Originally posted by fraatti
View Post
GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III
Collapse
X
-
225/40-18 ja 255/35-18 Landsail LS588 on nyt pyörineet e87 alla kesän ja n. 6000km. Reilun kymmenen vuoden sisään on autoissa ollut alla ties minkälaista rengasta ja nämä on normaalikäytössä oikein pätevät kumit. Suurin miinus tulee märällä ja kylmällä kelillä jolloin sivuluisuun lähteminen on aika äkkijyrkkää, eli ei paljoa varoittele. Tosin vaatii hiukan rohkeampaa suorittamista esiin tullakseen. Muuten erittäin asialliset, rengasmelu siedettävää ja ykkössarjassa varmaan tätä luokkaa muillakin. Jatkossakin hankin kesäksi hiukan halvempaa rengasta ja vaihdan aikaisemmin uutta alle.
Seuraavaksi testiin kitkat Sava Eskimo Ice 205/55-16. Jos niillä nyt pari talvea hengissä selviäisi näillä hyvin hoidetuilla teillä ajellessa. Viime talven loppu meni joillain Hifly-merkkisillä nastarenkailla ja ei ole koskaan aikaisemmin tarvinnut niin paljoa rattia puristaa.
Leave a comment:
-
Kumpi eron tekee, auto vai rengas? Jotenkin mieleen tulee että suurempi vaikutus on autolla kuin renkaalla.... :thinkOriginally posted by Laku View PostMulla on LS388 ykkösessä H&R aika jäykällä alustalla ja kivampi sillä on mutkiin taittaa kuin tuolla F11:llä, jossa Misukan Super Pilot Sportit ja H&R siinäkin edessä alla.
Leave a comment:
-
Joskus voi olla hyvä funtsia myös renkaiden urasyvyyksiä. Nuo kuitenkin vaikuttavat merkittävästi vesiliirto-ominaisuuksiin kuluneissa renkaissa.Originally posted by Driver22 View PostHankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
Muistelen että hankookin jotkut kiekot oli 7mm urasyvyydellä. Tuosta 4mm kulumaan ei ole kuin 3mm matkaa. 8mm urasyvyydellä olevalla renkaalla matkaa on 4mm. Eroa 33%. Toki eri renkaiden kumiseokset kuluvat eri tavalla mutta jos lähtökohtakin on jo vähäisempi niin kyllähän tuota kulutettavaakin on vähemmän....
Leave a comment:
-
Mulla on LS388 ykkösessä H&R aika jäykällä alustalla ja kivampi sillä on mutkiin taittaa kuin tuolla F11:llä, jossa Misukan Super Pilot Sportit ja H&R siinäkin edessä alla.Originally posted by Kaimu View Post16-18 tuumasista kokemuksia, ja on hintaisekseen kyllä ihan hyvä nakki.
Ainut miinus itseltä tosiaan on tuo tarkkuuden puute, eli löysyys, jonka huomaa varsinkin jäykkäalustaisissa autoissa, mutta eihän ne mitkään ratarenkaat olekkaan.
Leave a comment:
-
16-18 tuumasista kokemuksia, ja on hintaisekseen kyllä ihan hyvä nakki.Originally posted by Driver22 View PostKokemuksia Landsail LS588 renkaista? Ainakin netissä suurimmalti osin positiivista palautetta saanut: hiljainen, kestävä, hyvät ominaisuudet sadekelilläkin mutta jotkut valittaa tarkkuuden puutetta :think foorumilaisilla kokemuksia isommissa vannekoossa? Itselle tarve 245/35-20".
Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
Ainut miinus itseltä tosiaan on tuo tarkkuuden puute, eli löysyys, jonka huomaa varsinkin jäykkäalustaisissa autoissa, mutta eihän ne mitkään ratarenkaat olekkaan.
Leave a comment:
-
Kokemuksia Landsail LS588 renkaista? Ainakin netissä suurimmalti osin positiivista palautetta saanut: hiljainen, kestävä, hyvät ominaisuudet sadekelilläkin mutta jotkut valittaa tarkkuuden puutetta :think foorumilaisilla kokemuksia isommissa vannekoossa? Itselle tarve 245/35-20".
Hankookit oli ensin ajatuksissa mutta nuo ei enää mene edes kohtuuhintaisten luokkaan kesärenkaissa. Nykyiset Hankook Ventus S1 Evo2 on aika äänekkäät, kun aletaan olla alle 4mm pinnoissa.
Leave a comment:
-
Alkaas kohta olla taas aika ostaa uudet kitkat, ostan joko trianglet taas. Toinen vaihtoehto olisi ostaa nankang ice 1 Nordic? Onko joku koittanut? Trianglet on olleet ihan ok, kovilla pakkasilla en eroa nastarenkaisiin huomannut. Laitoin ne alle viime lokakuun alussa n.35-40tkm pyörineet ja pintaa noin 4 mm jäljellä. Hyvin on kestäneet
