GT-Radialit, Nankangit ja muut halpiskumit III

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    Joo ja tolla logiikalla ei kannata turhaan bemarilla ajaa, ladallakin pääsee.:think
    Minusta tälläistä topikkia ei pitäis olla olemassa lainkaan. Ihmiset neuvoo toisiaan miten ostaa hengenvaarallisia renkaita. Kun esim camskillistä nyt saa poikkeuksetta 400-500€ kotiin asti melkein mitkä tahansa merkkirenkaat ja niillä nyt tavallisessa autossaa ajaa kuitenkin useita kesiä tai talvia niin ei se investointina kovin kummoinen ole. Moni näyttää olevan valmis maksamaan erittäin huonoista kiinalaisista muovista valetuista "kumeista" jopa enemmän kuin mitä pienellä hintojen vertailulla löytäisi kunnon kumit. Minäkin olen niitä testannut pari kertaa kun on ollut pakko löytää äkkiä uudet kun esim vanteet halkesi ja piti hankkia lainavanteet ja niille renkaat. Sateellahan tuollaiset on hengenvaarallisia pienessäkin nopeudessa. Ei ehkä itselle mutta sille kenen päälle sattuu auto lipeämään.

    Mutta vapaa maa ni ei muuta ku jatkatte.

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Ja minä raukka ajoin viime talven puolikuntoisilla Eurokitkoilla...eikä ollut yhtään "jännää" tilannetta.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Samalla logiikalla autoon ei pitäisi laittaa kitkarenkaita, koska näissä ero jarrutusmatkassa on vielä suurempi.
    Näin on.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Nuo AB:n vaaralliseksi luokittelemat renkaat pysähtyi märällä asfaltilla n.10m pidemmälle matkalle kuin kärkijoukko. Paras kun oli pysähtynyt, niin huonoin jatkoi matkaa 50km/h. Tämä testi tehty 80km/h vauhdista.

    Kuivalla erot toki pienemmät.

    Mutta siinä voi miettiä millaista jälki on kun törmää 50km/h autoon, eläimeen, ihmiseen tms. Aina ei ole vaara ennkoitavissa.
    Samalla logiikalla autoon ei pitäisi laittaa kitkarenkaita, koska näissä ero jarrutusmatkassa on vielä suurempi.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Nuo AB:n vaaralliseksi luokittelemat renkaat pysähtyi märällä asfaltilla n.10m pidemmälle matkalle kuin kärkijoukko. Paras kun oli pysähtynyt, niin huonoin jatkoi matkaa 50km/h. Tämä testi tehty 80km/h vauhdista.

    Kuivalla erot toki pienemmät.

    Mutta siinä voi miettiä millaista jälki on kun törmää 50km/h autoon, eläimeen, ihmiseen tms. Aina ei ole vaara ennkoitavissa.

    Leave a comment:


  • Agee-
    replied
    Viimekesänä uutena ostetut trianglet orkkiskokoisena alla sigun E61:ssä, ja muuten on ominaisuudet pysyneet samana mutta rengasmelu muuttunut aivan jäätäväksi. Johtunee myös osittain nastarenkailla rouhitusta asvaltin pinnasta, mutta silti on eroa. Volvossa myös samaan aikaan ostetut samanlaiset trianglet, vähän eri kokoiset tosin, ja ne on vielä säilyneet hiljaisempina. Bemarin renkuilla ajettu about 35tkm ja Volvolla 20tkm. Taidan laittaa kontiot seuraavaksi alle ja kokeilla miten ne toimii:think

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Ois kyllä jännä testata semmoisia renkaita joissa on kesäolosuhteissa vaarallisen pitkät jarrutusmatkat. Me sinnitellään täällä Suomessa talvetki ja jarrutusmatkat on mitä on. Itse ainaki käytän jarrun ja väistön yhdistelmää jos törmäys uhkaa...tilannenopeus taas yleisellä tiellä pitäisi olla sopiva joka tilanteessa. Saksan autobaanalla tilanne toinen eikä siellä testivoittajakaan pelasta virheen sattuessa.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Kiitos vinkeistä, Hankookit menee alle.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    No Leufenn jäi AB testissä sijalle 44/53. Oli tuossa sakissa mitä ei lähdetty edes testaamaan, koska jarrutusmatkat olivat vaarallisen pitkiä. Eli en lähtisi tuommoista autooni laittamaan. Ääni Hankookille.

    Leave a comment:


  • Grapes
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Vaihdetaas topicia, ei nämä taida premiumkumeja olla:



    Jatkot tähän, sain rengasliikkeestä tarjousta allelaitettuna:

    Powertrac 310 €
    Hankookit 575 €
    Leufenn 450 €

    Onko tuosta Leufennista kokemuksia? Ts. onko se vain joku poistunut Hankookin malli? Nuo ihan halvimmat paskat ei kyllä kiinnosta.
    Ääni Hankook Ventus S1 Evo2 renkaille. Juuri kävin vaihdattaan vanhat ja kuluneet Hankookin renkaat uusiin ja loppui meteli ja vetely.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Vaihdetaas topicia, ei nämä taida premiumkumeja olla:



    Jatkot tähän, sain rengasliikkeestä tarjousta allelaitettuna:

    Powertrac 310 €
    Hankookit 575 €
    Leufenn 450 €

    Onko tuosta Leufennista kokemuksia? Ts. onko se vain joku poistunut Hankookin malli? Nuo ihan halvimmat paskat ei kyllä kiinnosta.
    Ei tietysti mulle kuulu mutta se on Laufenn...

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Vaihdetaas topicia, ei nämä taida premiumkumeja olla:

    Originally posted by rizzo View Post
    E93 M-sport -alustalla ja 18" vanteilla. Hankook evo2 varmaan menee vaihtoon kesän aikana, mitä porukka suosittelee tilalle? Noita Hankookeja monet täällä kehuu ja suosittelee, mutta omasta mielestä melko äänekkäät? Toki voi olla, että alkaa nyt olla pinta niin lopussa. En kaahaa mutkateitä tai aja radalla, joten mukavuuspainotteinen (ei saa vedellä + hiljaisuus) rengas kiinnostaisi :think
    Jatkot tähän, sain rengasliikkeestä tarjousta allelaitettuna:

    Powertrac 310 €
    Hankookit 575 €
    Leufenn 450 €

    Onko tuosta Leufennista kokemuksia? Ts. onko se vain joku poistunut Hankookin malli? Nuo ihan halvimmat paskat ei kyllä kiinnosta.

    Leave a comment:


  • LongJohn
    replied
    Originally posted by LongJohn View Post
    Mjoo. F105 näkyy olevan vielä 265/30-19 kokoon tarjolla ja on jonkun verran hintavampikin kuin 275/30-19 RU01. Taloudellisuus/vesi/melu E/C/72dB. 275/30 RU vastaavat C/B/69dB.

    Pitäisi siis noiden perusteella olla taloudellisemmat, paremmat märällä ja 3dB mitattuna hiljaisemmat. No nuo nyt on taas tuota teoriaa mutta malleilla lienee kuitenkin lajinsa eroakin.

    Nyt on pari viikkoa pyörinyt 245/35 / 275/30 19" Rotalla RU01 kierros alla. Ei ole vielä tullut todella märällä ajanut mutta muuten ihan ok. Painetta piti tietysti laittaa +3 baria per kulma mutta tämä lienee yhteistä kaikille näillä profiileilla. Pito riittää lähes suoralla vedolla kuivalla pinnalla, kurveissa ei tietenkään. Ei kuitenkaan nykäise vetoa, vain vilauttaa valoa.

    Leave a comment:


  • sLedge
    replied
    Originally posted by korhone_ View Post
    Kesällä, ainakin mun kokemuksella, kaikki kiinalaiset renkaat painuu kantille muutamassa tunnissa, joten ihan "normaali" ilmiö
    Flatspotting ilmiö liittyy kaikkiin renkaisiin, joissa on käytetty nylonia vahvikkeena

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Matuh View Post
    Hyvät oli. Ainakin omassa E39
    Huojentava tietää

    Emännän volkswageniin aattelin myös tilata Sportnexit, ja cabrioon Nankang NS-2 Ultra Sport-malliset.

    Leave a comment:

Working...
X