GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Laku
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kumpi eron tekee, auto vai rengas? Jotenkin mieleen tulee että suurempi vaikutus on autolla kuin renkaalla.... :think
    Varmasti olet oikeilla jäljillä .

    Leave a comment:


  • MikkoÄr
    replied
    225/40-18 ja 255/35-18 Landsail LS588 on nyt pyörineet e87 alla kesän ja n. 6000km. Reilun kymmenen vuoden sisään on autoissa ollut alla ties minkälaista rengasta ja nämä on normaalikäytössä oikein pätevät kumit. Suurin miinus tulee märällä ja kylmällä kelillä jolloin sivuluisuun lähteminen on aika äkkijyrkkää, eli ei paljoa varoittele. Tosin vaatii hiukan rohkeampaa suorittamista esiin tullakseen. Muuten erittäin asialliset, rengasmelu siedettävää ja ykkössarjassa varmaan tätä luokkaa muillakin. Jatkossakin hankin kesäksi hiukan halvempaa rengasta ja vaihdan aikaisemmin uutta alle.

    Seuraavaksi testiin kitkat Sava Eskimo Ice 205/55-16. Jos niillä nyt pari talvea hengissä selviäisi näillä hyvin hoidetuilla teillä ajellessa. Viime talven loppu meni joillain Hifly-merkkisillä nastarenkailla ja ei ole koskaan aikaisemmin tarvinnut niin paljoa rattia puristaa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mulla on LS388 ykkösessä H&R aika jäykällä alustalla ja kivampi sillä on mutkiin taittaa kuin tuolla F11:llä, jossa Misukan Super Pilot Sportit ja H&R siinäkin edessä alla.
    Kumpi eron tekee, auto vai rengas? Jotenkin mieleen tulee että suurempi vaikutus on autolla kuin renkaalla.... :think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
    Joskus voi olla hyvä funtsia myös renkaiden urasyvyyksiä. Nuo kuitenkin vaikuttavat merkittävästi vesiliirto-ominaisuuksiin kuluneissa renkaissa.

    Muistelen että hankookin jotkut kiekot oli 7mm urasyvyydellä. Tuosta 4mm kulumaan ei ole kuin 3mm matkaa. 8mm urasyvyydellä olevalla renkaalla matkaa on 4mm. Eroa 33%. Toki eri renkaiden kumiseokset kuluvat eri tavalla mutta jos lähtökohtakin on jo vähäisempi niin kyllähän tuota kulutettavaakin on vähemmän....

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Kaimu View Post
    16-18 tuumasista kokemuksia, ja on hintaisekseen kyllä ihan hyvä nakki.
    Ainut miinus itseltä tosiaan on tuo tarkkuuden puute, eli löysyys, jonka huomaa varsinkin jäykkäalustaisissa autoissa, mutta eihän ne mitkään ratarenkaat olekkaan.
    Mulla on LS388 ykkösessä H&R aika jäykällä alustalla ja kivampi sillä on mutkiin taittaa kuin tuolla F11:llä, jossa Misukan Super Pilot Sportit ja H&R siinäkin edessä alla.

    Leave a comment:


  • Kaimu
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Kokemuksia Landsail LS588 renkaista? Ainakin netissä suurimmalti osin positiivista palautetta saanut: hiljainen, kestävä, hyvät ominaisuudet sadekelilläkin mutta jotkut valittaa tarkkuuden puutetta :think foorumilaisilla kokemuksia isommissa vannekoossa? Itselle tarve 245/35-20".

    Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
    16-18 tuumasista kokemuksia, ja on hintaisekseen kyllä ihan hyvä nakki.
    Ainut miinus itseltä tosiaan on tuo tarkkuuden puute, eli löysyys, jonka huomaa varsinkin jäykkäalustaisissa autoissa, mutta eihän ne mitkään ratarenkaat olekkaan.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Kokemuksia Landsail LS588 renkaista? Ainakin netissä suurimmalti osin positiivista palautetta saanut: hiljainen, kestävä, hyvät ominaisuudet sadekelilläkin mutta jotkut valittaa tarkkuuden puutetta :think foorumilaisilla kokemuksia isommissa vannekoossa? Itselle tarve 245/35-20".

    Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.

