GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Meneekö metsään vai pitäisikö laittaa samaa merkkiä ympäriinsä?
    Mä en ole koskaan ymmärtänyt sekarenkaistusta, näyttää lähinnä omituiselle kun renkaat ovat erilaiset (sekä kyljestä, "venystä", vannesuojasta ja pinnaltaan). :think Miksi et laittaisi samanlaista ympäri auton?

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Renkaat tätyisi taas hankkia kesäksi.

    Mitäs raati mieltä näistä vaihtoehdoista:
    Eteen:
    LANDSAIL LS588 UHP

    235/35/19


    Taakse:
    Nankang ns-20

    265/30/19

    Meneekö metsään vai pitäisikö laittaa samaa merkkiä ympäriinsä?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tässä renkaassa ei nylonia ole ollenkaan. Pitäisi olla jumputtamaton malli ilmeisesti.
    Kyllä polyamidillä pitäisi olla pienempi taipumus moiseen. Materiaaleja on toki muitakin olemassa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Tässä tuleekin se ihmettelyn aihe.

    Ylemmässä kuvassa oleva TW280 jumputtaa hetken jos auto parkkeerattu pariksi päiväksi esim. renkaat hieman käännettynä, viileillä ilmoilla.

    Alempi ei jumputa koskaan vaikka auto seisoo tallissa välillä kuukauden kaksi.
    TW140.

    Kuvista on helppo päätellä mistä aikaisemmin mainituista renkaista on kyse.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Tässä renkaassa ei nylonia ole ollenkaan. Pitäisi olla jumputtamaton malli ilmeisesti.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Tässä ilmesesti sellainen rakenne joka ”jämähtää” ja jumputtaa nylonista johtuen ?
    Jep. Eli terävöiden päällä oleva käärintä/JLB (jointless bandage) koostuu kehänsuuntaisesta kumitetusta tekstiilistä joka mahdollistaa nopean ajon renkaalla. Tämän tarkoitus on estää renkaan mutdonmuutos keskipakoisvoiman takia.

    Kuvassa numero 4.


    Tässä suunta näkyy hiukan paremmin.


    Eiku olihan täällä suomeksikin sama...

    kuva täältä: https://www.theseus.fi/bitstream/han...tila.Mikko.pdf

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kyllä kyllä, mutta kuluvat myös aika nopeasti.
    Tuo on totta, mutta pito on hyvä jota juurikin itse haen kun rengas on pehmeä. Myöskin hyvät ajaa maantiellä ei vetele.
    Taka renkaita menee 2 kesässä ja etuset riittää 2 kesäksi. Kilometrejä tulee yleensä 10000 km kesässä.
    Tulee käytyä varmaan 4-5 ratapäivät kesässä, sekä 5 varttimaili kisat joissa 5-6 vetoa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by miyli View Post
    Zetassa menossa jo toinen kierros ps91 ja ei pahaa sanottavaa, paitsi tuo aamu jumputus.

    Flaspotit pitää kyllä paikkaansa, mutta minusta muuten hyvä rengas.

    Mulla ainakin ku39 ja ps91 molemmissa tuota aamu jumputusta esiintynyt.
    Kyllä kyllä, mutta kuluvat myös aika nopeasti.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Korjataan sen verran että kyse on nylonista eikä polyesteristä.
    Tässä ilmesesti sellainen rakenne joka ”jämähtää” ja jumputtaa nylonista johtuen ?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Varmasti rakentellakin oma merkityksensä. Useiden rengas sarjojen kokemuksella kuitenkin on tullut huomioitua että yli TW280-> alkaa jumputus viileillä alle +20 lämpötiloilla.
    Korjataan sen verran että kyse on nylonista eikä polyesteristä.

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Ku31 ja ku39 sarjat olleet alla. Ei enää. Samoin ku39 hankki kahteen renkaaseen runkovian, molemissa sisäkantti antautui vaikka kulmat kunnossa. Tuli sellanen 1/3 kierroksen painauna yhteen ja toisesta hajos kasaan koko kantti ja oli rakkuloilla asti..
    Last edited by Ceeray; 07-11-2018, 06:51.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Varmasti rakentellakin oma merkityksensä. Useiden rengas sarjojen kokemuksella kuitenkin on tullut huomioitua että yli TW280-> alkaa jumputus viileillä alle +20 lämpötiloilla.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Katsokaa TW luku renkaista. Jos 400-500 niin aamujumputus johtuu tästä aika pitkälle, rengas on melko kovaa kumia joka vasta lämmetessään palaa yön aikaisesta pyöreäksi.
    Ei pidä paikkaansa. Kyse on renkaan rungossa käytettävän polyesteri koordin venymisestä. Sillä kohdalla missä rengas on painautuneena maata vasten koordi ei ole ole samalla tavalla venytyksessä kuin muualla missä paine vaikuttaa renkaaseen enemmän. Kun rengas/koordit lämpevät niin muoto palautuu.

    Renkaan kyljessä on merkintä mitä aineita siinä on käytetty.



    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Katsokaa TW luku renkaista. Jos 400-500 niin aamujumputus johtuu tästä aika pitkälle, rengas on melko kovaa kumia joka vasta lämmetessään palaa yön aikaisesta pyöreäksi. Lämpimillä ilmoilla jumputus pitäisi olla pienempää. Nämä kiinarenkaat on tehty lämpimiin oloihin, jotkut TW100 tai alle renkaat sulaa jo parkkiruutuun kiinni siellä.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by ErkkiE View Post
    Onko kokemuksia Kumhon PS91:stä? Tuosta ihan kohtuullisia käyttäjien arvioita maailmalta. Ilmeisesti varsin sporttinen rengas, niin onkohan Suomen oloissa siedettävä? Hinnat näyttää varsin kohtuulliselta.

    Hakusessa siis kohtuuhintaiset (ei tarvi olla ihan lowest cost) 245/40/18 neliveto-E61:een, johon talven aikana hiukan tarkoitus laittaa alustaa freesimmäksi (H&R --35mm, Bilstein). Pitäisi löytyä tuollaiseen alustaan "yhteensopiva" rengastus, jossa olisi kohtuullista tarkkuutta ajettavuudessa ja toimiva päivittäiseenkin ajoon. Nelivedossa harvemmin urat on haitanneet (varsin tunnoton niille), niin sen puoleen ei tarvinne etsiä niitä urille kaikkein tunteettomimpia.

    E
    Zetassa menossa jo toinen kierros ps91 ja ei pahaa sanottavaa, paitsi tuo aamu jumputus.
    Originally posted by Ceeray View Post
    Kumhoissa on mun mielestä paska laatu, aina hirveet flatspotit aamulla autossa..
    Flaspotit pitää kyllä paikkaansa, mutta minusta muuten hyvä rengas.
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Mikä malli kyseessä? Itsellä ei ole ollut ko.ongelmia.
    Mulla ainakin ku39 ja ps91 molemmissa tuota aamu jumputusta esiintynyt.

    Leave a comment:

Working...
X