin.
                            Toistanko tämän uudelleen heti tähän perään - vai ymmärsitkö nyt - ettei tarvitse enää, ties kuinka monennetta kertaa toistaa tätä samaa asiaa sinulle?

                            Ne renkaat joihin en ole ollut lainkaan tyytyväinen ovat Nankang, joka oli kokemukseni mukaan autoni alla täysin epäonnistunut rengas. Barum (en muista enää tyyppiä), joka toimi korkeintaan keskinkertaisesti, Nexen 3000 (tai joku sen tapainen, en muista sitäkään tarkasti) joka oli lähes yhtä huono kuin Nankang, tosin Nexen toimi kuivalla kohtalaisesti, märällä sen pito oli todella heikko.

                            Toistan vielä tämänkin:
                            En usko että mikään rengas - siis mikään rengas - on sellainen että se toimii kaikkien autojen alla yhtä hyvin/samalla, saati parhaalla mahdollisella tavalla. Ei edes Hankook. Sen vuoksi vältän sanomasta MITÄÄN rengasta "ylivoimaiseksi ykköseksi", koska mielestäni sellaista rengasta ei ole olemassakaan. Autot ovat erilaisia, jokaisen autoilijan mieltymykset ovat erilaisia..Hankook voi olla testeissä ykkönen - mutta mielestäni olet itsekin todennut useampaan otteeseen ettei testit kerro kaikkea. Kuten eivät minustakaan kerro. Testit ovat painokertoimineen viime kädessä testaajien mielipiteitä, eivät absoluuttinen totuus!

                            Ja lopuksi:

                            SINÄ olet ITSE näissä keskusteluissa maininnut Eurooppaisten premium-valmistajien vain metsästävän testituloksia ja testeissä pärjäämistä - jos Hankook kerran pärjää niissä samoissa testeissä, niin eikö se siinä tapauksessa metsästä ihan niitä samoja pisteitä kuin ne Eurooppalaisetkin valmistajat?? Olet ITSE kritisoinut näitä testejä ja niiden tuloksia - ja nyt se onkin meriitti että Hankook menestyy näissä samoissa testeissä..

                            En oikein aina pysty seuraamaan logiikkaasi mielipiteidesi takana..
                            Last edited by jva; 21-08-2012, 20:05.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Renkaisiin liittyvät topicit on kyllä tämän foorumin paras anti.

                              Itse ainakin henkilökohtaisesti nauran noille testituloksille. Olen niin monta kertaa todennut testien perusteella kuinka toinen rengas pärjää toisessa testissä ja toisessa taas on häntäpäässä, ja sen takia en mitään testejä jaksakkaan seurata tekstien perusteella. Ainoa mihin voi luottaa ky. testissä ja verrata toiseen saman testaajan tekemään renkaaseen on mittatulokset. Kaikista pahimpia on suomalaiset lehdet mm. TM ja Tuulilasi, olen tästä jopa kirjoittanut joskus palautetta sähköpostilla molemmille.

                              Hyvänä esimerkkinä pari autolehteä, toisessa haukuttiin Hakka greeniä äänekkääksi ja energy saver oli hiljainen. Toisessa taas Green oli hiljaisin ja energy saver selvästi äänekkäämpi. Ja molemmissa oli jopa sama testiauto, sekä renkaiden koot. Että kumpi niistä nyt sitten kaupasta haettaessa on hiljaisempi?

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by jva View Post

                                En oikein aina pysty seuraamaan logiikkaasi mielipiteidesi takana..

                                Hankookin jälleenmyyjä.
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