    Leave a comment:


  • JepJap
    replied
    Alkaas kohta olla taas aika ostaa uudet kitkat, ostan joko trianglet taas. Toinen vaihtoehto olisi ostaa nankang ice 1 Nordic? Onko joku koittanut? Trianglet on olleet ihan ok, kovilla pakkasilla en eroa nastarenkaisiin huomannut. Laitoin ne alle viime lokakuun alussa n.35-40tkm pyörineet ja pintaa noin 4 mm jäljellä. Hyvin on kestäneet

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Originally posted by Midas View Post
    Monta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
    Aoteli P607 Camskill. Itsellä ainaki toiminu 18". Vähän flatspottaa mutta ei se oo niin justiinsa

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Midas View Post
    Monta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
    Landsail

    Leave a comment:


  • Midas
    replied
    Monta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Oma valintani on ostaa niin kohtuuhintaisia renkaita, että raaskin vaihtaa renkaat uusiin kun niissä on 3,5-4mm pintaa jäljellä. Käytännössä uusin kumit 2v välein ja ostan "keskiluokasta".
    Huono valinta on ostaa ihan halvimpia renkaita joissa on laatupuutteita, mutta myös niitä kaikkein parhaita ja kalliimpia jos se johtaa siihen, että renkaita ajetaan loppuun, jopa alle sakkorajan.
    Last edited by alspe; 13-05-2019, 15:55.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Taustalla saattaa olla jotain muutakin. Nimittäin pinta ei ole sitä yhtä ja samaa "kumia" vaan kulutuspinnassa voi olla vaikka kolmea tai neljää eri sekoitusta joiden ominaisuudet poikkeavat toisistaan. Ennekuin pinta on ajettu nolliin saattaa menossa olla 3 kerros kumia.... Joskus kuluneista renkaista pystyy näkemään sekoitusrajoja ja mm tuon maadoituksen... Maadoitus näkyy hyvin runflatin kuvassa kun se menee pohjasta pintaan. Ja kuten arvata saattaa ne parhaat ominaisuudet pitoa ajatellen on tuossa ulommaisessa osuudessa... Eri valmistajilla tietysti on aina erilaisia rakenteita ja välttämättä päällimmäinen herkku ei ole kuin muutaman millin...

    Muutama kuva valaisemaan asiaa.
    Raakapinta ja valmistajan piirtämä poikkileikkaus.


    Goodyear optigrip


    Ja vielä runflatistä ihan muuten vaan havainnoimaan eroja.


    Kuvia täältä:
    Tyres Are Wonderfully Complex And Often Misunderstood Pieces Of Engineering So Here Are Tyrereviews We've Cut One Up To Show You Exactly How They're Constructed!


    https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=412903
    Tottakai niissä on eri seoksia käytössä eri kohdissa, mutta nuo mun renkaat alkoi olla jo niin vanhat, että kumi oli jo kovettunut. Oli syy sitten mikä tahansa, niin renkaiden pitoa on syytä jokaisen itse seurata ja tarvittaessa uusia vaikka pintaa olisikin vielä yli minimirajan. Rengastesteihin ei kannata sokeasti luottaa kun niissä testataan vain uusia renkaita ja testirenkaat ei välttämättä ole samanlaiset mitä itsellä on auton alla, kun usein valmistajat lähettävät itse renkaat niihin testeihin.

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Sateella ajaminen pitäisi kieltää. Riskien minimointia...

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse vaihdoin kesärenkaat kun pintaa oli jäljellä 4mm, koska alkoivat muuttua liukkaiksi vesisateella (kumi kovettunut).
    Taustalla saattaa olla jotain muutakin. Nimittäin pinta ei ole sitä yhtä ja samaa "kumia" vaan kulutuspinnassa voi olla vaikka kolmea tai neljää eri sekoitusta joiden ominaisuudet poikkeavat toisistaan. Ennekuin pinta on ajettu nolliin saattaa menossa olla 3 kerros kumia.... Joskus kuluneista renkaista pystyy näkemään sekoitusrajoja ja mm tuon maadoituksen... Maadoitus näkyy hyvin runflatin kuvassa kun se menee pohjasta pintaan. Ja kuten arvata saattaa ne parhaat ominaisuudet pitoa ajatellen on tuossa ulommaisessa osuudessa... Eri valmistajilla tietysti on aina erilaisia rakenteita ja välttämättä päällimmäinen herkku ei ole kuin muutaman millin...

    Muutama kuva valaisemaan asiaa.
    Raakapinta ja valmistajan piirtämä poikkileikkaus.


    Goodyear optigrip


    Ja vielä runflatistä ihan muuten vaan havainnoimaan eroja.


    Kuvia täältä:
    Tyres Are Wonderfully Complex And Often Misunderstood Pieces Of Engineering So Here Are Tyrereviews We've Cut One Up To Show You Exactly How They're Constructed!


    Leave a comment:

Working...
X