Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Ravermeister View Post
    Nokian Renkaiden teknisen päällikön Matti Morrin vastaus kun kysyin aiheesta: On se hyvä että Hemi tietää tämänkin asian paremmin
    Väitän kuitenkin että kyse on korkeammasta nopeusluokasta ja sen mukanaan tuomasta rakenteellisesta eroavaisuudesta.

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Hemi View Post
      Väitän kuitenkin että kyse on korkeammasta nopeusluokasta ja sen mukanaan tuomasta rakenteellisesta eroavaisuudesta.
      Samat nopeusluokat niissä on. H, V, W ja Y.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Samat nopeusluokat niissä on. H, V, W ja Y.
        En silti tällä syömisellä usko että Suomessa tai jossain muualla ajettaisiin täysin erilaisella saman kantavuuden H-nopeusluokan renkaalla kuin
        H-nopeusluokan renkaalla keskieuropassa(tarkemmin missä?).
        Miten tämä merkitään renkaan mallissa erikseen?
        Eli esim.rengastesteissä voisi olla kahden täysin eri tekniikan rengasta, ilman että kukaan tietäisi sitä mistään? Tai jollain autossaan tämän vuoksi eri tyyppien "sekarengastus"???
        Mistä siis se keskieuroopan kuluttaja tietää mikä rengas on alla...uskaltaako ajaa motarilla vai ei?
        Eli jos onkin "Suomi, eikä Saksarakenne" renkaassa, katastrofi uhkaa? Eli et mistään tiedä onko kannettu ase ladattu vai ei???

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Voi aivan mahdollista olla et suomeen tehdään eri seoksella olevaa nopeammin kuluvaa rengasta et saadaan "tyhmille" kotimaan markkinoille enemmän läpimenoa kun kerta täällä se on niin kovettu brändi et sitä ostetaan riemusta kiljuen +100% hintaan. Keskieuroopassa on ehkä kovempi kilpailu ja pitää oikeasti panostaa kulutusketävyyteen, ja jopa kilpailla hinnallakin... Todennäköisesti joku tämmönen salaliitto on kyseessä... :think
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • kuoppala
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 332

            Originally posted by Thuppu View Post
            Voi aivan mahdollista olla et suomeen tehdään eri seoksella olevaa nopeammin kuluvaa rengasta et saadaan "tyhmille" kotimaan markkinoille enemmän läpimenoa kun kerta täällä se on niin kovettu brändi et sitä ostetaan riemusta kiljuen +100% hintaan. Keskieuroopassa on ehkä kovempi kilpailu ja pitää oikeasti panostaa kulutusketävyyteen, ja jopa kilpailla hinnallakin... Todennäköisesti joku tämmönen salaliitto on kyseessä... :think
            sehän vaan on päinnvastoin, ainakin kerrottu. eurooppaan pehmeämpi seos=sileemmät tiet . kovempi seos pohjoismaihin kovempi seos=huonommat tiet=parempi km tulos

            renkaathan on eroteltu

            pohjoismaihin myydään hakka lisänimellä.
            ja h ja v ei myydä suomessa kun on hakka green ja hakka blue

            Comment

            • Ravermeister
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1508
              • Melkeen Turkkuses

              Originally posted by Hemi View Post
              En silti tällä syömisellä usko että Suomessa tai jossain muualla ajettaisiin täysin erilaisella saman kantavuuden H-nopeusluokan renkaalla kuin
              H-nopeusluokan renkaalla keskieuropassa(tarkemmin missä?).
              Miten tämä merkitään renkaan mallissa erikseen?
              Eli esim.rengastesteissä voisi olla kahden täysin eri tekniikan rengasta, ilman että kukaan tietäisi sitä mistään? Tai jollain autossaan tämän vuoksi eri tyyppien "sekarengastus"???
              Mistä siis se keskieuroopan kuluttaja tietää mikä rengas on alla...uskaltaako ajaa motarilla vai ei?
              Eli jos onkin "Suomi, eikä Saksarakenne" renkaassa, katastrofi uhkaa? Eli et mistään tiedä onko kannettu ase ladattu vai ei???
              Nämä erottaa siitä pienestä asiasta että toisessa lukee kyljessä Nokian Hakka H ja toisessa Nokian H. Ihan samalla tuo homma menee myös V:ssä ja Zetassa.
              Nokian Hakka H:ta myydään tehtaalta ainoastaan pohjoismaihin kun taas Nokian H:ta muualle eurooppaan.
              Edit: Ja jostain syystä noi ilman hakka-merkintää olevat on aikalailla edullisempia, Turussakin yksi pieni rengasliike niitä muualta euroopasta tuo ja "unohtaa" myydessään niitä kertoa että onkin kysymys eri renkaasta kuin muilla rengaskauppiailla...
              Last edited by Ravermeister; 12-10-2012, 06:08.
              -Turku Connection-
              HDJ80 4.2TD
              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by kuoppala View Post
                sehän vaan on päinnvastoin, ainakin kerrottu. eurooppaan pehmeämpi seos=sileemmät tiet . kovempi seos pohjoismaihin kovempi seos=huonommat tiet=parempi km tulos

                renkaathan on eroteltu

                pohjoismaihin myydään hakka lisänimellä.
                ja h ja v ei myydä suomessa kun on hakka green ja hakka blue
                Suomeen pehmeämpi, eli hiljainen ja mukava rengas uraisile teille. Keski-eurooppaan kovempi seos. Runko kaiketi sama.
                Green ja blue on sitten eri renkaita kuin tässä mainitus Hakka H, V ja Z. Myös Saksassa myydään Greeniä ja Blueta.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10058
                  • KVLA

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Suomeen pehmeämpi, eli hiljainen ja mukava rengas uraisile teille. Keski-eurooppaan kovempi seos. Runko kaiketi sama.
                  Green ja blue on sitten eri renkaita kuin tässä mainitus Hakka H, V ja Z. Myös Saksassa myydään Greeniä ja Blueta.
                  Eikö tuolla aikaisemmin ollut jo "Nokialaisen" vastaus eroita:

                  - erilainen kulutuspintasekoitus
                  - erilainen vyöpaketti kulutuspinnan alla
                  - hieman korkeampi vierintävastus

                  Eli myös runkoon vaikuttava tekijä tuo renkaan vyörakenne on erillainen.Vaikkakin vain kulutuspinnan alla(?),mutta silti.
                  Eli ihan omana mutuiluna voisi kuvitella,että suurempien nopuksien baanoilla tarvitaan myös tukevampi kudosrakenne estämään keskipakovoimia "pullistelemista" renkaan kulutuspintaa.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Eikö tuolla aikaisemmin ollut jo "Nokialaisen" vastaus eroita:

                    - erilainen kulutuspintasekoitus
                    - erilainen vyöpaketti kulutuspinnan alla
                    - hieman korkeampi vierintävastus

                    Eli myös runkoon vaikuttava tekijä tuo renkaan vyörakenne on erillainen.Vaikkakin vain kulutuspinnan alla(?),mutta silti.
                    Eli ihan omana mutuiluna voisi kuvitella,että suurempien nopuksien baanoilla tarvitaan myös tukevampi kudosrakenne estämään keskipakovoimia "pullistelemista" renkaan kulutuspintaa.
                    Kyllä, mutta. Netistä löytyy myös toinen Nokialaisen vastaus, jossa sanotaan ettei ole mitään eroa. Lähetin kyselyn, katsotaan mitä vastaavat jos vastaavat.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Ravermeister View Post
                      Nämä erottaa siitä pienestä asiasta että toisessa lukee kyljessä Nokian Hakka H ja toisessa Nokian H. Ihan samalla tuo homma menee myös V:ssä ja Zetassa.
                      Nokian Hakka H:ta myydään tehtaalta ainoastaan pohjoismaihin kun taas Nokian H:ta muualle eurooppaan.
                      Edit: Ja jostain syystä noi ilman hakka-merkintää olevat on aikalailla edullisempia, Turussakin yksi pieni rengasliike niitä muualta euroopasta tuo ja "unohtaa" myydessään niitä kertoa että onkin kysymys eri renkaasta kuin muilla rengaskauppiailla...
                      Eli merkinnät ovat erilaiset? Lisäksi nopeusluokka/kantavuus?
                      Mitä mm.rengasonlinestä tilatut Nokialaiset on...siis muita kuin eri nopeus ja kantavuusluokkien renkaita(mm.vahvistettu runko=XL)?:
                      Last edited by Hemi; 12-10-2012, 14:32.

                      Comment

                      • Ravermeister
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1508
                        • Melkeen Turkkuses

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Eli merkinnät ovat erilaiset? Lisäksi nopeusluokka/kantavuus?
                        Mitä mm.rengasonlinestä tilatut Nokialaiset on...siis muita kuin eri nopeus ja kantavuusluokkien renkaita(mm.vahvistettu runko=XL)?:
                        Voi helvetti, tuokaa rautalankaa.

                        Nokian Hakka H on H-nopeusluokkaa, myydään pohjoismaissa. Nokian H on H-nopeusluokkaa, myydään muualla euroopassa.
                        Nokian Hakka V on V-nopeusluokkaa, myydään pohjoismaissa. Nokian V on V-nopeusluokkaa, myydään muualla euroopassa.
                        Nokian Hakka Z on W tai Y-nopeusluokkaa koosta riippuen, myydään pohjoismaissa. Nokian Z on W tai Y-nopeusluokkaa koosta riippuen, myydään muualla euroopassa.

                        Sekä Hakka-sarjaa että ilman Hakka-nimellä olevia on olemassa XL-merkittyinä sekä ilman XL-merkintää koosta riippuen.

                        Rengasonlinessa varmaan myydään sitä mitä siellä sanotaan eli joko Hakka-mallia tai ilman sitä Hakka-lisänimeä.


                        Ja nythän nokialta on tullut myös uudempaa mallia olevat Hakka Green H-nopeusluokkaan sekä Hakka Blue V-nopeusluokkaan, mutta ne ei nyt tähän liity mitenkään. Ajattelin vain mainita kun nekin tuolla aikaisemmin tuli esille. Ensi keväänä tulee myös Hakka Black noihin korkeampiin nopeusluokkiin.
                        -Turku Connection-
                        HDJ80 4.2TD
                        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Nokian vastaus:

                          "Moi

                          Erona kulutuspintasekoitus ja pinnan alla oleva vyöpaketti ja tietysti Hakka-turva."

                          Se siitä, pitää siis ostaa vianorilta kalliilla jos haluaa huippurenkaan.

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10058
                            • KVLA

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Nyt on ilmestynyt rengasonlineen EU rengasmerkinnät kesärenkaisiin. Onkohan ne ihan hatusta vedettyjä? Ilmeisesti jokainen rengastehdas itse testaa EU normien mukaan ja ilmoittaa nuo tiedot? Esim. Nokian Z joka oli TM testissä todella hiljainen ja pieni vierintävastus, on noiden merkintöjen mukaan ihan muuta. Samoin rengaskoko ei näytä vaikuttavan meluun mitenkään.
                            Tätä melu/desibeli hommaa itsekkin olen noilla sivustoilla ihmetellyt.Mm.täällä paljon kritiikkiä saanut Nangkang NS-2 on hiljaisempi kuin maailman parhaat Misukat tai Contit.(Ainakin niissä kokoluokissa joita itselleni katselin).Kiinnostaisi tietää millä tavoin nuo tulokset on saatu aikaiseksi.Eli onko ne oikeasti jotenkin testattu ja mitattu ulkopuolisin voimin,vai onko nuo lukemat joitain valmistajien ilmoittamia lukemia.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Tätä melu/desibeli hommaa itsekkin olen noilla sivustoilla ihmetellyt.Mm.täällä paljon kritiikkiä saanut Nangkang NS-2 on hiljaisempi kuin maailman parhaat Misukat tai Contit.(Ainakin niissä kokoluokissa joita itselleni katselin).Kiinnostaisi tietää millä tavoin nuo tulokset on saatu aikaiseksi.Eli onko ne oikeasti jotenkin testattu ja mitattu ulkopuolisin voimin,vai onko nuo lukemat joitain valmistajien ilmoittamia lukemia.
                              Tuo on kaiketi (?) ohiajomelu, eli rengashan voi jyristä vannetta ja pyöräntuentaa pitkin sisälle autoon, mutta tien varressa ei kummoista suhinaa kuulu.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10058
                                • KVLA

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Tuo on kaiketi (?) ohiajomelu, eli rengashan voi jyristä vannetta ja pyöräntuentaa pitkin sisälle autoon, mutta tien varressa ei kummoista suhinaa kuulu.
                                Tarkoitinkin sitä,että onko tuon mittauksen tehnyt jokin virallinen testauslaitos vai ilmoittaako valmistaja itse "omat mittaustulokset".Eli kuinka nuo lukemat on todellisuudessa saatu aikaiseksi.Jos nuo on tehtaiden ilmoittamia arvoja,niin nehän on helposti muunneltavissa joko "paperilla" tai huijaamalla melumittaria esim. kumiseosta muuttamalla testirenkaisiin ym.ym...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