Originally posted by Ravermeister
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kesärenkaat
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamat nopeusluokat niissä on. H, V, W ja Y.
H-nopeusluokan renkaalla keskieuropassa(tarkemmin missä?).
Miten tämä merkitään renkaan mallissa erikseen?
Eli esim.rengastesteissä voisi olla kahden täysin eri tekniikan rengasta, ilman että kukaan tietäisi sitä mistään? Tai jollain autossaan tämän vuoksi eri tyyppien "sekarengastus"???
Mistä siis se keskieuroopan kuluttaja tietää mikä rengas on alla...uskaltaako ajaa motarilla vai ei?
Eli jos onkin "Suomi, eikä Saksarakenne" renkaassa, katastrofi uhkaa? Eli et mistään tiedä onko kannettu ase ladattu vai ei???
Comment
-
-
Voi aivan mahdollista olla et suomeen tehdään eri seoksella olevaa nopeammin kuluvaa rengasta et saadaan "tyhmille" kotimaan markkinoille enemmän läpimenoa kun kerta täällä se on niin kovettu brändi et sitä ostetaan riemusta kiljuen +100% hintaan. Keskieuroopassa on ehkä kovempi kilpailu ja pitää oikeasti panostaa kulutusketävyyteen, ja jopa kilpailla hinnallakin... Todennäköisesti joku tämmönen salaliitto on kyseessä... :think
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostVoi aivan mahdollista olla et suomeen tehdään eri seoksella olevaa nopeammin kuluvaa rengasta et saadaan "tyhmille" kotimaan markkinoille enemmän läpimenoa kun kerta täällä se on niin kovettu brändi et sitä ostetaan riemusta kiljuen +100% hintaan. Keskieuroopassa on ehkä kovempi kilpailu ja pitää oikeasti panostaa kulutusketävyyteen, ja jopa kilpailla hinnallakin... Todennäköisesti joku tämmönen salaliitto on kyseessä... :think
renkaathan on eroteltu
pohjoismaihin myydään hakka lisänimellä.
ja h ja v ei myydä suomessa kun on hakka green ja hakka blue
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEn silti tällä syömisellä usko että Suomessa tai jossain muualla ajettaisiin täysin erilaisella saman kantavuuden H-nopeusluokan renkaalla kuin
H-nopeusluokan renkaalla keskieuropassa(tarkemmin missä?).
Miten tämä merkitään renkaan mallissa erikseen?
Eli esim.rengastesteissä voisi olla kahden täysin eri tekniikan rengasta, ilman että kukaan tietäisi sitä mistään? Tai jollain autossaan tämän vuoksi eri tyyppien "sekarengastus"???
Mistä siis se keskieuroopan kuluttaja tietää mikä rengas on alla...uskaltaako ajaa motarilla vai ei?
Eli jos onkin "Suomi, eikä Saksarakenne" renkaassa, katastrofi uhkaa? Eli et mistään tiedä onko kannettu ase ladattu vai ei???
Nokian Hakka H:ta myydään tehtaalta ainoastaan pohjoismaihin kun taas Nokian H:ta muualle eurooppaan.
Edit: Ja jostain syystä noi ilman hakka-merkintää olevat on aikalailla edullisempia, Turussakin yksi pieni rengasliike niitä muualta euroopasta tuo ja "unohtaa" myydessään niitä kertoa että onkin kysymys eri renkaasta kuin muilla rengaskauppiailla...Last edited by Ravermeister; 12-10-2012, 06:08.-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by kuoppala View Postsehän vaan on päinnvastoin, ainakin kerrottu. eurooppaan pehmeämpi seos=sileemmät tiet . kovempi seos pohjoismaihin kovempi seos=huonommat tiet=parempi km tulos
renkaathan on eroteltu
pohjoismaihin myydään hakka lisänimellä.
ja h ja v ei myydä suomessa kun on hakka green ja hakka blue
Green ja blue on sitten eri renkaita kuin tässä mainitus Hakka H, V ja Z. Myös Saksassa myydään Greeniä ja Blueta.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSuomeen pehmeämpi, eli hiljainen ja mukava rengas uraisile teille. Keski-eurooppaan kovempi seos. Runko kaiketi sama.
Green ja blue on sitten eri renkaita kuin tässä mainitus Hakka H, V ja Z. Myös Saksassa myydään Greeniä ja Blueta.
- erilainen kulutuspintasekoitus
- erilainen vyöpaketti kulutuspinnan alla
- hieman korkeampi vierintävastus
Eli myös runkoon vaikuttava tekijä tuo renkaan vyörakenne on erillainen.Vaikkakin vain kulutuspinnan alla(?),mutta silti.
Eli ihan omana mutuiluna voisi kuvitella,että suurempien nopuksien baanoilla tarvitaan myös tukevampi kudosrakenne estämään keskipakovoimia "pullistelemista" renkaan kulutuspintaa.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEikö tuolla aikaisemmin ollut jo "Nokialaisen" vastaus eroita:
- erilainen kulutuspintasekoitus
- erilainen vyöpaketti kulutuspinnan alla
- hieman korkeampi vierintävastus
Eli myös runkoon vaikuttava tekijä tuo renkaan vyörakenne on erillainen.Vaikkakin vain kulutuspinnan alla(?),mutta silti.
Eli ihan omana mutuiluna voisi kuvitella,että suurempien nopuksien baanoilla tarvitaan myös tukevampi kudosrakenne estämään keskipakovoimia "pullistelemista" renkaan kulutuspintaa.
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeister View PostNämä erottaa siitä pienestä asiasta että toisessa lukee kyljessä Nokian Hakka H ja toisessa Nokian H. Ihan samalla tuo homma menee myös V:ssä ja Zetassa.
Nokian Hakka H:ta myydään tehtaalta ainoastaan pohjoismaihin kun taas Nokian H:ta muualle eurooppaan.
Edit: Ja jostain syystä noi ilman hakka-merkintää olevat on aikalailla edullisempia, Turussakin yksi pieni rengasliike niitä muualta euroopasta tuo ja "unohtaa" myydessään niitä kertoa että onkin kysymys eri renkaasta kuin muilla rengaskauppiailla...
Mitä mm.rengasonlinestä tilatut Nokialaiset on...siis muita kuin eri nopeus ja kantavuusluokkien renkaita(mm.vahvistettu runko=XL)?:Last edited by Hemi; 12-10-2012, 14:32.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli merkinnät ovat erilaiset? Lisäksi nopeusluokka/kantavuus?
Mitä mm.rengasonlinestä tilatut Nokialaiset on...siis muita kuin eri nopeus ja kantavuusluokkien renkaita(mm.vahvistettu runko=XL)?:
Nokian Hakka H on H-nopeusluokkaa, myydään pohjoismaissa. Nokian H on H-nopeusluokkaa, myydään muualla euroopassa.
Nokian Hakka V on V-nopeusluokkaa, myydään pohjoismaissa. Nokian V on V-nopeusluokkaa, myydään muualla euroopassa.
Nokian Hakka Z on W tai Y-nopeusluokkaa koosta riippuen, myydään pohjoismaissa. Nokian Z on W tai Y-nopeusluokkaa koosta riippuen, myydään muualla euroopassa.
Sekä Hakka-sarjaa että ilman Hakka-nimellä olevia on olemassa XL-merkittyinä sekä ilman XL-merkintää koosta riippuen.
Rengasonlinessa varmaan myydään sitä mitä siellä sanotaan eli joko Hakka-mallia tai ilman sitä Hakka-lisänimeä.
Ja nythän nokialta on tullut myös uudempaa mallia olevat Hakka Green H-nopeusluokkaan sekä Hakka Blue V-nopeusluokkaan, mutta ne ei nyt tähän liity mitenkään. Ajattelin vain mainita kun nekin tuolla aikaisemmin tuli esille. Ensi keväänä tulee myös Hakka Black noihin korkeampiin nopeusluokkiin.-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostNyt on ilmestynyt rengasonlineen EU rengasmerkinnät kesärenkaisiin. Onkohan ne ihan hatusta vedettyjä? Ilmeisesti jokainen rengastehdas itse testaa EU normien mukaan ja ilmoittaa nuo tiedot? Esim. Nokian Z joka oli TM testissä todella hiljainen ja pieni vierintävastus, on noiden merkintöjen mukaan ihan muuta. Samoin rengaskoko ei näytä vaikuttavan meluun mitenkään.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTätä melu/desibeli hommaa itsekkin olen noilla sivustoilla ihmetellyt.Mm.täällä paljon kritiikkiä saanut Nangkang NS-2 on hiljaisempi kuin maailman parhaat Misukat tai Contit.(Ainakin niissä kokoluokissa joita itselleni katselin).Kiinnostaisi tietää millä tavoin nuo tulokset on saatu aikaiseksi.Eli onko ne oikeasti jotenkin testattu ja mitattu ulkopuolisin voimin,vai onko nuo lukemat joitain valmistajien ilmoittamia lukemia.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuo on kaiketi (?) ohiajomelu, eli rengashan voi jyristä vannetta ja pyöräntuentaa pitkin sisälle autoon, mutta tien varressa ei kummoista suhinaa kuulu.
Comment
-
Comment