Originally posted by Ozzy #69#
View Post
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III
Collapse
X
-
-
-
Renkaat tätyisi taas hankkia kesäksi.
Mitäs raati mieltä näistä vaihtoehdoista:
Eteen:
LANDSAIL LS588 UHP
235/35/19
Taakse:
Nankang ns-20
265/30/19
Meneekö metsään vai pitäisikö laittaa samaa merkkiä ympäriinsä?
Leave a comment:
-
-
Tässä tuleekin se ihmettelyn aihe.
Ylemmässä kuvassa oleva TW280 jumputtaa hetken jos auto parkkeerattu pariksi päiväksi esim. renkaat hieman käännettynä, viileillä ilmoilla.
Alempi ei jumputa koskaan vaikka auto seisoo tallissa välillä kuukauden kaksi.
TW140.
Kuvista on helppo päätellä mistä aikaisemmin mainituista renkaista on kyse.
Leave a comment:
-
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTässä ilmesesti sellainen rakenne joka ”jämähtää” ja jumputtaa nylonista johtuen ?
Kuvassa numero 4.
Tässä suunta näkyy hiukan paremmin.
Eiku olihan täällä suomeksikin sama...
kuva täältä: https://www.theseus.fi/bitstream/han...tila.Mikko.pdf
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostKyllä kyllä, mutta kuluvat myös aika nopeasti.
Taka renkaita menee 2 kesässä ja etuset riittää 2 kesäksi. Kilometrejä tulee yleensä 10000 km kesässä.
Tulee käytyä varmaan 4-5 ratapäivät kesässä, sekä 5 varttimaili kisat joissa 5-6 vetoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostZetassa menossa jo toinen kierros ps91 ja ei pahaa sanottavaa, paitsi tuo aamu jumputus.
Flaspotit pitää kyllä paikkaansa, mutta minusta muuten hyvä rengas.
Mulla ainakin ku39 ja ps91 molemmissa tuota aamu jumputusta esiintynyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostVarmasti rakentellakin oma merkityksensä. Useiden rengas sarjojen kokemuksella kuitenkin on tullut huomioitua että yli TW280-> alkaa jumputus viileillä alle +20 lämpötiloilla.
Leave a comment:
-
-
Ku31 ja ku39 sarjat olleet alla. Ei enää. Samoin ku39 hankki kahteen renkaaseen runkovian, molemissa sisäkantti antautui vaikka kulmat kunnossa. Tuli sellanen 1/3 kierroksen painauna yhteen ja toisesta hajos kasaan koko kantti ja oli rakkuloilla asti..Last edited by Ceeray; 07-11-2018, 06:51.
Leave a comment:
-
-
Varmasti rakentellakin oma merkityksensä. Useiden rengas sarjojen kokemuksella kuitenkin on tullut huomioitua että yli TW280-> alkaa jumputus viileillä alle +20 lämpötiloilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKatsokaa TW luku renkaista. Jos 400-500 niin aamujumputus johtuu tästä aika pitkälle, rengas on melko kovaa kumia joka vasta lämmetessään palaa yön aikaisesta pyöreäksi.
Renkaan kyljessä on merkintä mitä aineita siinä on käytetty.
Leave a comment:
-
-
Katsokaa TW luku renkaista. Jos 400-500 niin aamujumputus johtuu tästä aika pitkälle, rengas on melko kovaa kumia joka vasta lämmetessään palaa yön aikaisesta pyöreäksi. Lämpimillä ilmoilla jumputus pitäisi olla pienempää. Nämä kiinarenkaat on tehty lämpimiin oloihin, jotkut TW100 tai alle renkaat sulaa jo parkkiruutuun kiinni siellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostOnko kokemuksia Kumhon PS91:stä? Tuosta ihan kohtuullisia käyttäjien arvioita maailmalta. Ilmeisesti varsin sporttinen rengas, niin onkohan Suomen oloissa siedettävä? Hinnat näyttää varsin kohtuulliselta.
Hakusessa siis kohtuuhintaiset (ei tarvi olla ihan lowest cost) 245/40/18 neliveto-E61:een, johon talven aikana hiukan tarkoitus laittaa alustaa freesimmäksi (H&R --35mm, Bilstein). Pitäisi löytyä tuollaiseen alustaan "yhteensopiva" rengastus, jossa olisi kohtuullista tarkkuutta ajettavuudessa ja toimiva päivittäiseenkin ajoon. Nelivedossa harvemmin urat on haitanneet (varsin tunnoton niille), niin sen puoleen ei tarvinne etsiä niitä urille kaikkein tunteettomimpia.
E
Originally posted by Ceeray View PostKumhoissa on mun mielestä paska laatu, aina hirveet flatspotit aamulla autossa..
Originally posted by Heguli 31 View PostMikä malli kyseessä? Itsellä ei ole ollut ko.ongelmia.
Leave a comment:
-
Leave a comment: