GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    TM jätti ne vertailussa viimeiseksi...

    ”AJO MÄRÄLLÄ: Nankangin märkäpito ei riitä sen enempää lämpimällä kuin viileälläkään kelillä. Sivuttaispito on kohtuullisen hyvä, ja renkaalla voi saada kelvollisia kierrosaikoja. Pidon raja on kuitenkin ohut ja luistot alkavat terävästi.

    AJO KUIVALLA: Kuivalla Nankangin jarrutuspito on heikko. Ohjaustuntuma on kohtalaisen tarkka ja rengas ohjautuu loogisesti. Valiitettavasti Nankang menettää väistöissä takarenkaiden pidon turhan herkästi.

    TALOUS JA MELU: Nankang on hiljainen rengas mutta sen vierinvastus on korkea.

    ⬛ Nankang on yllättävä ajettava, eikä sen jarrutuspitokaan anna aihetta kehuihin. Heikon kokonaisuuden kruunaa korkea vierinvastus.”
    Mulla oli joskus vuosia sitten myös nankangit ja tuo teksti sopii kuin nyrkki silmään jo niihin sen aikaisiin ajatuksiin mitä itselle tuli tuosta renkaasta mieleen. Tekstin perusteella mitään dramaattista käännöstä suuntaan tai toiseen ei ole tapahtunut.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Mikä se on 535xdssä et? Entä mikä on alkup. vanne koko ja leveys 18" ja 19"?
    8•18 et30
    8,5•19 et33 (taakse voi laittaa 9•19 et44)

    Jos tämä nyt halparengasketjuun kuului

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Mikä se on 535xdssä et? Entä mikä on alkup. vanne koko ja leveys 18" ja 19"?

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Tysoni View Post
    Eikö noista nankangin sportnex-as2+ renkaista joku osaa kertoa kokemuksia? Ei ois kalliit mutta tekeekö niillä mitään? Kuinka jäykkä runko ja onko meluisat ym.. Nyt ajelen hankookeilla,ja niitä aikanaa kehuttiin ettei olis kovin uraherkkä rengas mutta toisia ei enää tule, sen verran vetelee 😕
    TM jätti ne vertailussa viimeiseksi...

    ”AJO MÄRÄLLÄ: Nankangin märkäpito ei riitä sen enempää lämpimällä kuin viileälläkään kelillä. Sivuttaispito on kohtuullisen hyvä, ja renkaalla voi saada kelvollisia kierrosaikoja. Pidon raja on kuitenkin ohut ja luistot alkavat terävästi.

    AJO KUIVALLA: Kuivalla Nankangin jarrutuspito on heikko. Ohjaustuntuma on kohtalaisen tarkka ja rengas ohjautuu loogisesti. Valiitettavasti Nankang menettää väistöissä takarenkaiden pidon turhan herkästi.

    TALOUS JA MELU: Nankang on hiljainen rengas mutta sen vierinvastus on korkea.

    ⬛ Nankang on yllättävä ajettava, eikä sen jarrutuspitokaan anna aihetta kehuihin. Heikon kokonaisuuden kruunaa korkea vierinvastus.”

    Leave a comment:


  • Tysoni
    replied
    Eikö noista nankangin sportnex-as2+ renkaista joku osaa kertoa kokemuksia? Ei ois kalliit mutta tekeekö niillä mitään? Kuinka jäykkä runko ja onko meluisat ym.. Nyt ajelen hankookeilla,ja niitä aikanaa kehuttiin ettei olis kovin uraherkkä rengas mutta toisia ei enää tule, sen verran vetelee 😕

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Kai sen nopean kulumisen osaa tuosta ynnätä hyvän pidon vastineeksi - todennäköisesti kuitenkin käytetään pehmeämpiä seoksia. Mutta jos rengaskierros maksaa alta 300 euroa voihan niitä uusia useammin eikä tule edes kiusausta ajaa nahkoilleen sen takia kun "uudet on niin kalliit".



    35d tekniikalla se renkaan kuluminenkin ainakin takana on aika suhteellista ja halvalla töppösellä ei tule senkään vertaa säälittyä.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    radarit on ainakin itsellä ja parilla muulla ollut todella hyvät halvoiksi renkaiksi. Mulla kokoa 225/40/18 e36 farkkupakussa ja sedanissa. Pito aivan jäätävä kuivalla ja märällä. Voisin sanoa että kovalla käytöllä ollut ja pari kesää menty. e91 335d ei meinannut noilla edes jaksaa polttaa kumia kun oli pari henkilöä kyydissä hiljaisetkin ovat

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Melu on se kriteeri itsellä tuon renkaan suhteen. Rotalla tosiaan kiinnostaisi hintansa puolesta mutta jätän kauppaan varmasti mikäli ovat meluisat. Oletan että edes jonkinlainen on pito märällä. Kun tiedostaa ettei alla ole uudet tonnin renkaat niin osaa ajaa sen mukaan. Hyvin on pärjätty halvemmilla renkailla monesti kun ei muutenkaan vauhti päätä huimaa Suomen teillä.

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by Miikala View Post
    Ja noista luokituksista kun ei tiedä että kuinka voimakasta ja häiritsevää se vollotus on sitten ku sillä renkaalla on ajettu esim. 2kk. Ainakin joittenki halpojen renkaiden kohalla törmäsin kommenttiin missä oli pari milliä kuluneena ollut melu jo ihan sietämätöntä..
    Sekin on totta ja miten kuluvat. Kulumisen nopeus ja tasaisuus. Hakuille kun kuluu niin alkaa meteliäkin piisata. Tosin epätasainen kuluminen ei ole sinänsä halparenkaiden yksinoikeus.

    Leave a comment:


  • Miikala
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Mjoo. F105 näkyy olevan vielä 265/30-19 kokoon tarjolla ja on jonkun verran hintavampikin kuin 275/30-19 RU01. Taloudellisuus/vesi/melu E/C/72dB. 275/30 RU vastaavat C/B/69dB.

    Pitäisi siis noiden perusteella olla taloudellisemmat, paremmat märällä ja 3dB mitattuna hiljaisemmat. No nuo nyt on taas tuota teoriaa mutta malleilla lienee kuitenkin lajinsa eroakin.
    Ja noista luokituksista kun ei tiedä että kuinka voimakasta ja häiritsevää se vollotus on sitten ku sillä renkaalla on ajettu esim. 2kk. Ainakin joittenki halpojen renkaiden kohalla törmäsin kommenttiin missä oli pari milliä kuluneena ollut melu jo ihan sietämätöntä..

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Mjoo. F105 näkyy olevan vielä 265/30-19 kokoon tarjolla ja on jonkun verran hintavampikin kuin 275/30-19 RU01. Taloudellisuus/vesi/melu E/C/72dB. 275/30 RU vastaavat C/B/69dB.

    Pitäisi siis noiden perusteella olla taloudellisemmat, paremmat märällä ja 3dB mitattuna hiljaisemmat. No nuo nyt on taas tuota teoriaa mutta malleilla lienee kuitenkin lajinsa eroakin.

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Aa joo muistelen että mulla oli Rotalla F105. Melu oli huonolla/keskinkertaisella asvaltilla (jota ainakin Oulun tasolla 90% tiestöstä) jäätävä jollotus. Uudella asvaltilla olivat taas sitten todella hiljaiset.
    Uudella kaivonkannetkin kuulostanee hiljaisille.

    Pitääpäs katsoa mitä eroa noissa F105 ja RU01 on. Tuotakin RU on kaksi eri nopeusluokkaa tarjolla. Jostain syystä matalampi nopeusluokka 270 on kalliimpi kuin 300.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Muistakko mallia? S-Pace RU01 olisi nuo.

    Meteli ja sadepito mulla olleet ne kärkipään kriteerit valinnassa.

    GY Asymmetric alkaa olla siellä 200 euron hintaluokassa pala. Noissa ns luokituksissa ei valtavan isoa eroa. Taloudellisuus sama C, märkäpito Rotissa pykälän huonompi B (GY A) ja melussa käytännössä samat 69dB / 68dB.

    Mutta tosiaan nuo on vain luokituksia. Esimerkiksi melun osalta raaka desibelilukema ei kerro yhtään miten häiritsevää melu on. Matalaa huminaa vai jollotusta.
    Aa joo muistelen että mulla oli Rotalla F105. Melu oli huonolla/keskinkertaisella asvaltilla (jota ainakin Oulun tasolla 90% tiestöstä) jäätävä jollotus. Uudella asvaltilla olivat taas sitten todella hiljaiset.

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mulla oli noi aikoinaan 19" vanteella E92 alla ja rengasmelu oli todella kova. Muuten ne oli kyllä hyvät ajaa, sateella hieman liukkaat.

    Jos ei ole elämä satasesta tai parista kiinni niin itse laittaisin laadukkaammat - ei enää vanhana jaksa kauheaa meteliä.
    Muistakko mallia? S-Pace RU01 olisi nuo.

    Meteli ja sadepito mulla olleet ne kärkipään kriteerit valinnassa.

    GY Asymmetric alkaa olla siellä 200 euron hintaluokassa pala. Noissa ns luokituksissa ei valtavan isoa eroa. Taloudellisuus sama C, märkäpito Rotissa pykälän huonompi B (GY A) ja melussa käytännössä samat 69dB / 68dB.

    Mutta tosiaan nuo on vain luokituksia. Esimerkiksi melun osalta raaka desibelilukema ei kerro yhtään miten häiritsevää melu on. Matalaa huminaa vai jollotusta.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Mjoo. Hinta on vaan niin houkutteleva jos 245/35 / 275/30 19" setti maksaa ~300 euroa. Lähinnä huolettaa miten pito piisaa ja onko miten halvatun meluisa?

    Noiden myyjäspeksien mukaan meluissa ei kyllä ole mm GY merkkirenkaisiin isoa eroa mutta se nyt on vain ilmoitus ja sekin vain desibeleinä.
    Mulla oli noi aikoinaan 19" vanteella E92 alla ja rengasmelu oli todella kova. Muuten ne oli kyllä hyvät ajaa, sateella hieman liukkaat.

    Jos ei ole elämä satasesta tai parista kiinni niin itse laittaisin laadukkaammat - ei enää vanhana jaksa kauheaa meteliä.

    Leave a comment:

Working...
X