Leave a comment:
-
Aoteli P607 Camskill. Itsellä ainaki toiminu 18". Vähän flatspottaa mutta ei se oo niin justiinsaOriginally posted by Midas View PostMonta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
Leave a comment:
-
Monta sivua liikenneturhamaista jeesustelua, mutta jos taas aiheesta sen verran että onko kiinalaista/discountkumia 19” koossa, jossa olisi pieni vierinvastus ja myös saisi olla hiljainen?
Leave a comment:
-
Oma valintani on ostaa niin kohtuuhintaisia renkaita, että raaskin vaihtaa renkaat uusiin kun niissä on 3,5-4mm pintaa jäljellä. Käytännössä uusin kumit 2v välein ja ostan "keskiluokasta".
Huono valinta on ostaa ihan halvimpia renkaita joissa on laatupuutteita, mutta myös niitä kaikkein parhaita ja kalliimpia jos se johtaa siihen, että renkaita ajetaan loppuun, jopa alle sakkorajan.Last edited by alspe; 13-05-2019, 15:55.
Leave a comment:
-
Tottakai niissä on eri seoksia käytössä eri kohdissa, mutta nuo mun renkaat alkoi olla jo niin vanhat, että kumi oli jo kovettunut. Oli syy sitten mikä tahansa, niin renkaiden pitoa on syytä jokaisen itse seurata ja tarvittaessa uusia vaikka pintaa olisikin vielä yli minimirajan. Rengastesteihin ei kannata sokeasti luottaa kun niissä testataan vain uusia renkaita ja testirenkaat ei välttämättä ole samanlaiset mitä itsellä on auton alla, kun usein valmistajat lähettävät itse renkaat niihin testeihin.Originally posted by fraatti View PostTaustalla saattaa olla jotain muutakin.
Nimittäin pinta ei ole sitä yhtä ja samaa "kumia" vaan kulutuspinnassa voi olla vaikka kolmea tai neljää eri sekoitusta joiden ominaisuudet poikkeavat toisistaan. Ennekuin pinta on ajettu nolliin saattaa menossa olla 3 kerros kumia.... Joskus kuluneista renkaista pystyy näkemään sekoitusrajoja ja mm tuon maadoituksen... Maadoitus näkyy hyvin runflatin kuvassa kun se menee pohjasta pintaan. Ja kuten arvata saattaa ne parhaat ominaisuudet pitoa ajatellen on tuossa ulommaisessa osuudessa... Eri valmistajilla tietysti on aina erilaisia rakenteita ja välttämättä päällimmäinen herkku ei ole kuin muutaman millin...
Muutama kuva valaisemaan asiaa.
Raakapinta ja valmistajan piirtämä poikkileikkaus.
Goodyear optigrip
Ja vielä runflatistä ihan muuten vaan havainnoimaan eroja.
Kuvia täältä:
Tyres Are Wonderfully Complex And Often Misunderstood Pieces Of Engineering So Here Are Tyrereviews We've Cut One Up To Show You Exactly How They're Constructed!
https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=412903
Leave a comment:
-
Taustalla saattaa olla jotain muutakin.Originally posted by HTK12 View PostItse vaihdoin kesärenkaat kun pintaa oli jäljellä 4mm, koska alkoivat muuttua liukkaiksi vesisateella (kumi kovettunut).
Nimittäin pinta ei ole sitä yhtä ja samaa "kumia" vaan kulutuspinnassa voi olla vaikka kolmea tai neljää eri sekoitusta joiden ominaisuudet poikkeavat toisistaan. Ennekuin pinta on ajettu nolliin saattaa menossa olla 3 kerros kumia.... Joskus kuluneista renkaista pystyy näkemään sekoitusrajoja ja mm tuon maadoituksen... Maadoitus näkyy hyvin runflatin kuvassa kun se menee pohjasta pintaan. Ja kuten arvata saattaa ne parhaat ominaisuudet pitoa ajatellen on tuossa ulommaisessa osuudessa... Eri valmistajilla tietysti on aina erilaisia rakenteita ja välttämättä päällimmäinen herkku ei ole kuin muutaman millin...
Muutama kuva valaisemaan asiaa.
Raakapinta ja valmistajan piirtämä poikkileikkaus.

Goodyear optigrip

Ja vielä runflatistä ihan muuten vaan havainnoimaan eroja.

Kuvia täältä:
Tyres Are Wonderfully Complex And Often Misunderstood Pieces Of Engineering So Here Are Tyrereviews We've Cut One Up To Show You Exactly How They're Constructed!
Leave a comment:
Leave a comment: